19-11-2008, 12:26 PM
Quote:gittermaster wrote:
Ik vind dat dus wel een jij-bak. Doet imo niet ter zake of jij feyenoorder bent, wat wel ter zake doet is dat jij anti-Ajax bent. Ik zie t dus niet als Ajax, Feyenoord, PSV, maar in deze specifiele situatie als pro-ajax en anti-ajax.
En ik denk dat je oorzaak gevolg in je laatste alinea een beetje omdraait.
kip-ei. als de geuzennaam al later ontstond vind ik dat niet minder triest. maakt voor mij niets uit. niet huilen als je zelf het hardste joden roept.
Dus dit zou feitelijk betekenen dat je nooit een spreekkoor mag afkeuren omdat er altijd wel mensen zijn in een supportersgroep die zelf ook dergelijke spreekkoren roepen? Is het goedkeuren van een spreekkoor voor jou oke, als er zelf een geuzennaam wordt gebruikt?
Liederen over Rotterdamse bombardementen mogen niet, omdat feyenoord supporters hier niet trots op zijn? (het is wat lastig om dit als geuzennaam te gebuiken)
Of mag t wel, omdat ze sissen als ze tegen Ajax spelen?
In het eerste geval vind ik het erg krom, jij keurt iets goed als je 't zelf als geuzennaam gebruikt. In dit voorbeeld is dat wat lastig, dus keur je het niet goed. Als je voor t tweede geval kiest vind ik t ook krom, het zijn nl. gewoon trieste spreekkoren.
Wat ik aan wil geven is dat ik het een slechte voorwaarde vind om een spreekkoor goed te keuren.
Overigens ging t in de discussie over eventueel sissen van de psv-supporters. Wanneer je joden als geuzennaam gebruikt, keur je het sissen dan goed? Apart? Of ik heb je niet goed begrepen natuurlijk.
Quote:overigens jank ik er zelf in ieder geval helemaal niet om, wat ik al eerder aangaf. Wordt over en weer gezongen, soms triest, soms creatief, geef alleen aan dat t overduidelijk wel sissen was...Dat begreep ik wel, ik wilde het alleen ff gezegd hebben :razz:
het woord 'je' kun je gebruiken als substituut voor 'men'. ik ken jou toch, ik weet toch dat jij daar net als ik niets van moet hebben. het gaat mij even over de hersenlozen en de reacties in de media.
The great old Ludwig von...