09-02-2009, 12:19 PM
gittermaster Wrote:uuuuh, lijkt me sterk dat dit correct is. Wellicht 500.000 per week. Lijkt me heel sterk dat je een contract tekent van 500.000 als je vorige contract 17.000.000 waard was.
Ik zou niet weten waarom de officiele site (<!-- w --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.mlb.com">www.mlb.com</a><!-- w -->) incorrecte gegevens zou verstrekken.
Daarnaast is het niet zo opzienbarend als het wellicht lijkt. De afgelopen jaren zijn grote bedragen uitgetrokken voor honkballers en contracten worden daar zo gestructureerd dat je salaris ieder jaar met enkele miljoenen oploopt. Jones zat aan het einde van zijn contract en streek dus in zijn laatste jaar het meeste geld op, terwijl zijn prestaties juist het minst waren. Na het einde van het seizoen (oktober) was hij contractvrij (free agent) en kon tekenen bij elke geinteresseerde club. Nu zijn er nogal wat free agents dit jaar en door de financiele crisis worden er weinig nieuwe contracten aangeboden.
Aangezien deze maand de trainingskampen beginnen en er bijzonder veel spelers zonder contract zitten, was het al te verwachten dat er nogal wat een minor league contract zouden tekenen, om maar gewoon te spelen. Zo ook Jones. Gegarandeerd 500.000 en als zijn prestaties goed zijn, nog een miljoentje erbij. Nieuwe tijden in de Amerikaanse topsport.
Mijn gras is groener