28-02-2006, 04:16 PM
Gerben Zonderland Wrote:Davydoff Wrote:Het is volgens mij uitzonderlijk dat een bondscoach zijn spelers 1 maand voor een WK al wilt oproepen.....
En daarnaast zijn er op het einde van de competitie geen EXTRA wedstrijden. Daarvoor is juist de winterstop verkort. De competitie stopt altijd rond de 2de week van mei, ook als er een EK of WK is. Dus dat argument gaat niet op.
Het is uitzonderlijk dat een bondscoach daar een punt van maakt. Maar elke bondscoach wil zijn spelers natuurlijk zo ver mogelijk voor een toernooi tot zijn beschikking hebben om in plaats van 3 dagen voor een interland 2 of meer weken met de selectie te kunnen trainen/oefenen.
Er zijn aan het eind van de competitie WEL extra wedstrijden. Door de verkorte winterstop is er alleen geen UITLOOP en zijn de begin- en einddatum hetzelfde. Het enige dat je ervan zou kunnen zeggen is dat de clubs in plaats van een (extra, zinloos) wintertoernooi in de winterstop nu play-offs hebben (die wel ergens om gaan) aan het eind. Maar omdat deze extra wedstrijden wel ergens om gaan zullen trainers belangrijke spelers (lees: o.a. internationals) geen rust geven omdat er nog een prijs gepakt kan worden.
En jouw punt was dat er wel een uitloop was en dat daarom Marco niet eerder spelers kan oproepen.... die is er dus niet en dus kan je de KNVB daar ook niet op aanspreken.
Mensen betalen heel veel geld om hun club in actie te zien en ik vind het dan belachelijk als een trainer zijn beste spelers gaat sparen aan het einde van de rit. Misschien dat je trainers en clubs inderdaad nu dwingt om hun beste spelers geen rust te geven en dat zullen de supporters niet vervelend vinden.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.