The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Nico D.
#31
Dat vind jij, meneer Zonderland. Er zijn toch genoeg mensen (21 zetels) die daar wellicht anders over denken.3

Dus de woorden "het is toch" kun je beter vervangen door "ik vind hem".


Maar je punt is vrije duidelijk hoor, al had die Dijkshoorn deze collumn beter voor de verkiezingen kunnen schrijven, nu is hij zelf geen haar beter. Ondanks het feit dat ik iedere keer weer uitzie naar zijn schrijven, zowel in de VI als bij DWDD.
Reply
#32
Dugarry Wrote:Dat vind jij, meneer Zonderland. Er zijn toch genoeg mensen (21 zetels) die daar wellicht anders over denken.3

Dus de woorden "het is toch" kun je beter vervangen door "ik vind hem".


Maar je punt is vrije duidelijk hoor, al had die Dijkshoorn deze collumn beter voor de verkiezingen kunnen schrijven, nu is hij zelf geen haar beter. Ondanks het feit dat ik iedere keer weer uitzie naar zijn schrijven, zowel in de VI als bij DWDD.

Jij weet niet of die mensen daar anders over denken. Misschien stemmen die mensen ook wel op het CDA omdat ze het eens zijn met de standpunten en dat ze het feit dat JPB een autistische, wereldvreemde Pipo de Clown met de uitstraling van een pak Brinta is voor lief nemen. Het is namelijk een feit dat de 'traditionele' CDA-stemmers (boeren, Limburgers, Brabanders, Friezen en een gedeelte van de Bible Belt) het geen moer interesseert hoe hun partijleider eruit ziet, als hij hun belangen maar behartigt. Hetzelfde geldt voor de SGP- en CU-stemmers.

Hij had best een column kunnen schrijven over JPB vóór de verkiezingen, maar toen was hij nog de partijleider. Deze column gaat over het feit dat hij opgehoepeld is en dat kon dus niet ervóór. En waarom is hij geen haar beter dan wie? Hij constateert en concludeert en zowel de constatering en concludering zijn, voor mij, zo helder als wat. Je kunt moeilijk beweren dat hij een flitsende, gladde, hippe kerel is met mooie pakken, Italiaanse schoenen en een Rolexje om de pols.
Hij is een degelijke, saaie, maar toch wel handige man die echter 4 keer op rij zijn kabinet heeft zien klappen. Dan moet je ophoepelen. Hij had, net als Wouter, meteen na het klappen van Balkenende IV moeten inzien dat hij klaar was met regeren. Hij heeft nu zowel zichzelf als de partij een pak slaag bezorgd en dat neem ik hem kwalijk. Als Appie K. of desnoods Maxime V. toen al naar voren geschoven was had het CDA tussen de 5 en 10 zetels meer gehaald en waren zowel de VVD als de PVV niet zo groot geworden. Daar zijn alle CDA-stemmers namelijk naartoe gegaan, zoals je op de kaartjes hebt kunnen zien. Limbabwe is van groen naar lichtblauw gegaan en Brabant, Zeeland, Zuid-Holland en Friesland van groen naar donkerblauw. Maar jij trekt vast een andere conclusie vanaf de Veluwe. :cheers:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#33
Zeker, vanaf de Veluwe trek ik als VVD-er een andere conclusie dan jij vanuit Limburg.

Maar je geeft jouw mening weer alsware het feiten. Het blijft gewoon jouw mening, ik heb een andere.

Dat is het fijne aan Nederland, ieder mag er een hebben, zelfs in de armste (maar wel mooiste) provincie des lands, Limburg.
Reply
#34
Dugarry Wrote:Zeker, vanaf de Veluwe trek ik als VVD-er een andere conclusie dan jij vanuit Limburg.

Maar je geeft jouw mening weer alsware het feiten. Het blijft gewoon jouw mening, ik heb een andere.

Dat is het fijne aan Nederland, ieder mag er een hebben, zelfs in de armste (maar wel mooiste) provincie des lands, Limburg.

Dat JPB een autistische, wereldvreemde Pipo de Clown is met de uitstraling van een pak Brinta is geen persoonlijke mening. Dat is de objectieve :wink: mening van ongeveer 90% van de Nederlandse bevolking en ook van alle buitenlanders die hem ooit eens ergens hebben gezien of gehoord.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#35
Je, heb je 90% van de bevoling gesproken?

Of is je peiling soms net zo betrouwbaar als die van Synove en Maurice de Hond? :eten:

En om de buitenlanders die hem hier gezien of gesproken te hebben te ondervragen moet je na een machtsperiode van de PVV verdomd ver reizen vrees ik :nono:
Reply
#36
http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-o...wde-ik.htm

Undecided =D>
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#37
Natuurlijk een makkelijke column, maar hij kaart wel aan, waar ik het eerder ook al over had. Dat Mario inderdaad wel 100x de supporters bedankt etc.

Mario Been heeft zich compleet belachelijk gemaakt
01/11/2010 10:00

Vorige week zondag, vlak na PSV-Feyenoord, werd verdediger Tim de Cler geïnterviewd. Ik had mij daar tijdens de wedstrijd erg op verheugd. Een interview met een verdediger van Feyenoord die net met 10-0 heeft verloren, dat maak je niet veel mee.

Misschien ging Tim wel weer verklaren dat hij de beste man van het veld was geweest. 'Ja, 10-0, natuurlijk is dat teleurstellend, maar ik heb bijvoorbeeld wel drie keer heel goed ingegooid.' :lol:

Zo een interview werd het niet. Tim had blijkbaar, met zijn handen op zijn rug gebonden, een paar maanden mediatraining achter de rug.

Hij had dit te zeggen: 'Ja, jezus, goh, man man man, jaaaa, nee, ja, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Dit is natuurlijk ja, nee, goh man man man, poeee, tsja, wat moet je er van zeggen, dit was, ja weet ik veel, nou ja goh man, ongelofelijk maar ja goed, nee niet goed, ik bedoel hier heb ik eigenlijk geen woorden voor.'

Ik vond het een mooi interview voor iemand zonder woorden. Gelukkig zei Tim niet dat 'je hier een keertje tegenaan kunt lopen'. Hij deed het enige juiste. Stamelen als een verwonderd kind.

Ik vond het wel fijn dat er bij Feyenoord nu eens eindelijk iemand géén woorden had. Dat is namelijk het probleem. Dat lult maar door daar. Iedereen weet hoe het zit.

Iedere week legt Beenhakker zestien keer uit wat de mogelijkheden zijn, dat Been een moordgozer is en dat Feyenoord in potentie, voor de competitie van 2036, als ze dit elftal bij elkaar kunnen houden, weer in het linkerrijtje kan gaan voetballen.

Tim de Cler ontroerde mij zelfs, zo vlak na de wedstrijd. Professioneel de pers te woord willen staan en dan alleen maar wat over je hoofd heen staan wrijven, onder het uitstoten van wat keelklanken. Het leek hem echt te raken.

Ik zou het niet kunnen. 'Nico, je hebt net de recensies gelezen over je nieuwe roman. Ik lees even wat stukken voor: (...) Dijkshoorns werkt stinkt als een rottende bek vol tanden (...), (...) zijn grappig bedoelde teksten zijn zouteloos, humorloos en erbarmelijk slecht geschreven (...) Dijkshoorn met zijn eigen ballen in zijn mond af laten zinken in een vat beton, misschien dat dat de handen nog op elkaar brengt, maar dit boek niet (...). Een reactie graag, Nico.' Ik zou terstond in een Tim de Cler veranderen.

Mario Been is daar veel verder in. Die heeft altijd tekst. Helaas ook bijna altijd de verkeerde. Vorige week zondag, vlak na de wedstrijd, ergerde ik mij gek aan zijn opzichtige geposeer langs de kant.

Ja, hier stond een man die samen met zijn team leed. Die de pijn voelde. Daar tussendoor vond Mario nog wel de tijd, toevallig net toen de cameraman om hem heen draaide, zijn spelers te wijzen op de meegereisde supporters. Die moesten worden bedankt.

Een uitgekookt handgebaar van Been. Niemand die beter weet hoe je supporters na een 10-0 nederlaag stil krijgt. Door die supporters heel opzichtig in je hart te sluiten.

Het vervelende bij Been is dat hij het zo ontzettend veel zegt, hoeveel hij van De Kuip en zijn supporters houdt. Iets te veel, denk ik. Mario snapt heel goed wie je in de Kuip uiteindelijk op straat zetten. Diezelfde supporters.

Ik vond Mario Been die zondagmiddag een slecht toneelstuk opvoeren. Daar stond geen gebroken man, zoals Tim de Cler, maar een doodsbange man. Doodsbang voor ontslag. Mario Been acteerde een hele tweede helft lang de Feyenoorder in hart en nieren die samen met zijn jongens de gifbeker leegdronk.

Een half uur na de wedstrijd werd duidelijk waar Been werkelijk aan had staan denken. Hoe ging hij dit zo dramatisch mogelijk verkopen aan de pers. Mario heeft een halve wedstrijd, vanaf de 4-0, vooral aan zichzelf staan denken.

Dat werd duidelijk toen hij na de wedstrijd de pers te woord stond. Bijna geen woord over de mentale weerbaarheid en de onvolwassen manier waarop zijn ploeg met tegenslagen omgaat. Het ging vooral over Mario zelf.

In de kleedkamer had hij zichzelf ter discussie gesteld. Dat deed mij opveren. Mooi. Ik hoop dat het een trend wordt. Carlo Boszhard, laat die zichzelf eens ter discussie stellen. Met een feestneus van klei op je giechel in een schoolcabaret-programma net doen alsof je iemand anders bent en dat dan vernieuwende televisie noemen, daar wil ik wel een keer over discussiëren.

Mario Been stelde de vraag precies op het goede moment. Aan spelers die net met 10-0 hebben verloren, een paar minuten na de wedstrijd, vragen of ze je nog wel een goede coach vinden, is veelzeggend.

Dat is vragen aan een vrouw die naast haar dode man staat wat ze die avond gaat koken. Dat is hetzelfde als Yolanthe, die over een jaar, als ze alweer met Lange Frans gaat trouwen, aan Wesley Sneijder vraagt wat hij van haar trouwjurk vindt.

Die ene vraag maakt Been meteen tot een hele slechte coach. Hij had moeten zwijgen. Een verloren wedstrijd, en zeker deze, moet je je spelers gunnen. Je moet ze laten gooien met schoenen. Je moet ze laten zwijgen.

Na een verloren wedstrijd moet je je spelers voor zich uit laten kijken. Af en toe vloekt er iemand. Niemand verwijt elkaar iets. Dat komt morgen wel. Je doucht zwijgend.

Je weet dat je zo samen langs de supporters van de tegenpartij moet lopen. Als Been echt van binnen had gehuild, zoals hij zelf meldde, dan zou hij zijn mond hebben gehouden.

Been sprak wel en was daar zo trots op dat hij het daarna in ieder interview even vertelde. Het was precies wat zijn team ook de hele wedstrijd had gedaan: angstig vooruit verdedigen.

Voor Been was er na de wedstrijd blijkbaar maar één ding belangrijk. Mario Been zelf. Of ze nog wel van hem hielden. Of ze hem nog wel goed vonden.

Die vraag stellen aan je spelers, is tegelijk het antwoord geven. Ik stel mij Mario Been zijn grote held, Ernst Happel, voor. Midden in de kleedkamer na een 10-0 nederlaag. Hij zou niets zeggen.

Want er valt niets te zeggen. Michels of Happel die vragen: willen jullie nog wel met mij door? Ondenkbaar. Mario Been heeft zich compleet belachelijk gemaakt en is ongeschikt voor een topclub
The great old Ludwig von...
Reply
#38
Deze keer een treffende analyse van 'het probleem van Ajax':

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Nico-Dijkshoorn/189885/Bij-Suarez-is-er-nu-iets-heel-anders-aan-de-hand.htm">http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns- ... e-hand.htm</a><!-- m -->

=D>
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#39
Zijn column in de papieren versie van VI over Martin Jol was ook geniaal.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#40
:lol:

Ajax moet keihard bedanken voor Van Gaal

Trainers die eventueel in aanmerking kwamen voor een baan bij Ajax, je herkende ze in de supermarkt: stonden ze met schuim om hun mond hun winkelkar vol te gooien. Het leven stroomde opeens weer door hun lichaam.

Toen Henk ten Cate hoorde dat hij de nieuwe trainer van Ajax werd, heeft hij naakt met een bos bloemen onder een arm door de straat gedanst.

Dát effect had Ajax op trainers. Je deed wel stoer en vertelde aan de pers dat je kennis had genomen van een zekere interesse en daarna zei je nog iets als: Maar nu gaat het om mijn huidige club. Ik ga er alles aan doen om hier iets moois neer te zetten.

Maar in je hoofd was het al zes dagen carnaval. Trok er al dagenlang een karavaan vol vreugde door je slokdarm. Ajax... Het grote Ajax.

Het kan niet anders of trainers hebben in het verleden voor de spiegel het geven van interviews staan oefenen. U vraagt het me en, laat ik eerlijk zijn, ja, natuurlijk ben je gevleid dat een club als Ajax aan je denkt. Dat ga ik hier niet ontkennen.

Trainers die in verband werden gebracht met Ajax, hebben thuis geoefend hoe je zo mooi mogelijk in een witte badjas over het veld loopt. De hoofdcoach van Ajax worden, het was ooit een droom van sentimentele mannen.

Toekomstige Ajax-trainers fantaseerden over de eerste keer dat ze bij de slagboom aankwamen en konden zeggen: Kunt u opendoen? Hier is de nieuwe trainer van Ajax. Voor de eerste keer je auto neerzetten op je eigen Ajax-parkeerplaats; een hartewens ging in vervulling.

Natuurlijk, je acteerde voor de camera's dat je hard to get was, maar Ajax wist wel beter. Desnoods wilden trainers, tijdens de zomervakantie, de vissen van de voorzitter dagelijks komen voeren, als ze maar bij Ajax mochten werken.

Dat is voorgoed veranderd. Trainers twijfelen als de naam Ajax valt. Ze stellen voorwaarden. Het is de omgekeerde wereld. Het grote Ajax zit als een klein jongetje in een onderbroekje bij schooldokter Louis van Gaal en laat zich geduldig op de rug tikken.

Als hij ook maar één klein ruisje in je longen vermoedt, word je van school getrapt. Louis zegt in een recent interview letterlijk: 'Als Ajax aan mijn voorwaarden wil voldoen, als ik dus echt de baas mag zijn, dan ben ik wel bereid te heroverwegen terug te komen.'

Een dodelijke handreiking. Louis trapt Ajax hard naar beneden. Over de hoofden van journalisten heen, voert hij voor de zoveelste keer een ordinaire machtsstrijd. Wat zo zit hij in elkaar: Van Gaal moet en zal zijn gram halen. Zijn hele carrière is één grote vergeldingsactie.

Iedereen die Louis, op wat voor manier dan ook, ooit heeft gekwetst, zal het uiteindelijk voelen. Een groenteman die hem per ongeluk een komkommer met een beurs plekje heeft verkocht, hij zal ooit de deur van zijn winkel openen en Louis van Gaal achter zijn weegschaal aantreffen. Zo meneertje Komkommer. Naast me staan en meekijken hoe je groente verkoopt.'

Het is zo duidelijk, de vergeldingsdrift van Louis, dat het bijna weer aandoenlijk wordt. Zijn herhaaldelijk uitgesproken wens ooit bondscoach van een groot land te worden, het is allemaal terug te voeren op zijn mislukken als bondscoach van het Nederlands elftal.

We hebben hem allemaal zien zitten huilen tijdens een persconferentie. Dat moet recht worden gezet, want het gaat in het leven van Louis van Gaal maar om één ding: om Louis van Gaal en dat wij allemaal van hem houden.

Natuurlijk, ik ken de verhalen. Louis is zo authentiek, Louis is een gevoelsmens, Louis onthoudt je verjaardag en weet hoe je vrouw heet. Ik geloof er helemaal niets van.

De kern van Louis is miskenning. Louis is op een heel naïeve manier aandoenlijk. Het lijkt erop, nu we hem de laatste jaren bezig hebben gezien, dat het zó zit: wij zijn allemaal heel slim en hij een beetje dom. Je kijkt op kilometers afstand dwars door hem heen.

Hij wil zijn gelijk halen. Er moeten mensen weg bij Ajax en dan wil hij het heel misschien doen. Juist de man die overal roept dat het altijd om de teamprestatie gaat, díé man gedraagt zichzelf als een hautain wrakende halfgod.

Hier ligt voor Ajax een enorme kans. Als de club slim is, dan stuurt zij deze week nog een persbericht rond met de volgende tekst.

'Ajax heeft kennisgenomen van de interesse van Louis van Gaal. Doordat de heer Van Gaal communiceert via sportblaadjes, zien wij ons genoodzaakt óók schriftelijk te reageren op zijn aanbod. Hier ons antwoord: we gaan nog liever dood.'

'Als meneer Van Gaal eerst eens een paar jaar achter elkaar bewijst dat hij zich kan gedragen als een volwassen man, als Louis van Gaal ophoudt met het acteren van een gymleraar op zes pilletjes xtc, als Louis van Gaal zijn wijnadviezen voor de kantine van Ajax achterwege laat en als Louis van Gaal, in de aanloop naar een eventueel trainerschap, eerst vier jaar de netten wil ophangen bij de A1, dan is Ajax onder bepaalde omstandigheden bereid met de heer Van Gaal te spreken.'

'Wij zijn volmaakt gelukkig bij Ajax. Er wordt eindelijk weer eens gelachen. Geen interesse. Probeer het maar bij Barcelona. Geen succes. Ajax.'

Keihard bedanken voor Louis van Gaal, dat zou Ajax weer Ajax maken. Dat gekruip en dat gedweep... Ophouden daarmee.

Vernoem desnoods een broodje gehakt met zuur naar hem, maar laat Van Gaal duidelijk weten dat niemand Ajax eisen stelt. Ajax gaat zijn eigen gang. Frank de Boer gaat Ajax redden en Louis van Gaal mag toekijken. Dat is een prettig idee.
The great old Ludwig von...
Reply


Forum Jump: