10-01-2006, 02:18 PM
gittermaster Wrote:Lamme Lennie Wrote:Nee, dan nog net wel naar de meest toeristische plaats: Porec
Ben ik 2 en half jaar geleden geweest Len. Is best mooi, maar inderdaad wel erg toeristisch. Ik kan je aanraden om na 1 weekje uitrusten de auto te pakken en een tocht te maken langs de kust richting Dubrovnik (Dubrovnik zelf is niet te doen met al die B-wegen). Met een beetje mazzel kom je dezelfde "prive-baai" tegen die wij tegenkwamen, echt uit een reclame gewoon. Geen hond te bekennen, alleen af en toe een local. Gewoon heel goed opletten als je langs de kust rijdt voor dit soort plekjes. Porec zelf is leuk, maar niet heel veel te beleven en een colatje op een terrasje kost je omgerekend ook gewoon 3 euro 50, dus reken je niet rijk. Verder moet je zeker naar het national park gaan, echt erg mooi. En ga niet camperen daar. Wij hadden vol goede moed een tent gekocht, maar na 1 nacht slapen, een sprinkhaan in onze tent zo groot als een krokodil, harde ondergrond en mijn tandenpoetsen met zonnebrandcreme van moeder de vrouw die ze ook in tandpastatubeformaat hebben, hadden wij het gezien. Tent weggeflikkerd en lekker hotelletje gepakt.
Maar is goed vertoeven daar.
Leuk om te lezen. We zijn er maar 12 dagen (met de tranferdagen inbegrepen), dus zo erg veel tijd om verder te trekken hebben we niet. We hebben een bungelow in Porec van waaruit we wel wat willen bekijken. Met dat nationale park bedoel je dat park met die 92 meren verbonden door watervallen? Daar wil ik zeker heen, alleen heb ik nog niet onderzocht hoe ver dat bij Porec vandaan is. Aangezien 14 uur autorijden voor mij niet echt vakantie is, gaan we met het vliegtuig en zijn we daar dus afhankelijk van de daar aanwezige vervoersmiddelen (eventueel huurauto) Het strand schijnt er niet echt best te zijn heh? Ik was toch niet van plan om de hele dag op het strand te liggen, dus dat komt mooi uit Ik had gedacht dat het leven daar toch wat goedkoper was dan andere vakantiebestemmingen, maar dat is dus niet zo?
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]