FTM Forum

Full Version: play-offs
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Weet iemand precies hoe de play-offs eruit gaan zien.
nummer 2-5 en 3-4 volgens mij.
En is t dan een dubbele ontmoeting?

mijn voorspelling

2 Feyenoord
3 AZ
4 Ajax
5 Heerenveen

Feyenoord - Heerenveen 1
AZ - Ajax 2

Feyenoord - Ajax 2
Wat zijn jullie voorspellingen?
2. psvee
3. az
4. groningen
5. utrecht

utrecht verslaat psvee
groningen verslaag az

groningen voorronde cl
<!-- m --><a class="postlink" href="http://files.datawire.nl/uploads/images/tX6TNJGIjQF5BvqW9tZ5wg/ronde_26_tussenstand.pdf">http://files.datawire.nl/uploads/images ... nstand.pdf</a><!-- m -->

Heerenveen heeft een kloteprogramma in de competitie.. die mogen blij zijn als ze bij de eerste negen blijven.

Clubs zullen spelers rust gaan gunnen ed laatste competitiewedstrijden, dus kan nog vanalles gebeuren voordat we bij de play-offs zijn.
dat schema zocht ik.. Thx Peter... Ik wist overigens niet dat zelfs de nummer 13! nog een theoretische kans heeft op uefacup...
BTW je avatar is weer eens aan vervanging toe...
waf Wrote:2. psvee
3. az
4. groningen
5. utrecht

utrecht verslaat psvee
groningen verslaag az

groningen voorronde cl

En vervolgens vliegt Groningen puntloos uit de voorronde en Feyenoord puntloos uit de groepsfase en kan Nederland het wel schudden met het oog op de toekomst. Lang leve de play-offs. :8:
gittermaster Wrote:dat schema zocht ik.. Thx Peter... Ik wist overigens niet dat zelfs de nummer 13! nog een theoretische kans heeft op uefacup...
BTW je avatar is weer eens aan vervanging toe...

De nummer 13 heeft hooguit kans op de 2e intertotoplek, als die er komt! Maar de beker kan nog een en ander veranderen. Als PSV-Ajax bv de finale is komt er een uefa-cup plek vrij.

Overigens vind ik dat je als Groningen, Utrecht of Heerenveen zijnde beter 6e dan 5e kunt worden.
Als 5e moet je steeds eerst thuis tegen een topploeg, om er vervolgens in de 2e wedstrijd zo goed als zeker uit te vliegen.
Als 6e mag je steeds eerst uit tegen subtoppers. In de uiteindelijke strijd om de laatste uefa-cup plek heeft vervolgens de winnaar van de 6-9 play-offs thuisvoordeel in 1 enkele beslissende wedstrijd!
waf Wrote:2. psvee
3. az
4. groningen
5. utrecht

utrecht verslaat psvee
groningen verslaag az

groningen voorronde cl

:lol: Wishful thinking, maar ik denk dat het (helaas) dit wordt:

(1. PSV)
2. Feyenoord
3. AZ
4. Ajax
5. Heerenveen

2 verslaat 5 en 4 verslaat 3 en dan wint 2 van 4. Ook wel een mooi scenario. Ajax is zo dichtbij, maar het dat ze het dan net niet halen. :wink:
Gerben Zonderland Wrote::lol: Wishful thinking
:wink:

ik denk dat ajakkes van fainoid wint, mochten ze elkaar treffen, maar ik denk ook dat az ajakkes verslaat. fainoid geef ik weer meer kans tegen az, maar dan moeten we eerst afrekenen met utreg, grun of heerenveen en uit liggen zijn die vaak lastig.

al met al, een kut-idee die playoffs! de nummer 2 gaat toch met een andere instelling die wedstrijden in dan de nummer 5. de nummer 2 heeft alles te verliezen, de nummer 5 heeft niets te verliezen.

het is uiteindelijk maar voor 1 club goed en dat is ajakkes, anders was het al lang van de baan geweest. :8:
Inderdaad prachtig systeem die play-offs..
Nee maar zonder dollen, ik vind t ook bagger en wat terecht al op Stusdo Voetbal werd gezegd, dat juist sit systeem wordt ingevoerd in het jaar waarin het WK plaats vindt getuigt natuurlijk van een slechte planning.
waf Wrote:het is uiteindelijk maar voor 1 club goed en dat is ajakkes, anders was het al lang van de baan geweest. :8:

Dat hebben we toch maar weer goed geregeld... Hakkuh
Dus gewoon weer PSV en Ajaks in de CL volgend jaar.
gittermaster Wrote:Inderdaad prachtig systeem die play-offs..
Nee maar zonder dollen, ik vind t ook bagger en wat terecht al op Stusdo Voetbal werd gezegd, dat juist sit systeem wordt ingevoerd in het jaar waarin het WK plaats vindt getuigt natuurlijk van een slechte planning.

Understatement van het jaar. Aan de ene kant roepen 'deskundigen' dat voetballers teveel wedstrijden moeten spelen, geen tijd krijgen om te herstellen en/of te trainen en dan besluit de bond om nog maar een shitload aan wedstrijden toe te voegen aan het toch al overvolle programma.

Een andere mogelijk gevolg hiervan: als van Basten al heel vroeg de selectie voor het WK bekend moet maken gaan geselecteerden zich wellicht 'drukken' omdat ze niet (extra) geblesseerd willen raken. En als hij de selectie heel laat bekend moet maken gaan potentieel geselecteerden zich wellicht over de kop werken om alsnog bij de selectie te komen met alle risico's van dien en bovendien zijn ze dan uitgeput als het WK begint.
waf Wrote:het is uiteindelijk maar voor 1 club goed en dat is ajakkes, anders was het al lang van de baan geweest. :8:

Feyenoord kan er de komende 10 jaar weer van profiteren!

Playoffs betekent gewoon meer geld in het laatje van de clubs en niet nog verder achterblijven op de top competities in Europa.
In Spanje, Italie en Engeland spelen ze al jaren 38 wedstrijden in de competitie. In Engeland hebben ze ook nog een extra beker toernooi.

Niet zeiken en Ajax kan gewoon lekker volgend jaar CL spelen.
Gerben Zonderland Wrote:Een andere mogelijk gevolg hiervan: als van Basten al heel vroeg de selectie voor het WK bekend moet maken gaan geselecteerden zich wellicht 'drukken' omdat ze niet (extra) geblesseerd willen raken. En als hij de selectie heel laat bekend moet maken gaan potentieel geselecteerden zich wellicht over de kop werken om alsnog bij de selectie te komen met alle risico's van dien en bovendien zijn ze dan uitgeput als het WK begint.

voor 15 mei moet Van Basten geloof ik zijn selectie bekend maken en hij wilt dat nog uitstellen ook als de FIFA daar niet moeilijk over gaat doen.

Play-offs eindigen op 11-5.
Davydoff Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Een andere mogelijk gevolg hiervan: als van Basten al heel vroeg de selectie voor het WK bekend moet maken gaan geselecteerden zich wellicht 'drukken' omdat ze niet (extra) geblesseerd willen raken. En als hij de selectie heel laat bekend moet maken gaan potentieel geselecteerden zich wellicht over de kop werken om alsnog bij de selectie te komen met alle risico's van dien en bovendien zijn ze dan uitgeput als het WK begint.

voor 15 mei moet Van Basten geloof ik zijn selectie bekend maken en hij wilt dat nog uitstellen ook als de FIFA daar niet moeilijk over gaat doen.

Play-offs eindigen op 11-5.

Ok, dan zou dus alleen het laatste nog kunnen gebeuren. Als je er gemakshalve vanuit gaat dat zowel Ajax, Feyenoord als AZ bij die play-offs zitten, dan gaat het dus om zo'n 10 a 12 internationals die tot 4 dagen voor de deadline nog aan de bak moeten.
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Een andere mogelijk gevolg hiervan: als van Basten al heel vroeg de selectie voor het WK bekend moet maken gaan geselecteerden zich wellicht 'drukken' omdat ze niet (extra) geblesseerd willen raken. En als hij de selectie heel laat bekend moet maken gaan potentieel geselecteerden zich wellicht over de kop werken om alsnog bij de selectie te komen met alle risico's van dien en bovendien zijn ze dan uitgeput als het WK begint.

voor 15 mei moet Van Basten geloof ik zijn selectie bekend maken en hij wilt dat nog uitstellen ook als de FIFA daar niet moeilijk over gaat doen.

Play-offs eindigen op 11-5.

Ok, dan zou dus alleen het laatste nog kunnen gebeuren. Als je er gemakshalve vanuit gaat dat zowel Ajax, Feyenoord als AZ bij die play-offs zitten, dan gaat het dus om zo'n 10 a 12 internationals die tot 4 dagen voor de deadline nog aan de bak moeten.

Wat maakt het uit hoe ver ze voor de deadline zitten?
Quote:In Spanje, Italie en Engeland spelen ze al jaren 38 wedstrijden in de competitie. In Engeland hebben ze ook nog een extra beker toernooi.
Alleen zijn de selecties daar gemiddeld 2 x zo groot...
Davydoff Wrote:
waf Wrote:het is uiteindelijk maar voor 1 club goed en dat is ajakkes, anders was het al lang van de baan geweest. :8:

Feyenoord kan er de komende 10 jaar weer van profiteren!

Playoffs betekent gewoon meer geld in het laatje van de clubs en niet nog verder achterblijven op de top competities in Europa.
In Spanje, Italie en Engeland spelen ze al jaren 38 wedstrijden in de competitie. In Engeland hebben ze ook nog een extra beker toernooi.

dat snap ik wel, maar het is nu eenmaal gebleken (zie wk2002) dat het spelen van veel wedstrijden en de kwaliteit van een wk omgekeerd evenredig zijn en overigens elke deskundige het er over eens is dat er juist minder wedstrijden gespeeld moeten worden is het een rare beslissing. terwijl het ook nogal een oneerlijk systeem is.

en nog erger vind ik dat gezegd is dat ook supporters het een goed idee vonden terwijl supporters helemaal niet zijn gekend. het enige dat wij moeten doen is extra dokken, want we gaan toch wel naar die kut wedstrijden (wij in rotterdam dan he :wink: ). maar dat zal de gloryhunters zonder scc geen hol kunne schelen. feit is dat je scc even duur is geworden maar dat je er relatief minder voor krijgt, namelijk een serie minder belangrijke wedstrijden. voor de belangrijke wedstrijden moet je gewoon extra betalen. kutzooi.
waf Wrote:dat snap ik wel, maar het is nu eenmaal gebleken (zie wk2002) dat het spelen van veel wedstrijden en de kwaliteit van een wk omgekeerd evenredig zijn en overigens elke deskundige het er over eens is dat er juist minder wedstrijden gespeeld moeten worden is het een rare beslissing. terwijl het ook nogal een oneerlijk systeem is.

Dat geloof ik best, maar de KNVB kan gewoon niet achterblijven bij de rest van Europa.
We willen niet België achterna gaan en dus moet er meer geld worden verdient... Met de play-offs creëer je meer geld en met dat geld kan je de Nederlandse competitie weer sterker maken. De play-offs zijn goed voor het toekomst van het Nederlandse clubvoetbal.

Het systeem is misschien wat oneerlijk, maar het maakt de Nederlandse competitie iets minder voorspelbaar en dus ook wat aantrekkelijker. Daarnaast zal er op het einde van de competitie veel meer spanning zijn.

Het had misschien, met het oog op het WK, wat beter geweest om volgend jaar met de play-offs te beginnen, maar veel zal het niet uitmaken. Nederland is bijna Europees uitgevoetbald en dus zullen de internationals in de NL competitie een stuk minder wedstrijden spelen dan bijvoorbeeld vorig jaar. Die 2 extra wedstrijden in de play-off moeten toch geen probleem zijn voor de overbetaalde profs.

Ik denk dat KNVB heel stoer met een goed plan is gekomen en ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. (weet ik natuurlijk al, Ajax gaat lekker CL spelen :wink: )
Davydoff Wrote:Wat maakt het uit hoe ver ze voor de deadline zitten?

Nou, van Basten wil, volgens mij, graag de voorlopige groep bij elkaar hebben om, op basis van trainingen, daaruit de definitieve selectie te maken, maar als hij daar maar 4 dagen de tijd voor heeft zal dat lastig worden.
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:Wat maakt het uit hoe ver ze voor de deadline zitten?

Nou, van Basten wil, volgens mij, graag de voorlopige groep bij elkaar hebben om, op basis van trainingen, daaruit de definitieve selectie te maken, maar als hij daar maar 4 dagen de tijd voor heeft zal dat lastig worden.

Dat klopt en daarom gaf hij ook aan dat de FIFA die deadline moet verschuiven.

Het schema van de play-offs ligt al een tijdje vast.
Davydoff Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:Wat maakt het uit hoe ver ze voor de deadline zitten?

Nou, van Basten wil, volgens mij, graag de voorlopige groep bij elkaar hebben om, op basis van trainingen, daaruit de definitieve selectie te maken, maar als hij daar maar 4 dagen de tijd voor heeft zal dat lastig worden.

Dat klopt en daarom gaf hij ook aan dat de FIFA die deadline moet verschuiven.

Het schema van de play-offs ligt al een tijdje vast.

Ja, maar de deadlines voor de selecties van de EK's en WK's zijn altijd rond die datums en als je dan als nationale bond play-offs in gaat bouwen vlakbij die datums, dan weet je dat je de bondscoaches geen plezier doet. Volgens mij gaan FIFA-regels nog altijd boven nationale bonden.
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:Wat maakt het uit hoe ver ze voor de deadline zitten?

Nou, van Basten wil, volgens mij, graag de voorlopige groep bij elkaar hebben om, op basis van trainingen, daaruit de definitieve selectie te maken, maar als hij daar maar 4 dagen de tijd voor heeft zal dat lastig worden.

Dat klopt en daarom gaf hij ook aan dat de FIFA die deadline moet verschuiven.

Het schema van de play-offs ligt al een tijdje vast.

Ja, maar de deadlines voor de selecties van de EK's en WK's zijn altijd rond die datums en als je dan als nationale bond play-offs in gaat bouwen vlakbij die datums, dan weet je dat je de bondscoaches geen plezier doet. Volgens mij gaan FIFA-regels nog altijd boven nationale bonden.

Het is volgens mij uitzonderlijk dat een bondscoach zijn spelers 1 maand voor een WK al wilt oproepen.....

En daarnaast zijn er op het einde van de competitie geen EXTRA wedstrijden. Daarvoor is juist de winterstop verkort. De competitie stopt altijd rond de 2de week van mei, ook als er een EK of WK is. Dus dat argument gaat niet op.
Davydoff Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:Wat maakt het uit hoe ver ze voor de deadline zitten?

Nou, van Basten wil, volgens mij, graag de voorlopige groep bij elkaar hebben om, op basis van trainingen, daaruit de definitieve selectie te maken, maar als hij daar maar 4 dagen de tijd voor heeft zal dat lastig worden.

Dat klopt en daarom gaf hij ook aan dat de FIFA die deadline moet verschuiven.

Het schema van de play-offs ligt al een tijdje vast.

Ja, maar de deadlines voor de selecties van de EK's en WK's zijn altijd rond die datums en als je dan als nationale bond play-offs in gaat bouwen vlakbij die datums, dan weet je dat je de bondscoaches geen plezier doet. Volgens mij gaan FIFA-regels nog altijd boven nationale bonden.

Het is volgens mij uitzonderlijk dat een bondscoach zijn spelers 1 maand voor een WK al wilt oproepen.....

En daarnaast zijn er op het einde van de competitie geen EXTRA wedstrijden. Daarvoor is juist de winterstop verkort. De competitie stopt altijd rond de 2de week van mei, ook als er een EK of WK is. Dus dat argument gaat niet op.

[Image: 9043507539b.jpg]
Davydoff Wrote:Het is volgens mij uitzonderlijk dat een bondscoach zijn spelers 1 maand voor een WK al wilt oproepen.....

En daarnaast zijn er op het einde van de competitie geen EXTRA wedstrijden. Daarvoor is juist de winterstop verkort. De competitie stopt altijd rond de 2de week van mei, ook als er een EK of WK is. Dus dat argument gaat niet op.

Het is uitzonderlijk dat een bondscoach daar een punt van maakt. Maar elke bondscoach wil zijn spelers natuurlijk zo ver mogelijk voor een toernooi tot zijn beschikking hebben om in plaats van 3 dagen voor een interland 2 of meer weken met de selectie te kunnen trainen/oefenen.

Er zijn aan het eind van de competitie WEL extra wedstrijden. Door de verkorte winterstop is er alleen geen UITLOOP en zijn de begin- en einddatum hetzelfde. Het enige dat je ervan zou kunnen zeggen is dat de clubs in plaats van een (extra, zinloos) wintertoernooi in de winterstop nu play-offs hebben (die wel ergens om gaan) aan het eind. Maar omdat deze extra wedstrijden wel ergens om gaan zullen trainers belangrijke spelers (lees: o.a. internationals) geen rust geven omdat er nog een prijs gepakt kan worden.
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:Het is volgens mij uitzonderlijk dat een bondscoach zijn spelers 1 maand voor een WK al wilt oproepen.....

En daarnaast zijn er op het einde van de competitie geen EXTRA wedstrijden. Daarvoor is juist de winterstop verkort. De competitie stopt altijd rond de 2de week van mei, ook als er een EK of WK is. Dus dat argument gaat niet op.

Het is uitzonderlijk dat een bondscoach daar een punt van maakt. Maar elke bondscoach wil zijn spelers natuurlijk zo ver mogelijk voor een toernooi tot zijn beschikking hebben om in plaats van 3 dagen voor een interland 2 of meer weken met de selectie te kunnen trainen/oefenen.

Er zijn aan het eind van de competitie WEL extra wedstrijden. Door de verkorte winterstop is er alleen geen UITLOOP en zijn de begin- en einddatum hetzelfde. Het enige dat je ervan zou kunnen zeggen is dat de clubs in plaats van een (extra, zinloos) wintertoernooi in de winterstop nu play-offs hebben (die wel ergens om gaan) aan het eind. Maar omdat deze extra wedstrijden wel ergens om gaan zullen trainers belangrijke spelers (lees: o.a. internationals) geen rust geven omdat er nog een prijs gepakt kan worden.

En jouw punt was dat er wel een uitloop was en dat daarom Marco niet eerder spelers kan oproepen.... die is er dus niet en dus kan je de KNVB daar ook niet op aanspreken.

Mensen betalen heel veel geld om hun club in actie te zien en ik vind het dan belachelijk als een trainer zijn beste spelers gaat sparen aan het einde van de rit. Misschien dat je trainers en clubs inderdaad nu dwingt om hun beste spelers geen rust te geven en dat zullen de supporters niet vervelend vinden.
Uiteindelijk gaat het om de kruimels...
Bij sport gaat hem maar om 1 ding, en dat is winnen.
De winnaar speelt geen playoffs, heeft geen last van het gezeur.
De rest moet niet zeuren, dan hadden ze maar beter moeten presteren.

:wink: :wink: :wink:
Gerben Zonderland Wrote:Ja, maar de deadlines voor de selecties van de EK's en WK's zijn altijd rond die datums en als je dan als nationale bond play-offs in gaat bouwen vlakbij die datums, dan weet je dat je de bondscoaches geen plezier doet. Volgens mij gaan FIFA-regels nog altijd boven nationale bonden.
Sinds wanneer is het meervoud van datum, datums Icon_question
Dacht dat het data moest zijn, weer wat geleerd van onze grote taalpurist.
da·tum (de ~ (m.), data/~s)
1 cijfers of woorden die dag, maand en jaar aangeven => dagtekening
2 dag, tijdstip

leuk geprobeerd maar helaas
Ik gebruik ook altijd datums als meervoud in deze context. Vind ik wat mooier dan data waarbij ik altijd aan statistieken/gegevens moet denken.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9