17-03-2009, 06:39 PM
gittermaster Wrote:Quote:Feyenoord heeft wat dat betreft een veel trouwer en luidruchtiger publiek. Qua resultaten zit het tegen, de afgelopen jaren. Maar als zoiets bij ajax zou gebeuren, zou de halve arena leeg zijn.
Ben het gedeeltelijk eens met je betoog, behalve met de geqoute zin.
Het gaat al jaren kut en met uitzondering van enkele wedstrijden zit de Arena toch wekelijks behoorlijk gevuld.
Ook denk ik dat zeker de laatste 2 seizoenen de sfeer behoorlijk is toegenomen. 410 en de f-side creeeren een behoorlijke sfeer en na de verplaatsing van 410 naar de andere kant, begint er in t oude 410 vak (althans in die hoek) weer een klein groepje te komen die zich luidruchtig laat horen.
Feit blijft dat de lange zijde grotendeels stil is
jij weet niet hoe het is als het slecht gaat. :razz:
maar de kern van mijn betoog is dat de hoeveelheid geluid geen ene hol uitmaakt. de hele tijd zingen of op een trommel slaan is voor mij echt niet maatgevend. het gaat om meeleven met de wedstrijd.
als je in engeland het verschil weet tussen spurs en arsenal, weet je ook wat ik bedoel. bij spurs zitten de supporters er bovenop en wordt elke beslissing van de scheids die tegen is, terecht of onterecht, weggebooooohd. bij arsenal zit iedereen gezapig te kijken. dat ze daarbij ook nog a-de-bay-or zingen is geheel niet sfeerverhogend.
bij feyenoord reageerde het publiek heel fel op alle actie's van lazovic. dat kan voor en tegen je werken, want hij kan er ook kracht uihalen. nu weet ik zeker dat dat een grote invloed heeft gehad op zijn falen. het legioen heeft dus invloed op de wedstrijd.
overigens was dat ook de conclusie van ron jans na die rode kaart van nievelt. terecht of onterecht, het legioen reageert furieus en verongelijkt. dat had invloed op het elftal van grun, aldus jans. ik kan het me voorstellen.
ik hoop dat dit wat duidelijker is.