29-11-2005, 11:42 AM
Tsja, smaken verschillen nou eenmaal. Parijs vind ik een stad die zichzelf mooier vindt dan ze (Hij? Ben het even kwijt, GZ?) daadwerkelijk is. Er zijn in Parijs doverse mooie plaatsen en gebouwen (Louvre bijv.) maar ik vind de stad niet de charme en warmte hebben die het pretendeert te hebben. De Champs Elyssees is enkel een lange stinkende straat vol met belachelijke amerikaanse, japanse en nederlandse toeristen en bontjassen met parelkettinkjes...
Ik houd van een stad vanwege de achtergrond, de roots, de eenvoudige charme... London bijvoorbeeld vind ik geweldig omdat de stad zo 'simpel' blijft. Barcelona grotendeels hetzelfde (terwijl die ook wijken heeft waarmee de stad tracht te pronken) en ik houd bijvoorbeeld ook van steden als Glasgow, Lucca en heel veel spaanse steden. Dat zijn grotendeels allemaal steden die eenvoudig blijven en meer vanuit de geschiedenis leven (als het de toeristen betreft) dan vanuit een pretentieus heden...
Ik houd van een stad vanwege de achtergrond, de roots, de eenvoudige charme... London bijvoorbeeld vind ik geweldig omdat de stad zo 'simpel' blijft. Barcelona grotendeels hetzelfde (terwijl die ook wijken heeft waarmee de stad tracht te pronken) en ik houd bijvoorbeeld ook van steden als Glasgow, Lucca en heel veel spaanse steden. Dat zijn grotendeels allemaal steden die eenvoudig blijven en meer vanuit de geschiedenis leven (als het de toeristen betreft) dan vanuit een pretentieus heden...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)