19-05-2008, 04:49 PM
Voyou Wrote:Hoef Wrote:Voyou Wrote:VI Nababbel Wrote:'Volgend jaar is het gelukkig weer een stuk eerlijker.' Ajax-directeur Henri van der Aat kijkt uit naar de afschaffing van de play-offs om een plaats in de Voorronde van de Champions League.
Ajax profiteert een keer niet van de play-offs en meteen zijn de play-offs niet eerlijk
Waarschijnlijk vond hij het systeem daarvoor ook al niet eerlijk... Dus hoe je de koppeling 'niet profiteren' en 'niet eerlijk' legt, is mij onduidelijk. Bovendien heeft hij volkomen gelijk dat het een belachelijk kutsysteem is. En dat vond ik al toen Ajax 5e werd en uiteindelijk toch voorronde CL speelde.
Het is ook een belachelijk kutsysteem maar ik vind dat ze niet zo moeten zeuren in Amsterdam. Op basis van de eindstanden voor de play-offs had Ajax de afgelopen drie jaar twee keer recht op voorronde CL en ze hebben het ook 2 keer gehaald. Twee jaar geleden had Ajax geen recht op voorronde CL maar werd er 'geprofiteerd' van de play-offs en haalde Ajax het wel, nu hadden ze er wel recht op maar haalden ze het niet, 1-1 dus.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]