08-03-2010, 04:22 PM
Amor Fati Wrote:waf Wrote:Amor Fati Wrote:En welk team minder armoedig speelt in mijn ogen? Ploegen die wat meer durven te voetballen en daardoor ook af en toe flink op hun bek gaan. VVV is hier dit seizoen een voorbeeld van.
vvv heeft niets te verliezen.
minder armoedig zou ik in jouw omschrijving liever naief noemen. op het moment dat az minder naief ging voetballen, werden ze kampioen.
Alleen in de absolute top zie je dat dit voetbal gepaard kan gaan met resultaat. In Nederland niet als het om prijzen gaat. En ik zat zelf al te twijfelen of ik het woord naief zou gebruiken, dus vooruit. Ik hou in Nederland meer van naief voetballende ploegen, die proberen 'echt' voetbal te spelen ipv resultaatvoetbal.
juist in nederland heb je volgens mij de grootste kans om resultaat te halen met 'naief' voetbal.
ik vind je redenering dus heel nederlands. bovendien vind ik het echt onzin om resultaatvoetbal geen 'echt' voetbal te noemen. resultaatvoetbal is ook echt voetbal en kan ook prachtig zijn. voetbal moet je spelen om te winnen. als je van hooijdonk in je team hebt, dan probeer je zoveel mogelijk vrije trappen te krijgen rond de zestien. daarmee win je. in nederland wordt iedereen gebrainwashed doordat in media altijd als vasstaand wordt aangenomen wat mooi voetbal is. dat is subjectief en dat maak ik zelf wel uit. ik houd van goed voetbal. en goed voetbal kan ook heel verdedigend zijn (zoals italie bij het wk in duitsland, of perfect uitgevoerd countervoetbal van teams olv lobanovski).
met de instelling die ons doorlopend door (ajakkes) media wordt aangepraat (en die door velen als waarheid worden verondersteld) worden we nooit wereldkampioen.