03-11-2009, 05:16 PM
waf Wrote:Mukkus Wrote:waf Wrote:al hetgeen ik noem zijn feiten.
Misschien moet je een bronvermelding bij doen. als je dat niet doet: Laat maar.
dus een feit is volgens jou pas een feit wanneer je een bron vermeldt.![]()
laat idd maar als je niet eens weet wat een feit is.
Nee, ik zeg nergens dat een feit pas een feit is, wanneer ik er een bron bij wil hebben.
Ik weet prima wat een feit is. Zolang een stelling te controleren is, is het een feit.
Feit: "Waf heeft een seizoenskaart van Feyenoord". Een 'waar' feit, valt te controleren.
Feit: "Waf heeft een seizoenskaart van Ajax". Een 'onwaar' feit, valt ook te controleren.
Mening: "Waf is een supporter van Ajax". Mening, valt niet te controleren.
Het is maar net waar je dat feit aan refereert. Met bronvermelding zou je erachter komen, dat 1 belangrijk feit van je onwaar is. En daarmee valt gewoon niet te discussiëren, aangezien jij je gelijk probeert te halen met een onwaar feit, in dit geval zelfs een soort van aanname.
Zet je complottechnische bril maar even af. Ga even goed nadenken en stap even af van de regel: "Ik lees wat ik wil lezen."
Kijk alle feiten er nog even op na en zoek daarbij serieuze bronnen.
Als je dat gedaan hebt, kom dan maar terug in deze discussie. Met feitelijke onwaarheden valt niet te discussieren, en dan kom je er ook achter dat je rijtje van feiten (het zijn inderdaad allemaal feiten!) een onwaarheid bevat. En dat je dus uit je nek loopt te lullen.
Succes!
Oh, my god, we bought Kenny!