02-04-2010, 12:46 PM
Ad Wim Wrote:Vind er allemaal maar van wat jullie willen, maar tegen Roddick vorige week was natuurlijk een schoolvoorbeeld. Hij maakte de meeste indruk van iedereen, alle toppers muv Nadal waren eruit en hij speelt zijn slechtste partij van het toernooi. En tegen Roddick, in vorm of niet, kan hij best winnen. Niet dat Roddick nu opeens onoverwinnelijk is. En Murray vorige week noemen, dat lijkt me pas onzin. Dan kun je Fish ook een topper noemen...
En ik heb het niet over finaleproblemen, ik heb het over doordrukken op de grote podia. Dat is alleen op RG gelukt en tot nu toe de uitzondering die de regel bevestigt. De rest van de top 10 en daaronder heeft bijna allemaal wel eens een TMS gewonnen, hij niet.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat ie heel goed bezig is, maar vooral zijn constance.
Als je zo gaat beredeneren, valt er geen discussie te houden want dan kun je wel alle uitslagen door gaan spitten en daar weer conclusies uit trekken. Hij won van Murray en net niet van Roddick. En ja, daar had hij van kunnen winnen maar verloor redelijk nipt in 3 sets. Ik zie de problemen niet.
En op de GS's is hij wat wisselvallig ja, maar hij is de afgelopen twee jaar als een komeet omhoog geschoten en komt in de top tien eigenlijk net kijken. Dat hij in de top tien staat heeft hij toch wel degelijk te danken aan zijn goede prestaties op de tour, of dat nou een GS is of een fluttoernooitje. Daarbij verloor hij vorig jaar in 3 GS's uiteindelijk van Fedex, dus das gewoon pech. Ik vind het een voorbarige conclusie.