FTM Forum

Full Version: FC Twente - AFC Ajax
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Na twee makkelijke overwinningen tegen de subtoppers AZ en Feyenoord wacht ons komende zondag lijstaanvoerder FC Twente.
Twente-uit is nooit makkelijk maar we winnen er de laatste jaren wel vaak. Ook dit jaar verwacht ik een overwinning omdat Ajax op alle linies sterkere spelers heeft dan de Tukkers.
Mijn voorspelling is dat na een 1-1 ruststand Ajax met een 1-3 overwinning van het veld stapt.
FC Twente neemt dan definitief afscheid van de eerste plek, die zien ze dit seizoen niet meer terug.

Helaas niet gelukt om kaarten voor deze wedstrijd te kunnen kopen, moet ik mijn debuut in het mooie Twente stadion weer een week uitstellen.
Als jij nou eens gewoon om 12 uur achter je pc was gekropen Bumski... :wink:
Hup ajax. Gewoon kampioen worden, als AZ niet wordt!
Scrotum Wrote:Hup ajax. Gewoon kampioen worden, als AZ niet wordt!

:lol: , en dan ben je weer gewoon voor Ajax? Undecided
Ekslem Wrote:
Scrotum Wrote:Hup ajax. Gewoon kampioen worden, als AZ niet wordt!

:lol: , en dan ben je weer gewoon voor Ajax? Undecided

Net als 90% van de huidige Az-aanhang. Over drie jaar zitten ze allemaal weer in de ArenA ( te herkennen aan hun van huis meegebrachte klappers).
Bumme Wrote:Ook dit jaar verwacht ik een overwinning omdat Ajax op alle linies sterkere spelers heeft dan de Tukkers.

Zeg hee, dat hadden jullie tegen Sparta en Roda JC toch zeker ook? :o
Peter Wrote:
Bumme Wrote:Ook dit jaar verwacht ik een overwinning omdat Ajax op alle linies sterkere spelers heeft dan de Tukkers.

Zeg hee, dat hadden jullie tegen Sparta en Roda JC toch zeker ook? :o

wat maakt dat nou uit? toen verwachtte hij zeker ook een overwinning?
Ekslem Wrote:
Scrotum Wrote:Hup ajax. Gewoon kampioen worden, als AZ niet wordt!

:lol: , en dan ben je weer gewoon voor Ajax? Undecided

:lol: :lol: ekslem, kom op, daar ga je toch niet serieus op in.... Smile
Ik lag jullie alemaal uit. AZ speeld Champignon League! woensdag winnuh tegen aarsenaal!
1-1
waf Wrote:
Peter Wrote:
Bumme Wrote:Ook dit jaar verwacht ik een overwinning omdat Ajax op alle linies sterkere spelers heeft dan de Tukkers.

Zeg hee, dat hadden jullie tegen Sparta en Roda JC toch zeker ook? :o

wat maakt dat nou uit? toen verwachtte hij zeker ook een overwinning?

Ja op basis van een kul-argument dus. Dan moet hij bij elke Ajax-pot een zege verwachten omdat ze op papier altijd de betere spelers hebben. Beetje naief, want ik geloof niet dat Ajax ooit 34x in 1 seizoen heeft gewonnen of zal gaan winnen.
Peter Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:
Bumme Wrote:Ook dit jaar verwacht ik een overwinning omdat Ajax op alle linies sterkere spelers heeft dan de Tukkers.

Zeg hee, dat hadden jullie tegen Sparta en Roda JC toch zeker ook? :o

wat maakt dat nou uit? toen verwachtte hij zeker ook een overwinning?

Ja op basis van een kul-argument dus. Dan moet hij bij elke Ajax-pot een zege verwachten omdat ze op papier altijd de betere spelers hebben. Beetje naief, want ik geloof niet dat Ajax ooit 34x in 1 seizoen heeft gewonnen of zal gaan winnen.

hij zegt niet betere spelers. hij heeft het over sterkere spelers. en misschien verwacht hij niet altijd een overwinning met die spelers, bijvoorbeeld als de tegenstander minder lelijke spelers heeft?

maar als je zo geholpen wordt door de knjb, dan ben je al gauw sterker in elke linie.
Jol zet extra druk op Vink

Martin Jol heeft extra druk gezet op scheidsrechter Pieter Vink, die door de KNVB is aangesteld voor het duel tussen FC Twente en Ajax van komende zondag. "Dit verbaast me echt na PSV-Ajax. Maar laat ik er niet te veel over zeggen", aldus Jol in De Telegraaf. "Vink en Ajax schijnt een ongelukkige combinatie te zijn. Volgens de mensen hier mocht hij vorig seizoen zelfs een aantal maanden geen duels van Ajax fluiten. Ik hoop dat hij zondag scherp is."

--
Ik heb Jol als trainer hoog zitten, maar gadverdamme wat een calimerogejank elke week. Was het van de week nog het competitieschema, is t nu de scheidsrechter die het gedaan heeft als Ajax punten verspeelt. Dead

Iemand Rutten al horen klagen over het feit dat ADO-vriendje Luinge ADO-PSV mag fluiten? Hoor je McLaren klagen dat ze Ajax krijgen 3 dagen na een Europese pot die Twente moet winnen? Calimero
Dit is niet klagen Peter, dit is "druk" zetten zoals de kop al aangeeft. Anders had er wel gestaan " Jol klaagt over aanstelling Pieter Vink". Daarbij klopt het dat Vink Ajax een tijdje niet heeft mogen fluiten.
Bumme Wrote:Dit is niet klagen Peter, dit is "druk" zetten zoals de kop al aangeeft. Anders had er wel gestaan " Jol klaagt over aanstelling Pieter Vink". Daarbij klopt het dat Vink Ajax een tijdje niet heeft mogen fluiten.

tuurlijk, als jol het zegt is het druk zetten, en als een andere trainer het doet is het calimero gejank. [bummemukkushoef]zet je ajakkesbril eens af joh... [/bummemukkushoefmode] :roll:

ik mag zeggen dat blom en feyenoord geen goeie combinatie is, maar ik mag echt hopen dat hij aangesteld wordt voor de wedstrijd feyenoord-ajakkes. [-o<
Bumme Wrote:Dit is niet klagen Peter, dit is "druk" zetten zoals de kop al aangeeft. Anders had er wel gestaan " Jol klaagt over aanstelling Pieter Vink". Daarbij klopt het dat Vink Ajax een tijdje niet heeft mogen fluiten.

Druk zetten in de hoop waarop? Dat hij minder tegen Ajax fluit? Meer pro-Ajax? Of wil hij gewoon suggereren dat Vink partijdig is?

Ben benieuwd of hij Blom er de volgende keer dat die Ajax fluit ook vantevoren op wijst dat hij Suarez dit keer wel gewoon rood moet geven.
waf Wrote:bummemukkushoef]zet je ajakkesbril eens af joh... [/bummemukkushoefmode] :roll:

Staat ie me een beetje goed? :8:
Peter Wrote:
Bumme Wrote:Dit is niet klagen Peter, dit is "druk" zetten zoals de kop al aangeeft. Anders had er wel gestaan " Jol klaagt over aanstelling Pieter Vink". Daarbij klopt het dat Vink Ajax een tijdje niet heeft mogen fluiten.

Druk zetten in de hoop waarop? Dat hij minder tegen Ajax fluit? Meer pro-Ajax? Of wil hij gewoon suggereren dat Vink partijdig is?

Ben benieuwd of hij Blom er de volgende keer dat die Ajax fluit ook vantevoren op wijst dat hij Suarez dit keer wel gewoon rood moet geven.

het is gvd godsgeklaagd dat je na een weekend waarbij je voor de zoveelste keer door de scheids geholpen bent het nog in je kop haalt bij voorbaat te zeiken over de scheids (kennelijk omdat je weer bevoordeeld wilt worden).


terwijl de knjb weinig anders kan, als die scheidsen niet uit twente kome, hebben ze wel een scc ajakkes (gehad).
Jammer dat jullie dit zien als klagen, ik zie het echt als een hele slimme opmerking.
Vink is zondag extra scherp en geeft door deze opmerking die strafschop aan Ajax net wel waar hij hem anders net niet gegeven zou hebben.

Pieter, Pieter je moeder is heel lief !
Jol is bang voor ons!!
waf Wrote:
Peter Wrote:
Bumme Wrote:Dit is niet klagen Peter, dit is "druk" zetten zoals de kop al aangeeft. Anders had er wel gestaan " Jol klaagt over aanstelling Pieter Vink". Daarbij klopt het dat Vink Ajax een tijdje niet heeft mogen fluiten.

Druk zetten in de hoop waarop? Dat hij minder tegen Ajax fluit? Meer pro-Ajax? Of wil hij gewoon suggereren dat Vink partijdig is?

Ben benieuwd of hij Blom er de volgende keer dat die Ajax fluit ook vantevoren op wijst dat hij Suarez dit keer wel gewoon rood moet geven.

het is gvd godsgeklaagd dat je na een weekend waarbij je voor de zoveelste keer door de scheids geholpen bent het nog in je kop haalt bij voorbaat te zeiken over de scheids (kennelijk omdat je weer bevoordeeld wilt worden).


terwijl de knjb weinig anders kan, als die scheidsen niet uit twente kome, hebben ze wel een scc ajakkes (gehad).

Waf alsjeblieft zeg....
Eindelijk is er een keer een Ajax trainer die dit soort grappen uithaalt, natuurlijk alleen maar een stukje psychologische oorlogsvoering. In de regel kan ik ook weinig met dit soort opmerkingen, maar ik vind t niet verkeerd dat Jol ook aan dit spelletje dat door zoveel anderen gespeeld wordt meedoet.
Voor de zoveelste keer bevoordeeld.... Ik vraag me nu echt af of je serieus bent, of ook slechts post om mensen uit de tent te lokken.
Ajax is de laatste 5 jaar veel meer benadeeld dan bevoordeeld en volgens mij ben je dat ook wel met me eens.
gittermaster Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:
Bumme Wrote:Dit is niet klagen Peter, dit is "druk" zetten zoals de kop al aangeeft. Anders had er wel gestaan " Jol klaagt over aanstelling Pieter Vink". Daarbij klopt het dat Vink Ajax een tijdje niet heeft mogen fluiten.

Druk zetten in de hoop waarop? Dat hij minder tegen Ajax fluit? Meer pro-Ajax? Of wil hij gewoon suggereren dat Vink partijdig is?

Ben benieuwd of hij Blom er de volgende keer dat die Ajax fluit ook vantevoren op wijst dat hij Suarez dit keer wel gewoon rood moet geven.

het is gvd godsgeklaagd dat je na een weekend waarbij je voor de zoveelste keer door de scheids geholpen bent het nog in je kop haalt bij voorbaat te zeiken over de scheids (kennelijk omdat je weer bevoordeeld wilt worden).


terwijl de knjb weinig anders kan, als die scheidsen niet uit twente kome, hebben ze wel een scc ajakkes (gehad).

Waf alsjeblieft zeg....
Eindelijk is er een keer een Ajax trainer die dit soort grappen uithaalt, natuurlijk alleen maar een stukje psychologische oorlogsvoering. In de regel kan ik ook weinig met dit soort opmerkingen, maar ik vind t niet verkeerd dat Jol ook aan dit spelletje dat door zoveel anderen gespeeld wordt meedoet.
Voor de zoveelste keer bevoordeeld.... Ik vraag me nu echt af of je serieus bent, of ook slechts post om mensen uit de tent te lokken.
Ajax is de laatste 5 jaar veel meer benadeeld dan bevoordeeld en volgens mij ben je dat ook wel met me eens.

Hoe weet je dat zo zeker?

Na PSV liep hij ook nog te mekkeren over Vink en haalde hij vorig seizoen er ook al bij. Waar was dat dan psychologische oorlogsvoering voor? De pot was al gespeeld.

Jol kan zich beter druk maken over hoe minder afhankelijk te worden van Suarez ipv over scheidsrechters en dagen rust. Wink
Die psychologische oorlogsvoering doe je imo niet alleen naar je tegenstander, daar hoop je ook iets mee te bereiken de volgende keer. Naar een scheids zelf toe bijvoorbeeld, daar hoop je dus voordeel mee te behalen in de aankomende wedstrijd.
Overigens zei ik niet dat het de vorige keer om psychologische oorlogsvoering, ging, maar deze keer, wellicht dat t de vorige keer ook zo was, ik kan me dat niet mere goed herinneren
gittermaster Wrote:Die psychologische oorlogsvoering doe je imo niet alleen naar je tegenstander, daar hoop je ook iets mee te bereiken de volgende keer. Naar een scheids zelf toe bijvoorbeeld, daar hoop je dus voordeel mee te behalen in de aankomende wedstrijd.
Overigens zei ik niet dat het de vorige keer om psychologische oorlogsvoering, ging, maar deze keer, wellicht dat t de vorige keer ook zo was, ik kan me dat niet mere goed herinneren

En wat probeert hij dan bij Vink te bereiken? Dat die pro-Ajax gaat fluiten?
Ik ga t niet uitleggen, waarom doe je dat...
Waarom zeikt een scheids bij de spits als ie neergehaald wordt in de zestoen, terwijl hij weet dat er niets aan de hand is?
2e of 3e keer is t wellicht wel raak.
Ik denk dat t niet verkeerd is om aan dat circus mee te doen.
gittermaster Wrote:Waarom zeikt een scheids bij de spits als ie neergehaald wordt in de zestoen, terwijl hij weet dat er niets aan de hand is?

Ik vind dat niet kunnen! Als er een scheids neergehaald wordt in de 16 is er in mijn ogen altijd iets aan de hand! Of het terecht is dat hij bij de spits gaat zeiken weet ik niet.
=D>
:lol:
Peter Wrote:
Bumme Wrote:Ook dit jaar verwacht ik een overwinning omdat Ajax op alle linies sterkere spelers heeft dan de Tukkers.

Zeg hee, dat hadden jullie tegen Sparta en Roda JC toch zeker ook? :o

had jij dat ook niet bij de openingspot van jouw cluppie van dit seizoen?

Hup Ksst, wegwezen!

Ik denk zelf een gelijkspelletje...

0-0, 1-1 of zeuve zeuve
Jaaa Jol ga door! Ga door! Calimero

Kesler
Jol kwam ook nog even terug op de column van directeur betaald voetbal Henk Kesler, die op zijn beurt weer reageerde op eerder uitlatingen van Jol over het competitieprogramma van Ajax én de aanstelling van Pieter Vink voor het duel met FC Twente, “Meneer Kesler is als directeur betaald voetbal toch mijn baas. Misschien had beter het hoofd van de scheidsrechters kunnen reageren. Bovendien heeft Kesler in mijn ogen geen gelijk.”

Daarbij herhaalt Jol zijn oude standpunt. “Ajax speelt als enige club zeven keer een uitwedstrijd in de eredivisie nadat het Europees heeft gevoetbald. Dat is volgens mij geen toeval. Ik denk dat we beter moeten lobbyen in Zeist. En volgens mijn informatie zijn die data van de Europa League allang bekend als het schema van de eredivisie in elkaar wordt gedraaid.”

“Wat betreft scheidsrechter Vink zeg ik ook niets te veel. Ajax heeft vorig seizoen gevraagd of hij de club voorlopig niet mocht fluiten. Hij leidde dit seizoen de uitwedstrijd van ons tegen PSV. Suarez kreeg tot twee keer toe geen strafschop en aan het doelpunt van Bakkal ging een overtreding op Wielaert vooraf. Volgens meneer Kesler zou ik me alvast indekken voor de supporters van Ajax. Maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik ben volkomen onafhankelijk.”
Pages: 1 2 3 4 5