12-02-2010, 03:10 PM
mindlight Wrote:Dan was je eerder niet duidelijk. Waar Andre en ik over discussieerden was het aantal verschillen, waar jij blijkbaar op doelt is het soort verschillen. Ik ben het namelijk wel met je eens dat je in het verleden minder managers zag die voor een topper gingen in de kleine toernooien, maar daar stond tegenover dat de must picks vrijwel door iedereen gekozen werden en er maar een enkele speler het verschil voor je kon maken. Dat is nu natuurlijk een stuk uitgebreider.Het is ook moeilijk te onderbouwen, want we hebben geen statistieken bewaard. Dus ik kan alleen uit mijn herinnering praten. En daaruit denk ik te weten dat vroeger Roddick een paar keer gekozen werd in zo'n klein toernooi en als hij het toernooi won hadden die managers een topweek. Bij alles minder dan een finale een kutweek.
Tevens denk ik dat dat niet enkel aan het budget ligt, maar ook aan de gewijzigde puntentelling, waardoor het nemen van een topper een grotere upside heeft dan vroeger. Mijn gevoel (en dat is ook lastig te onderbouwen), is dat als je het budget verlaagt, er nog steeds toppers gekozen worden, maar dat er van de kleintjes enkel mustpicks gekozen blijven worden. Ergo, de teams zullen dan meer op elkaar lijken dan nu. Als jij gelijk hebt worden de toppers inderdaad niet meer gekozen, en zit iedereen met vrijwel dezelfde kleintjes.
En het is ook moeilijk in te schatten omdat het per toernooiweek natuurlijk anders is. Zo kwamen al die verschillen tijdens de AO niet door het budget, maar door de onvoorspelbaarheid.
Ik denk gewoon dat zo'n Soderling deze week veel minder gekozen zou worden met minder budget, en Davy ook. Nu is het bij toernooiwinst van Davy nog geen topweek voor die managers, want de helft heeft hem.
Maar goed, nogmaals, ik ben blijkbaar nog steeds de enige die er zo over denkt, dus volgens mij is het een beetje verspilde moiete deze discussie...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello