17-01-2008, 10:34 AM
Mukkus Wrote:Het is een ingewikkelde kwestie. Alves heeft nu 2 (misschien 3) getekende contracten. Maar er is nog steeds geen transferovereenkomst tussen Heerenveen en AZ, omdat Alves niet heeft voldaan aan die clausule in die overeenkomst. De transfer is dus niet 100% rond. De arbritragecommissie kan zeggen: "Jullie hadden eind december alle drie de intentie om dit rond te maken, dat er nu wat dingetjes ontbreken, is jammer, maar Heerenveen moet de overschrijvingspapieren tekenen."
Ze kunnen ook zeggen: "De transfer is niet rond, dus kan de arbeidsovereenkomst die Alves heeft getekend bij AZ niet in werking gesteld worden, dus Alves wordt niet getransfereerd naar AZ."
Het kan m.i. nog alle kanten op. Ik denk persoonlijk dat er simpelweg geen volledige transferovereenkomst is, en dat Alves nog 'gewoon' onder contract staat bij Heerenveen.
Maakt ook niet zoveel uit. 18 miljoen van AZ of 18 miljoen van Middlesbrough. Beide keren is het 18 miljoen. En hij staat a.s. niet in dat surrogaat-Arsenalshirt te voetballen in Heerenveen.
als er idd een opschortende of ontbindende voorwaarde in de overeenkomst tussen heereven en az staat en een beroep gedaan kan worden op die voorwaarde, is er geen overeenkomst. niet een 'geen volledige overeenkomst' maar uberhaupt geen overeenkomst. de handtekening van alves bij az heeft me dunkt in dat geval geen enkele waarde, omdat de clubs er niet uit zijn.
omdat het niet klip en klaar lijkt te liggen denk ik toch dat er iets mis is met die voorwaardie die heerenveen zegt te zijn overgekomen.