FTM Forum

Full Version: "Het Afonso A.-topic"
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Stand ESM Gouden Schoen per 29 januari 2007

Toch redelijk wat nederlands getinte spelers in de lijst, gloryhunterend hoop ik op minimaal een bronzen schoen in Heerenveen, terwijl Goud binnen handreikend is. alves deze week 1 punt ingelopen op Kanoute, terwijl hij vrijdag en zaterdag virtueel leider was.

Quote:.........naam................ club...........goals..x..pnt..wk5
1. (2) Frédéric Kanouté Sevilla (Spa) 16 2 32 +1
2. (3) Afonso Alves SC Heerenveen 21 1,5 31,5 +2
3. (1) Maksim Gruznov * Trans Narva (Est) 31 1 31
4. (3) Daniel Nannskog * Stabæk IF (Noo) 19 1,5 28,5
5. (5) Didier Drogba Chelsea (Eng) 14 2 28
6. (6) Roman Pavliustjenko* Sparta Moskou (Rus) 18 1,5 27
(6) Veigar Pall Gunnarsson * Stabæk IF (Noo) 18 1,5 27
(6) Dmitri Lipartov * Trans Narva (Est) 27 1 27
9. (9) Cristiano Ronaldo Manchester United (Eng) 13 2 26
(14) Ronaldinho Barcelona (Spa) 13 2 26 +1
(14) Diego Milito Real Zaragoza (Spa) 13 2 26 +1
(9) Francesco Totti AS Roma (Ita) 13 2 26
13. (11) Steffen Iversen * Rosenborg BK (Noo) 17 1,5 25,5
14. (12) Aram Hakobian * Banats Erevan (Arm) 25 1 25
(12) Vjatselav Zahovaiko * Flora Tallinn (Est) 25 1 25
16. (14) Blaise N'Kufo FC Twente 16 1,5 24
(14) Alexander Zickler SV Salzburg (Oos) 16 1,5 24
18. (18 ) Danko Lazovic Vitesse 15 1,5 22,5
(18 ) Danny Koevermans AZ 15 1,5 22,5

(38 ) Mohamed Tchité (Anderlecht, Bel) 15 1,5 22,5 +2
21. (20) Robin van Persie Arsenal (Eng) 11 2 22
(20) Gionatha Spinesi Catania (Ita) 11 2 22
(20) Nshan Erzrumian * Kil./Ararat (Arm) 22 1 22
(28 ) Marko Pantelic Hertha BSC (Dui) 11 2 22 +1
(28 ) Luca Toni Fiorentina (Ita) 11 2 22 +1

Quote:Actief;
1 Frédéric Kanouté Sevilla (Spa) 16 2 32 +1
2 Afonso Alves SC Heerenveen 21 1,5 31,5 +2
3 Didier Drogba Chelsea (Eng) 14 2 28
4 Cristiano Ronaldo Manchester United (Eng) 13 2 26
5 Ronaldinho Barcelona (Spa) 13 2 26 +1
6 Diego Milito Real Zaragoza (Spa) 13 2 26 +1
7 Francesco Totti AS Roma (Ita) 13 2 26
8 Blaise N'Kufo FC Twente 16 1,5 24
9 Alexander Zickler SV Salzburg (Oos) 16 1,5 24
10 Danko Lazovic Vitesse 15 1,5 22,5
11 Danny Koevermans AZ 15 1,5 22,5
12 Mohamed Tchité (Anderlecht, Bel) 15 1,5 22,5 +2
13 Robin van Persie Arsenal (Eng) 11 2 22
14 Gionatha Spinesi Catania (Ita) 11 2 22
15 Marko Pantelic Hertha BSC (Dui) 11 2 22 +1
16 Luca Toni Fiorentina (Ita) 11 2 22 +1
lekker belangrijk.

die gasten in engeland mogen EN 4 wedstrijden meer voetballen EN hun aantal met 2 vermenigvuldigen. slaat nergens op, dat klassement.
En toch staat de eerste speler uit de Premier League 5e!
Des te knapper dat alves boven de engelanders staat.

Laat mij even lekker gloryhunteren, dit is de enige prijs die we nog in Heerenveen kunnen binnenhalen.....

CTRL + F, en dan zoeken naar Charisteas levert geen resultaat op, waf. :8:
Ad Wim Wrote:En toch staat de eerste speler uit de Premier League 5e!
ja, die 4 wedstrijden extra heeft hij nu nog niet gevoetbald. :roll:
Ik zou het wel mooi vinden als die Gouden Schoen naar een speler uit onze 'Mickey Mouse'-competitie gaat. Da's volgens mij toch alweer een tijdje geleden.
waf Wrote:
Ad Wim Wrote:En toch staat de eerste speler uit de Premier League 5e!
ja, die 4 wedstrijden extra heeft hij nu nog niet gevoetbald. :roll:
Wel al 2.
Mukkus Wrote:Des te knapper dat alves boven de engelanders staat.

Laat mij even lekker gloryhunteren, dit is de enige prijs die we nog in Heerenveen kunnen binnenhalen.....

CTRL + F, en dan zoeken naar Charisteas levert geen resultaat op, waf. :8:

ik zie koeman de vijfde plaats nog wel verspelen. hij geeft de ploeg zo weinig vertrouwen, kan niet goed gaan met dat broekpoepvoetbal.
Mukkus Wrote:Des te knapper dat alves boven de engelanders staat.

Tegen Excelsior, Heracles, ADO en RKC je goals maken is idd een stuk moeilijker dan tegen clubs als Betis Sevilla, Real Sociedad en Celta de Vigo, die in Spanje onderaan staan. :roll: Dat zijn nog steeds ploegen die in de Nederlandse competitie Europees voetbal zouden halen. Ik vind de verhouding x2/x1,5 nog zwakjes. Er staat ook altijd een hele rits spelers die in de flutcompetities die x1 tellen 40 goal hebben gemaakt, maar in de eerste divisie nog niet mee zouden kunnen.
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Des te knapper dat alves boven de engelanders staat.

Tegen Excelsior, Heracles, ADO en RKC je goals maken is idd een stuk moeilijker dan tegen clubs als Betis Sevilla, Real Sociedad en Celta de Vigo, die in Spanje onderaan staan. :roll: Dat zijn nog steeds ploegen die in de Nederlandse competitie Europees voetbal zouden halen. Ik vind de verhouding x2/x1,5 nog zwakjes. Er staat ook altijd een hele rits spelers die in de flutcompetities die x1 tellen 40 goal hebben gemaakt, maar in de eerste divisie nog niet mee zouden kunnen.
Spelers als Ballack, Shevchenko, Essien, Lampard etc. om je heen is inderdaad ook een stuk minder dan Nilsson, Pranjic, Breuer en Poulsen :roll:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Des te knapper dat alves boven de engelanders staat.

Tegen Excelsior, Heracles, ADO en RKC je goals maken is idd een stuk moeilijker dan tegen clubs als Betis Sevilla, Real Sociedad en Celta de Vigo, die in Spanje onderaan staan. :roll: Dat zijn nog steeds ploegen die in de Nederlandse competitie Europees voetbal zouden halen. Ik vind de verhouding x2/x1,5 nog zwakjes. Er staat ook altijd een hele rits spelers die in de flutcompetities die x1 tellen 40 goal hebben gemaakt, maar in de eerste divisie nog niet mee zouden kunnen.

ik denk dat het verschil in kwaliteit tussen manu en charlton athletic groter is dan het verschil tussen psvee en rkc. en zo zitten er nog wel wat b tiems in engeland.

maar goed, dat is een oneindige discussie. ik blijf het gek vinden dat het aantal doelpunten niet wordt teruggerekend naar een gelijk aantal wedstrijden.
Zijn we het weer eens, het moet niet gekker worden!
Peter Wrote:Tegen Excelsior, Heracles, ADO en RKC je goals maken is idd een stuk moeilijker dan tegen clubs als Betis Sevilla, Real Sociedad en Celta de Vigo, die in Spanje onderaan staan. :roll:

Waarom staan Farfan en Kone dan niet in dit rijtje? Bij mijn weten spelen die ook tegen tegen Excelsior, Heracles, ADO en RKC....
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Tegen Excelsior, Heracles, ADO en RKC je goals maken is idd een stuk moeilijker dan tegen clubs als Betis Sevilla, Real Sociedad en Celta de Vigo, die in Spanje onderaan staan. :roll:

Waarom staan Farfan en Kone dan niet in dit rijtje? Bij mijn weten spelen die ook tegen tegen Excelsior, Heracles, ADO en RKC....

Ja, maar daar hoeven ze niet van te zweten, dus dan telt het niet. :wink:
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Tegen Excelsior, Heracles, ADO en RKC je goals maken is idd een stuk moeilijker dan tegen clubs als Betis Sevilla, Real Sociedad en Celta de Vigo, die in Spanje onderaan staan. :roll:

Waarom staan Farfan en Kone dan niet in dit rijtje? Bij mijn weten spelen die ook tegen tegen Excelsior, Heracles, ADO en RKC....

Ja, maar daar hoeven ze niet van te zweten, dus dan telt het niet. :wink:

Dus alleen zwetende spelers komen in aanmerking voor die Gouden Schoen? Valt me dan tegen van Ronaldinho, dat ie 9e staat met een zweetband.....

Peter is gewoon bang dat het Coen Dillen-record verbroken wordt... :8:
Quote:Coen Dillen.. 22 wedstrijden - 26 goals
Afonso Alves 22 wedstrijden - 21 goals
Dat kan nog makkelijk!
Weer even update, ik had verwacht dat Alves geen kans meer zou maken door zijn blessure, maar niets is minder waar!

Quote:1. (1) Frédéric Kanouté Sevilla (Spa) 19 2 38 +1
2. (6) Alfonso Alves SC Heerenveen 25 1,5 37,5 +3
3. (1) Didier Drogba Chelsea (Eng) 18 2 36
(4) Diego Milito Real Zaragoza (Spa) 18 2 36 +1
(1) Francesco Totti AS Roma (Ita) 18 2 36
6. (4) Ronaldinho Barcelona (Spa) 17 2 34
7. (7) Cristiano Ronaldo Manchester United (Eng) 16 2 32
8. (8 ) Maksim Gruznov * Trans Narva (Est) 31 1 31
9. (13) Rolando Bianchi Reggina (Ita) 15 2 30 +1
(19) Zlatan Ibrahimovic Internazionale (Ita) 15 2 30 +2
(9) Luca Toni Fiorentina (Ita) 15 2 30

Toch niet een misselijk rijtje waar hij tussen staat.
Knalves volgend seizoen in Engeland te bewonderen let maar op....
Ricochan Wrote:Knalves volgend seizoen in Eindhoven te bewonderen let maar op....

Hakkuh
Peter Wrote:
Ricochan Wrote:Knalves volgend seizoen in Eindhoven te bewonderen let maar op....

Hakkuh

Ja, bij PSV - Heerenveen.
Ik vermoed Spanje. Brazilianen doen het nooit geweldig in Engeland. Maargoed hij komt rechtstreeks vanuit Zweden, dat ligt daar wel ergens in de buurt, dus misschien is hij de uitzondering.
Hij blijft bij Heerenveen. Simpel.
Mukkus Wrote:Hij blijft bij Heerenveen. Simpel.

Zal me niets verbazen als er een grote club zich meld en hij voor 20 mil vertrekt.
Speciaal voor Mukkus:
Quote: Afonso Alves staat weer bovenaan in het klassement om de Gouden Schoen. De spits van SC Heerenveen scoorde afgelopen weekend één keer in het competitieduel tegen ADO Den Haag (1-1) en passeert daardoor Sevilla-aanvaller Frédéric Kanouté.

Door zijn doelpunt tegen ADO staat Alves op 26 doelpunten. Dat aantal wordt vermenigvuldigd met 1,5, waardoor hij nu 38,5 punt heeft verzameld. Kanouté (19x2) en Diego Milito (19x2) volgen op korte afstand met 38 punten. Francesco Totti staat samen met Didier Drogba op een derde plek met 36 punten (allebei 18x2).

Het is echter zeer de vraag of Alves zijn koppositie naar het einde kan brengen. Kanouté (Sevilla) en Milito (Real Zaragoza) spelen in Spanje nog negen competitieduels en bovendien worden hun doelpunten met de factor twee vermenigvuldigd. Alves heeft nog drie competitewedstrijden voor de boeg en ziet zijn treffers in de zwakkere Nederlandse Liga slechts vermenigvuldigd met de factor 1,5.

Ook Danny Koevermans maakt een mooie sprong in het klassement om de Gouden Schoen. De AZ-aanvaller scoorde gisteren twee keer tegen NAC Breda en staat door zijn 21 doelpunten op een tiende plaats. Een andere opvallende stijger is Theofanis Gekas. De Griekse spits van VfL Bochum staat door zijn twee treffers tegen Bayer Leverkusen op een gedeelde zevende plaats. Deze plek moet hij delen met Cristiano Ronaldo (Manchester United) en Luca Toni (Fiorentina).
Denk niet dat hij het gaat halen, in Spanje, Italië worden nog een heleboel wedstrijden gespeeld namelijk.
Quote:'Heerenveen overschat de waarde van Alves'

9/4/2007 21:29

Voorzitter Koos Formsma van SC Heerenveen liet afgelopen week weten dat Afonso Alves alleen bij de Friese club mag vertrekken als daar een afkoopsom van twintig miljoen euro tegenover staat. De bezoekers van VI.nl schatten de waarde van de Braziliaanse goalgetter echter beduidend lager in.
Op de vraag: 'Hoeveel geld is Afonso Alves in jou ogen waard?', kruiste 39 procent van de deelnemers aan de poll het hokje van tien miljoen euro aan. Nog eens 28 procent hing een prijskaartje van vijftien miljoen euro aan de Braziliaan.

Slechts negen procent is het met Formsma eens dat een geïnteresseerde club twintig miljoen euro voor Alves op tafel moet leggen. Eenzelfde percentage is zelfs van mening dat SC Heerenveen meer moet vragen voor de topscorer dan het streefbedrag van de voorzitter.

Alves is in Friesland bezig aan zijn eerste seizoen. Met 26 doelpunten in 28 wedstrijden is de 26-jarige spits zeer doeltreffend. De Braziliaan is momenteel niet alleen topscorer van de Eredivsie, hij gaat ook aan de leiding in het Europese klassement om de Gouden Schoen.

Mooie 'stemmingmakerij' op vi weer. De kop had ook kunnen zijn: Ajax-, en PSV-fans onderschatten de waarde van Alves.
Kreeg zondag een A4-tje onder ogen met daarop de extra afgegeven parkeerplaatsen, een aantal scouts van onderstaande clubs:

- Lens
- Ipswich Town
- Glasgow Rangers (Hansson?)
en......BAYERN MUNCHEN (Niet voor Breuer, denk ik)
Gerben Zonderland Wrote:
Quote:'Heerenveen overschat de waarde van Alves'

9/4/2007 21:29

Voorzitter Koos Formsma van SC Heerenveen liet afgelopen week weten dat Afonso Alves alleen bij de Friese club mag vertrekken als daar een afkoopsom van twintig miljoen euro tegenover staat. De bezoekers van VI.nl schatten de waarde van de Braziliaanse goalgetter echter beduidend lager in.
Op de vraag: 'Hoeveel geld is Afonso Alves in jou ogen waard?', kruiste 39 procent van de deelnemers aan de poll het hokje van tien miljoen euro aan. Nog eens 28 procent hing een prijskaartje van vijftien miljoen euro aan de Braziliaan.

Slechts negen procent is het met Formsma eens dat een geïnteresseerde club twintig miljoen euro voor Alves op tafel moet leggen. Eenzelfde percentage is zelfs van mening dat SC Heerenveen meer moet vragen voor de topscorer dan het streefbedrag van de voorzitter.

Alves is in Friesland bezig aan zijn eerste seizoen. Met 26 doelpunten in 28 wedstrijden is de 26-jarige spits zeer doeltreffend. De Braziliaan is momenteel niet alleen topscorer van de Eredivsie, hij gaat ook aan de leiding in het Europese klassement om de Gouden Schoen.

Mooie 'stemmingmakerij' op vi weer. De kop had ook kunnen zijn: Ajax-, en PSV-fans onderschatten de waarde van Alves.

Pff, een komma voor 'en'. Als je zelfs je taalgevoel verliest, blijft er niets van je over, GZ.
GZ toch![-(
Gezien de sterke, inhoudelijke reacties van bovenstaande heren zit er blijkbaar een kern van waarheid in. Kommaneukers! :wink:
Mukkus Wrote:Kreeg zondag een A4-tje onder ogen met daarop de extra afgegeven parkeerplaatsen, een aantal scouts van onderstaande clubs:

- Lens
- Ipswich Town
- Glasgow Rangers (Hansson?)
en......BAYERN MUNCHEN (Niet voor Breuer, denk ik)

Sigi?
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17