FTM Forum

Full Version: FTM 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Ziek in bed dus wat tijd over. Bij deze de excel-sheet met voorgestelde tijden voor het nieuwe FTM seizoen. De sheet is voorlopig tot Roland Garros, maar kan uiteraard zo uitgebreid worden.
Bij meerdere toernooien in 1 week heb ik de deadline altijd op maandag 22:00 gehouden.
In een week met maar 1 toernooi(de grote toernooien dus) heb ik de tijd van de eerste wedstrijd aangehouden, min 1 uur. Voor de zekerheid en om nog een uurtje heerlijk te discussieren.
Voordeel dat het zo snel al op het forum staat is dat we zeker op tijd klaar zijn met discussieren.

edit mac:
Voor het gemak plaats ik hier even de link naar het topic met alle regels en daarbij ook het excel schema met daarin de sluitingstijden van de database
<!-- l --><a class="postlink-local" target="_blank" href="http://www.competitieteam.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=13218">viewtopic.php?f=3&t=13218</a><!-- l -->
don 11-3 11uur 11-3-2010 19:00
woens 25-3 11uur 24-3-2010 16:00

dit deel klopt niet, moet neem ik aan woens 24-3 zijn (start toernooi).

Barcelona is geen TMS dus liever 22:00 ma

Rome 25-apr zond 25-4 12:00 Zon 12-4-2010 11:00
klopt niet

Blijkbaar ben je niet zo scherp, beterschap :wink:

Verder is het wat mij betreft ok. Je kan ook volstaan met:
- GS en TMS 1 uur voor aanvang eerste wedstrijd
- Overig ma 22:00.
Excuus verkeerde sheet geladen. Had dit zelf al hersteld.
Hmm ik had ook al zo'n voorstel geprepareerd, maar deze bewust nog niet geplaatst omdat we aan het einde van het seizoen tijd genoeg hebben om erover te discussieren.

Maar dit is uiteraard ook prima, dank voor de moeite Kool! Verder sluit ik me bij het voorstel uit de slotalinea van Tampie aan, dat is wel zo consistent en dan is het voor iedereen duidelijk.
Ik zou bij dezen dan toch ook graag maandagochtend willen aandragen.
Als vaste deadline of alleen TMS en GS?
Als vaste deadline, en TMS en GS 1 uur voor aanvang 1e partij.

En de vaste deadline moest maandagochtend zijn, excuus.
Nja voor mij maakt het allemaal weinig uit, zolang er maar niet veel gewisseld wordt tussen weken, en we geen discussies meer hebben volgend seizoen vind ik het al lang prima.
Eens Ad! dat durfde ik echter niet eens voor te stellen!
Maandagochtend 11 uur?
Bij nader inzien ga ik misschien wel een beetje de andere kant op. Ochtend of avonddeadline maakt me eigenlijk geen biet uit, maar dat 1 uur voor begin eerste wedstrijd des te meer. Dan zitten we dus met zo'n 15 verschillende deadlines gedurende het seizoen en dat is niet optimaal.

Mijn voorstel zou zijn 2 vaste deadlines te hebben, ma ochtend of maandagavond en een vaste deadline bij TMS/GS (en jammer dan als er al enkele partijen gespeeld zijn).
Bij de kleinere weken lijkt ma 22 uur toch nog het best.
buurs Wrote:Bij de kleinere weken lijkt ma 22 uur toch nog het best.
Juist niet.
daar worden toch altijd genoeg verschillen gemaakt...

zondagavond is onmogelijk, aangezien dan nog niet altijd de draw bekend is.
mindlight Wrote:Bij nader inzien ga ik misschien wel een beetje de andere kant op. Ochtend of avonddeadline maakt me eigenlijk geen biet uit, maar dat 1 uur voor begin eerste wedstrijd des te meer. Dan zitten we dus met zo'n 15 verschillende deadlines gedurende het seizoen en dat is niet optimaal.

Mijn voorstel zou zijn 2 vaste deadlines te hebben, ma ochtend of maandagavond en een vaste deadline bij TMS/GS (en jammer dan als er al enkele partijen gespeeld zijn).
Dat probeerde ik dus in de vorige discussie al constant aan te geven. Je hebt gewoon geen vastigheid, ook al wend je het wel voor, aangezien bijna alle GSs en TMSs op een ander tijdstip beginnen.
Maar mocht het nu al allemaal duidelijk zijn voor volgend jaar, dan vind ik het niet zo'n slecht idee. Schema maken, ergens op een duidelijke plek neerzetten zodat iedereen het kan zien, prima.

En je geeft nu dus drie opties aan, dat lijkt me nog minder de voorkeur hebben. Ik zou zeggen altijd maandagochtend, en een uitzondering maken voor een enkel groot toernooi dat op zondag of midden in de week begint.
Wat is het nadeel van verschillende deadlines?
Je kunt het ook als voordeel zien...Dan is het voor iedereen gelijk en heeft iedereen gunstige en ongunstige deadlines.
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:Bij nader inzien ga ik misschien wel een beetje de andere kant op. Ochtend of avonddeadline maakt me eigenlijk geen biet uit, maar dat 1 uur voor begin eerste wedstrijd des te meer. Dan zitten we dus met zo'n 15 verschillende deadlines gedurende het seizoen en dat is niet optimaal.

Mijn voorstel zou zijn 2 vaste deadlines te hebben, ma ochtend of maandagavond en een vaste deadline bij TMS/GS (en jammer dan als er al enkele partijen gespeeld zijn).
Dat probeerde ik dus in de vorige discussie al constant aan te geven. Je hebt gewoon geen vastigheid, ook al wend je het wel voor, aangezien bijna alle GSs en TMSs op een ander tijdstip beginnen.
Maar mocht het nu al allemaal duidelijk zijn voor volgend jaar, dan vind ik het niet zo'n slecht idee. Schema maken, ergens op een duidelijke plek neerzetten zodat iedereen het kan zien, prima.

En je geeft nu dus drie opties aan, dat lijkt me nog minder de voorkeur hebben. Ik zou zeggen altijd maandagochtend, en een uitzondering maken voor een enkel groot toernooi dat op zondag of midden in de week begint.

Nee, het leken drie opties in dit geval, maar ik bedoelde als vaste deadline ofwel maandagochtend, ofwel maandagavond (afhankelijk wat de algemene voorkeur heeft), en bij GS/TMS een eventuele vaste afwijkende deadline.
Oke, maar dan nog: een vaste afwijkende deadline lijkt me dus niet mogelijk (tenzij het in de vorm is van '1 uur voor aanvang eerste partij'), omdat er zoveel afwijking in zit (IW, Miami, Shanghai, RG).
Nja dat lijkt mij dus wel mogelijk, zodra je accepteert dat er dan al wat partijen gespeeld zijn eventueel.
Volgens mij wordt dat niet geaccepteerd en dan nog, wat doe je dan met IW en Miami?
Ad Wim Wrote:Oke, maar dan nog: een vaste afwijkende deadline lijkt me dus niet mogelijk (tenzij het in de vorm is van '1 uur voor aanvang eerste partij'), omdat er zoveel afwijking in zit (IW, Miami, Shanghai, RG).
Eens
mindlight Wrote:Nja dat lijkt mij dus wel mogelijk, zodra je accepteert dat er dan al wat partijen gespeeld zijn eventueel.
Tja dan kun je alles wel om maandag 22uur doen.
We doen dit juist om te voorkomen dat er al wedstrijden gespeeld zijn.
Ad Wim Wrote:Volgens mij wordt dat niet geaccepteerd en dan nog, wat doe je dan met IW en Miami?

Die zijn zodanig afwijkend (dat gaat verder dan een paar uur verschil) dat je daar niet ontkomt aan een deadline op een andere dag. Maargoed, dat deed zelfs SD, dus dat lijkt me geen bezwaar.
En wat wordt er niet geaccepteerd? Die gespeelde partijen?
kooltje Wrote:Wat is het nadeel van verschillende deadlines?
Je kunt het ook als voordeel zien...Dan is het voor iedereen gelijk en heeft iedereen gunstige en ongunstige deadlines.
Dat is natuurlijk een drogreden.

Maar ik zie verder ook niet echt een nadeel in verschillende deadlines an sich, alleen het moet dan wel heel erg goed gecommuniceerd worden. Als je het hele jaar door verschillende deadlines aanhoudt, komt er geen vastigheid in bij mensen en gaat het zeker een keer vergeten worden. Dat is natuurlijk het slechtste dat er kan gebeuren. En als je het gaat mailen etc. doen we het precies hetzelfde als dit jaar, en dat willen we juist niet (althans, de meesten niet).
kooltje Wrote:
mindlight Wrote:Nja dat lijkt mij dus wel mogelijk, zodra je accepteert dat er dan al wat partijen gespeeld zijn eventueel.
Tja dan kun je alles wel om maandag 22uur doen.
We doen dit juist om te voorkomen dat er al wedstrijden gespeeld zijn.

Dat is nou juist de essentie van deze discussie. De afweging vaste deadline vs. deadline voor de eerste partij. En idd, alles maandag 22 uur is prima, alles maandag 10 uur ook.
Ad Wim Wrote:
kooltje Wrote:Wat is het nadeel van verschillende deadlines?
Je kunt het ook als voordeel zien...Dan is het voor iedereen gelijk en heeft iedereen gunstige en ongunstige deadlines.
Dat is natuurlijk een drogreden.

Maar ik zie verder ook niet echt een nadeel in verschillende deadlines an sich, alleen het moet dan wel heel erg goed gecommuniceerd worden. Als je het hele jaar door verschillende deadlines aanhoudt, komt er geen vastigheid in bij mensen en gaat het zeker een keer vergeten worden. Dat is natuurlijk het slechtste dat er kan gebeuren. En als je het gaat mailen etc. doen we het precies hetzelfde als dit jaar, en dat willen we juist niet (althans, de meesten niet).
Vandaar die lijst...Als opzet. Zijn we het eens daarover, dan uitbreiden voor het gehele jaar.
Zoals die lijst op 4 Januari is blijft hij het gehele jaar, ook al blijken tijden niet te kloppen (onwaarschijnlijk Wink)
Volgens mij is de essentie van deze discussie, dat we

1. zoveel mogelijk vastigheid creëren in deadlines, dus het liefst het hele seizoen hetzelfde muv enkele weken
2. geen discussie krijgen over deadlines

En volgens mij bereik je dit door de deadline vast op maandagochtend te zetten. Dan cover je vrijwel elk toernooi, ook de meeste TMSs en GSs, en maak je alleen voor RG, IW, Miami en Shanghai een uitzondering, die je voorafgaand aan het jaar vaststelt, niet meer verandert en ver van tevoren duidelijk communiceert.
Ad Wim Wrote:Volgens mij is de essentie van deze discussie, dat we

1. zoveel mogelijk vastigheid creëren in deadlines, dus het liefst het hele seizoen hetzelfde muv enkele weken
2. geen discussie krijgen over deadlines

En volgens mij bereik je dit door de deadline vast op maandagochtend te zetten. Dan cover je vrijwel elk toernooi, ook de meeste TMSs en GSs, en maak je alleen voor RG, IW, Miami en Shanghai een uitzondering.
=D>
Over die maandagochtend deadline. Basel loot pas op maandagmiddag.
(niet dat het mij boeit).
Dat kan niet, aangezien nog niet altijd het speelschema bekend is.

En het heeft ook nadelen, dat je bijvoorbeeld de Q nog niet weet....

En bij de kleinere toernooien zijn er vaak nog veel terugtrekkingen op de maandag....
Dan wordt het meer een geluksspel.
Elikian Wrote:Over die maandagochtend deadline. Basel loot pas op maandagmiddag.
(niet dat het mij boeit).
Gewoon uit een lijst met ingeschreven spelers kiezen :lol:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42