The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Newbie Vraag
Needle, Ik weet niet hoeveel je intussen gelezen hebt (ik hoop veel want daar staat of valt je succes in het begin mee!!!) maar een clown beinvloedt de teamspirit binnen je team positief alleen hoeft niet mee te spelen. Zie het als de persoon die grappen maakt in de kleedkamer, bier haalt na de wedstrijd, etc. Als zijn stats verder goed genoeg zijn kun je hem gewoon laten spelen maar nodig is het niet. Ook inactief zal zijn invloed aanwezig zijn.

Verder is het inderdaad het verstandigst om in het begin of verdedigen of positiespel (PM) te trainen. In jouw geval zoals Lance al aangeeft verdedigers omdat je die nagenoeg niet hebt. 17jarigen zou ik nu niet halen, die zijn relatief te duur. Probeer een paar leuke verdedigers te halen van 18 jaar met een redelijk hoge TSI en lage extra stats (dan zijn ze namelijk al even op weg naar de volgende stat verdedigen). redelijk 18 jaar was in de tijd dat ik ze kocht prima te krijgen voor 25-35k. Vell hoger niet gaan of ze moeten leuke extra stats hebben als passen, vleugelspel of positiespel (scoren etc heb je niks aan als verdediger).

Mijn advies dus bovenstaande plus lezen, lezen, lezen en lezen... en dan vragen Big Grin
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
En wat moet ik dan lezen? Big Grin







Geintje, zal zo veel mogelijk topics gaan doorspitten Sad
Duurt wel ff Tongue
Lunteren - Middelpunt van Nederland en parel van de Veluwe - Nu ook op travian.nl
Reply
Begin met de Hattrick regels in Hattrick zelf... Big Grin
Maar die moet je al gelezen hebben voor je managersdiploma volgens mij...

Dan weet je al heel veel basisregels. Alles 'tussen de regels door' wordt hier besproken
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
http://www.competitieteam.nl/phpBB2/view...48&start=0

Belangrijkste topic op dit forum. Lees dit en je kan niet meer stuk Wink
[i]"If anything can go wrong, it will"[/i]
Edward. A. Murphy
Reply
Tnx! Ben hard bezig met lezen op de hattrick site! Overigens had ik mijn manager diploma nog niet helemaal; ben bij vraag 15.

Daarna zal ik dat topic doorspitten en dan weet ik ongetwijfeld alles (of in ieder geval bijna alles Wink ) wat ik moet weten Big Grin
Lunteren - Middelpunt van Nederland en parel van de Veluwe - Nu ook op travian.nl
Reply
Ondanks het feit dat ik heel hard heb lopen lezen nog deze vraag:


Is et hadnig om nu al een nieuwe coach aan te stellen? Extern is vreselijk duur en zoveel geld heb ik niet. Maar ik kan een 30jarige aanvaller upgraden. Met matig ervaring en matig leiderschap wordt ie voor een kleine 40k al een matige coach, die ik ook nog als verdedigend kan instellen.

Das een stuk beter dan de zwakke aanvallende coach, met slecht leiderschap die ik nu heb.

Is dit het geld en verlies van speler waard? Of kan ik beter nog even wachten en gaan zoeken naar een speler die hier beter voor geschikt is?
Lunteren - Middelpunt van Nederland en parel van de Veluwe - Nu ook op travian.nl
Reply
ik zou voor een redelijk coach gaan met slecht leiderschap. Leiderschap is alleen belangrijk voor je TS en die heb je nu nog lang niet nodig...trainen trainen trainen!
Reply
Hoeveel wordt er tegenwoordig neergelegd voor een speler met goed ervaring en redelijk leiderschap ? (hoofdskill redelijk of goed)
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
Verander van coach

Extern aannemen

Type trainer: Verdedigend Aanvallend Noch aanvallend noch verdedigend
Leiderschap: slecht
Niveau van de vaardigheden Kosten
zwak 10 000 € Kies!
matig 10 000 € Kies!
redelijk 79 600 € Kies!
goed 268 700 € Kies!
uitstekend 4 000 000 € Kies!

Met zwak leiderschap kost redelijk al enkele tonnen.
Mijn aanvallertje kan ik maximaal matig maken voor 40k.

Oftewel een nieuwe redelijke externe coach voor 80k is te doen? (heb ongeveer 170k)
Lunteren - Middelpunt van Nederland en parel van de Veluwe - Nu ook op travian.nl
Reply
Box Brother Wrote:Hoeveel wordt er tegenwoordig neergelegd voor een speler met goed ervaring en redelijk leiderschap ? (hoofdskill redelijk of goed)

Volgens mij zo gemiddeld rond de 3ton met als hoofdstat 'goed'.

@The Needle: Je hebt minimaal een redelijk coach nodig i.v.m. snelheid van trainen. Matig is te weinig, dus extern kopen.
Reply
Thanks Muk... ik heb er namelijk 2 rondlopen en denk erover om er 1 in de verkoop te doen...

Hattrick Wrote:Remon Hugen Nederlands
TSI=420, 33 jaar, goed in vorm
Heeft goed ervaring en redelijk leiderschap

Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Spelmaken: matig Passen: slecht
Vleugelspel: zwak Verdedigen: redelijk
Scoren: redelijk Spelhervatting: rampzalig

of

Hattrick Wrote:Géza Márk Hongaars
TSI=140, 35 jaar, goed in vorm
Heeft goed ervaring en redelijk leiderschap

Conditie: matig Keepen: waardeloos
Spelmaken: slecht Passen: matig
Vleugelspel: matig Verdedigen: slecht
Scoren: goed Spelhervatting: uitmuntend

Ik twijfel nog.....
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
Werner Murnau (53007276)
55 jaar, zwak in vorm, gezond
Een redelijk coach die verdedigend is ingesteld.
Een sympathiek persoon die evenwichtig en eerlijk is.
Hij heeft goed ervaring en is een slecht leider.


Specialiteit: Technisch

Nationaliteit: Deutschland
Total Skill Index (TSI): 0
Loon: 600 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Needleville F.C.
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit


Conditie: waardeloos Keepen: waardeloos
Positiespel: rampzalig Passen: rampzalig
Vleugelspel: rampzalig Verdedigen: waardeloos
Scoren: rampzalig Spelhervatting: waardeloos


Icon_evil Ik betaal bijna 80k en dan sturen ze een mof Icon_evil
Lunteren - Middelpunt van Nederland en parel van de Veluwe - Nu ook op travian.nl
Reply
Ja, je hebt ook een verdedigende coach..... :wink:
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Box Brother Wrote:Thanks Muk... ik heb er namelijk 2 rondlopen en denk erover om er 1 in de verkoop te doen...

Hattrick Wrote:Remon Hugen Nederlands
TSI=420, 33 jaar, goed in vorm
Heeft goed ervaring en redelijk leiderschap

Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Spelmaken: matig Passen: slecht
Vleugelspel: zwak Verdedigen: redelijk
Scoren: redelijk Spelhervatting: rampzalig

of

Hattrick Wrote:Géza Márk Hongaars
TSI=140, 35 jaar, goed in vorm
Heeft goed ervaring en redelijk leiderschap

Conditie: matig Keepen: waardeloos
Spelmaken: slecht Passen: matig
Vleugelspel: matig Verdedigen: slecht
Scoren: goed Spelhervatting: uitmuntend

Ik twijfel nog.....

de Nederlander zou ik doen....
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
ff checken of er één speler toevallig dicht bij uitstekend ervaring zit ?!?
Reply
Hugen komt uit mijn beginteam en is bij de laatste bekerpartij (vorige week) naar goed ervaring gepopt. Mark is gekocht voor 366K als reserveaanvaller maar had toen al goed ervaring....
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
Dan die Nederlander op de TL zou ik zeggen. Mark lekker doortrainen tot uitstekend ervaring en dan zelf coach maken of zo :Big Grin
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
Ik lees zojuist van iemand in mijn gastenboek dat keepers niet klaverjassen. Is dat echt zo, of heeft deze persoon dit helemaal mis? :roll:
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
Ik heb ooit een hoge divisionist gezien die trainde keepers en had in de oefenwedstrijden allemaal 1 sterrenspelers staan...
Volgens mij waren dat klaverjassers..
The great old Ludwig von...
Reply
gittermaster Wrote:Ik heb ooit een hoge divisionist gezien die trainde keepers en had in de oefenwedstrijden allemaal 1 sterrenspelers staan...
Volgens mij waren dat klaverjassers..

Sorry for the newbie vraag maar wat zijn klaverjasser eigenlijk precies?
Een goed geplaatste corner van Mikhajla Ushkevich belandde op het hoofd van Lars de Wit, die de bal hard inkopte en Packers een doelpunt bezorgde: 2-1.

Dublin Bay Packers (73500)
Reply
Klaverjassers: Trainees die zo dicht tegen een 'pop' aanzitten, dat ze zonder een wedstrijd te spelen 'poppen'. Ook spelers die niet spelen, krijgen een heel klein beetje training.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Maar dat geldt toch ook gewoon voor keepers?

Ik zou het iig vaag vinden als keepers niet zouden klaverjassen. :roll:
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
Dat zou ook voor keepers moeten gelden, denk ik. Eigenlijk nooit over nagedacht.

Heeft iemand weleens een 'pop' gehad op een andere stat, dan waarop getraind wordt? Dus je traint 'pm' en een speler stijgt op 'passen'?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Mukkus Wrote:Klaverjassers: Trainees die zo dicht tegen een 'pop' aanzitten, dat ze zonder een wedstrijd te spelen 'poppen'. Ook spelers die niet spelen, krijgen een heel klein beetje training.

Bedankt. Dit wist ik dus echt niet Idea
Een goed geplaatste corner van Mikhajla Ushkevich belandde op het hoofd van Lars de Wit, die de bal hard inkopte en Packers een doelpunt bezorgde: 2-1.

Dublin Bay Packers (73500)
Reply
Mukkus Wrote:Heeft iemand weleens een 'pop' gehad op een andere stat, dan waarop getraind wordt? Dus je traint 'pm' en een speler stijgt op 'passen'?

ikke niet, lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk

alleen bij algemeen trainen kan je keeper stijgen dacht ik
Reply
Of het echt een newbie vraag is weet ik niet, maar ik vraag me het volgende af:

Sinds ik scoren train, speel ik 3-4-3 met 3 centrale middenvelders en 1 vleugelspeler. Wat is het voor en (misschien vooral) nadeel van het spelen met 2 vleugelspelers en 2 centrale middenvelders?

Niet dat ik daarvoor de spelers heb btw.

En hoe zwaar telt de positiespelvaardigheid mee van vleugelspelers (voor de middenveldratings bedoel ik dan)?

Thx alvast!
Team fysio force
Reply
Ligt er ook aan hoe je je vleugels opsteld. Ik stel mijn vleugels aanvallend op zodat mijn aanvals ratings worden verhoogd. Als je dus met 1 vleugel speelt in plaats van met 2 dan zul je minder druk kunnen zetten op 1 van je flanken.
Wanneer je met 2 centrale middenvelders speeld dan zul je veel minder balbezit hebben dan wanneer je er 3 hebt.

Hoe het precies zit met de de positiespelvaardigheden van vleugels weet ik niet. Dacht dat wanneer je een vleugel normaal opsteld die van zijn positiespelvaardigheid zo'n 30% overbrengt naar het middenveld. Maar dat wat ik dus niet zeker.
Reply
Nadeel van 2 vleugelspelers is natuurlijk dat die minder bijdragen aan het mf dan centrale middenvelders. Voordeel is dat je betere linker en rechteraanval hebt....

Percentages weet ik niet zo uit mijn hoofd....
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
Phoebus Wrote:Ligt er ook aan hoe je je vleugels opsteld. Ik stel mijn vleugels aanvallend op zodat mijn aanvals ratings worden verhoogd. Als je dus met 1 vleugel speelt in plaats van met 2 dan zul je minder druk kunnen zetten op 1 van je flanken.
Wanneer je met 2 centrale middenvelders speeld dan zul je veel minder balbezit hebben dan wanneer je er 3 hebt.

Ik heb mijn vleugelspeler ook altijd aanvallend staan. Dit is dus in mijn geval overbodig aangezien ik scoren train en dit mijn beste linie is?
Team fysio force
Reply
Als je aanvalslinie reeds je beste linie is, zou ik idd overwegen om hem op normaal te zetten. Mocht je je middenveld willen versterken, zet je hem op naar-het-midden, mocht je je verdediging willen versterken, zet je hem verdedigend. Beetje afhankelijk dus van de tegenstander.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply


Forum Jump: