The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009
Die andere discussie;

Nadal wordt natuurlijk niet door 75% van de deelnemers als winnaar gekozen. Je kunt het zien bij het invullen hoeveel procent een speler op een bepaalde positie is gezet. Voor Miami staat Nadal door 45,5% als winnaar ingevuld.

De redenering van Ad zegt eigenlijk; je kiest voor een scenario dat onwaarschijnlijk is, omdat dat betekent dat indien dat scenario zich voordoet je een grote menigte voor bent. Ik snap de tactiek en om te winnen heb je wel wat 'wapens' nodig. Maar is het nu een rendabel wapen, met andere woorden wordt jouw verwachting op een overwinning groter? Dat ligt er aan wat de verhouding is tussen de verdeling van de keuzes en de daadwerkelijke kansenverhouding (redelijke subjectief). Zo zet bijvoorbeeld 99,1% van de deelnemers Federer in de kwartfinale. Daar kan je toch je vraagtekens bij zetten, ik denk niet dat de kans dat een van zijn eerste 3 tegenstanders van hem wint maar 0,9% is (Llodra, Kiefer, Almagro/Robredo). Ik denk wel dat Federer de kwartfinale haalt, maar ik zou hier kunnen kiezen voor bijvoorbeeld Kiefer (nu slechts 0,1%) in de kwartfinale als ik denk dat die kans bijvoorbeeld 5% is. Dat zou betekenen dat wanneer we dit toernooi (deze draw) 20x zouden spelen, Kiefer 1 x de kwartfinale haalt en ik in dit stukje van de draw 99,1% van de deelnemers dan op een flinke achterstand zet.

Zo zie ik bijvoorbeeld dat Djoko maar door 2,9% als winnaar is gekozen in Miami. De kans dat hij wint is natuurlijk wel wat groter (10%?).
Reply
Dat is toch precies waar we de discussie gisteren mee afsloten? Wel helder verwoord overigens.
Reply
mindlight Wrote:Nee precies, ik snap het, hoewel je natuurlijk in de eerste ronde met bye's zit, die wel 100/0 zouden moeten zijn Wink

Daarom zijn die niet meegenomen. Het is vrij eenvoudig: er zijn 96 deelnemers dus er zijn 95 wedstrijden (iedere wedstrijd valt er 1 af en er blijft er 1 over uiteindelijk; de winnaar). Iedere wedstrijd heeft 2 mogelijke uitkomsten; A wint of B wint. Dus het aantal mogelijkheden voor het complete toernooi verloop is 2 tot de 95e macht (in excel =2^95)
Reply
mindlight Wrote:Dat is toch precies waar we de discussie gisteren mee afsloten? Wel helder verwoord overigens.

Wat ik miste in het besluit van jullie discussie is dat het gaat om de verhouding tussen hoe je zelf denkt dat de kansenverhouding is en hoe het deelnemersveld heeft gekozen.
Reply
Ik ben hier altijd extreem slecht in geweest, en snap het nu ook niet.

In zowel R1 als R2 zijn er 64 deelnemers (worden 32 wedstrijden gespeeld in R1 en R2), dus hoe ben je dan met die 96 gaan rekenen? Of heb je ze op 1 of andere manier samen gepakt waardoor er per 8 spelers in een blokje 6 wedstrijden gespeeld worden?
Reply
mindlight Wrote:"pick a perfect draw at any event" is jouw derde punt.

Houdt dat niet in dat je dan iedereen op de juiste plek zet dan?

Ja. Je moet alle uitslagen goed voorspellen. Je moet het maximaal aantal punten. De beste weekscore maakt dus weinig uit zolang je fouten hebt gemaakt.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Haggie Wrote:
mindlight Wrote:"pick a perfect draw at any event" is jouw derde punt.

Houdt dat niet in dat je dan iedereen op de juiste plek zet dan?

Ja. Je moet alle uitslagen goed voorspellen. Je moet het maximaal aantal punten. De beste weekscore maakt dus weinig uit zolang je fouten hebt gemaakt.

Precies, maar dan kan je toch wel per TMS winnen? In je vorige post leek je dat even te ontkennen...
Reply
ja natuurlijk kan dat. In principe kan iedereen elke TMS kaarten winnen, maar de ATP is ook niet gek. Het is een leuke extra mogelijkheid om te winnen maar dat gaat niemand voor elkaar krijgen!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
mindlight Wrote:Ik ben hier altijd extreem slecht in geweest, en snap het nu ook niet.

In zowel R1 als R2 zijn er 64 deelnemers (worden 32 wedstrijden gespeeld in R1 en R2), dus hoe ben je dan met die 96 gaan rekenen? Of heb je ze op 1 of andere manier samen gepakt waardoor er per 8 spelers in een blokje 6 wedstrijden gespeeld worden?

Je denkt te moeilijk. Zie mijn uitleg: er zijn 96 deelnemers dus er zijn 95 wedstrijden (iedere wedstrijd valt er 1 af en er blijft er 1 over uiteindelijk; de winnaar). Iedere wedstrijd heeft 2 mogelijke uitkomsten; A wint of B wint. Dus het aantal mogelijkheden voor het complete toernooi verloop is 2 tot de 95e macht (in excel =2^95)

Het is wat lastig met die byes, dat maakt het geheel wat onoverzichtelijk.

We pakken even een klein stukje:

Nadal
Bye
Bolelli
Gabashvili

Nadal
....


....


Hoeveel mogelijkheden zijn hier? En waarom?
Reply
5stuks
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Nadal wint van bye

Bolleli wint van Gabashvili
Gabashvili wint van Bolelli

Nadal wint van Bolelli
Nadal wint van Gabashvili
Bolelli wint van Nadal
Gabashvili wint van Nadal

6?
Reply
ik ben stil.. OSmile
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
4 mogelijkheden.

Kort berekend: er zijn 2 wedstrijden met 2 mogelijke uitkomsten (A wint, B wint), dus 2^2 = 4.

Lang berekend:

Nadal wint van bye laat ik buiten beschouwing.

Optie 1:
Bolleli wint van Gabashvili
Nadal wint van Bolelli

Optie 2:
Bolleli wint van Gabashvili
Bolelli wint van Nadal

Optie 3:
Gabashvili wint van Bolelli
Gabashvili wint van Nadal

Optie 4:
Gabashvili wint van Bolelli
Nadal wint van Gabashvili

Zo kun je dit voor alle stukjes doen. Dan krijg je (2^2)^32 = 2^64. Er zijn dan 64 wedstrijden gespeeld, met 64 afvallers (verliezers).
Reply
mindlight Wrote:Nadal wint van bye

Bolleli wint van Gabashvili
Gabashvili wint van Bolelli

Nadal wint van Bolelli
Nadal wint van Gabashvili
Bolelli wint van Nadal
Gabashvili wint van Nadal

6?

Je gaat de fout in door te vergeten dat de opties conditioneel zijn. Gasbashvili kan alleen van Nadal winnen als hij eerst van Bolelli heeft gewonnen.
Reply
Je hebt volkomen gelijk, ik ben hier altijd slecht in geweest, en dat zal ook nooit veranderen, thnx voor de uitleg =D>
Reply
169 Puntjes voor mij, geen slecht begin alhoewel ik met goede halve finales, finale en winnaar toch wel een plek bij de eerste 1000 had verwacht. :wink:
Reply
Haggie Wrote:Eindstand na toernooi 1:
1.Mist.............175
2.Omyaca.........169
3.Tampie..........168
4.Haggie..........159
5.Buurs............154
6.Cruijff............147
7.Jappesevic.......143
8.Kuiper............141
9.Elikian...........130
10.Musse............129
11.Kooltje\Mitch....119
13.Ad Wim..........94
14.ML...............87

Ik zag staan we binnenkort ook een subleague op ATP zelf kunnen aanmaken. Zou mooi zijn!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
omyaca Wrote:169 Puntjes voor mij, geen slecht begin alhoewel ik met goede halve finales, finale en winnaar toch wel een plek bij de eerste 1000 had verwacht. :wink:
I rest my case :razz:
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:
omyaca Wrote:169 Puntjes voor mij, geen slecht begin alhoewel ik met goede halve finales, finale en winnaar toch wel een plek bij de eerste 1000 had verwacht. :wink:
I rest my case :razz:

Ik deel je mening. Het gros van de deelnemers kiest gewoon voor de grote namen en geplaaste spelers. Miami draw:

QF picks:
Nadal 96.7%
Del Potro 71.3%
Murray 71.2%
Verdasco 78.1%
Tsonga 72.3%
Djokovic 86%
Roddick 89.8%
Federer 99.1%

SF picks:
Nadal 93.7%
Murray 56.9%
Djoko 49.7%
Federer 85.2%
Naar schatting hebben 3073 van de 13612 (op dit moment) deelnemers de halve finale op plaatsing ingevuld. Dan ben je inderdaad nog nergens.

Om te winnen heb je wel de juiste SF nodig natuurlijk. Maar als je op de juiste upset gokt heb je wel een grote kans hoog te komen. Bijv. Del Potro ipv Nadal (SF Del Potro 2,9%) dan zijn er maar 95 die hetzelfde hebben. Zet je ook Monfils in de SF (en dus SF Del Potro-Murray-Djoko-Monfils) dan kun je verwachten de enige te zijn met deze SF (verwachting is dat 0,66 andere deelnemers deze SF hebben). Maar het is wel evident dat je andere deelnemers 'uitschakelt' door een pick te nemen die waarschijnlijker is dan het aantal picks doet vermoeden.
Reply
2 points, 1st out of 15562 Hakkuh
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Vergeten ](*,)
Reply
Hmmm, ik wist dat ik wat vergeten was...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
@ Ad en Scholten: :dodgy:
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Ik had Notworthy Kim Notworthy en Notworthy Benneteau Notworthy en sta derhalve gedeeld eerste met nog steeds een perfect draw :8:
Reply
Scholten! Wrote:Vergeten ](*,)
*trekt een nummertje*
Reply
Ik had dus Llodra [-( ... De rest nog wel goed..
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
_Tampie Wrote:Om te winnen heb je wel de juiste SF nodig natuurlijk.
En ik had dus geen gekke halve finales, namelijk Nadal-Djoko en Tsonga-Federer. Alleen wel een verrassende uitkomst met Djoko-Tsonga.

Ik ben blij dat ik de statisticus van dit forum aan m'n zijde heb :razz:
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Buurs: Miami
Your position: 1338th out of 15562 with 17 pts.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
4849th out of 15562 with 15 pts.
Reply
Dit wil ik denk ik nog niet zien, haha.. gister stond ik 8500 +.. 8-[

edit: nu met 13punten 9987ste.. Undecided
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply


Forum Jump: