29-04-2011, 04:29 PM
Stille Wrote:Dat komen wij uit Rotterdam wordt al jaren bij Sparta gezongen check youtube en dan komen wij uit rotterdam sparta intikken).
dat wist ik niet, zou kunnen, en dan moet we daar direct mee stoppen.
Quote:Ik heb zelf tot 6 jaar geleden een Gold Card bij Feyenoord gehad en ging naar de gekste plekken in Europa (van FC Jazz, Akranes tot Ferencvaros) dus ik weet hoe het er altijd aan toe is gegaan. Neemt niet weg dat het steeds minder wordt en dat is gewoon jammer.
oh, nu krijgen we de ervaringsargumenten. een goldcard zegt mij weinig, dat was alleen leuk voor uitwedstrijden. je kan wat mij betreft volstaan te zeggen dat je een scc had. ik zit er al vanaf 86. tot de jaren 90 zat er gemiddeld minder dan 20k. hoezo het wordt slecht. begin jaren 90 kwam er een opleving. maar het is nooit zo geweest dat er de hele tijd gezongen werd. misschien bij uitwedstrijden, maar thuis zeker niet. de sfeer verandert wel, dat is niet gek, je bent een generatie verder, het is anders, maar slechter vind ik onzin. ik kan nu met mijn kinderen naar de kuip, ik weet niet of ik dat begin jaren 90 gedurfd had. maar in de kern is er weinig gewijzigd: als het er echt om gaat staat de kuip als een blok achter het elftal.
Quote:Het heeft natuurlijk ook met prestaties te maken maar als ik voor de tv zit en ik hoor het uitvak meer dan die 40.000 trouwe mensen ja dan snap ik dat niet.
ook dat is altijd al zo geweest. om een of andere reden staat er ongeveer 1 microfoon in de kuip en dat is bij het uitvak. dat is ook regelmatig aangebracht als argument voor de grote complottheorie, dat men bij de nos wil suggereren dat het maar een saaie boel is in de kuip. en dat verzin ik echt niet dat de meeste feyenoorders zo denken....
Quote:Dat is echt anders geweest maar als er wie niet spring is een jood ten gehore wordt gebracht doen de mensen wel allemaal mee.
ik niet!
Quote:Vreemd vind ik dat. Ik heb het er vaak met Feyenoorders over en die geven mij gelijk.
dit is geen ervaringsargument, maar wel een soortgelijke: een 'iedereen zegt het dus het is waar' redenering. ik hoor ook wel eens mensen zeggen dat vroeger alles beter was. ik ben daar nooit zo van onder de indruk.
wel vind ik dat het legioen spelers kan maken en breken. als ze twijfels hebben over een speler, komt de speler daar nooit doorheen. als ze voor 100% achter een speler staan, voelt zo'n speler zich zekerder en groeit hij boven zichzelf uit. voorbeeld nu is de vrij. negatief voorbeeld is bruins.
Quote:Er was van de week zelfs een discussie op Rijnmond of de haat tegen Ajax niet groter is dan de liefde voor de eigen club![]()
dat was ook een actueel punt, omdat men suggereerde dat wij expres zouden willen verliezen van psvee. dat is grote kolder. overigens heeft juist rijnmond heel veel redenen om feyenoord zwart te maken, maar dat geheel terzijde.
Quote:Om de sfeer bij Excelsior te bestempelen als slecht gaat me te ver. Achter het doel is het vaak een gezellige boel, al is de groep niet groot maar ja wat wil je met 3500 man op de tribune. Regelmatig leuke sfeeracties, megadoeken etc en een flinke groep die 90 min door blijft gaan.
ik zei niet slecht, ik zei dat er geen sfeer was. gechargeerd. ik ging daar regelmatig kijken, vnl vanwege de uitmuntende prestatie van bruins, maar er is echt heel weinig te beleven. die 37 josties achter het doel, dat komt zo ontzettend zielig over, dat maakt het eigenlijk alleen maar schrijnender.