The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




FC Twente - AFC Ajax
#91
Vret Mien Gras Wrote:
Peter Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Als dadelijk PSV kampioen wordt

Indekker. :razz:

Nee hoor, nuchtere realiteit is dat. Ik dacht dat ze dat daar in het zuiden wel begrepen, valt me dat even van je tegen Peter.

In de onderlinge duels heb je toch gezien dat Twente niks onder doet voor PSV en Ajax? Waarom is PSV dan een grotere kanshebber dan Twente?
Reply
#92
gittermaster Wrote:
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:Vret gefeliciteerd. Heb de wedstrijd helaas niet gezien (achteraf gelukkig). Nu ook nog geen samenvatting gezien.
Jammer, had de afsluiting van een mooie reeks van 5 (pittige) wedstrijden kunnen worden.

Einde pittige reeks? Ik zie in de komende 10 duels van jullie maar weinig makkies. Al doen de Europese duels er eigenlijk niet meer veel toe.

1 zo 22/11 Ajax SC Heerenveen
2 zo 29/11 Vitesse Ajax
3 wo 2/12 FC Timisoara Ajax
4 zo 6/12 FC Utrecht Ajax
5 vr 11/12 Ajax NEC
6 do 17/12 Ajax Anderlecht
7 zo 20/12 NAC Breda Ajax
8 wo 23/12 WHC Ajax
9 zo 24/1 Ajax AZ
10 zo 31/1 Feyenoord Ajax

mwoah, vind dat wel meevallen. Volgens mij kwam je er zelf mee een aantal weken geleden toen AZ uit, Feyenoord thuis, 2 x Zagreb en Twente uit op het programma stond.
Uiteindelijk van die wedstrijden alleen Twente uit verloren. Van de reeks onderstaande wedstrijden, zie ik Ajax wellicht punten verspelen in Breda en heel misschine ook in Utrecht, hoewel Ajax het de laatste jaren redelijk doet daar.

Ik zie Ajax alleen bij Timisoara verliezen.
En gelijkspelen in Breda.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#93
gittermaster Wrote:
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:Vret gefeliciteerd. Heb de wedstrijd helaas niet gezien (achteraf gelukkig). Nu ook nog geen samenvatting gezien.
Jammer, had de afsluiting van een mooie reeks van 5 (pittige) wedstrijden kunnen worden.

Einde pittige reeks? Ik zie in de komende 10 duels van jullie maar weinig makkies. Al doen de Europese duels er eigenlijk niet meer veel toe.

1 zo 22/11 Ajax SC Heerenveen
2 zo 29/11 Vitesse Ajax
3 wo 2/12 FC Timisoara Ajax
4 zo 6/12 FC Utrecht Ajax
5 vr 11/12 Ajax NEC
6 do 17/12 Ajax Anderlecht
7 zo 20/12 NAC Breda Ajax
8 wo 23/12 WHC Ajax
9 zo 24/1 Ajax AZ
10 zo 31/1 Feyenoord Ajax

mwoah, vind dat wel meevallen. Volgens mij kwam je er zelf mee een aantal weken geleden toen AZ uit, Feyenoord thuis, 2 x Zagreb en Twente uit op het programma stond.
Uiteindelijk van die wedstrijden alleen Twente uit verloren. Van de reeks onderstaande wedstrijden, zie ik Ajax wellicht punten verspelen in Breda en heel misschine ook in Utrecht, hoewel Ajax het de laatste jaren redelijk doet daar.

Ik had het erover dat PSV een loodzware start had en straks een loodzwaar einde terwijl bij Ajax juist de start eenvoudig was, net als het eind. Loodzwaar middenstuk.

Heel misschien in Utrecht? Op basis waarvan verwacht je daar een bijna zekere zege? Die hebben in eigen huis wat goed te maken na de nederlaag van gisteren en tegen Ajax kunnen ze net als toen tegen PSV natuurlijk sowieso net wat meer. Ik zou de reeks Vitesse-uit, Timi-uit (verweggistan), Utrecht-uit in 1 week niet onderschatten. Ook bij NAC en Feyenoord weet je het maar nooit. En Heerenveen bloeit weer wat op en AZ zal scherp uit de winterstop willen komen om schone lei te maken na de nu al mislukte 1e seizoenshelft. :8:
Reply
#94
Peter Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:
Peter Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Als dadelijk PSV kampioen wordt

Indekker. :razz:

Nee hoor, nuchtere realiteit is dat. Ik dacht dat ze dat daar in het zuiden wel begrepen, valt me dat even van je tegen Peter.

In de onderlinge duels heb je toch gezien dat Twente niks onder doet voor PSV en Ajax? Waarom is PSV dan een grotere kanshebber dan Twente?

Klopt, Twente doet ook niks onder.
Maar ik zie PSV een bredere selectie met eredivisie ervaring hebben dan Twente. Onze Nashat, Parker, Luuk, Wellington, Dario en meer zie ik nog niet de sterren van de hemel spelen in de eredivisie.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#95
Gefeliciteerd regiogenoten, dat is wel op zijn plaats na deze overwinning.

Niet te enthousiast hinniken als Heracles een kans krijgt tegen PSV de volgende wedstrijd he? Wink
Reply
#96
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:Vret gefeliciteerd. Heb de wedstrijd helaas niet gezien (achteraf gelukkig). Nu ook nog geen samenvatting gezien.
Jammer, had de afsluiting van een mooie reeks van 5 (pittige) wedstrijden kunnen worden.

Einde pittige reeks? Ik zie in de komende 10 duels van jullie maar weinig makkies. Al doen de Europese duels er eigenlijk niet meer veel toe.

1 zo 22/11 Ajax SC Heerenveen
2 zo 29/11 Vitesse Ajax
3 wo 2/12 FC Timisoara Ajax
4 zo 6/12 FC Utrecht Ajax
5 vr 11/12 Ajax NEC
6 do 17/12 Ajax Anderlecht
7 zo 20/12 NAC Breda Ajax
8 wo 23/12 WHC Ajax
9 zo 24/1 Ajax AZ
10 zo 31/1 Feyenoord Ajax

mwoah, vind dat wel meevallen. Volgens mij kwam je er zelf mee een aantal weken geleden toen AZ uit, Feyenoord thuis, 2 x Zagreb en Twente uit op het programma stond.
Uiteindelijk van die wedstrijden alleen Twente uit verloren. Van de reeks onderstaande wedstrijden, zie ik Ajax wellicht punten verspelen in Breda en heel misschine ook in Utrecht, hoewel Ajax het de laatste jaren redelijk doet daar.

Ik had het erover dat PSV een loodzware start had en straks een loodzwaar einde terwijl bij Ajax juist de start eenvoudig was, net als het eind. Loodzwaar middenstuk.

Heel misschien in Utrecht? Op basis waarvan verwacht je daar een bijna zekere zege? Die hebben in eigen huis wat goed te maken na de nederlaag van gisteren en tegen Ajax kunnen ze net als toen tegen PSV natuurlijk sowieso net wat meer. Ik zou de reeks Vitesse-uit, Timi-uit (verweggistan), Utrecht-uit in 1 week niet onderschatten. Ook bij NAC en Feyenoord weet je het maar nooit. En Heerenveen bloeit weer wat op en AZ zal scherp uit de winterstop willen komen om schone lei te maken na de nu al mislukte 1e seizoenshelft. :8:
voor de thuiswedstrijden maak ik me sowieso niet zoveel zorgen en de uitwedstrijden tegen teams als Timisoara en Utrecht, voorzie ik ook niet zoveel problemen. Dat baseer ik op het feit dat Ajax gewoon lekker draait en wat volwassener is dan voorgaande seizoenen. Natuurlijk zitten er wedstrijden bij die je niet moet onderschatten, maar bijvoorbeel Heracles uit moet je ook niet onderschatten, al verwacht ik dan ook gewoon een overwinning
The great old Ludwig von...
Reply
#97
gittermaster Wrote:voor de thuiswedstrijden maak ik me sowieso niet zoveel zorgen en de uitwedstrijden tegen teams als Timisoara en Utrecht, voorzie ik ook niet zoveel problemen. Dat baseer ik op het feit dat Ajax gewoon lekker draait en wat volwassener is dan voorgaande seizoenen. Natuurlijk zitten er wedstrijden bij die je niet moet onderschatten, maar bijvoorbeel Heracles uit moet je ook niet onderschatten, al verwacht ik dan ook gewoon een overwinning

Heracles-uit heb je al gewonnen. Wink

Maar je slaat Ajax dus nog steeds hoger aan dan PSV (dat niks in te brengen had in Utrecht)? Ik verwacht dat Utrecht ook tegen Ajax zal stormen. Misschien onderschat je hen wat. Vitesse-uit wordt ook geen makkie, heeft Ajax het altijd lastig. Zelfde niveau als Roda-uit wat terecht in 2-2 eindigde.
Reply
#98
het feit dat Utrecht uit werd weggespeeld tegen Utrecht, zegt natuurlijk niets over de verhouding Ajax/PSV.
Dat is echt tekort door de bocht, overigens is het wel zo dat ik Ajax nog steeds hoger aansla dan PSV, maar niet op basis van een wedstrijd bij Utreg.
Als eerder gezegd, natuurlijk kun je punten uit verliezen in het soort wedstrijden dat jij noemt, waar ik ga er vooralsnog vanuit dat dit niet gaat gebeuren.
Ajax heeft t inderdaad de laatste jaren altijd lastig bij Vitesse uit, maar dit jaar zie ik een veel beter Ajax spelen dan de laatste 5 jaar, vandaar mijn vertrouwen :razz:
The great old Ludwig von...
Reply
#99
'FC Twente toont interesse in Klaas-Jan Huntelaar'

Volgens insiders bij FC Twente heeft de club uit Enschede aan de bel getrokken bij AC Milan voor een mogelijke verhuur van ex-Ajacied Klaas-Jan Huntelaar.

Huntelaar heeft zichzelf nog niet kunnen bewijzen in Madrid en Milan, waar hij bij Real Madrid en sinds kort AC Milan op speelminuten hoopt. De Tukkers bezetten momenteel de eerste plaats in de competitie, doen het sportief en financieel goed en een terugkeer naar Ajax zou vanwege financiële problemen onbespreekbaar zijn.

De international wil graag wedstrijdritme opdoen, met het oog op het aankomende WK, en zou een goede vervanger zijn van Blaise Nkufo - de clubtopscorer van de koploper - die zijn laatste seizoen in het betaalde voetbal speelt.
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
Balthazar Wrote:'FC Twente toont interesse in Klaas-Jan Huntelaar'

Volgens insiders bij FC Twente heeft de club uit Enschede aan de bel getrokken bij AC Milan voor een mogelijke verhuur van ex-Ajacied Klaas-Jan Huntelaar.

Huntelaar heeft zichzelf nog niet kunnen bewijzen in Madrid en Milan, waar hij bij Real Madrid en sinds kort AC Milan op speelminuten hoopt. De Tukkers bezetten momenteel de eerste plaats in de competitie, doen het sportief en financieel goed en een terugkeer naar Ajax zou vanwege financiële problemen onbespreekbaar zijn.

De international wil graag wedstrijdritme opdoen, met het oog op het aankomende WK, en zou een goede vervanger zijn van Blaise Nkufo - de clubtopscorer van de koploper - die zijn laatste seizoen in het betaalde voetbal speelt.

Kulverhaal, vooral die laatste zin: Dus Twente wil Huntelaar huren de rest van het seizoen, omdat N'Kufo aan het einde van het seizoen stopt?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Als Twente Huntelaar zou kunnen huren voor een half jaar, waarom zou Ajax dat dan niet kunnen/willen? En waarom zou hij danwel naar Twente willen, omdat ze bovenaan staan??
Reply
gittermaster Wrote:
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:Vret gefeliciteerd. Heb de wedstrijd helaas niet gezien (achteraf gelukkig). Nu ook nog geen samenvatting gezien.
Jammer, had de afsluiting van een mooie reeks van 5 (pittige) wedstrijden kunnen worden.

Einde pittige reeks? Ik zie in de komende 10 duels van jullie maar weinig makkies. Al doen de Europese duels er eigenlijk niet meer veel toe.

1 zo 22/11 Ajax SC Heerenveen
2 zo 29/11 Vitesse Ajax
3 wo 2/12 FC Timisoara Ajax
4 zo 6/12 FC Utrecht Ajax
5 vr 11/12 Ajax NEC
6 do 17/12 Ajax Anderlecht
7 zo 20/12 NAC Breda Ajax
8 wo 23/12 WHC Ajax
9 zo 24/1 Ajax AZ
10 zo 31/1 Feyenoord Ajax

mwoah, vind dat wel meevallen. Volgens mij kwam je er zelf mee een aantal weken geleden toen AZ uit, Feyenoord thuis, 2 x Zagreb en Twente uit op het programma stond.
Uiteindelijk van die wedstrijden alleen Twente uit verloren. Van de reeks onderstaande wedstrijden, zie ik Ajax wellicht punten verspelen in Breda en heel misschine ook in Utrecht, hoewel Ajax het de laatste jaren redelijk doet daar.

Ik had het erover dat PSV een loodzware start had en straks een loodzwaar einde terwijl bij Ajax juist de start eenvoudig was, net als het eind. Loodzwaar middenstuk.

Heel misschien in Utrecht? Op basis waarvan verwacht je daar een bijna zekere zege? Die hebben in eigen huis wat goed te maken na de nederlaag van gisteren en tegen Ajax kunnen ze net als toen tegen PSV natuurlijk sowieso net wat meer. Ik zou de reeks Vitesse-uit, Timi-uit (verweggistan), Utrecht-uit in 1 week niet onderschatten. Ook bij NAC en Feyenoord weet je het maar nooit. En Heerenveen bloeit weer wat op en AZ zal scherp uit de winterstop willen komen om schone lei te maken na de nu al mislukte 1e seizoenshelft. :8:
voor de thuiswedstrijden maak ik me sowieso niet zoveel zorgen en de uitwedstrijden tegen teams als Timisoara en Utrecht, voorzie ik ook niet zoveel problemen. Dat baseer ik op het feit dat Ajax gewoon lekker draait en wat volwassener is dan voorgaande seizoenen. Natuurlijk zitten er wedstrijden bij die je niet moet onderschatten, maar bijvoorbeel Heracles uit moet je ook niet onderschatten, al verwacht ik dan ook gewoon een overwinning

Oow en waarom hebben jullie het niet over NEC-thuis? Dat is zeker wel een makkie ?

:-"
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Jullie hebben het nu wel steeds over Ajax, maar ik vond FC Twente ook niet slecht spelen!
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
gittermaster Wrote:het feit dat Utrecht uit werd weggespeeld tegen Utrecht, zegt natuurlijk niets over de verhouding Ajax/PSV.
Dat is echt tekort door de bocht, overigens is het wel zo dat ik Ajax nog steeds hoger aansla dan PSV, maar niet op basis van een wedstrijd bij Utreg.
Als eerder gezegd, natuurlijk kun je punten uit verliezen in het soort wedstrijden dat jij noemt, waar ik ga er vooralsnog vanuit dat dit niet gaat gebeuren.
Ajax heeft t inderdaad de laatste jaren altijd lastig bij Vitesse uit, maar dit jaar zie ik een veel beter Ajax spelen dan de laatste 5 jaar, vandaar mijn vertrouwen :razz:

ik denk dat je meer vertrouwen kunt halen uit het onthustsende spel van fietstas de laatste weken...
Reply
waf Wrote:
gittermaster Wrote:het feit dat Utrecht uit werd weggespeeld tegen Utrecht, zegt natuurlijk niets over de verhouding Ajax/PSV.
Dat is echt tekort door de bocht, overigens is het wel zo dat ik Ajax nog steeds hoger aansla dan PSV, maar niet op basis van een wedstrijd bij Utreg.
Als eerder gezegd, natuurlijk kun je punten uit verliezen in het soort wedstrijden dat jij noemt, waar ik ga er vooralsnog vanuit dat dit niet gaat gebeuren.
Ajax heeft t inderdaad de laatste jaren altijd lastig bij Vitesse uit, maar dit jaar zie ik een veel beter Ajax spelen dan de laatste 5 jaar, vandaar mijn vertrouwen :razz:

ik denk dat je meer vertrouwen kunt halen uit het onthustsende spel van fietstas de laatste weken...

Zo slecht waren die tegen PSV anders niet. Ze zijn met succes terug naar de basis gegaan na het debacle tegen Groningen en als straks voorin die Nilsson weer meedoet zie ik ze wel in staat tot een stuntje.
Reply
Jol: situatie zorgelijk bij vertrek Suarez
9 november 2009 Sport1.nl

Te gast bij Sport1 liet Martin Jol vanavond weten dat wat hem betreft Suarez niet verkocht wordt in de winterstop. 'Als hij wegvalt, is de situatie bij Ajax vrij zorgelijk als het om doelpunten maken gaat. We hebben momenteel verder niet echt afmakers in de ploeg en als je dan iemand laat vertrekken die in november al bij 30 Ajax-treffers is betrokken, blijft er niet veel over.' Als hij dan al verkocht zal worden, moet dat voor de hoofdprijs zijn. Jol is zich al aan het oriënteren op mogelijke vervangers.

---
Eindelijk een medestander in mijn FC Suarez-stelling. Dit is nou wat ik al weken roep. =D>

Over die opvolger: Bryan Ruiz natuurlijk, zoals volgens mij al een Ajacied (Berend, Adder of Hoef ofzo?) hier had voorspeld in de zomer toen Twente hem aantrok. Ajax kan niet zelf scouten en betaalt dus weer de hoofdprijs bij een (sub)topper.
Reply
Ik was het niet en ze roepen toch steeds dat ze naar de jeugd gaan kijken?
Ik denk dat Ajax dat poen nodig hebt om wat achterstallige dingetjes te kunnen doen.....
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply
Adder Wrote:Ik was het niet en ze roepen toch steeds dat ze naar de jeugd gaan kijken?
Ik denk dat Ajax dat poen nodig hebt om wat achterstallige dingetjes te kunnen doen.....

Zou slim zijn maar blijkbaar doen ze dat nog steeds niet. Jol wil Babel huren, maar die gaat Urby en Sulejmani in de weg lopen dan. Jol wil v/d Vaart huren. Zou ik altijd doen als hij miljoenen salaris wil inleveren, maar loopt dan wel Aissati en De Jong in de weg. Pantelic loopt Cvitanich en die Castillion die erg goed schijnt te zijn in de weg en dan willen ze daar Huntelaar ook nog eens bij huren. Weer korte-termijn visie in de Arena dus, of mss krijgt Jol zn zin helemaal niet en denkt de directie wel alleen aan de jeugd. :-k
Reply
Beste Jurryt,

Je moet voor de gein eens wat Ajax-discussiefora bekijken vandaag (schroom niet; ik grasduin ook vaak gniffelend op jullie supportersfora na nederlagen van Feyenoord).

Je zult zien: niets dan gekanker na de verliespartij bij FC Twente, en zo hoort het ook. Daar zijn we Ajacieden voor.

Eén tegenslag en al het positieve is prompt vergeten; dan is het helemaal niks meer.

Misschien is het de leeftijd (ik ben al 34, en om die reden wellicht wijs), maar ik vond het eigenlijk niet meer dan jammer. Toch nog een nederlaag, aan het eind van een sterke reeks. Shit happens.

Eerst maar eens biechten: de meeste Nederlanders houden niet van catenaccio-wedstrijden als FC Twente – Ajax. Ik wel, op zijn tijd.

Ik wil uiteraard niet elke week zo’n pot zien, maar als een Nederlandse topwedstrijd zich eens ontvouwt zoals Twente – Ajax gisteren, dan kan ik daar wel van genieten: een geconcentreerd middenveldgevecht tussen twee ploegen die elkaar weinig toegeven en voorin mensen hebben staan die kunnen toeslaan bij één momentje van onachtzaamheid.

Ajax had kunnen scoren in de eerste helft (Suárez); Twente deed het vlak na rust (scoren uit dode spelmomenten is een onderschat ambacht, trouwens).

In het vervolg heeft Ajax hoegenaamd niets meer kunnen brengen, en daarom vond ik het al met al wel verdiend dat Twente deze 0-0 wedstrijd won. Hechte, solide ploeg. Sterke verdediding, prettig soort onverzettelijkheid, respectabele titelkandidaat.

Mooi spandoek bovendien, bij aanvang: “Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren. Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.” Zo zie je maar weer: als Tukkers gaan praten, valt er geen chocola van te maken.

Dan tuimelen de klanken er zo’n beetje uit als verfrommelde veulentjes uit het achterwerk van een persende merrie. Maar als ze het netjes opschrijven, komen we er best uit, met zijn allen.

Op Ajax ga ik voor de verandering eens niet kankeren. De ploeg heeft een loodzware reeks beladen duels achter de rug, en daar hadden we ons bijna met een tien en een griffel doorheen gebokst.

Zagreb-thuis, AZ-uit, Feyenoord-thuis, Zagreb-uit en Twente-uit, in vijftien dagen tijd. De laatste horde bleek net iets te hoog, na vier overwinningen, met de doelcijfers 13-4. Het was onze eerste nederlaag sinds 16 augustus (uiteraard in Eindhoven).

Natuurlijk: als je landskampioen wilt worden, zul je voor de verandering ook eens overeind moeten blijven in de directe confrontaties met de ploegen die boven je staan.

De aloude wet dat je kampioen wordt tegen de kleintjes, is een verraderlijke, meestal onware voetbalwijsheid. Je wordt (zeker in een seizoen als het huidige) juist kampioen door in de directe duels je concurrenten te verslaan. Daar is Ajax nog altijd heel slecht in, zo kunnen we constateren.

We krijgen PSV én FC Twente nog thuis na de winterstop. Dan zien we wel weer verder. Overigens heb ik je aan het begin van het seizoen al geschreven dat ik een landstitel voor PSV verwacht. Wij worden tweede. Desondanks vind ik dat Ajax stappen maakt.

Jij wilt natuurlijk weten wanneer ik weer wél ga lopen kankeren op mijn eigen ploeg? Dat kan heel snel zijn; maak je geen zorgen. Als Ajax slap voor de dag komt in de eerstvolgende thuiswedstrijd, tegen Heerenveen, dan ga ik los.

Want: als Ajax echt progressie heeft geboekt, pikken ze de draad nu overtuigend weer op. En ik beloof je dat ik me voor de rest van het seizoen overgeef aan gekanker op Ajax als we in de weken voor kerst klappen oplopen, en daarmee dus afhaken voor de landstitel.

Dat is namelijk een bedenkelijke Ajax-traditie van de laatste tien jaar: het seizoen verkloten in de weken die ook in letterlijke zin de donkerste van het jaar zijn. En vervolgens de hele tweede seizoenshelft een beetje voor Jan Doedel meehobbelen, als kansloze achtervolger.

Als dat weer gebeurt, slik ik al mijn woorden over progressie weer in en ga ik weer mekkeren dat het een aard heeft. Bij deze beloofd.

Maar goed – genoeg over ons. Hoe is ‘t met jullie, daar in de subtop? Komend weekend geen competitievoetbal, dus ik zou zeggen: vertel eens, hoe gaat het ermee? Wel goed, toch? Beetje bekomen van de schrik van vorige week? Het went hè? Ik weet er alles van. Wij hebben dat tegen PSV.

Mazzel!

Menno
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Ook Menno juicht mi dus te vroeg met zn 'einde zware reeks'. :8:
Reply
Menno is geen domme jongen!
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
Leuke stukken altijd, schrijft leuk en het leest lekker weg.
Imo heeft hij met dat hele stuk de spijker op z'n kop geslagen en het is ook precies wat ik 'voelde' na Twente - Ajax.
December,dat is DE maand... :wink:
Reply
Fabian Wrote:Leuke stukken altijd, schrijft leuk en het leest lekker weg.
Imo heeft hij met dat hele stuk de spijker op z'n kop geslagen en het is ook precies wat ik 'voelde' na Twente - Ajax.
December,dat is DE maand... :wink:

Beaam, december en de eerste drie potjes in het nieuwe jaar.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
'Pantelic, Ajax-fans juichen niet als je erom vraagt'

Zondag, tijdens de wedstrijd Ajax-Feyenoord, gebeurde er iets opvallends. Pantelic, de nummer 9 van Ajax, had net op doel geschoten. Het was best een aardig schot. Van Dijk, de doelman van Feyenoord, tikte de bal naast. Op de tribune werd oeh geroepen. Zo gaat dat.

Iemand schiet, de bal wordt naast getikt en dan bijna vanzelf volgt de oeh. Dat is een van de grote genoegens, als je een voetbalwedstrijd bijwoont. Het oeh roepen met wildvreemden. Hoewel, wildvreemden, ook die romantiek is inmiddels volledig verdwenen. Seizoenkaarthouders zitten jaar in jaar uit naast elkaar in het stadion. Als je pech hebt zit je naast iemand die iedere week drie pakken foto’s van zijn kleinkinderen meeneemt of, nog veel erger, kijk heeft op het spelletje.

Zoals in het openbaar vervoer waar je – terwijl je langzaam je strippenkaart verscheurt – wel moet luisteren naar een telefoongesprek van 25 minuten over dwangnagels, zo ben je in stadions, als je pech hebt, voor eeuwig overgeleverd aan een brulhoestende, naar zware shag ruikende gek met een half verbrand gezicht.

Ik mis de anonimiteit in stadions. De tijd dat ik om kwart voor twee besloot om toch nog maar even naar Ajax-Groningen te gaan en twee uur later met een wildvreemde vrouw tegen mij aan gedrukt het vijfde doelpunt van Ajax vierde. Zo’n hele statribune, voor twee uur lang even één lichaam. Het zwijgend naast elkaar naar huis lopen. Onbekende mannen met lange jassen aan, die als het regende opeens sterk begonnen te ruiken naar gebakken aardappelen. Die sfeer.

Pantelic denkt daar ook zo over. Meneer is een romanticus. Hij gelooft hartstochtelijk in de meelevende supporter. Na zijn aardige schot, holde hij door naar de achterlijn en maakte met woeste armgebaren duidelijk dat het Ajax-publiek zich moest laten horen.

Hij had ze net enorm verwend met een afstandsschot op doel. Hij wilde een hardere oeh van ons horen. Pantelic heeft duidelijk geen idee waar hij terecht is gekomen. Zoiets doe je niet bij Ajax. Dat is meer iets voor een spits van Cambuur. We zijn hier wel in de grote stad. Amsterdammers juichen juist niet als je het aan hun vraagt.

Pantelic wanhopige poging om het publiek op te jutten, deed me sterk denken aan Peter van Vossen bij Feyenoord. Van Vossen speelde na wat zwerven en broodvoetballen eindelijk bij zijn geliefde Feyenoord. De club waar hij al een leven lang van droomde. Van Vossen, de zogenaamde verpersoonlijking van de Rotterdamse ziel, overdreef een beetje.

Tijdens wedstrijden was hij voornamelijk bezig met het opjutten van het publiek. Dat deed hij met wilde armgebaren. Na ieder doelpunt holde van Vossen schreeuwend langs de vakken vol supporters en deed dan zijn armen heel woest boven het hoofd. Van Vossen was niet tevreden over het publiek. Hij wilde meer beleving. Als één man achter je club gaan staan. De twaalfde man zijn. Dat soort gelul.

Ik heb dat altijd vreselijk gevonden. Ik wil als ik op een tribune sta, niet worden behandeld als een wilsonbekwame imbeciel. Bij concerten ben ik ook meteen weg als all the fellows in the house hun handen moeten waven like they just don’t care. Dat bepaal ik zelf wel.

Als ik naar een voetbalwedstrijd zit te kijken, kies ik graag zelf het moment uit waarop ik juich. Ik ben geen AZ-supporter die zich door een speaker uit zijn stoel laat lullen om nog één keer een schitterend eerbetoon te geven aan een van de grootste boeven van Noord-Holland.

Van Vossen zijn gedrag was pure volksmennerij. Het voelde heel bedacht, zoals hij met zijn knellende Ajax-verleden, zo enthousiast mogelijk de voetballende havenarbeider uithing. Dirk Kuijt had er ook een handje van. Zijn gewoonheid cultiveren. Het liefst zou hij met een bakfiets vol zakken eierkooltjes naar Feyenoord zijn gekomen, of op een brommer, met een pondje gerookte makreel onder zijn arm.

Van Vossen en Kuijt, uiteindelijk hielden ze allebei vooral van Feyenoord zolang het goed uitkwam. Bij de eerste ritselende Engelse ponden was Kuijt verdwenen. Op weg naar de volgende arbeidersclub. Zo diep zat zijn liefde voor Rotterdam.

Bij Pantelic ligt het anders. Die heeft werkelijk geen idee waar hij terecht is gekomen. Zijn opzwepende gebaren zondag waren even misplaatst als het dweilorkestje dat ik ooit in De Meer over het veld zag banjeren. Zelden zo een striemend fluitconcert gehoord na het blazen op een tuba.

Het publiek van Ajax, je moet ze begrijpen. Ze komen om te kankeren. Iedere speler is een veel te veel geld verdienende koekenbakker die geen bal recht vooruit kan schoppen. Ajax supporters juichen pas als ze met 6-0 voor staan en dan altijd nog omdat ze daar zelf zin in hebben. Opstaan in een Ajax-vak en heel hard roepen: Alle ballen op Emanuelson!, het is ondenkbaar.

Het Ajax-publiek is Bergkamp gewend, Rijkaard gewend. Die gaan niet voor de eerste de beste lulhannes op de banken. Suarez, pas de laatste maanden krijgt hij heel voorzichtig wat meer krediet, maar twee ballen zelfzuchtig naast schieten en het grote kankeren neemt alweer een aanvang. Verkopen, in januari, nu we er nog geld voor krijgen!

Pantelic weet dit niet. Niemand bij Ajax heeft hem verteld dat ze daar in Amsterdam niet van houden, enthousiaste armgebaren. Dat ze eigenlijk, om te beginnen, van helemaal niemand houden. Pantelic, hij lijkt nu al mislukt bij Ajax. Het Amsterdamse publiek heeft hem wel omarmd, maar dan vooral als de man die je een seizoen lang helemaal verrot kunt schelden.

Pantelic is op dit moment de Ajacied die niets goed kan doen. Het Amsterdams publiek heeft zo iemand nodig. John van Loen, wat hebben we niet om hem gelachen. Ronald Spelbos, als hij aan de bal kwam begon het publiek te joelen tot hij de bal inderdaad verkeerd afspeelde. Geen genadelozer publiek dan Ajax-publiek.

Dat Pantelic dit nog niet weet en dwars door het gelach heen zijn criticasters met een kinderlijke naïviteit op de banken probeerde te krijgen, vond ik erg mooi. Pantelic is diep van binnen een jongetje dat zich er niet bij neer wil leggen dat hij het pispaaltje is. Wanhopig op zoek naar liefde in Amsterdam. Ga er maar aan staan.

Nico Dijkshoorn
Reply
10 met een griffel als je in 5 duels 1x verliest, 1x tegen een B-team van 10 man wint, 1x wint doordat de tegenstand compleet instort, 1x wint in een pot zonder publiek tegen 9 man en 1x een prima zege tegen een zwalkend elftal? :-k

Ik had na deze duels gehoopt te weten waar Ajax staat maar kan niet anders concluderen dan dat ik de week met Vitesse-uit, Timisoara-uit en Utrecht-uit nog even moet afwachten. Als dat 3 zeges worden tegen die ploegen op oorlogssterkte ben ik ervan overtuigd dat Ajax nog terugkomt in de titelstrijd. Als ze bij Utrecht en/of Vitesse punten verspelen schrijf ik Ajax af en gaat het definitief tussen Twente en PSV.
Reply
'anders een 10 met een griffel' , nu dus niet.
Ik roep volgens mij al 10 jaar dat jij moet leren lezen ....
Reply
Nu even een andere blik:

FC Twente-Ajax is voor mij altijd dé wedstrijd van het jaar.
Een Europese wedstrijd of een wedstrijdje in de achtertuin tegen een ‘clubje’ uit Almelo valt hierbij in het niets.
In mijn omgeving worden weddenschappen afgesloten. Er loopt nu een Ajaxied in een FC Twente shirt rond op z’n werk en op mijn werk was er gebak. Hoe mooi kan een wedstrijd tegen Ajax zijn?

Tijden veranderen, maar bij FC Twente is het wel erg hard gegaan. Nadat twee jaar geleden de play-offs tegen Ajax werden gewonnen, dacht heel Nederland (behalve de FCT-supporters) dat dit éénmalig zou zijn. Spelers gingen weg, Rutten verdween en hoe moest het nu verder?

Een betere trainer dan Rutten zou moeilijk te vinden zijn. Waar vind je een echte top- trainer? Met McClaren heeft FC Twente (lees Munsterman) deze duidelijk gevonden. In zijn eerste jaar tweede worden was al een prestatie van formaat, maar wat er nu gebeurd is van hoog niveau.

Aan het begin van dit seizoen vertelde McClaren dat hij het vorige seizoen alleen kon verbeteren met een hoofdprijs. Dit was een gedurfde uitspraak. Verder niemand durfde uit te spreken dat FC Twente een titelkandidaat zou zijn.

Spelers en supporters op diverse forums temperden de verwachtingen en wanneer er kritisch naar bepaalde zaken werd gekeken, werd dat gelijk de kop ingedrukt en werd je als niet realistisch gezien. Spelen om bij de eerste 5 te komen, daar moet een FC Twente supporter zich op instellen, anders komen er alleen maar teleurstellingen.

Tijden veranderen dus. Verwachtingen kunnen en moeten nu omhoog. Realistisch of niet, na de wedstrijd tegen Ajax moeten ook de “voorzichtige” supporters dit onder ogen zien. Twee keer voorronde Champions League en nu op de bovenste plaats is geen toeval meer. Echter, het seizoen is nog lang. We krijgen de transferperiode nog in januari en er kunnen schorsingen en blessures komen. Maar dit geldt ook voor Ajax en PSV. Met een brede reservebank hoeven we hier niet echt bang voor te zijn.

Ik ga hier niet zeggen dat we kampioen worden. Maar niemand zal het tegendeel na zondag beweren: WE ZIJN EEN TITELKANDIDAAT.

Er is, zoals gezegd, een grote verandering ten opzichte van andere jaren ingezet. Voorgaande jaren werd er verloren tegen de “kleintjes” wanneer er slecht werd gevoetbald. Nu worden deze wedstrijden in winst omgezet. Ook werden wedstrijden na of voor een Europese wedstrijd veelal niet gewonnen. Hiervan is dit seizoen geen sprake meer. In het verleden kon FC Twente ook niet met de druk omgaan. Hoeveel keer kon FC Twente aanhaken en werd dan juist een belangrijke wedstrijd verloren? Is dit allemaal te optimistisch? Misschien wel, maar op dit moment is het de realiteit. Ik hoop dan ook dat de column, de kritische blik, dit seizoen zo optimistisch blijft.

Dan de wedstrijd zelf. Ik had in mijn vorige verslag geschreven dat ik mijn mening over Douglas zou geven. Dit komt in mijn volgende verslag.
Tegen Ajax wil ik het hele team uitlichten. Er stond een éénheid op het veld. Het gevreesde en geroemde middenveld van Ajax werd in zijn geheel overklast.
Perez voetbalde één van zijn beste wedstrijden van dit seizoen. En Janssen en vooral Brama gaven hun directe tegenstander geen schijn van kans. Tel hierbij op dat deze spelers ook nog eens aanvallend hun steentje bijdroegen, dan kan je uitrekenen wie achter wie aanliep.
Achterin stond het ook als een huis. Stam had in het begin van de wedstrijd wat moeite met de opbouw. Echter al snel kreeg hij zijn vorm van vorig seizoen terug. Douglas speelde zoals altijd een ijzersterke wedstrijd en Wisgerhof deed wat hij moest doen. Tiendalli wil ik er nog eens extra uitlichten. Wat is deze man al belangrijk geweest voor FC Twente. Hij kan op iedere plaats in de achterhoede spelen. De manier waarop hij tegen Ajax twee slidings inzette, toont aan hoeveel zelfvertrouwen hij op dit moment heeft.
Hij speelde het konijn van Ajax (Suarez) geheel uit de wedstrijd. Misschien was juist de gedwongen wissel in de rust de basis van het succes.
Omdat Wisgerhof gewisseld werd kwam Tiendalli in het centrum te spelen. Hierdoor had je een meer beweeglijkere speler naast Douglas staan. Carney nam de rol van Tiendalli aan de linkerkant meer dan uitstekend over (lang leve de brede reserve bank). Er werd geen kans meer weggegeven, voor zover dat al niet het geval was.
Het verbaast me dan ook dat sommige verslaggevers en een verliezende trainer vonden dat een gelijkspel de verhouding was. Maar goed, wie neemt Jol nog serieus met zijn aankopen en kritiek op de KNVB over de aanstelling van Pieter Vink. Wat mogen wij blij zijn met McClaren. Voordeel van Jol is wel dat hij Ruiz de 1-0 zag maken en McClaren kon dat alleen maar zien op een monitor in de herhaling. Maar daar zal hij ongetwijfeld niet om gerouwd hebben.
Bij de 1-0 komen we aan bij de voorhoede. Tegen Ajax werd de wedstrijd bepaald door de slag op het middenveld en de concentratie van de achterhoede spelers.

Ook zo kan een wedstrijd met weinig kansen boeiend zijn. Ruiz blijkt dit seizoen een goudhaantje te zijn. Hij heeft aan één kansje genoeg om te scoren, zo ook tegen Ajax. Verder hebben Stoch en Ruiz aanvallend niet veel extra’s kunnen brengen. Verdedigend daarentegen waren ze van hele grote waarde. Dat ze aanvallend minder gevaarlijk konden worden lag niet aan de kwaliteit van deze spelers, maar aan het hoge niveau van de tegenstander. Ook FC Twente had dit hoge niveau en het collectief heeft in deze wedstrijd gezegevierd.

Tenslotte wil ik, ondanks dat FC Twente makkelijker de kaarten kreeg dan Ajax, een compliment maken aan Pieter Vink. Hij floot een uitstekende partij, al leek hij de eerste helft iets in het voordeel van Ajax te fluiten. Maar wanneer FC Twente een sliding inzette rond de zestien op cruciale plaatsten en Ajax claimde een vrije trap, trapte hij daar niet in. Hij liet zich niet intimideren door praatjes voorafgaande aan de wedstrijd. Ik schreef het al na de wedstrijd tegen AZ. Ik kan me niet herinneren wanneer we onder Vink hebben verloren. Kan hij niet alle wedstrijden fluiten van FC Twente.

Dan kunnen de supporters “wij staan bovenaan” blijven zingen.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
Er zitten mooie stukjes in het verhaal maar zo'n op een na laatste alinea is dan weer zo jammer. Laat die weg en haal elders in het verhaaltje nog wat "calimero' opmerkingen weg en het is rijp voor het supporterskrantje.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Volgens mij komt het hoogste calimero gehalte het laatste halfjaar toch echt uit onze hoofdstad.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
harry_bierdop Wrote:Volgens mij komt het hoogste calimero gehalte het laatste halfjaar toch echt uit onze hoofdstad.

Zou kunnen, mag ik voorbeelden?
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply


Forum Jump: