01-07-2011, 09:06 AM
Rabobank rekent zondag bij de ploegentijdrit in de Tour de France zeker op een plek bij de eerste vijf. Ploegleider Adri van Houwelingen en kopman Robert Gesink hebben de regie binnen de Nederlandse ploeg in handen. De volgorde waarin de renners over het parcours van 23 kilometer razen, ligt nog onder de loep.
Rabo traint voor de tijdrit in Les Essarts Eerder had de directeur-sportief het parcours al bekeken, waarbij hij tot de conclusie kwam dat het niet noodzakelijk was dat de ploeg speciaal naar de Vendée afreisde om het traject op voorhand al te kennen. Het zijn slechts 23 kilometers en onderweg zijn eigenlijk maar drie bochten opgenomen. Het is vooral de blik op het oneindige stellen en de grote molen draaien.
In het Nederlandse kamp ligt de nadruk op de start, de volgorde en het materiaal. Twee keer werden de 23 kilometer in dezelfde volgorde gereden. Garate, Barredo, Boom, Tjallingii, Gesink, Niermann, Sanchez en Ten Dam. Een formatie waar Gesink zich toch niet helemaal in kan vinden. ââ¬Å¾We moeten puzzelen aan de positiesââ¬Â, zegt hij tegen Van Houwelingen.
Treintje Boom, Tjallingii, Gesink
Met achter elkaar Boom, Tjallingii en Gesink rijden er drie hardrijders achter elkaar, waardoor de snelheid dan oploopt om later weer iets af te nemen. Eenzelfde snelheid is uiteindelijk beter voor de eindtijd. Daarom acht Gesink het beter om Niermann tussen dit drietal te nestelen. ââ¬Å¾Het is een mooi traject, maar ook verraderlijkââ¬Â, aldus Gesink. ââ¬Å¾Het oogt makkelijk maar juist door glooiingen gaat het ook zwaar worden. Je rijdt al op de absolute maximale snelheid waardoor iedere meter die ook maar iets omhoog loopt extra doorweegt.ââ¬Â
Gesink maakt zich om de goede dingen druk en niet om zijn ademhaling. Dat zit dus wel goed. Laat hij zelf nou eerst maar zorgen dat hij geen achterstand oploopt de eerste etappe op de explosievere renners.
Rabo traint voor de tijdrit in Les Essarts Eerder had de directeur-sportief het parcours al bekeken, waarbij hij tot de conclusie kwam dat het niet noodzakelijk was dat de ploeg speciaal naar de Vendée afreisde om het traject op voorhand al te kennen. Het zijn slechts 23 kilometers en onderweg zijn eigenlijk maar drie bochten opgenomen. Het is vooral de blik op het oneindige stellen en de grote molen draaien.
In het Nederlandse kamp ligt de nadruk op de start, de volgorde en het materiaal. Twee keer werden de 23 kilometer in dezelfde volgorde gereden. Garate, Barredo, Boom, Tjallingii, Gesink, Niermann, Sanchez en Ten Dam. Een formatie waar Gesink zich toch niet helemaal in kan vinden. ââ¬Å¾We moeten puzzelen aan de positiesââ¬Â, zegt hij tegen Van Houwelingen.
Treintje Boom, Tjallingii, Gesink
Met achter elkaar Boom, Tjallingii en Gesink rijden er drie hardrijders achter elkaar, waardoor de snelheid dan oploopt om later weer iets af te nemen. Eenzelfde snelheid is uiteindelijk beter voor de eindtijd. Daarom acht Gesink het beter om Niermann tussen dit drietal te nestelen. ââ¬Å¾Het is een mooi traject, maar ook verraderlijkââ¬Â, aldus Gesink. ââ¬Å¾Het oogt makkelijk maar juist door glooiingen gaat het ook zwaar worden. Je rijdt al op de absolute maximale snelheid waardoor iedere meter die ook maar iets omhoog loopt extra doorweegt.ââ¬Â
Gesink maakt zich om de goede dingen druk en niet om zijn ademhaling. Dat zit dus wel goed. Laat hij zelf nou eerst maar zorgen dat hij geen achterstand oploopt de eerste etappe op de explosievere renners.