05-09-2007, 12:37 PM
And the show goes on...........
Quote:Woordvoerder Alves beticht Heerenveen van slavernij
05 september 2007
Het kamp-Afonso Alves blijft aandacht zoeken. De spits en zijn zaakwaarnemers kunnen er duidelijk niet tegen dat Heerenveen hem gewoon aan zijn contract gehouden heeft, in plaats van hem een lucratieve transfer naar AZ te gunnen. Wagner Augusto ÃÂlvares de Freitas, een woordvoerder van de Braziliaanse topscorer, beticht Heerenveen nu op de website van Alves van slavernij.
"Er is veel geschreven over slavernij die door de jaren heen plaatsgevonden heeft in Brazilië", begint de woordvoerder zijn huilverhaal. "Maar wat schrikbarend is, is dat dergelijke praktijken in de 21ste eeuw nog steeds plaatsvinden. De huidige situatie van Afonso Alves bij Heerenveen is daar een voorbeeld van. De club laat hem, tegen zijn wil, niet gaan. Er zijn mooie aanbiedingen binnengekomen, maar Heerenveen weigert om aan de wens van Alves te voldoen", schrijft hij.
De woordvoerder noemt de bestuursleden van Heerenveen 'amateurs'. "De aanbiedingen die binnengekomen zijn, zijn door amateurs zonder kennis van zaken van tafel geveegd. Maar tegelijkertijd verzochten deze bestuursleden, die in Brazilië nog geen team uit de Serie Z zouden mogen leiden, Alves wél om aanwezig te zijn op een televisiefeestje. De club snapt er blijkbaar helemaal niets van", besluit hij.
Op dezelfde website geeft ook Alves zelf tekst en uitleg bij het feit dat hij ontbrak bij het jaarlijkse voetbalgala van de NOS, waar hij gehuldigd zou worden als beste speler én topscorer van het afgelopen seizoen. "Ik was niet in feeststemming. Bovendien had ik de club én de organisatie al dagen van te voren gezegd dat ik niet zou komen. Het was dus geen verrassing voor hen", schrijft hij.
We can't, can not get, we can not get enough!!