The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Ajax-PSV (Johan Cruijff Schaal)
#61
gittermaster Wrote:Overigens wel apart dat de PSV-jeugd in de rust een balletje aan t trappen was...

Ik dacht ook dat dit de Eindhovens jeugd was maar hoorde van andere later weer dat dit een of ander G-team was dat namens de Cruijff-Foundation mocht spelen.

Ik zal het nog een navragen.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#62
Bumme Wrote:Heb me toch nog redelijk vermaakt maar in een stadion is een wedstrijd imo altijd leuker dan op televisie.
Winnen van PSV is trouwens altijd lekker........

Vlak na afloop wist een andere bezoeker mij te melden dat het winnen van de Supercup bij nader inzien toch echt een Hoofdprijs is, nou die is dan dus binnen!

De hand van Koeman was al aardig te zien bij PSV trouwens.........

feli, mooi dat je erbij was, die psvejers lieten het weer vreselijk afweten.

het is na de cl, uefa cup, kampioenschap, beker en europese supercup de 6de prijs in rang, maar het blijft een prijs. een beetje supporter waardeert deze prijs en bagatelliseert hem niet.

ik vond psvee (in de 1ste vnl kone en aissati) verrassend sterk, ze kregen te weinig. itt tot hugo borst vond ik het geen fout van steklvarken (hoezeer ook op dit moment een overgewaardeerde keeper), immers je kan zoms ook gewoon blij zijn dat je een bal hebt (net of hij hem bewust voor cocu bokst...). en bovendien, moens maakte net zo'n 'fout'.
Reply
#63
@ Bumme... a oke, dat verklaart een hoop...
The great old Ludwig von...
Reply
#64
Bumme Wrote:Ik dacht ook dat dit de Eindhovens jeugd was maar hoorde van andere later weer dat dit een of ander G-team was dat namens de Cruijff-Foundation mocht spelen.

ik denk dat het verschil hiertussen amper waarneembaar is. :razz:
Reply
#65
waf Wrote:het begrip gloryhunter wordt vnl gebruikt bij bezoekers die alleen gaan kijken bij de krenten in de pap wedstrijden en bij blaatapen die bij successen opeens supporter van een club blijken te zijn.

ik hanteer de definitie nog wat ruimer en in combinatie met meelopers. waarom wordt iemand uit (pak hem beet) oss of venlo supporter van een club uit amsterdam? dat kan imo maar 1 reden hebben.

ik vind het prima als mensen een bepaalde club een warm hart toedragen, er zitten ook zat gloryhunters bij fainoid, maar mijn haren gaan recht overend staan als deze blaatapen met teksten aankomen als: 'voor mij telt alleen het kampioenschap' en ook heb ik er schijt aan als deze (vnl) provincialen (en dat bedoel ik niet negatief) mensen die wel de kloten hebben om een club uit de omgeving te steunen proberen af te zeiken. vind ik beide gewoon walgelijk en daar zal ik tegen blijven ageren.

overigens stoor ik me normaal gesproken niet aan tool, normaal gesproken blaat hij niet zo, bv matador is de verpersoonlijking van de ajakkesmeeloper. hij bevestigt continu waarom supporters van andere clubs een groot gedeelte van het ajakkeslegioen en dus ook ajakkes zo intens haten. omdat hij dat bevestigt is hij ook mijn favoriete forummer. :razz:
Fyi: ik werd vroeger fan van Ajax doordat 2 neven van me uit A'dam komen. Als TOP Oss op dat moment al een BVO geweest was, dan was dat zeer waarschijnlijk mijn cluppie geweest. Volg ze nu wel en ga er af en toe heen, maar mis de 'binding'. Maar goed, Top werd pas in de 90-er jaren BVO dus dan ruil je je huidige club niet zomaar in.

Wat betreft het 'voor mij telt alleen het kampioenschap', jij draaide het precies om . Het is niet " Voor mij telt alleen het kampioenschap en dus ben ik voor Ajax", maar "Ik ben voor Ajax en vindt dat wij voor niks minder dan het kampioenschap moeten gaan."
Dat ik vind dat voor Ajax alleen het kampioenschap telt, wil niet zeggen dat ik een beker of JC schaal voor een subtopper geen echte hoofdprijs vindt.
Reply
#66
T00L Wrote:Fyi: ik werd vroeger fan van Ajax doordat 2 neven van me uit A'dam komen.


djiez, dat je dit met droge ogen durft op te schrijven. werd je door hen in elkaar geslagen als jij niet ook voor ajakkes werd? en had je toevallig gen neven en nichten in doetichem of nijmegen? en waarom werden die neven van jou niet voor den bosch omdat jij hun neef was? cry

tool Wrote:Als TOP Oss op dat moment al een BVO geweest was, dan was dat zeer waarschijnlijk mijn cluppie geweest. Volg ze nu wel en ga er af en toe heen, maar mis de 'binding'. Maar goed, Top werd pas in de 90-er jaren BVO dus dan ruil je je huidige club niet zomaar in.

top kan ik begrijpen, maar er zijn nog wel meer ploegen in de buurt en ik vermoed dat je dat niet leuk vond omdat je dan te weinig kon juichen.

tool Wrote:Wat betreft het 'voor mij telt alleen het kampioenschap', jij draaide het precies om . Het is niet " Voor mij telt alleen het kampioenschap en dus ben ik voor Ajax", maar "Ik ben voor Ajax en vindt dat wij voor niks minder dan het kampioenschap moeten gaan."
Dat ik vind dat voor Ajax alleen het kampioenschap telt, wil niet zeggen dat ik een beker of JC schaal voor een subtopper geen echte hoofdprijs vindt.


ik draai helemaal niets om en jij verdraait je eigen woorden. wat je nu schrijft is niet wat ik citeerde en waar ik op reageerde, nl: voor mij telt alleen het kampioenschap. dit soort arrogante uitspraken past wellicht bij amsterdammers. jij bent geen amsterdammer, jij bent een provinciaal. als je echt weet wat clubliefde inhoudt weet je elke prijs te waarderen en voel je je nergens te groot voor.

was je erbij vandaag?
Reply
#67
waf Wrote:
Depor Wrote:Nu moet je me toch eens uitleggen wat jij precies verstaat onder een gloryhunter verstaat waf....is dat iemand die alleen naar de feestjes gaat en nooit naar de wedstrijden? Of iemand die Talpa kijkt? Of iemand die hier op het forum blij is dat Ajax het beter doet dan Feyenoord? En dat er net zo hard probeert in te wrijven, als jij erin wrijft dat Ajax supporters gloryhunters zijn? Of zijn alleen mensen die naar 100% van de wedstrijden van hun club geen gloryhunters/meelopers? Ik heb mijn idee van gloryhunters en het type supporters waar ik echt een schijthekel aan heb, maar bij jou ben ik het spoor totaal bijster.
En voordat je weer ontwijkt of een lomp antwoord geeft:
JA soms ben ik jaloers op "het Legioen" of de "Socio's" waar altijd iedereen altijd achter zijn club staat, en ja het doet pijn om in de ArenA te zitten achter een zooi yuppen die het meer over het beste jaar cognac hebben dan over voetbal. Maar zoals jij het hier typt ga je er vanuit dat iedereen een gloryhunter/meeloper is.

het begrip gloryhunter wordt vnl gebruikt bij bezoekers die alleen gaan kijken bij de krenten in de pap wedstrijden en bij blaatapen die bij successen opeens supporter van een club blijken te zijn.

ik hanteer de definitie nog wat ruimer en in combinatie met meelopers. waarom wordt iemand uit (pak hem beet) oss of venlo supporter van een club uit amsterdam? dat kan imo maar 1 reden hebben.

ik vind het prima als mensen een bepaalde club een warm hart toedragen, er zitten ook zat gloryhunters bij fainoid, maar mijn haren gaan recht overend staan als deze blaatapen met teksten aankomen als: 'voor mij telt alleen het kampioenschap' en ook heb ik er schijt aan als deze (vnl) provincialen (en dat bedoel ik niet negatief) mensen die wel de kloten hebben om een club uit de omgeving te steunen proberen af te zeiken. vind ik beide gewoon walgelijk en daar zal ik tegen blijven ageren.

overigens stoor ik me normaal gesproken niet aan tool, normaal gesproken blaat hij niet zo, bv matador is de verpersoonlijking van de ajakkesmeeloper. hij bevestigt continu waarom supporters van andere clubs een groot gedeelte van het ajakkeslegioen en dus ook ajakkes zo intens haten. omdat hij dat bevestigt is hij ook mijn favoriete forummer. :razz:

Kijk dit is duidelijk nu weet ik dat we het over dezelfde soort mensen hebben.
Even om het verhaal af te maken, ik ben Ajax supporter geworden door mijn vader, mee gaan naar het stadion als je 6 bent, keertje spelershome (nadat we in rellen terecht waren gekomen kregen we dit als tegemoetkoming)
Als ik naar de Arena ga, zijn het meestal de wat kleinere wedstrijden (Sparta RKC(no offence) Twente) en naar de CL. Dit komt meer door mijn budget en de drang op elke zaterdagnacht tot vroeg in de ochtend te stappen.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#68
waf Wrote:djiez, dat je dit met droge ogen durft op te schrijven. werd je door hen in elkaar geslagen als jij niet ook voor ajakkes werd? en had je toevallig gen neven en nichten in doetichem of nijmegen? en waarom werden die neven van jou niet voor den bosch omdat jij hun neef was? cry

jij weet goed dat je als kind dat soort redenen hebt om fan van een club te worden..
Dat jij op je 5e al wist dat je fan van Feyenoord zou worden omdat je in R'dam (of omstreken) woonde omdat je ten alle tijden je local team "moet" supporten om als echte supporter gezien te worden. Of was je pa of broer toevallig ook voor Feyenoord en jij dus ook?

Quote:ik draai helemaal niets om en jij verdraait je eigen woorden. wat je nu schrijft is niet wat ik citeerde en waar ik op reageerde, nl: voor mij telt alleen het kampioenschap.

misschien dat het er onduidelijk stond, ok.. het is idd ook te interpreteren zoals jij deed. maar zo bedoelde ik het dus niet. vandaar de toelichting.

Quote:dit soort arrogante uitspraken past wellicht bij amsterdammers. jij bent geen amsterdammer, jij bent een provinciaal. als je echt weet wat clubliefde inhoudt weet je elke prijs te waarderen en voel je je nergens te groot voor.
ok, jij je zin.

Yes, ons seizoen is nu al geslaagd aangezien we de JC Schaal gewonnen hebben... yeah woehoe zuipuuuuuh..

zo beter?

Quote:was je erbij vandaag?
retorische vraag, gezien mijn afkeer tegen de JC schaal.

[edit]quote foutje aangepast
Reply
#69
T00L Wrote:jij weet goed dat je als kind dat soort redenen hebt om fan van een club te worden..
Dat jij op je 5e al wist dat je fan van Feyenoord zou worden omdat je in R'dam (of omstreken) woonde omdat je ten alle tijden je local team "moet" supporten om als echte supporter gezien te worden. Of was je pa of broer toevallig ook voor Feyenoord en jij dus ook?

ik vin dhet grote onzin maar zie dus dat je onder het kopje meeloper valt. verder geen problemen mee, behalve als je een grote arrognate bek krijgt (zoals matador).

Quote:misschien dat het er onduidelijk stond, ok.. het is idd ook te interpreteren zoals jij deed. maar zo bedoelde ik het dus niet. vandaar de toelichting.

ik kan niet beoordelen of je nu zit te draaien. ik kan het niet interpreteren als je huidige uitleg. maar goed, zeg dat dan meteen, scheelt een hoop discussie.

Quote:ok, jij je zin.

Yes, ons seizoen is nu al geslaagd aangezien we de JC Schaal gewonnen hebben... yeah woehoe zuipuuuuuh..

zo beter?

nee. domme reactie. de club warvan je neefjes verteld hebben dat jij daar supporter van moest worden heeft vandaag een prijs binnengehaald. deze wedstrijd was een mooi affiche en het was niet uitverkocht. uiteraard is het seizoen niet reeds nu geslaagd, maar de voorbereiding wel.

Quote:retorische vraag, gezien mijn afkeer tegen de JC schaal.

het was wellicht een retorische vraag omdat je een ajakkessied uit de provincie bent, maar niet omdat jij toevallig een afkeer hebt tegen jc-schalen. ondanks je afkeer kun je wel je club steunen. een echte supporter laat dat prevaleren boven afkeer.

ik denk overigens dat je geen afkeer bedoelt, maar bedoelt dat je je er te groot voor voelt ('tjsa, dat utrecht hem graag wint kan ik begrijpen, maar wij uit oss die voor ajakkes zijn hebben wel wat beters te doen Puke ) en dat er dus wel degelijk sprake is van misplaatste arrogantie.
Reply
#70
Die paniekerend heen en weer schietende ogies van Koeman in een Arena-dugout had ik eerder gezien... ik denk dat PSV een lastig jaartje gaat krijgen :waf:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#71
waf Wrote:
tool Wrote:Als TOP Oss op dat moment al een BVO geweest was, dan was dat zeer waarschijnlijk mijn cluppie geweest. Volg ze nu wel en ga er af en toe heen, maar mis de 'binding'. Maar goed, Top werd pas in de 90-er jaren BVO dus dan ruil je je huidige club niet zomaar in.

top kan ik begrijpen, maar er zijn nog wel meer ploegen in de buurt en ik vermoed dat je dat niet leuk vond omdat je dan te weinig kon juichen.

Bij Excelsior en Sparta was zeker ook te weinig te juichen :roll:
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#72
Ronnie D. Wrote:
waf Wrote:
tool Wrote:Als TOP Oss op dat moment al een BVO geweest was, dan was dat zeer waarschijnlijk mijn cluppie geweest. Volg ze nu wel en ga er af en toe heen, maar mis de 'binding'. Maar goed, Top werd pas in de 90-er jaren BVO dus dan ruil je je huidige club niet zomaar in.

top kan ik begrijpen, maar er zijn nog wel meer ploegen in de buurt en ik vermoed dat je dat niet leuk vond omdat je dan te weinig kon juichen.

Bij Excelsior en Sparta was zeker ook te weinig te juichen :roll:

het was iig verder weg dan fainoid.
Reply
#73
Dus de basis om fan van een club te worden moet zijn dat hij dicht in de buurt is en niet dat je het gespeelde spelletje het leukste vindt?

Denk dat ik mijn seizoenkaart van Ajax dan maar ga omwisselen voor eentje van FC Omniworld.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#74
Ronnie D. Wrote:Dus de basis om fan van een club te worden moet zijn dat hij dicht in de buurt is en niet dat je het gespeelde spelletje het leukste vindt?

Denk dat ik mijn seizoenkaart van Ajax dan maar ga omwisselen voor eentje van FC Omniworld.

Dat zegt waf niet. Je kunt best een ajax-supporter zijn in Vaals, West-Terschelling of Delfzijl. Maar vandaag lopen ook hier in Heerenveen mensen te juichen, omdat hun club gisteren de Johan Fruitschaal gewoonen hebben, terwijl ze nog nooit de Arena van binnen gezien hebben. En vandaag lachen ze ook nog even hun PSV-collega's uit. Het heeft niks met afstand te maken, wel hoe je je profileert. Dat zijn ook die types, die vooraf zeggen: "We (ajax) worden geen kampioen, PSV heeft een beter team, blabla, en na de het landskampioenschap van Ajax achteraf roepen: "Zie je wel! zie je wel! Dat heb ik bij het begin van de competitie al gezegd!"

Die collega's heb ik ook wel gehad, als Heerenveen bij Ajax verloor. Dan komen ze grijnzend binnen, steken de duim omhoog en maken zo'n reactie van 'wie heeft er gisteren trouwens gewonnen?', waarna ik standaard zo'n opmerking maak: 'welk vak zat je trouwens?'
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#75
Ronnie D. Wrote:Dus de basis om fan van een club te worden moet zijn dat hij dicht in de buurt is en niet dat je het gespeelde spelletje het leukste vindt?

Denk dat ik mijn seizoenkaart van Ajax dan maar ga omwisselen voor eentje van FC Omniworld.

nee, dat zeg ik (gvd) helemaal niet. ik zeg alleen maar dat ik (op zijn minst) mijn vraagtekens zet bij de keuze voor ajakkes als je bijv uit oss komt. en idd is het gespeelde spelletje al gauw leuk als je veel wint. precies wat ik zeg.

iedereen moet lekker zelf weten of hij wil gloryhunten, maar ik heb er schijt aan als ze een grote smoel hebben. ik heb toch niks tegen bumme, treesong of gitter? ik trek het niet als iemand uit oss zegt dat voor hem alleen het kampi0oenschap telt, ik trek het niet als iemand uit venlo heel hard roept dat hij voor fainoid is terwijl hij nooit gaat en ik trek het niet als een fries (die ook alleen maar naar de 'leuke' wedstrijden gaat) mensen die wel supporter zijn van een club niet in hun waarde laten. die eikels mogen wat mij betreft hun bek houden.

omniworld is sowieso nog maar net een profclub. dat je in almere je het meest verbonden voelt met dat ajakkes is niet zo gek. (er wonen allemaal oud-amsterdammers en het is niet voor niks een kutstad :razz: )
Reply
#76
Weer een hoofdprijs voor Ajax.

Zelfs een gloryhunter als ik hebben ze al naar het stadion gelokt. Heb genoten, woensdag over een week ga ik weer!

Waarom reageren Feyenoorders eigelijk in dit topic? Jaloers? Afgunstig? Ajacieden uitmaken voor meelopers en gloryhunters? Zwak gedrag, maar het heeft vast te maken met het tijdstip waarom ze in R'dam hun laatste hoofdprijs gepakt hebben.

Helaas moest ik door mn bezoek gister Liverpool - Chelsea op tv zien. Toch fijn dat "ik" dit weekende 2 hoofdprijzen rijker ben geworden.

Hopende op een leuke, spannende eredivisie verblijf ik,

Met vr. gr. Dugarry
Reply
#77
Ik kan me voor een groot gedeelte vinden in de tehorie van Waf, temeer omdat ik op 5 minuten fietsen van t stadion woon Icon_twisted
Echter, ik heb groot respect voor de man die onder mij zit en al 30 jaar elke zondag 2 uur heen en 2 uur terug rijdt om zijn cluppie aan te moedigen...
Maar hij zit er inderdaad niet alleen bij de krenten-in-de-pap wedstrijden.
Enige nadeel is dat ik hem na een aantal jaren nog steeds niet kan verstaan..
The great old Ludwig von...
Reply
#78
Hij vraagt zelf aan tool waarom hij niet voor een regioclub heeft gekozen omdat er zat in de buurt van Oss zitten en voor zichzelf geeft hij aan dat Feyenoord in ieder geval dichterbij was als de andere twee clubs in Rotterdam die betaald voetbal spelen.

Vertel mij dan eens waar ik een interpretatiefout maak?

Ik had vroeger een collega die zowat naast het Ajax stadion woonde en fan van PSV is, ondanks dat hij dat stadion nog nooit van dichtbij gezien had.
Keek enkel maar wedstrijden op tv. Is hij dan geen echte fan?
Wat is de definitie van een voetbalfan dan?
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#79
gittermaster Wrote:Ik kan me voor een groot gedeelte vinden in de tehorie van Waf, temeer omdat ik op 5 minuten fietsen van t stadion woon Icon_twisted
Echter, ik heb groot respect voor de man die onder mij zit en al 30 jaar elke zondag 2 uur heen en 2 uur terug rijdt om zijn cluppie aan te moedigen...
Maar hij zit er inderdaad niet alleen bij de krenten-in-de-pap wedstrijden.
Enige nadeel is dat ik hem na een aantal jaren nog steeds niet kan verstaan..

heb ik ook respect voor. maar hij is natuurlijk indertijd wel ajakkessupporter geworden toen ze 3 keer achter elkaar de cl wonnen. maar als je vervoglens altijd gaat, ook in barre tijden, dan heb ik er geen probleem mee als je een grote bek hebt.
Reply
#80
Ronnie D. Wrote:Hij vraagt zelf aan tool waarom hij niet voor een regioclub heeft gekozen omdat er zat in de buurt van Oss zitten en voor zichzelf geeft hij aan dat Feyenoord in ieder geval dichterbij was als de andere twee clubs in Rotterdam die betaald voetbal spelen.

Vertel mij dan eens waar ik een interpretatiefout maak?

Ik had vroeger een collega die zowat naast het Ajax stadion woonde en fan van PSV is, ondanks dat hij dat stadion nog nooit van dichtbij gezien had.
Keek enkel maar wedstrijden op tv. Is hij dan geen echte fan?
Wat is de definitie van een voetbalfan dan?

lees nou gewoon eers alles eens door voordat je reageert. je houdt toch zo van lezen?

ik vind hem geen echte supporter. van mij mag hij fan zijn, moet hij lekker zelf weten. maar hij hoeft mij niet te komen uitlachen als psvee van fainoid wint.

hoe het ook zij, ik geef tenminste een definitie en ik geef iig aan dat ik er over nagedacht heb. jij bent het uit de context aan het trekken en vervolgens flarden aan het weerspreken (en geeft de indruk dat je reageert zonder na te denken).
Reply
#81
Ronnie D. Wrote:Hij vraagt zelf aan tool waarom hij niet voor een regioclub heeft gekozen omdat er zat in de buurt van Oss zitten en voor zichzelf geeft hij aan dat Feyenoord in ieder geval dichterbij was als de andere twee clubs in Rotterdam die betaald voetbal spelen.

Vertel mij dan eens waar ik een interpretatiefout maak?

Ik had vroeger een collega die zowat naast het Ajax stadion woonde en fan van PSV is, ondanks dat hij dat stadion nog nooit van dichtbij gezien had.
Keek enkel maar wedstrijden op tv. Is hij dan geen echte fan?
Wat is de definitie van een voetbalfan dan?

Verschil tussen 'fan' en 'supporter'. Zo ben ik Heerenveen-supporter, ik support ze, ik steun ze, heb een seizoenskaart, ga regelmatig naar wedstrijden van de jeugd, het tweede of naar de training. Etc.etc. Daarnaast ben ik fan van o.a. Palermo, ik volg ze en het doet me goed als ze winnen. Maar ik ga niet op italiaanse fora inter-supporters uitlachen, omdat ze van Palermo verloren hebben.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#82
waf Wrote:
Ronnie D. Wrote:Dus de basis om fan van een club te worden moet zijn dat hij dicht in de buurt is en niet dat je het gespeelde spelletje het leukste vindt?

Denk dat ik mijn seizoenkaart van Ajax dan maar ga omwisselen voor eentje van FC Omniworld.

nee, dat zeg ik (gvd) helemaal niet. ik zeg alleen maar dat ik (op zijn minst) mijn vraagtekens zet bij de keuze voor ajakkes als je bijv uit oss komt. en idd is het gespeelde spelletje al gauw leuk als je veel wint. precies wat ik zeg.

iedereen moet lekker zelf weten of hij wil gloryhunten, maar ik heb er schijt aan als ze een grote smoel hebben. ik heb toch niks tegen bumme, treesong of gitter? ik trek het niet als iemand uit oss zegt dat voor hem alleen het kampi0oenschap telt, ik trek het niet als iemand uit venlo heel hard roept dat hij voor fainoid is terwijl hij nooit gaat en ik trek het niet als een fries (die ook alleen maar naar de 'leuke' wedstrijden gaat) mensen die wel supporter zijn van een club niet in hun waarde laten. die eikels mogen wat mij betreft hun bek houden.

omniworld is sowieso nog maar net een profclub. dat je in almere je het meest verbonden voelt met dat ajakkes is niet zo gek. (er wonen allemaal oud-amsterdammers en het is niet voor niks een kutstad :razz: )

Ben inderdaad geboren en getogen Amsterdammer :8:

En ooit wel eens gedacht dat die persoon die in Venlo woont helemaal idolaat is van bijvoorbeeld Feyenoord maar gewoon geen geld heeft om telkens op en neer te rijden?
Respect voor alle mensen uit de provincie die wel elke wedstrijd gaan uiteraard, maar je kan bij niemand in de portemonnee kijken.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#83
Quote:Wat is de definitie van een voetbalfan dan?

Ik denk dat er wel een verschil zit in "voetbalfan" en "supporter van een club".
Maar die definitie is inderdaad lastig te bepalen. Als ik op zondagmiddag zou moeten werken, had ik ook niet naar het stadion gekund, terwijl ik dezelfde supporter zou zijn als ik nu ben.
Maar de discussie ging volgens mij meer over supportunisten.
The great old Ludwig von...
Reply
#84
Ronnie D. Wrote:
waf Wrote:
Ronnie D. Wrote:Dus de basis om fan van een club te worden moet zijn dat hij dicht in de buurt is en niet dat je het gespeelde spelletje het leukste vindt?

Denk dat ik mijn seizoenkaart van Ajax dan maar ga omwisselen voor eentje van FC Omniworld.

nee, dat zeg ik (gvd) helemaal niet. ik zeg alleen maar dat ik (op zijn minst) mijn vraagtekens zet bij de keuze voor ajakkes als je bijv uit oss komt. en idd is het gespeelde spelletje al gauw leuk als je veel wint. precies wat ik zeg.

iedereen moet lekker zelf weten of hij wil gloryhunten, maar ik heb er schijt aan als ze een grote smoel hebben. ik heb toch niks tegen bumme, treesong of gitter? ik trek het niet als iemand uit oss zegt dat voor hem alleen het kampi0oenschap telt, ik trek het niet als iemand uit venlo heel hard roept dat hij voor fainoid is terwijl hij nooit gaat en ik trek het niet als een fries (die ook alleen maar naar de 'leuke' wedstrijden gaat) mensen die wel supporter zijn van een club niet in hun waarde laten. die eikels mogen wat mij betreft hun bek houden.

omniworld is sowieso nog maar net een profclub. dat je in almere je het meest verbonden voelt met dat ajakkes is niet zo gek. (er wonen allemaal oud-amsterdammers en het is niet voor niks een kutstad :razz: )

Ben inderdaad geboren en getogen Amsterdammer :8:

En ooit wel eens gedacht dat die persoon die in Venlo woont helemaal idolaat is van bijvoorbeeld Feyenoord maar gewoon geen geld heeft om telkens op en neer te rijden?
Respect voor alle mensen uit de provincie die wel elke wedstrijd gaan uiteraard, maar je kan bij niemand in de portemonnee kijken.

Dan kun je imo ook niet idolaat van Feyenoord zijn. Iemand die veel porno's ziet, kun je toch ook niet serieus nemen als ie zegt dat Jenna Jameson lekker neukt, terwijl ie haar alleen maar van tv kent..... :wink:
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#85
waf Wrote:
Ronnie D. Wrote:Hij vraagt zelf aan tool waarom hij niet voor een regioclub heeft gekozen omdat er zat in de buurt van Oss zitten en voor zichzelf geeft hij aan dat Feyenoord in ieder geval dichterbij was als de andere twee clubs in Rotterdam die betaald voetbal spelen.

Vertel mij dan eens waar ik een interpretatiefout maak?

Ik had vroeger een collega die zowat naast het Ajax stadion woonde en fan van PSV is, ondanks dat hij dat stadion nog nooit van dichtbij gezien had.
Keek enkel maar wedstrijden op tv. Is hij dan geen echte fan?
Wat is de definitie van een voetbalfan dan?

lees nou gewoon eers alles eens door voordat je reageert. je houdt toch zo van lezen?

ik vind hem geen echte supporter. van mij mag hij fan zijn, moet hij lekker zelf weten. maar hij hoeft mij niet te komen uitlachen als psvee van fainoid wint.

hoe het ook zij, ik geef tenminste een definitie en ik geef iig aan dat ik er over nagedacht heb. jij bent het uit de context aan het trekken en vervolgens flarden aan het weerspreken (en geeft de indruk dat je reageert zonder na te denken).

Ik ben gek op lezen, en dingen uit verband trekken blijkbaar :roll:
Je geeft jou verkapte definitie van wat een supporter of fan moet zijn en als hij daar niet aan voldoet is het een gloryhunter.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#86
Ronnie D. Wrote:En ooit wel eens gedacht dat die persoon die in Venlo woont helemaal idolaat is van bijvoorbeeld Feyenoord maar gewoon geen geld heeft om telkens op en neer te rijden?
Respect voor alle mensen uit de provincie die wel elke wedstrijd gaan uiteraard, maar je kan bij niemand in de portemonnee kijken.

daar heb ik wel eens aan gedacht ja, tot 95 kon ik ook geen scc veroorloven (hoewel een scc toen ook niet echt lucratief en nodig was). kan ik begrijpen, maar dan kun je mensen die wel supporter zijn van een club en misschien ook wel niets te makken hebben maar toch elke wedstrijd naar vvv gaan wel in hun waarde laten.
Reply
#87
Ronnie D. Wrote:Ik ben gek op lezen, en dingen uit verband trekken blijkbaar :roll:
Je geeft jou verkapte definitie van wat een supporter of fan moet zijn en als hij daar niet aan voldoet is het een gloryhunter.


er is niks verkapts aan mijn definitie. ik vind je een gloryhunter als je kiest voor een club omdat je bij die club het vaakst kunt juichen (en op school het minst gepest wordt). moet iedereen zelf weten, maar vervolgens een grote arrogante smoel hebben, daar kan ik niet tegen. en als je dit topic had gelezen, kun je zien dat het daarom gaat.
Reply
#88
Ik zeg nergens dat je iemand die fan is van een andere club niet in zijn waarde moet laten.
Het enige wat ik vind is dat je vaak mensen te snel in een hokje stopt omdat ze binnen jou denkbeeld niet passen binnen de definitie van een supporter of fan.
Dat wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt met een aantal mensen. Meer dat je je kaders zo strak hebt geplaatst dat er geen enkele tussenweg mogelijk is vanuit jou optiek.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#89
waf Wrote:
Ronnie D. Wrote:Ik ben gek op lezen, en dingen uit verband trekken blijkbaar :roll:
Je geeft jou verkapte definitie van wat een supporter of fan moet zijn en als hij daar niet aan voldoet is het een gloryhunter.


er is niks verkapts aan mijn definitie. ik vind je een gloryhunter als je kiest voor een club omdat je bij die club het vaakst kunt juichen (en op school het minst gepest wordt). moet iedereen zelf weten, maar vervolgens een grote arrogante smoel hebben, daar kan ik niet tegen. en als je dit topic had gelezen, kun je zien dat het daarom gaat.

Maar waar baseer jij op dat iemand voor een club heeft gekozen omdat hij daar het meeste kan juichen?
Wat is jou motivatie geweest om voor Feyenoord te kiezen en niet voor Excelsior of Sparta.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#90
Mukkus Wrote:Dan kun je imo ook niet idolaat van Feyenoord zijn. Iemand die veel porno's ziet, kun je toch ook niet serieus nemen als ie zegt dat Jenna Jameson lekker neukt, terwijl ie haar alleen maar van tv kent..... :wink:

Die kan je best 'serieus nemen', als je dat prettig vindt.... :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply


Forum Jump: