The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Poll: Gaat Federer in 2009 nog een TMS of grandslam winnen?
You do not have permission to vote in this poll.
Ja. Hij is nog steeds favoriet voor Wimbledon
68.42%
13 68.42%
Ja. Hij is nog steeds favoriet voor de US Open
0%
0 0%
Ja. Hij gaat nog een TMS winnen in 2009.
5.26%
1 5.26%
Nee. Hij kan op een groot toernooi niet meer van 2 top 4 spelers op rij winnen.
0%
0 0%
Nee. Hij laat in 2009 zien dat 2008 geen uitzondering qua matige prestaties was.
26.32%
5 26.32%
Total 19 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Kan Federer het nog?
#31
Hij kan alleen winnen, als Nadal niet zijn tegenstander is....
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#32
Undecided heerlijk topic blijft dit toch.
Reply
#33
Haha, prachtig ja.

Gewoon 3 GS finales, waarvan iig 1 overwinning, 1 TMS, 3x SF TMS (totaal 5 gehad). Pas in 1 toernooi verslagen voor de SF.
Reply
#34
Hilarisch inderdaad, doe er nog maar geen slotje op! Altijd leuk om terug te halen dit.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#35
Federer maakt nu deel uit van elitecorps

MUIDERBERG - Wat een geweldige Wimbledon-finale en wat zat ik er vooraf met mijn voorspelling ontzettend naast! Eerlijk is eerlijk, ik had niet verwacht dat Andy Roddick zo goed partij zou bieden aan Roger Federer. De Zwitser speelde in zijn voorgaande duels op Wimbledon zo sterk dat ik ervan overtuigd was dat hij tegen Roddick, tegen wie hij ook nog eens een 18-2 voorsprong koesterde in de onderlinge duels, een relatief gemakkelijke middag zou krijgen.

Maar Federer was, logisch ook wel gezien de 'record-waarde' van een mogelijke overwinning, toch gespannen in de eindstrijd. Dat merkte je aan zijn spel, maar zag je vooral aan de ontlading direct nadat hij het matchpoint had gemaakt. Toen was heel duidelijk zichtbaar hoeveel spanning er zelfs bij Federer, die toch al heel wat heeft meegemaakt in zijn carrière, van binnen zat.

Bij Federer is het altijd wachten tot na het laatste punt, alvorens de explosie komt. Dat is in het verleden wel anders geweest, want de Zwitser was in zijn juniorentijd op de baan een emotioneel baasje dat heel wat meer kabaal en stennis maakte dan de Federer die we nu kennen. Hij heeft afgeleerd zo emotioneel te reageren en gezien de resultaten die hij sindsdien heeft geboekt kunnen we wel stellen dat het een juiste aanpassing is geweest.

Nu Federer als eerste tennisser in de geschiedenis vijftien Majors heeft gewonnen, is hij volgens velen echt de beste tennisser aller tijden. Na de Wimbledon-finale zei de Zwitserse Meester zelf, geen vergelijkingen te willen trekken tussen verschillende tennisgeneraties. En ik ben het daarmee eens: je kunt tennissers uit verschillende generaties eigenlijk niet met elkaar vergelijken.

Iedereen focust zich op het aantal gewonnen grandslamtitels, maar daar gaat de vergelijking met vroegere grootheden als Rod Laver en Ken Rosewall al mank. Deze voormalige kampioenen hebben beiden jarenlang geen grandslamtoernooien mogen spelen, omdat die tot 1968 verboden terrein waren voor professionele tennissers. Laver won als amateur in 1962 alle vier de grandslamtoernooien in één jaar en herhaalde dat huzarenstukje in 1969, het jaar dat hij - als prof - voor het eerst weer meedeed. De Australiër heeft tijdens zijn piekjaren dus 24 grandslamtoernooien gemist. Wie weet hoeveel Majors Laver had gewonnen als hij in de tussenliggende periode had mee mogen spelen. Hetzelfde geldt voor Rosewall, die zelfs nog langer werd gestraft voor de door hem aangenomen profstatus.

Voeg daarbij de ontwikkelingen van de rackets en de veranderingen van ondergrond waarop gespeeld wordt en het wordt bijna onmogelijk om tennissers uit verschillende periodes met elkaar te vergelijken. Federer is meer recente toppers als Sampras, Agassi en Lendl naar mijn mening wel ontstegen en heeft zich bij het 'elitecorps' gevoegd waartoe ook spelers als Laver, Borg en Rosewall behoren.

Zelf was ik vorige week ook aanwezig op Wimbledon om deel te nemen aan het seniorentoernooi - over het resultaat kan ik op deze plaats beter zwijgen -, maar ik ben zaterdag vóór de finale afgereisd naar huis. De grote tennisevenementen speelden zich voor mij afgelopen weekend namelijk af in Nederland, waar mijn kinderen de clubkampioenschappen afwerkten. Emma werd kampioen in de klasse tot en met twaalf jaar en Alec deed hetzelfde in de klasse tot en met tien jaar.

Mensen die wisten dat ik me zaterdag nog op Wimbledon bevond, keken wel vreemd op dat ik niet was gebleven om de eindstrijd te zien. En ik begrijp die verbazing ook wel hoor. Maar ja, ooit speelde ik zelf op Wimbledon de finale en sindsdien weet ik dat ik op centre court nooit meer zo'n mooi plekje zal krijgen. Dan ga ik veel liever naar de wedstrijden van mijn kinderen kijken!
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#36
Dat jij deze blog over Federer moet plaatsen!

Over Nadal is natuurlijk niet veel (positiefs) meer te plaatsen de laatste tijd :wink: !
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#37
Over dat juichen, ik vond dat Federer dat voor het eerst op een fatsoenlijke wijze deed! Veel mooier om te zien dan al die keren dat hij als een stervende zwaan naar de grond ging, daar twee seconden bleef liggen om dan weer op te staan.
Reply
#38
Waren jullie deze niet kwijt vorige week? Hij kan 't nog! En waar staat die Nadal?
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#39
centre court Wrote:Waren jullie deze niet kwijt vorige week? Hij kan 't nog! En waar staat die Nadal?

Nadal heeft de laatste 13 ontmoetingen met een top 9 speler verloren:

3 losses to Djokovic
3 losses to Davydenko
2 losses to Del Potro
2 losses to Soderling
1 loss to Federer
1 loss to Cilic
1 loss to Murray

en in sets is dat:

2-29 in sets.

0-6 to Djokovic
1-6 to Davydenko
0-5 to Del Potro
1-5 to Soderling
0-2 to Federer
0-2 to Cilic
0-3 to Murray

(copyright cijfers: MTF)
Reply
#40
Moet dit niet in het topic 'Kan Nadal het nog?'?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#41
Hadden we die ook dan? Dat topic kan beter 'Nadal kan het niet meer' genoemd worden.
Reply
#42
En hop, weer een keer van een top 10-speler verloren :lol:
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#43
up
Reply
#44
Haha
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#45
Nou lachen!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#46
We hebben het gehad over Nadal die de 1e plek kan bereiken na wimbledon maar Roger kan ook zomaar de 1e plek bereiken na wimbledon. Als roger wimbledon wint betekent dat gewoon al 2400 punten op Djoko namelijk.

Denk dat RG heel belangrijk gaat worden in deze strijd en daar kan de loting (komt Nadal bij Djoko of bij Federer in het schema?) nog wel eens van groot belang in gaan zijn. Erg spannend allemaal
Reply
#47
Is Federer definitief al 2e geplaatst voor RG, of telt Rome ook nog mee?
Reply
#48
(14-05-2012, 09:51 AM)andre Wrote: Is Federer definitief al 2e geplaatst voor RG, of telt Rome ook nog mee?

Als Rafa wint in Rome, zal Federer sowieso als 3e geplaatst zijn bij RG. Ook bij Nadal F en Federer QF (of slechter) zal Federer 3e geplaatst zijn. Als Rafa niet de finale haalt in Rome, is Federer als 2e geplaatst op RG.
Reply
#49
Het maakt ook niet zo heel veel uit of Federer nou 2 of 3 geplaatst is. Het enige voordeel van 2e is dat je Murray kunt loten.
Maar de kans op Nadal is net zo groot.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#50
Nou ja 50% kans op murray vind ik toch een aardig voordeel. Denk namelijk dat federer het over het algemeen gewoon aflegt tegen djoko of nadal op gravel en als hij dan de finale kan halen door murray te loten is dat een gigantisch voordeel.
Reply
#51
Nadal is vooral gewoon kansloos. Tegen Djokovic heeft ie zeker 50% kans (zie ook vorig jaar).
Dus dat bedoelde ik eigenlijk, kans op Nadal, rampscenario, is net zo groot nu.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#52
Hebben jullie Nadal afgelopen week niet gezien? Ga nou niet net doen of meneertje-excuus een zekerheidje is.
Reply
#53
Op RG wel.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#54
En zeker tegen Federer.

Ben het wel eens met Mac dat Murray tov Djoko een voordeeltje is. Maar het zal geen doel op zich zijn voor Federer om als 2nd seed RG in te gaan.
Reply
#55
Het lijkt me toch wel een groot voordeel voor Federer als hij Murray loot. Niet alleen om zijn eigen kansen, maar ook omdat dan Nadal tegen Djokovic moet met kans dat Nadal uitgeschakeld wordt.
Reply
#56
Dat is ook nog wel een goed punt, andre. Nadal zal deze week wel finale halen, dus Federer moet sowieso tot de QF reiken. Misschien dat het hem toch het extra zetje geeft dan om wel te spelen in Rome. 2potjes winnen, en dan gladjes eraf tegen Isner Smile
Reply
#57
Deze week 15 jaar geleden dat de GOAT de rankings begon te beklimmen.

Welke top 150 spelers stonden er toen ook al op de rankings (zijn er 7 als ik het goed heb)?

Zijn er 8 trouwens (minimaal).
Reply
#58
uit m'n hoofd: hewitt, haas, roddick, stepanek, davydenko en dan twijfel ik eigenlijk of een roddick er al bij stond.
Reply
#59
Melzer, Robredo, Llodra, Blake, Chela?
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#60
(25-09-2012, 03:39 PM)Mac Wrote: uit m'n hoofd: hewitt, haas, roddick, stepanek, davydenko en dan twijfel ik eigenlijk of een roddick er al bij stond.

Hewitt, Haas, Stepanek goed.
Roddick en Davy niet.

(25-09-2012, 05:11 PM)centre court Wrote: Melzer, Robredo, Llodra, Blake, Chela?

Chela stond toen wel in de rankings, maar staat nu niet meer in de top 150 Smile. De rest is ook allemaal fout.

Trouwens, het zijn er zelfs 9, ik had er nog 1 over het hoofd gezien.

Nog 6 te gaan. Ad?
Reply


Forum Jump: