16-01-2008, 01:34 PM
Vanavond 19:30 de hoorzitting rondom Alves. Het kan zijn dat de arbitrage-commissie meteen uitspraak doet, maar gezien de complexiteit kan dit ook weleens een paar dagen duren. Helemaal nu er (weer) iemand om de hoek komt kijken;
Ze noemen het hier een 'soap', het begint voor mij langzamerhand op een 'klucht' te lijken.
Quote:Ex-zaakwaarnemer Alves claimt rechten
Wederom een nieuw hoofdstukje in de inmiddels onnavolgbare soap rondom Afonso Alves. Volgens advocaat Keje Molenaar zijn zowel Heerenveen als AZ helemaal verkeerd bezig. De oud-international beweert dat beide clubs zaken doen met de verkeerde personen, zo vertelt hij in de Leeuwarder Courant.
ââ¬ÅMijn cliënt is de enige die Alves mag vertegenwoordigen,ââ¬Â aldus Molenaar in het regionale nieuwsblad. Die cliënt, Paulo César Almeida -de voormalig zaakwaarnemer van de Braziliaanse aanvaller- zou dan ook recht hebben op vijf procent van de winst wanneer Alves over wordt gedaan aan een andere club.
ââ¬ÅAl zou Alves willen, hij kán Heerenveen die 5 procent niet aanbieden.ââ¬Â Het recht op vijf procent van de transfersom zou volgens Molenaar in een schriftelijke overeenkomst al toegezegd zijn aan Almeida, ondanks dat hij niet langer de zaken van de speler behartigt.
ââ¬ÅDaarvoor is keurig een acte opgesteld, op het Braziliaanse consulaat. Heerenveen weet daarvan. Alves kan geen afstand doen van iets waar hij geen recht meer op heeft. Alves heeft een exclusieve bemiddelingsovereenkomst gesloten met mijn cliënt. Almeida is de enige persoon die Alves mag vertegenwoordigen.ââ¬Â
Vanavond zal de spoedarbitragezaak dienen in Zeist, waar de rechter uitspraak zal doen in de ââ¬Ëzaak-Alvesââ¬â¢. Overigens schijnt de speler zelf volgens Britse media inmiddels al helemaal rond te zijn met Middlesbrough.
Ze noemen het hier een 'soap', het begint voor mij langzamerhand op een 'klucht' te lijken.
Oh, my god, we bought Kenny!