28-04-2009, 03:27 PM
waf Wrote:Goh, wat heb ik dit gemist zeg, discussies met waf. Alhoewel, discussies...Ad Wim Wrote:waf Wrote:Dan heeft Amsterdam eigenlijk maar heel weinig inwoners. En heeft Almere opeens een stuk meer Amsterdammers. Ergo, nogal een kromme definitie. Bovendien ben ik behoorlijk getogen in Amsterdam.Ad Wim Wrote:Als je het zo wilt noemen, ja.
ik wil het pas zo noemen als je daar geboren en getogen bent. niet als je daar louter woont om te studeren.
En ik studeer al een tijdje niet meer...
ja, jij komt opeens met het begrip inwoners, dan kun je het wel krom lullen idd. :roll:
in almere wonen naar mijn weten idd de meeste of iig veel amsterdammers. het grootste gedeelte van het meeloop volk dat er nu woont, woont er omdat ze bang zijn dat ze er anders niet bijhoren. dat is gelijk de reden dat ik een hekel heb aan amsterdom maar in het geheel niet aan amsterdommers. waren er nog maar voldoende amsterdammers, dan had het een stuk meer identiteit.
en als je dan ook nog bijdehand gaat doen dat mensen in hun eigen stad moeten blijven, dan ben je natuurlijk gewoon een zielig hoopje mens. maar eigenlijk wist ik dat ook al, goed dat je het nog even bevestigt.
Ik zie een Amsterdammer als een inwoner van Amsterdam, gek hè?
En je hekelt maar lekker raak. Beetje hypocriet wel dat ik dan opeens 'een zielig hoopje mens' ben als ik een hekel heb aan de invasie van (voornamelijk) provincialen tijdens Koninginnedag.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello