Threads: 312
Wat is de issue dan? Dat Gomes, Simons, Salcido, Koné, Farfan, Kromkamp, Alcides, Mendez, Culina, Kluivert, Reiziger en Afellay geen van alle het vereiste niveau voor een NL-top 3 club hebben? :crazy:
Tuurlijk zijn Alex en Cocu belangrijk, maar zeker niet allesbepalend. Zij zijn net zo 'allesbepalend' als Stam en Davids dat bij Ajax zijn.
Threads: 22
Peter Wrote:Wat is de issue dan? Dat Gomes, Simons, Salcido, Koné, Farfan, Kromkamp, Alcides, Mendez, Culina, Kluivert, Reiziger en Afellay geen van alle het vereiste niveau voor een NL-top 3 club hebben? :crazy:
Tuurlijk zijn Alex en Cocu belangrijk, maar zeker niet allesbepalend. Zij zijn net zo 'allesbepalend' als Stam en Davids dat bij Ajax zijn.
Gomes, goede keeper zeker top3 waardig.
Simons, Stofzuiger, zeker top3 waardig.
Salcido, redelijke verdediger, top3 waardig
Koné, vind ik overrated, dat ie 2 man bezighoud is leuk maar scoren doet ie niet desondanks top3 waardig.
Farfan, top3 waardig ondanks dat hij extreem wisselvallig is.
Kromkamp, als ie in vorm is top3 waardig laatste weken niet.
Alcides, miskoop.
Mendez, Miskoop.
Culina, dat je die er zelf tussenzet verbaast me, niet top3 waardig
Kluivert, lachertje op het moment...als hij 100% lichamelijk en wedstrijd fit is is hij een top3 club waardig maar aangezien hij nooit 100% meer word snap ik niet dat ze hem er bij hebben gehaald.
Reiziger, miskoop die gast bakt er echt niets meer van
Affelay, in potentie een van de betere middenvelders in NL, beetje jammer dat ie van glas is. Top3 waardig.
Ja ze zijn top3 waardig, maar niet zo goed als de andere 2 clubs, Hiddink i s altijd goed geweest om van een zooitje ongeregeld een topteam te maken, Koeman niet en nu zie je wat er gebeurd als Cocu of Alex blessee is meteen drama bij PSV.
Bij Ajax is Stam heel belangrijk en ja de verdediging is slechter zonder hem, maar je vergeet dat naast Stam er nog 2 basisverdedigers weg waren. Davids, is belangrijk maar lang niet zo belangrijk voor Ajax als Cocu voor PSV. En gelukkig is dat maar zo aangezien Davids toch garant staat voor 15 gele kaarten per seizoen oid.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Ben in niet met je eens. Elftallen langs elkaar (potentiele basiself, da costa is bv uit vorm, maar was 1e seizoenhelft basisspeler) op dit moment (sommige hebben uiteraard potentie beter te worden, andere raken over the hill):
Gomes Stekelenburg
Kromkamp Ogararu
Alex Stam
Da Costa Grygera
Salcido Emanuelsson
Simons Davids
Cocu Gabri
Afellay Sneijder
Mendez De Mul
Farfan Huntelaar
Koné Babel
-
Qua kwaliteit maakt het dus niet zoveel. Ajax kan blessure's echter wat beter opvangen, de bankbezitting van PSV is zeker minder. Vandaar ook zo'n 1-5 als PSV een paar spelers mist. Niet dat die spelers belangrijker zijn dan dezelfde spelers bij Ajax, maar wat ervoor in de plaats komt is gewoon minder. Dat maakt de geblesseerde speler op zich niet belangrijker als hij er wel is. Als PSV bv. Vermaelen als vervanger van Alex had ipv een Da Costa uit vorm, dan was er al een stuk minder aan de hand geweest. Dat is het enige dat Ajax wel heeft en PSV niet.. spelers van het kaliber Vermaelen, Perez op de bank. Daarom zou ik Engelaar, Touma (die opzich wat minder) en Bakircioglu ook prima aankopen vinden voor PSV. Niet omdat zij ervoor zullen zorgen dat we de CL winnen ofzo, maar voor de breedte is het prima. Ik weet zeker dat Kennedy de 2e seizoenshelft vaak in de basis had gestaan bij PSV omdat Koné en Farfan steeds maar halffit rondliepen of echt geblesseerd waren.
Vind de stand op dit moment prima de verhoudingen in de eredivisie weergeven. Vergelijking PSV-AZ of Ajax-AZ zal eenzelfde beeld opleveren, al heeft AZ mss nu iets minder kwaliteit, maar zeker het meeste potentie van de top 3. Mss is hun probleem wel dat ze teveel talenten in 1 elftal hebben. Ik denk dat zij 1 of 2 extra ervaren spelers in de ploeg (1 achterin, 1 op middenveld) kampioenskandidaat nr. 1 zullen worden komend jaar.
Maar ok, meningen verschillen.
Jouw basiself heb ik ook als top3 waardig...behalve Mendez die niets brengt en Kromkamp die hopeloos bezig is.
Het gaat er mij om dat ik vind dat er zonder Alex en Cocu zo een grote leegte valt en dat vind ik drama van PSV, je zegt het al Ajax en zeker AZ kunnen zoiets beter opvangen, maar dat is niet de schuld van Ajax en AZ. Hiddink en vRaaij hebben een financiële puinbak achter gelaten en als R.Koeman dan ook nog eens een zooi miskopen binnenhaalt heb je een probleem.
PSV heeft als de basis fit is en ze halen een nieuwe rechtsbuiten en nog een goede spits imo het beste elftal van de eredivisie met AZ en Ajax erachter. Probleem is dat als Alex weggaat en Cocu stopt ik Koeman niet in staat acht zulke spelers te kunnen vervangen met aankopen omdat hij daar niet zoveel van bakt..
Threads: 208
Tering Jantje.... deed er 5 minuten over om bijgelezen te raken in dit topic en heb het idee dat ik nog niks gelezen heb #-o
We can't, can not get, we can not get enough!!
Dat klopt ook, ik vind dat de leegte die Alex en Cocu achterlaten te groot, en Peter beargumenteerd dit met dat Ajax en AZ het wel kunnen opvangen....
Neenee jij vond alleen die 2 extreem belangrijk voor de ploeg, terwijl het wegvallen van bv. Simons, Koné, Farfan of Salcido mi net zo moeilijk op te vangen is als het wegvallen van Cocu of Alex.
Threads: 97
Alex en Gomes zijn toppers, ik vind Cocu over zijn top. De vorige twee seizoenen, en dan zeker vorig seizoen was hij veel bepalender, hij scoorde toen ook meer en gaf meer assists. Ik zie hem natuurlijk niet wekelijks spelen, maar als ik hem zie spelen, lijkt hij het altijd zwaar te hebben en zet hij minder de lijnen uit dan de voorgaande seizoenen.
Het is natuurlijk een echte leider en in die zin nog steeds onmisbaar, maar ik heb het gevoel dat hij voetballend niet meer zoveel brengt.
En ik vind het middenveld Gabri, Davids, Sneijder momenteel het beste van de Eredivisie. Twee marathonmannen, waarvan een met een goed schot, die het werk opknappen voor de geweldige creativiteit en het schot van Sneijder.
En BTW Peter, je vergeet Heitinga in de basiself van Ajax, die vind ik beter dan Kromkamp (al zie ik hem liever als verdedigende middenvelder dan als rechtsback).
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Cocu wordt idd oud, maar is zo voetbalslim dat hij nog makkelijk mee kan. Mss dat hij minder bepalend is geworden qua assists/doelpunten, maar nog steeds heel belangrijk voor PSV. Zet nog steeds de lijnen uit! Ik hoop dat ie nog een jaartje doorgaat, maar ook ik vind het er af en toe uitzien alsof ie op zijn laatste tandvlees loopt.
Sneijder vind ik een eikel, maar wel een super voetballer, alleen te egoistisch! De beste verdedigende middenvelder in de Eredivisie is Simons, op eenzame hoogte!
Ekslem Wrote:Cocu wordt idd oud, maar is zo voetbalslim dat hij nog makkelijk mee kan. Mss dat hij minder bepalend is geworden qua assists/doelpunten, maar nog steeds heel belangrijk voor PSV. Zet nog steeds de lijnen uit! Ik hoop dat ie nog een jaartje doorgaat, maar ook ik vind het er af en toe uitzien alsof ie op zijn laatste tandvlees loopt.
Sneijder vind ik een eikel, maar wel een super voetballer, alleen te egoistisch! De beste verdedigende middenvelder in de Eredivisie is Simons, op eenzame hoogte!
Een fitte Schaars komt imo wel in de buurt...op gepaste afstand
Ik ben gecharmeerd van Schaars. Zou het niet erg vinden als ie voor PSV zou komen te voetballen. Alleen moet ie natuurlijk eerst van die blessure(s) af.
Threads: 97
Gabri is de laatste weken erg goed, maar die is geen typische verdedigende middenvelder.
Maar dat is Schaars ook niet, dat is De Zeeuw bij AZ, en die is ook heel goed aan het worden.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 114
gittermaster Wrote:zucht!
Je lult ook echt hoe t jou uitkomt he...
Je doelt niet op de afloop, niet op de uitslag.. niet op de beker.. niet op de supercup.. uuuh niet op onderling resultaat dit jaar
uuuh ff denken, waar kan ik me eigenlijk wel op beroepen dan, o ja, dan maar op t feit dat we lang eerste staan
Mag ik deze nomineren als 'opmerking / reply van het jaar'?
Oh, my god, we bought Kenny!
Mukkus Wrote:gittermaster Wrote:zucht!
Je doelt niet op de afloop, niet op de uitslag.. niet op de beker.. niet op de supercup.. uuuh niet op onderling resultaat dit jaar
uuuh ff denken, waar kan ik me eigenlijk wel op beroepen dan, o ja, dan maar op t feit dat we lang eerste staan
Nee, helaas
Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:gittermaster Wrote:zucht!
Nee, helaas 
Vroeg ik jou wat?
Mukkus Wrote:Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:gittermaster Wrote:zucht!
Nee, helaas 
Vroeg ik jou wat?
Ja je vroeg: Mag ik deze nomineren als 'opmerking / reply van het jaar'?
Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:gittermaster Wrote:zucht!
Nee, helaas 
Vroeg ik jou wat?
Anders had ik wel gevraagd: "Mag ik deze nomineren als 'opmerking / reply van het jaar', Ekslem?"
Mukkus Wrote:Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:gittermaster Wrote:zucht!
Nee, helaas 
Vroeg ik jou wat?
Anders had ik wel gevraagd: "Mag ik deze nomineren als 'opmerking / reply van het jaar', Ekslem?"
Aangezien er idd geen naam bij staat, mag ik er van uitgaan dat het een algemene vraag betreft. Biertje? ik heb juupkes in de aanbieding!
Van mij mag je hem nomineren Mukkus
Threads: 31
Mag er op dit/deze topic een slotje tot 5 minuten voor de wedstrijd? Nu al 6 pagina's vol met broekpoeperij en (zinloze) discussies...
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Vond het best gezellig in dit topic...
Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:gittermaster Wrote:zucht!
Nee, helaas 
Vroeg ik jou wat?
Aangezien er idd geen naam bij staat, mag ik er van uitgaan dat het een algemene vraag betreft. Biertje? ik heb juupkes in de aanbieding!
Weleens van een retorische vraag gehoord?
Dus jij vond het een vanzelf sprekende ja? Nou, ik niet :razz:
Threads: 36
PSV had de laatste jaren maar 1 topper... en die stond niet op het veld.
een half jaar lang heeft psv nog mogen genieten van wat die topper heeft achter gelaten.
Dat az ajax en psv nu gelijkwaardig zijn lijkt me duidelijk. Ajax en AZ zijn de enige 2 clubs die bij Utrecht hebben gewonnen. Als PSV dit ook doet dan verdienen ze het ook om de schaal te krijgen, spelen ze gelijk........
Wat heerlijk om morgen bij de wedstrijd van het jaar te zitten
Utrecht, it's vocking delicious
Threads: 13
Wat een drukte om niks, PSV wint die pot makkelijk.
I believe in Jim Jones.
We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Quote:Vermoedelijke opstelling PSV: duo Alex en Addo
Gomes
Kromkamp, Addo, Alex, Salcido
Mendez, Simons, Afellay, Cocu
Farfan en Kone
Haha en ineens is Addo de man van Koeman centraal :lol:
Threads: 89
Ekslem Wrote:Quote:Vermoedelijke opstelling PSV: duo Alex en Addo
Gomes
Farfan en Kone
En terrecht.. van de 10 keer dat Addo meedeed won PSV er 9.... als dat geen zekerheidje is weet ik het ook niet!
Wie dit leest is gek
Kleine Jan Wrote:Ekslem Wrote:Quote:Vermoedelijke opstelling PSV: duo Alex en Addo
Gomes
Farfan en Kone
En terrecht.. van de 10 keer dat Addo meedeed won PSV er 9.... als dat geen zekerheidje is weet ik het ook niet!
En zo eens in de 10 potjes maakt hij een gigantische blunder die tot een tegengoal lijdt. Als hij echter zo speelt als tegen Twente is het meer dan prima. Wel 'grappig' dat hij in de basis staat nu iedereen fit is; van tribuneklant naar basisspelers in 80 dagen. :p Zelf had ik overigens liever Alcides gezien (op links).. das ook een zwakke plek, maar gezien zn snelheid kan hij goed op Loval spelen en ik heb mn zwakke schakel achterin liever op een backpositie dan centraal.
Op naar de kroeg om de pot te kijken. 0-2; Goals Koné en Farfan. [-o<
Peter Wrote:Op naar de kroeg om de pot te kijken. 0-2; Goals Koné en Farfan. [-o<
Dat was ook mijn tweede plan, maar blijf maar thuis radio luisteren. Wat ben ik naar de tering :cry:
|