12-01-2008, 12:03 PM
Flixieluv Wrote:H'veen en AZ zullen met elkaar (lijkt nogal voor de hand liggen) een transferovk hebben gesloten, met daarin opgenomen een aantal opschortende voorwaarden, waaraan eerst moet worden voldaan voordat de transferovk in werking treedt. Ik trap hier naw een open deur in, maar 1 van die opschortende voorwaarden zal zijn dat Alves (logisch) eerst tot overeenstemming met AZ moet komen over zijn arbeidsvoorwaarden, en een andere (naar verwachting) dat Alves tot overeenstemming met H'veen moet komen over zijn vertrekvoorwaarden. Lijkt me logisch dat dergelijke voorwaarden erin staan.
Zolang aan deze (veronderstelde) voorwaarden niet is voldaan treedt de ovk tussen AZ en H'veen nog niet in werking. Er is dan ook geen reden voor H'veen om in zo'n situatie z'n medewerking te verlenen aan het invullen van overschrijfformulieren etc. nu er (nog) geen sprake is van een transferovereenkomst.
Als de situatie inderdaad zo is als ik hier suggereer, en zoals ik denk dat die is, zal AZ naar verwachting woensdag a.s. in het stof bijten.
eensch. ik zou het zelfs stom, misschien zelfs wel wanbeleid (zeker indachtig de vorige transferperiode) vinden als zulke clausules ofwel opschortende/ontbindende voorwaarden niet in het contract staan.