08-12-2009, 10:15 AM
Quote:Cruijff: 'Derde plaats op WK hoogst haalbare'
07/12/2009 13:29
Gezien de stand op de FIFA-ranglijst, de derde plaats, is het brons voor Oranje komende zomer op het WK het hoogst haalbare, stelt Johan Cruijff in zijn column in De Telegraaf.
In zijn analyse geeft Cruijff aan dat het bereiken van de kwartfinale na de groepsduels met Denemarken, Japan en Kameroen geen onoverkomelijk probleem hoeft te zijn. 'Maar goed, je gaat dus naar Zuid-Afrika om wereldkampioen te worden en dus moet in de kwartfinale de winnaar uit de groep Spanje of Brazilië worden uitgeschakeld', kijkt de voormalig topvoetballer verder vooruit.
'Dat kan, als je daarvoor jezelf goed in het toernooi hebt gespeeld, maar je staat dan wel tegen de huidige nummer één en twee van de wereld', vervolgt Cruijff. 'Gezien de huidige situatie is de derde plaats dus eigenlijk het hoogst haalbare. Je moet nu verder kijken, dan kijk je dus automatisch richting 2018, als Nederland en België samen het WK hopen te organiseren.'
In zijn column geeft Cruijff aan steeds meer heil te zien in de kandidatuur van Nederland voor het WK 2018. 'Op dit moment steun ik het bid wel, maar met een bepaalde reserve. Wat dat betreft heb ik in het verleden mijn lessen geleerd. Maar met iemand als Ruud Gullit wil ik samen met Guus Hiddink, Marco van Basten en andere sporttoppers wel proberen een sterk front te vormen.'
Ehm, als je in de kwartfinale NIET van Spanje of Brazilië zou kunnen winnen is de kwartfinale het hoogst haalbare en als je WEL van ze wint heb je OF de nummer 1 OF de nummer 2 uitgeschakeld, dus dan zou zilver het hoogst haalbare zijn, volgens de logica van Cruijff. Toch? En waarom zou je naar 2018 moeten kijken? Er is toch ook nog een WK in 2014? Of doen we dan niet mee?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!