The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




ALVES NAAR AZ...
#31
Het is de vraag of hij dit werkelijk gezegd heeft natuurlijk, maar mocht het zo zijn dan ben ik die poepzak goed zat. Als ik AZ zou zijn, dan zou ik deze modelprof niet eens meer willen. ](*,)
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#32
Zou het maar een matige transfer vinden, je zou toch verwachten dat de topschutter van de wereld 2007 wel bij een topclub aan de bak kan.... en daar vallen Fener en Man C in mijn ogen niet onder.... en AZ trouwens ook niet...
Wie dit leest is gek
Reply
#33
De Telegraaf meldt vandaag weer dat Middlesbrough vandaag de transfer van Alves gaat bekend maken.....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#34
Van Verbeek hoeft het allemaal niet meer! Hij geeft in het AD aan dat hij Alves 'niet meer nodig heeft'. Koppige Friezen :lol:.

Quote:Verbeek: 'Boek gesloten, er is leven na Alves'

Ook al zou Afonso Alves er niet in slagen in januari een transfer af te dwingen, coach Gertjan Verbeeek wenst bij SC Heerenveen geen gebruik meer te maken van de Braziliaan. 'Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.'

'Het boek is gesloten', zegt Verbeek in het Algemeen Dagblad. 'Vanaf het moment dat hij kenbaar heeft gemaakt weg te willen, is het verhaal over. Dat hij nog geen contract heeft getekend bij AZ of een andere club? Dat interesseert me niet. Ik werk alleen met jongens die met hoofd en hart bij SC Heerenveen zijn en dat geldt niet voor Alves. Hij is er psychisch en fysiek ook niet klaar voor.'

Uit de woorden van de oefenmeester blijkt dat hij het helemaal heeft gehad met de spits, die vorig seizoen nog topscorer werd van de Eredivisie. 'Ik zou hem misschien nog wel vier wedstrijden kunnen opstellen, maar geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Ik wil niet nog een keer overgeleverd zijn aan zijn wispelturige gedrag. Dat zorgt alleen maar voor rumoer en ellende.'

Verbeek denkt prima zonder Alves te kunnen. Volgens hem hebben de prestaties van Heerenveen tijdens de eerste seizoenshelft, toen de Braziliaan slechts negen keer in actie kwam, dat aangetoond. 'Er is leven na Alves. Zonder hem hebben we meer gewonnen dan met hem, al zegt dat niet alles, want hij blijft een fenomeen. Hoe dan ook, andere jongens kunnen hun kans grijpen. Ik denk aan Matusiak, Sulejmani en Paulo Henrique.'
Reply
#35
Oud nieuws, Bakke. Dit heeft Verbeek afgelopen zondag al gemeld op de zender 'Het Gesprek'.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#36
Bakke Wrote:Verbeek: 'Boek gesloten, er is leven na Alves'

Hoempa Hoempa wan toe srie for:

Elke spits kan 10 doelpunten maken tegen Heracles
Er is leven er is leven na Alves
Ga dus lekker rustig slapen en grijp niet naar de fles
Er is leven er is leven na Alves

Na Alves (Na Alves)
Na Alves (Na Alves)
Er is leven er is leven na Alves

Er zijn plenty leuke spelers voor een miljoentje of zes
Er is leven er is leven na Alves
Uit Noorwegen of Zweden, ja desnoods uit Eemnes
Er is leven er is leven na Alves

Na Alves (Na Alves)
Na Alves (Na Alves)
Er is leven er is leven na Alves

Met miljoenen in de pocket is het alle dagen feest
Morgen ben je al vergeten dat Alves ooit is geweest

Je bent toch stukken beter af zonder spanning en die stress
Er is leven er is leven na Alves
Koop alleen geen Braziljaan meer, ja dat is een wijze les
Er is leven er is leven na Alves

Na Alves (Na Alves)
Na Alves (Na Alves)
Er is leven er is leven na Alves

Met een zwikkie nieuwe spelers
Wordt het vanzelf heus weer feest
Ben je morgen al vergeten
dat Alves ooit is geweeeeeest....
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#37
=D> =D>
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#38
Van de officiele AZ-website:

Quote:11 januari 2008 Mededeling omtrent Afonso Alves
ALKMAAR- AZ heeft vrijdag 11 januari bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd tegen sc Heerenveen inzake de overgang van Afonso Alves van sc Heerenveen naar AZ. Over de reden van de arbitragezaak geeft AZ in onderstaande tekst uitleg.



De stand van zaken is momenteel als volgt:

1. Er is een getekende transferovereenkomst tussen AZ en sc Heerenveen betreffende de overgang van Afonso Alves naar AZ. Ook over het aandeel in de transfersom, waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft, is door alle partijen overeenstemming bereikt.

2. Er is een getekende arbeidsovereenkomst tussen AZ en Afonso Alves per 1 januari 2008.

3. Er is een door AZ en Alves getekend overschrijvingsformulier bestemd voor de KNVB. Alleen Heerenveen weigert dit formulier te ondertekenen.

4. Om die reden heeft AZ vrijdag 11 januari een spoedarbitragezaak bij de KNVB aangevraagd om er voor te zorgen dat Heerenveen haar verplichtingen nakomt.

Woordvoerder namens AZ in deze zaak is Klaas Wilting.

Ik denk dat Heerenveen pas van de KNVB mag tekenen, nadat Ajax - AZ is gespeeld om Ajax te beschermen. :wink:
(oftewel: Waf, we hebben er weer eentje!)

Serieus: Geen flauw idee waarom Heerenveen niet tekent, misschien omdat er na dit tijd nog meer belangstellende clubs langs zijn geweest?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#39
Woordvoerder Klaas Wilting? cry

En Heerenveen tekent wrs niet omdat het Alves 'terug wil pakken'? Beetje kinderachtig misschien, maar wat anders? Confused
Reply
#40
AZ spant een spoedarbitrage bij de KNVB aan tegen SC Heerenveen. De Alkmaarders willen dat de Friese club onmiddellijk de overschrijvingsformulieren van de Braziliaanse spits tekent, zodat Alves zo snel mogelijk voor AZ kan spelen.

'Alves is gewoon van AZ', zegt Klaas Wilting, woordvoerder van de Alkmaarders. 'We hebben getekende contracten en bewijzen.'

Eind december zette Alves zelf al zijn handtekening onder een contract met AZ, begin januari tekenden ook Henk Hoekstra en Yme Kuiper namens Heerenveen een contract, waarin beide clubs overeenstemming bereikten over de overgang van Alves.

Die papieren heeft Voetbal International vandaag ingezien in Alkmaar. Nadat alle partijen hadden getekend weigerde Heerenveen ineens de overgangsformulieren te ondertekenen. AZ heeft Heerenveen tot vrijdag twaalf uur de tijd gegeven dat alsnog te doen.

Nu dat niet is gebeurt wacht de clubs dus een spoedarbitrage. Die zal begin volgende week dienen in Zeist.
Reply
#41
Peter Wrote:Woordvoerder Klaas Wilting? cry

En Heerenveen tekent wrs niet omdat het Alves 'terug wil pakken'? Beetje kinderachtig misschien, maar wat anders? Confused

Heerenveen kan de zaak vertragen, zodat Alves niet wedstrijdfit is op 19 januari tijdens Heerenveen - AZ.

Of onderstaande reden:

Juridisch gezien kan het volgende aan de hand zijn: Alves en AZ hebben een arbeidsovereenkomst per 1 januari 2008. Een transfer vindt pas officieel plaats nadat de KNVB de de getekende transferpapieren heeft ontvangen, dus mogen AZ en Alves geen arbeidsovereenkomst hebben die per 1 januari ingaat. Daarmee nemen ze een speler onder contract, die formeel gezien nog bij een andere club onder contract staat.

Maar ik ben geen jurist....maar het is wel opvallend dat AZ dan nu pas een arbritragezaak aanspant. Als je meent dat je volledig in je recht staat, doe je dat per 2 januari, lijkt mij.

Zijn hier nog oud-rechtenstudenten? :wink:
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#42
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:Woordvoerder Klaas Wilting? cry

En Heerenveen tekent wrs niet omdat het Alves 'terug wil pakken'? Beetje kinderachtig misschien, maar wat anders? Confused

Heerenveen kan de zaak vertragen, zodat Alves niet wedstrijdfit is op 19 januari tijdens Heerenveen - AZ.

Of onderstaande reden:

Juridisch gezien kan het volgende aan de hand zijn: Alves en AZ hebben een arbeidsovereenkomst per 1 januari 2008. Een transfer vindt pas officieel plaats nadat de KNVB de de getekende transferpapieren heeft ontvangen, dus mogen AZ en Alves geen arbeidsovereenkomst hebben die per 1 januari ingaat. Daarmee nemen ze een speler onder contract, die formeel gezien nog bij een andere club onder contract staat.

Maar ik ben geen jurist....maar het is wel opvallend dat AZ dan nu pas een arbritragezaak aanspant. Als je meent dat je volledig in je recht staat, doe je dat per 2 januari, lijkt mij.

Zijn hier nog oud-rechtenstudenten? :wink:

Flixie zal het vast wel weten, maar je mag toch best voor 2 bazen werken? :8:
Reply
#43
Peter Wrote:maar je mag toch best voor 2 bazen werken? :8:

Wat voor shirtje moet ie dan aan tijdens Heerenveen - AZ? In de voetballerij kun je maar bij 1 club onder contract staan.

Ach, misschien is het ook wel 'AZ'tje pesten'...
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#44
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:maar je mag toch best voor 2 bazen werken? :8:

Wat voor shirtje moet ie dan aan tijdens Heerenveen - AZ? In de voetballerij kun je maar bij 1 club onder contract staan.

Ach, misschien is het ook wel 'AZ'tje pesten'...

Volgens de site van het AD gaan de ZAAKWAARNEMERS niet akkoord met de voorwaarden die Heerenveen aan het contract stelt. Heerenveen, AZ en Alves zijn dus akkoord, maar die graaiers willen meer centen/percentages.

En dit staat op teletekst:

Quote: 809 Teletekst vr 11 jan
***OETBAL******************************
**** Spoedarbitragezaak AZ over Alves
***************************************
**AZ heeft een spoedarbitragezaak bij de KNVB aangevraagd tegen sc Heerenveen
over de overgang van Afonso Alves. De zaak dient woensdag om 17.30 uur.

AZ meent de zaak te kunnen winnen,omdat er een getekende transferovereenkomst
is met Heerenveen over Alves.Daarnaast zegt AZ te beschikken over een door de
Braziliaanse spits ondertekend contract dat hem per 1 januari aan AZ verbindt.

Heerenveen stelt echter dat er geen schriftelijke overeenkomst is tussen AZ
en Alves.De aanvaller heeft volgens de Friezen ook gezegd dat hij niet naar AZ
overgeschreven wil worden. Er was wel een overeenkomst tussen de twee clubs,
maar die liep op 5 januari af.

Welles-nietes?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#45
Quote:‘Alves wil helemaal niet naar AZ’

De transferperikelen rondom Afonso Alves worden steeds grimmiger. AZ heeft eerder op de dag bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd inzake de overgang van Afonso Alves, maar SC Heerenveen zegt de zaak met vertrouwen tegemoet te zien.

Directeur Yme Kuiper liet desgevraagd weten dat hij niet onder de indruk was van het nieuws uit Alkmaar. De Noord-Hollanders beweren dat de problemen bij de transfer bij Heerenveen liggen, dat weigert een overschrijvingsformulier voor de KNVB te ondertekenen.

“Het klopt dat wij het overschrijvingsformulier richting de KNVB niet ondertekenen, zoals AZ graag wil”, zegt Kuiper. “Alves en zijn zaakwaarnemers hebben Heerenveen laten weten dat de speler niet overgeschreven wil worden naar AZ. Alves zegt geen contract met AZ te hebben.”

AZ zegt echter op de website over een getekende transferovereenkomst te beschikken betreffende de overgang van de spits. Ook over het aandeel in de transfersom waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft, is door alle partijen overeenstemming bereikt. Met de spits zou de Alkmaarse club ook persoonlijk akkoord zijn.

“We hebben op 30 december een transferovereenkomst met AZ getekend, met een aantal voorwaarden daarin”, vervolgt Kuiper. “Een ervan was dat er op 5 januari een schriftelijke overeenkomst zou zijn tussen Alves en ons over de beëindiging van zijn contract. Dat had onder meer betrekking op de vergoedingen voor Alves. Die schriftelijke overeenkomst was er niet op 5 januari en nu nog niet. Daarnaast heeft de speler dus aangegeven niet overgeschreven te willen worden. Daar houden we ons aan."

Dat laatste lijkt mij redelijk waterdicht. Pas als er een volledige overeenkomst is tussen de clubs, dan pas kan de arbeidsovereenkomst tussen AZ en Alves ingaan. De overeenkomst tussen AZ en Heerenveen kun je niet verklaren, omdat op 5 januari niet aan de aanvullende voorwaarden is voldaan. Geen transferovereenkomst, dus ook geen arbeidscontract. Lijkt mij redelijk waterdicht, maar ik ben geen jurist.

Het is alleen wel raar dat Alves nu beweert geen arbeidsovereenkomst met AZ te hebben......ik ben benieuwd wat de reden is dat hij opeens niet meer naar AZ wil. Andere belangstellende club of zal ie te horen hebben gekregen dat Mourinho hier trainer wordt? :wink:
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#46
Mukkus Wrote:
Quote:‘Alves wil helemaal niet naar AZ’

De transferperikelen rondom Afonso Alves worden steeds grimmiger. AZ heeft eerder op de dag bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd inzake de overgang van Afonso Alves, maar SC Heerenveen zegt de zaak met vertrouwen tegemoet te zien.

Directeur Yme Kuiper liet desgevraagd weten dat hij niet onder de indruk was van het nieuws uit Alkmaar. De Noord-Hollanders beweren dat de problemen bij de transfer bij Heerenveen liggen, dat weigert een overschrijvingsformulier voor de KNVB te ondertekenen.

“Het klopt dat wij het overschrijvingsformulier richting de KNVB niet ondertekenen, zoals AZ graag wil”, zegt Kuiper. “Alves en zijn zaakwaarnemers hebben Heerenveen laten weten dat de speler niet overgeschreven wil worden naar AZ. Alves zegt geen contract met AZ te hebben.”

AZ zegt echter op de website over een getekende transferovereenkomst te beschikken betreffende de overgang van de spits. Ook over het aandeel in de transfersom waar Alves volgens zijn contract bij Heerenveen recht op heeft, is door alle partijen overeenstemming bereikt. Met de spits zou de Alkmaarse club ook persoonlijk akkoord zijn.

“We hebben op 30 december een transferovereenkomst met AZ getekend, met een aantal voorwaarden daarin”, vervolgt Kuiper. “Een ervan was dat er op 5 januari een schriftelijke overeenkomst zou zijn tussen Alves en ons over de beëindiging van zijn contract. Dat had onder meer betrekking op de vergoedingen voor Alves. Die schriftelijke overeenkomst was er niet op 5 januari en nu nog niet. Daarnaast heeft de speler dus aangegeven niet overgeschreven te willen worden. Daar houden we ons aan."

Dat laatste lijkt mij redelijk waterdicht. Pas als er een volledige overeenkomst is tussen de clubs, dan pas kan de arbeidsovereenkomst tussen AZ en Alves ingaan. De overeenkomst tussen AZ en Heerenveen kun je niet verklaren, omdat op 5 januari niet aan de aanvullende voorwaarden is voldaan. Geen transferovereenkomst, dus ook geen arbeidscontract. Lijkt mij redelijk waterdicht, maar ik ben geen jurist.

Het is alleen wel raar dat Alves nu beweert geen arbeidsovereenkomst met AZ te hebben......ik ben benieuwd wat de reden is dat hij opeens niet meer naar AZ wil. Andere belangstellende club of zal ie te horen hebben gekregen dat Mourinho hier trainer wordt? :wink:

H'veen en AZ zullen met elkaar (lijkt nogal voor de hand liggen) een transferovk hebben gesloten, met daarin opgenomen een aantal opschortende voorwaarden, waaraan eerst moet worden voldaan voordat de transferovk in werking treedt. Ik trap hier naw een open deur in, maar 1 van die opschortende voorwaarden zal zijn dat Alves (logisch) eerst tot overeenstemming met AZ moet komen over zijn arbeidsvoorwaarden, en een andere (naar verwachting) dat Alves tot overeenstemming met H'veen moet komen over zijn vertrekvoorwaarden. Lijkt me logisch dat dergelijke voorwaarden erin staan.

Zolang aan deze (veronderstelde) voorwaarden niet is voldaan treedt de ovk tussen AZ en H'veen nog niet in werking. Er is dan ook geen reden voor H'veen om in zo'n situatie z'n medewerking te verlenen aan het invullen van overschrijfformulieren etc. nu er (nog) geen sprake is van een transferovereenkomst.

Als de situatie inderdaad zo is als ik hier suggereer, en zoals ik denk dat die is, zal AZ naar verwachting woensdag a.s. in het stof bijten. Tcoh wacht ik nog even met het definitief maken van van mijn profcoach opstelling: je weet maar nooit, en die doelpuntenmachine wil ik bij AZ niet in m'n team missen! :wink:

(Met andere woorden: Mukkus heeft zijn conclusie volgens mij terecht getrokken! :wink: )
Reply
#47
Flixieluv Wrote:H'veen en AZ zullen met elkaar (lijkt nogal voor de hand liggen) een transferovk hebben gesloten, met daarin opgenomen een aantal opschortende voorwaarden, waaraan eerst moet worden voldaan voordat de transferovk in werking treedt. Ik trap hier naw een open deur in, maar 1 van die opschortende voorwaarden zal zijn dat Alves (logisch) eerst tot overeenstemming met AZ moet komen over zijn arbeidsvoorwaarden, en een andere (naar verwachting) dat Alves tot overeenstemming met H'veen moet komen over zijn vertrekvoorwaarden. Lijkt me logisch dat dergelijke voorwaarden erin staan.

Zolang aan deze (veronderstelde) voorwaarden niet is voldaan treedt de ovk tussen AZ en H'veen nog niet in werking. Er is dan ook geen reden voor H'veen om in zo'n situatie z'n medewerking te verlenen aan het invullen van overschrijfformulieren etc. nu er (nog) geen sprake is van een transferovereenkomst.

Als de situatie inderdaad zo is als ik hier suggereer, en zoals ik denk dat die is, zal AZ naar verwachting woensdag a.s. in het stof bijten.


eensch. ik zou het zelfs stom, misschien zelfs wel wanbeleid (zeker indachtig de vorige transferperiode) vinden als zulke clausules ofwel opschortende/ontbindende voorwaarden niet in het contract staan.
Reply
#48
Directeur Yme Kuiper is naast directeur van Heerenveen nog mede-directeur van een eigen bedrijf, daarvoor en daarnaast werkzaam geweest als jurist (o.a. bij Heerenveen) en als advocaat.

Ik denk hij wel weet hoe je een contract moet opstellen en hoe je dit soort dingen moet regelen.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#49
AZ verliest de arbitragezaak en Alves staat over 4 wedstrijden gewoon weer bij Heerenveen in de basis, omdat hij niet naar AZ gaat en ook niet naar het buitenland. Verbeek krijgt te horen van zijn meerderen dat hij Alves gewoon moet opstellen en stapt vroegtijdig op.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#50
Vermoedelijk is dit de oorzaak van de 'wanhoopsdaad' van AZ:

Quote:Alves had al akkoord met Middlesbrough

Afonso Alves dacht vrijdag zijn handtekening te zetten onder een contract bij Middlesbrough, meldt The Independent. De Braziliaan was naar Engeland afgereisd om de transfer af te ronden, maar AZ stak daar op het laatste moment een stokje voor.
De Alkmaarders vroegen vrijdag met spoed een arbitragezaak aan en claimden al een akkoord te hebben bereikt over de transfer van de spits. AZ beschikt naar eigen zeggen over papieren die aantonen dat Alves daadwerkelijk getekend heeft in het DSB-stadion. Woensdag komt de zaak voor de arbitragecommissie.

Middlesbrough, dat met Heerenveen tot overeenstemming kwam over een transfersom van omstreeks twintig miljoen euro, heeft ondanks de zware tegenslag vertrouwen in een goede afloop. Bronnen rond de 26-jarige Alves melden dat de zaak vermoedelijk door AZ verloren wordt.

Ondertussen houdt Middlesbrough andere opties open, mocht de transfer toch nog in het water vallen. Alves blijft echter de nummer één voor de Engelse club.

Hoe het nou zit met die werkvergunning van Alves in Engeland? Geen idee.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#51
Nou helder dus na die reaktie bij de wedstrijden net.. Alves wil zelf niet meer naar AZ en probeert onder zn contract uit te komen. Er zal vast een mooie Engelse club in de markt zijn ofzo.
Reply
#52
Peter Wrote:Er zal vast een mooie Engelse club in de markt zijn ofzo.

Kijk eens naar het bericht boven je bericht. Dat heb je vast niet gelezen, want er stond nergens 'PSV' in.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#53
'Alves voor twintig miljoen naar Middlesbrough'
13/01/2008 10:54

Middlesbrough lijkt de strijd om Afonso Alves te gaan winnen. AZ mag dan haar zinnen hebben gezet op een arbitragezaak, de Engelse club zou afgelopen week tot een akkoord zijn gekomen met de Braziliaanse spits, melden The Independent en De Telegraaf.

Boro is bereid zijn twintig miljoen euro neer te tellen voor Alves, een recordbedrag voor The Teesiders. De 26-jarige spits was afgelopen vrijdag bij de club op bezoek om zijn transfer af te ronden. Hij doorstond de medische keuring en kan er voor 4,5 seizoen tekenen.

Woensdag heeft er een delegatie van Middlesbrough in Nederland succesvol onderhandeld met SC Heerenveen. Op de website van de Engelse club zou zelfs al een foto van Alves in zijn nieuwe Boro-shirt hebben gestaan, al werd die kort na publicatie verwijderd.

Mocht Middlesbrough erin slagen Alves vast te leggen, dan zal coach Gareth Southgate moeten hopen dat het de international lukt een werkvergunning te krijgen, aangezien hij nog niet voldoet aan de Britse eisen. Omdat de spits van SC Heerenveen van buiten de EU afkomstig is, moet hij driekwart van de interlands die Brazilië de laatste twee jaar heeft gespeeld, hebben meegedaan. Beide partijen moeten hopen op een uitzonderingspositie.
Reply
#54
Maar voorlopig nog even niet:

Boro zet Alves in de wacht
Uitgegeven: 14 januari 2008 16:41
Laatst gewijzigd: 14 januari 2008 16:41

AMSTERDAM - De gekozen werkwijze van Afonso Alves kan hem wel eens heel duur komen te staan. De Braziliaanse spits had al een persoonlijke overeenkomst bij Middlesbrough en doorstond de medische keuring, maar wordt nu door de Engelse club aan het lijntje gehouden.


De Engelsen zijn namelijk niet te spreken over de ontstane situatie rondom de spits in Nederland. Toen de leiding van de club te horen kreeg dat Alves al een akkoord heeft met AZ, hebben zij besloten de overgang, voorlopig, in de ijskast te zetten.

De werkvergunning van Alves in Engeland is daarnaast ook nog niet rond. Een criterium voor de vergunning is dat een speler van buiten de EU voor minimaal 75 procent van de interlands van het nationale elftal een uitnodiging heeft ontvangen. Dit is bij de spits in Friese dienst niet het geval.

Een speciale commissie moet nu beoordelen of voor Alves een uitzondering kan worden gemaakt. Wanneer de uitspraak hier kan worden verwacht is echter niet bekend. Het lijkt erop dat Middlesbrough de definitieve beslissing laat afhangen van de uitspraak.

Dat hij een uitzonderlijke neus voor de goal heeft is duidelijk, maar hij is te oud om nog als 'toptalent' aangemerkt te worden, dus ik denk dat hij beter een club in zuid-europa kan
laten zoeken door zijn zaakwaarnemers. Wellicht heeft Sevilla belangstelling (en geld)...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#55
slim van borough, anders lopen ze het risico een speler te contracteren die niet mag worden opgesteld. nu hebben ze de spreekwoordelijke stok gevonden. het is bovendien netjes om te wachten totdat hij het heeft opgelost met az als idd komt vast te staan dat hij daar en contract heeft.

het mooiste zou zijn als zowel az als borough op 31 januari van hem afzien.
Reply
#56
waf Wrote:het mooiste zou zijn als zowel az als borough op 31 januari van hem afzien.

Als AZ hem niet meer hoeft, gaat Heerenveen alsnog heel snel die overdrachtsformulieren tekenen. :-"
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#57
Ik zie t al voor me. Door al dat gedoe haken alle geinteresseerden af, blijft ie gewoon bij Heerenveen ballen, schopt er nog een reeks in en loopt tranfervrij weg...
The great old Ludwig von...
Reply
#58
gittermaster Wrote:en loopt tranfervrij weg...

dan moet hij nog wel een aantal jaartjes in vriesland ballen hoor...
Reply
#59
waf Wrote:
gittermaster Wrote:en loopt tranfervrij weg...

dan moet hij nog wel een aantal jaartjes in vriesland ballen hoor...

Ja, tot 2011.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#60
uuuh, oke dat zal dan niet het geval zijn Smile
The great old Ludwig von...
Reply


Forum Jump: