The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




SPA - AJX
#61
Vorig seizoen het laatste potje van Huntelaar voor Ajax.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#62
BIERTEAM.NET Wrote:Het is komend weekend Ajax - Sparta, maar goed...

Dan ontmoeten deze ploegen elkaar toch weer? Kan dus prima verder in dit mooie topic.
Reply
#63
Sparta stuurt één fan naar uitduel met Ajax
Geschreven op donderdag, 20 augustus om 13:12

De achterban van Sparta Rotterdam wordt zondag door één supporter vertegenwoordigd in het uitduel met Ajax. De clubleiding en supportersvereniging van de club boycotten het duel uit onvrede over de verplichte combiregeling en zullen daarom symbolisch één fan afvaardigen richting de Amsterdam ArenA. Dat meldt AD/Sportwereld donderdag.

De supportersvereniging van de Kasteelclub uitte begin deze maand al haar onvrede over de verplichte combiregeling. Men wenste niet langer genoegen te nemen met “de dooddoener dat de verplichte combiregeling gold ''voor de eigen veiligheid'' en vooral vanwege de drogreden ''omdat Spartanen nu eenmaal ook uit Rotterdam komen”.” De ontmoetingen met Ajax gaan zelden gepaard met problemen of een verhoogd veiligheidsrisico, was de lezing van de fans.

De gemeente Amsterdam deed een poging Sparta tegemoet te komen en liet de club weten dat de supporters alsnog op eigen gelegenheid richting de hoofdstad konden reizen. Burgemeester Job Cohen zag daar echter alsnog vanaf, tot onvrede van de Rotterdammers. “De buscombi-regeling bevat strenge regels,’’ zegt Aad Borstlap, bestuurslid van de supportersvereniging.

“Zo moeten de fans vijf kwartier voor de wedstrijd al in het stadion zitten, mag er geen alcohol genuttigd worden in de bus of kort voor het vertrek met de bus. Na het duel moeten de fans minimaal 45 minuten in het uitvak blijven. Daar passen wij voor.” De achterban stuurt nu dus slechts één supporter richting de ArenA.

Om wie het gaat, maakt het nog niet bekend. “Het is een bekende Spartaan, maar zijn naam houden wij geheim”, aldus Borstlap. In november 2006 werd een andere Rotterdamse club al eens aangemoedigd door één fan. De uitwedstrijd tussen Willem II en Feyenoord werd geboycot door de Feyenoord-aanhang, omdat ook toen de buscombi verplicht werd gesteld voor de uitsupporters.
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#64
Bocaloca Wrote:Sparta stuurt één fan naar uitduel met Ajax

Om wie het gaat, maakt het nog niet bekend. “Het is een bekende Spartaan, maar zijn naam houden wij geheim”

Ik weet genoeg en zie de spanddoeken al hangen:

"Sparta, naar vóóóóóóóóóren!"

"Amsterdammers hebben een goed hart, het moest alleen gekookt op hun rug hangen en zo laag, dat de honden erbij kunnen."
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#65
Wie zal het zijn, Borst of Deelder?
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply
#66
Adder Wrote:Wie zal het zijn, Borst of Deelder?

Lijkt mij typisch een potje voor de alleenstaande vandaal:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TDjvw2Rf-fk[/youtube]
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#67
Ik zoek nog even een goedkope ajax speler voor fcupdatemanager. Wie maakt er meer kans op speeltijd? Donald of de Jong?
Reply
#68
alderweireld
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#69
Egt goed! 0-0 tegen Sparta!

Museumplein ken afgebelt worden!
Retteketet AZ, Retteketet AZ.
Waar blijft die bal,
die bal moet in het net.
Reply
#70
Scrotum Wrote:Museumplein ken afgebelt worden!

Nietus want PSV kon thuis niet eens van VVV winnen dus Ajax werd kampioen was de redenatie van de Ajacieden hier al voor ze zelf ook maar 1x getest waren.

Wat ik wel opvallend vind is dat ze na PSV-VVV massaal het forum wisten te vinden en nu allemaal nergens te bekennen zijn. :-k

Maar zonder dollen.. natuurlijk zwaar onterecht puntverlies en zolang Suarez in Amsterdam speelt en niet blessé raakt zijn ze natuurlijk nog titelkandidaat. Hij heeft dan mss al wel 5x gezegd dat hij blijft, maar heeft toch ook al een paar x Barcelona 'per ongeluk' laten vallen en gister na de pot wilde hij er niks meer over een evt. transfer zeggen omdat hij zogenaamd nog te teleurgesteld was over de uitslag. Duidelijk dat er wat speelt, al denk ik dat hij zeker tot de winterstop blijft.
Reply
#71
Dit zijn van die wedstrijden die je ertussen hebt zitten.
Ik vond Ajax zeker niet slecht spelen, beetje dom commentaar na de wedstrijd over de schoten van afstand, weet niet meer welke commentator dat was die dat zei dat ze duidelijk opdracht hadden gehad om van afstand te schieten. Lijkt me logisch als er compact met 8 man verdedigd wordt dat je dat doet. Als ze dan proberen om aanvallen te blijven opbouwen maar steeds op de muur stuiten zou die zelfde kerel zeggen dat t dom was dat ze niet van afstand schoten.
In de regel win je met die statistieken een wedstrijd met 4-0, nu viel alles ff verkeerd.

Nog even inhaken over Ajax met of zonder Suarez en dat lachwekkende gelul over dat Ajax zonder Surez niets zou zijn.
Veel spelers spelen in dienst van Suarez, waardoor ze minder of niet kunnen excelleren. Zonder Suarez zou dit anders zijn.
Ik ben zeer tevreden over bijv.de Zeeuw tot nu toe, had voor mij ook de MOTM mogen worden ipv Vertonghen en ook vorige week al.
Peter R. de Vries huilt in zijn column over dat er geen MOTM mag worden uitgeroepen als iedereen een onvoldoende scoort, wat een scorebord journalistiek zeg. Ajax speelde degelijk, misschien niet super goed, maar gewoon degelijk.

Volgende week naar Heracles en daar moet gewoon gewonnen worden. Jammer dat PSV nu al naar Groningen moet, treffen ze wel op het juiste moment nu...
The great old Ludwig von...
Reply
#72
Zuur en onverdiend puntverlies, hoe anders dan het punt van VVV in Eindhoven.
Dit soort dingen gebeurt je een a twee keer per seizoen en ik lig er dan ook niet wakker van.

Ajax bezig met Joey Gudjohnson van Barca? Een spits zou inderdaad geen overbodige luxe zijn, net zoals een goede centrale verdediger.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#73
Bumme Wrote:Zuur en onverdiend puntverlies, hoe anders dan het punt van VVV in Eindhoven.
Dit soort dingen gebeurt je een a twee keer per seizoen en ik lig er dan ook niet wakker van.

Ajax bezig met Joey Gudjohnson van Barca? Een spits zou inderdaad geen overbodige luxe zijn, net zoals een goede centrale verdediger.

Doet Robbie het niet goed?
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#74
gittermaster Wrote:Volgende week naar Heracles en daar moet gewoon gewonnen worden. Jammer dat PSV nu al naar Groningen moet, treffen ze wel op het juiste moment nu...

die mazzel heeft ajakkes ook al gehad. en az nu bij hoerenveen.

psvee heeft veruit het zwaarste programma gehad, alle vier hun tegenstanders waren redelijk vorm. mazzel is dat weer dat het vnl thuiswedstrijden waren....

feyenoord daarentegen moest het in topvorm zijnde roda en heracles bedwingen! bepaald geen kattepis! nu al relatief 9 punten meer dan vorig jaar! :razz:
Reply
#75
waf Wrote:
gittermaster Wrote:Volgende week naar Heracles en daar moet gewoon gewonnen worden. Jammer dat PSV nu al naar Groningen moet, treffen ze wel op het juiste moment nu...

die mazzel heeft ajakkes ook al gehad. en az nu bij hoerenveen.

psvee heeft veruit het zwaarste programma gehad, alle vier hun tegenstanders waren redelijk vorm. mazzel is dat weer dat het vnl thuiswedstrijden waren....

feyenoord daarentegen moest het in topvorm zijnde roda en heracles bedwingen! bepaald geen kattepis! nu al relatief 9 punten meer dan vorig jaar! :razz:

FC Twente ook, Ado en Sparta uit is ook op het moment geen kattepis. PSV thuis is altijd lastig. Dus RKC was de makkelijkste, wat achteraf toch nog even billenknijpen was.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#76
Quote:die mazzel heeft ajakkes ook al gehad. en az nu bij hoerenveen.
Ik had toch wel gedacht dat jij door zou hebben, dat ik m daarom ook postte Waf :razz:, ik was daarover al eerder in discussie met Peter nl..
The great old Ludwig von...
Reply
#77
Vret Mien Gras Wrote:
Bumme Wrote:Zuur en onverdiend puntverlies, hoe anders dan het punt van VVV in Eindhoven.
Dit soort dingen gebeurt je een a twee keer per seizoen en ik lig er dan ook niet wakker van.

Ajax bezig met Joey Gudjohnson van Barca? Een spits zou inderdaad geen overbodige luxe zijn, net zoals een goede centrale verdediger.

Doet Robbie het niet goed?

Zondag speelde hij foutloos! Wat mij betreft speelt hij volgende week, en de rest van het seizoen, weer op dezelfde positie als tegen Sparta.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#78
Bumme Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:
Bumme Wrote:Zuur en onverdiend puntverlies, hoe anders dan het punt van VVV in Eindhoven.
Dit soort dingen gebeurt je een a twee keer per seizoen en ik lig er dan ook niet wakker van.

Ajax bezig met Joey Gudjohnson van Barca? Een spits zou inderdaad geen overbodige luxe zijn, net zoals een goede centrale verdediger.

Doet Robbie het niet goed?

Zondag speelde hij foutloos! Wat mij betreft speelt hij volgende week, en de rest van het seizoen, weer op dezelfde positie als tegen Sparta.

Robbie is gewend om een sterke grote verdediger (FCT en NEC) naast zich te hebben. Robbie lost het voetballend op en geeft de eventuele rugdekking. Jol moet op deze manier gebruik van hem maken om hem het beste te laten voetballen.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#79
gittermaster Wrote:
Quote:die mazzel heeft ajakkes ook al gehad. en az nu bij hoerenveen.
Ik had toch wel gedacht dat jij door zou hebben, dat ik m daarom ook postte Waf :razz:, ik was daarover al eerder in discussie met Peter nl..

Precies. Wink Groningen is gewoon een potje dat je incidenteel kunt verliezen zoals AZ in Almelo onderuit ging op de 1e dag, meer niet op het moment. PSV en Ajax hebben mi een even zware pot komend weekend.
Reply
#80
Vret Mien Gras Wrote:FC Twente ook, Ado en Sparta uit is ook op het moment geen kattepis. PSV thuis is altijd lastig. Dus RKC was de makkelijkste, wat achteraf toch nog even billenknijpen was.

Idd prima resultaten, maar duels als ado en sparta-uit zijn ook de potjes die je moet winnen als je kampioen wilt worden. Ik denk serieus dat Twente mee kan gaan doen voor de titel. Vorig jaar werden jullie al 2e ondanks het vele puntverlies in het begin. Nu wel een goede start, dus waarom niet tot het einde meedoen?
Reply
#81
gittermaster Wrote:Veel spelers spelen in dienst van Suarez, waardoor ze minder of niet kunnen excelleren.

Wie dan? Ik zie Urby, Rommedahl, Aissati, Cvitanich, De Jong of Sulejmani echt nog in geen 100 jaar excelleren voorin als Suarez verkocht mocht worden.

Als Suarez gaat Alves halen en daar het hele elftal op afstemmen lijkt me geen gekke zet. Kun je net als Heerenveen best om de bovenste plaatsen meedoen en uiteindelijk braaf 3e of 4e eindigen.
Reply
#82
De Zeeuw en Enoh spelen sowieso in dienst van hem.
Aisatti ook, weinig vrije rollen nu bij Ajax. Ook denk ik dat Sulejmani beter zal spelen als Suarez weg is, maar dat is koffiedik kijken. Kan je pas zeggen als het daadwerkelijk zo is.
Nogmaals afgelopen zondag speelde Ajax een goeie pot voetbal. Verdedigend nauwelijks iets weggeven al was t vlak voor tijd ff zweten met een foutje van Zeegelaar, maar dat loste Vertonghen prima op.
Ook de Jong speelde verdienstelijk. Echt vedettes lopen er naast Suarez niet, maar een vedette in een team is meer dan genoeg
The great old Ludwig von...
Reply
#83
Peter Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:FC Twente ook, Ado en Sparta uit is ook op het moment geen kattepis. PSV thuis is altijd lastig. Dus RKC was de makkelijkste, wat achteraf toch nog even billenknijpen was.

Idd prima resultaten, maar duels als ado en sparta-uit zijn ook de potjes die je moet winnen als je kampioen wilt worden. Ik denk serieus dat Twente mee kan gaan doen voor de titel. Vorig jaar werden jullie al 2e ondanks het vele puntverlies in het begin. Nu wel een goede start, dus waarom niet tot het einde meedoen?

Ik denk dat de selectie (nog) niet goed genoeg is.
Opa Perez moet uit de basis, en dat zie ik nog niet snel gebeuren gezien zijn vervelende karakter en verleden.
Theo is fitter dan ooit en speelt goed, elke week progressie. Toch moet er nog een paar kilo af zodat zijn handelingssnelheid beter is, want dat is nodig op middenveld..
Ruiz is ongelukkig in zijn acties, gaat hopelijk snel beter. Hij heeft al wel bewezen scorend vermogen te hebben.
Stoch doet ons bijna Elia vergeten, jammer dat hij niet van ons is.

Ik zou niet weten of Parker en Akram van zich gaan laten horen. Als deze twee dusdanig goed zijn, kunnen we misschien wel voor de titel gaan. Maar dan moet Perez wel kaatsen, hij was belangerijk maar is het helemaal kwijt.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#84
Ajax mist gewoon scorend vermogen.
Als Luis niet scoort, heb je vervolgens niemand lopen die een beetje een doelpuntrijk gemiddelde heeft..

We moeten minstens een spits halen en een scorende middenvelder.
Wie moet er anders scoren ?
Reply
#85
gittermaster Wrote:De Zeeuw en Enoh spelen sowieso in dienst van hem.
Aisatti ook, weinig vrije rollen nu bij Ajax.

Dit vind ik wel redelijk onzin. Dat hun in dienst spelen van Suarez heeft niks te maken met Suarez maar met hun positie. Als je Joël Tshibamba bij Ajax in de spits zet spelen ze in zijn dienst echter zullen ze dat pbb met minder overtuiging doen aangezien ze na, ik schat, een kleine 30 minuten voetbal er wel genoeg van hebben :razz: .
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#86
Fabian Wrote:We moeten minstens een spits halen en een scorende middenvelder.

Denk je dat het daar gisteren aan lag? Heb alleen de samenvatting gezien, maar wat mij opviel dat het spel van Ajax erg 'gehaast' en druk was. Zat weinig rust in het (aanvals)spel, waardoor het allemaal erg slordig werd.

Met een beetje meer rust en vertrouwen, wordt de passing en afwerking ook een stuk rustiger. Kijk alleen maar hoe Soemeljani die bal er met zijn neus op zijn knie probeer in te koppen/schoppen.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#87
Quote:De eeuwige arrogantie van Ajax

Beste Menno,

De Amsterdamse arrogantie kent geen grenzen. Lees deze voorbeschouwing op Ajax – Sparta van AT5 maar eens. Precies 24 uur voordat jouw clubje twee punten verloor in die mislukte sporthal kopte de hoofdstedelijke dorpszender ‘Sparta goed voor doelgemiddelde Ajax’.

Iets verder staat als daverende zin in dit wereldvreemde betoog: ‘En met Luis Suarez in bloedvorm kan dat gemiddelde wel eens flink omhoog gekrikt worden.’

Driewerf hol gelach mijnerzijds om deze enorme zelfoverschatting. Toen ik dit zaterdag las, wist ik al dat het fout zou gaan met Ajax. Zo’n voorbeschouwing verdient tenslotte meteen een keiharde afstraffing. Als er een God bestaat, heeft die dit weekend laten zien rechtvaardig te zijn. Wanneer leert Amsterdam dit hautaine gedrag toch eens af?

Aan de andere kant is het ook wel weer mooi dat dit ongestraft kan. Het laat weer eens zien dat schrijven over voetbal net zo leuk is als het laatste nieuws over een dode Michael Jackson: alhoewel het er allemaal niet toe doet en uiteindelijk alles is gelogen, staat het keer op keer op de voorpagina.

Tien punten

Wat geen leugen is, is dat Feyenoord na vier wedstrijden bovenaan staat. Ik heb gisteravond een uurtje met een zak ijs op het voorhoofd op bed gelegen om aan het idee te wennen – dat wel. Ik kan me namelijk nog herinneren dat we in februari in elf wedstrijden tien punten nodig hadden om niet te degraderen en nu hebben we in vier wedstrijden een even hoge score. Zoals ik twee weken geleden al keihard voorspelde: Feyenoord gaat dit seizoen niet degraderen!

Van het spel van de Nederlandse volleybalvrouwen de afgelopen weken op de World Grand Prix in Tokio heb ik echter geleerd dat ik me niet gek laat maken door deze denderende opening. Aan het begin wonnen de volleybalsters zo’n beetje alle wedstrijden, maar toen de prijzen werden verdeeld, greep Oranje overal naast.

Tsja, Menno, topsport is nu eenmaal uitgevonden om te winnen en daarom ga ik pas aan het einde van het seizoen eventueel de route naar de Coolsingel uit mijn hoofd leren.

Twente = makkie

Volgende week eerst eens Twente aan de kant schuiven in eigen huis, maar daar maken we ons natuurlijk geen zorgen over. Twente is tenslotte goed voor het doelgemiddelde van Feyenoord. En met Jon Dahl Tomasson en Sekou Cissé in bloedvorm kan dat gemiddelde wel eens flink omhoog gekrikt worden.

Over precies een week staat Feyenoord dus helemaal alleen aan kop – zes punten los van Ajax na een welverdiende nederlaag tegen de kunstgrasboeren zonder clublied. Zo zal de ex van Feyenoord, Gertjan Verbeek, zijn oude club opnieuw een dienst bewijzen.

Allemaal gelogen natuurlijk, maar omdat het over voetbal gaat, doet dat er niet toe. Net als het laatste nieuws over een dode Michael Jackson staat het toch weer op de voorpagina.

Daarnaast: ik ben óók Amsterdammer.

Tot op de Coolsingel!

Jurryt
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#88
gittermaster Wrote:Nogmaals afgelopen zondag speelde Ajax een goeie pot voetbal. Verdedigend nauwelijks iets weggeven

Tsja als thuis tegen Sparta nauwelijks iets weggeven achterin al een maatstaf is om tevreden te zijn over je defensie? Sparta creëert natuurlijk bij een enkele (sub)toppers veel. Zeker niet als het lang 0-0 blijft. Als ze snel achterkomen moeten ze wel gaan aanvallen, krijgen ze wel kansen maar ligt het achterin open en wordt het 5-1 ipv 0-0. Blijf erbij dat de achterhoede van Ajax echt niet kan als je kampioen wilt worden.
Reply
#89
Mowah, als je de ajax defensie van de laatste seizoenen een beetje kent, weet je dat we elke wedstrijd tegen wlke tegenstander dan ook wel minimaal 2 kansen weggaven. Als je in 90 minuten voetbal 1 schot op goal tegen krijgt vind ik dat goed te noemen, zelfs als je tegen de Treffers 6 speelt.
@ Harry: Natuurlijk heeft dat met hen positie te maken, echter je geeft zelf al aan in je post dat dat bij de ene (schaduw)spits meer zal zijn zijn dan bij de andere (schaduw)spits.
Even kort mijn visie op afgelopen wedstrijd.
Stekelenburg de enkele kere dat ie er moest staan stond ie er, logisch, maar vooral heel goeie en snelle spelhervattingen. Voor dit seizoen; prima keuze, niets aan veranderen.
vd Wiel: Goed spelende, groeiende opkomende back, nog steeds lerende, eigen kweek; laten staan.
Centraal: Nu stond er Alderweireld met Vertonghen er voor.
Vertonghen ben ik echt tevreden over, heeft 2 mindere wedstrijden gespeeld, maar stond zondag weer goed te spelen en vorig seizoen ook, dus lekker laten staan, al is de linkerkant voor hem misschien beter.
Alderweireld: Nog niet heel veel laten zien, maar wat ik gezien heb ben ik echt wel tevreden over, echter eigenlijk nog te jong om samen met Verthongen, vd Wiel en (zoals afgelopen week Anita) de verdediging te vormen. Wel een groot talent imo.
Links achter: Speelde Anita zondag verdienstelijk, maar zie hier liever Verthongen staan.

Conclusie: Nog een ervaren sterke centrale verdediger. Wielaert en Oleguer mogen weg.
Eventueel zou vd Wiel in het centrum kunnen met Alderweireld en Silva rechtsachter, maar dit heeft niet mijn voorkeur.

Middenveld:
Zondag: de Zeeuw, de Jong, Aisatti.
De Zeeuw ben ik echt erg content mee de eerste weken.
de Jong: Getalenteerd, maar niet geschikt voor de basis imo. Aisatti, valt mij tegen en zie daar liever iemand anders.
Met Enoh, Gabri, Sulejmani, aardig wat alternatieven, zowel verdedigend als aanvallend.
Eigenlijk wil ik Sulejmani wel op de plek van Aisatti zien spelen

Voorin:
Luis, moet vrij rond de spitsen kunnen lopen en bewegen. Afgelopen zondag was hij eigenlijk diepste spits, wat hij ook kan, maar niet zijn beste plek is.
Cvitanich heeft weinig kansen gehad, maar mij niet overtuigd, mag van mij weg.
Dan kan je met een linker of rechtervleugel spelen (Urby, Rommedahl, ook eventueel Sulejmani als zie ik hem liever centraal erachter, Zeegelaar (talent eigen kweek, leuk voor invalbeurten), Suarez vrij en een spits

Volgens mij staat er een heel behoorlijk team dat kampioen kan worden, ook zonder Suarez, al wordt t dan natuurlijk een heel stuk minder, mits er een goede ervaren centrale verdediger komt en een spits.
Wellicht door een te roodwitte bril bekeken, maar ik denk dat ik redelijkr ealistisch ben gebeleven :razz:
Honda zou ook leuk zijn op plek Aisatti, maar is geen must imo.
The great old Ludwig von...
Reply
#90
Ben het voor een groot deel met je eens maar:

-Wiel en Alderweireld in centurm is naar mijn idee geen optie.
-Sulejmani loopt te weinig om op de plek van Aisatti te kunnen spelen.
-Gabri = De Zeeuw, echt zelfde type speler dus mag een van de twee weg want te goed voro bank. Aangezien Demy nieuw is zal Gabri wel weg gaan ( die is nu echt niet alleen in Spanje om te revalideren).
- Honda is goed maar juist op die positie hebben we genoeg spelers, Honda heeft wel meer scorend vermogen dus dat zou in zijn voordeel zijn.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply


Forum Jump: