FTM Forum

Full Version: PSV kampioen!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Premie aan je eigen spelers betalen mag natuurlijk wel, maar aan die van een andere club dus blijkbaar ook? Dus wel betalen om extra je best te doen, maar niet betalen om minder je best te doen? Vind het toch een tikkie vreemd. Voor menig speler bij een matig eredivisieclubje is 7k een aardig bedrag.. moeten de topclubs vaker doen! Misschien gebeurd het trouwens ook wel veel vaker dan wij denken. Ajax had de spelers van Vitesse beter ook een premie kunnen beloven voor als ze met max. 2 goals verschil zouden verliezen. Dan hadden ze 90 minuten voor de goal gelegen ipv op zoek gaan naar de 2-2 waardoor PSV uiteindelijk ook ruimte kreeg om 3-1 en meer te maken. :8:
Xtragaap4de
Bocaloca Wrote:Xtragaap4de

Hey, daar zul je de forumzuurpruim ook hebben. :8:
Goh Peter, eerst loop je te bibberen en te janken en nu ze kampioen zijn durf je het forum weer aan?

Gloryhunter op een trekker, veel erger kan het niet.
:lol:
Peter Wrote:
Bocaloca Wrote:Xtragaap4de

Hey, daar zul je de forumzuurpruim ook hebben. :8:
\

U zijt gegroet forum kleuter :8:
Dit topic hebben jullie volgend seizoen ook niet nodig...Koeman blijft =D>
Voordeel van de twijfel. Hij heeft Ajax deze eeuw 2x kampioen kunnen maken, dus dan moet dat met PSV helemaal een ei'tje zijn. Op naar titel nr. 7 in 9 jaar. :yeah:
Peter Wrote:Voordeel van de twijfel. Hij heeft Ajax deze eeuw 2x kampioen kunnen maken, dus dan moet dat met PSV helemaal een ei'tje zijn. Op naar titel nr. 7 in 9 jaar. :yeah:

Hiddink zei het zo mooi, als je geen geld hebt en grote spelers gaan weg (Bommel etc) dan moet je creatief zijn om het gat op te vangen...Koeman is niet creatief, dus ik vrees het ergste voor de lampjes.
Depor Wrote:
Peter Wrote:Voordeel van de twijfel. Hij heeft Ajax deze eeuw 2x kampioen kunnen maken, dus dan moet dat met PSV helemaal een ei'tje zijn. Op naar titel nr. 7 in 9 jaar. :yeah:

Hiddink zei het zo mooi, als je geen geld hebt en grote spelers gaan weg (Bommel etc) dan moet je creatief zijn om het gat op te vangen...Koeman is niet creatief, dus ik vrees het ergste voor de lampjes.

Daarom ist maar goed dat Farfan en Koné 40 miljoen opleveren, hun vervangers Makaay en Luque samen 5 miljoen kosten en de overige 35 gedeeltelijk besteed worden om Schaars en Zenden als opvolgers van Cocu te halen. Voor de rest van het geld wordt een goede ervaren verdediger gehaald, verder worden er nog 3 talenten gescout in Zuid-Amerika (zoals de lichting 3 jaar terug: Gomes,Alex,Farfan) en huren we Kalou van Chelsea. Jaar erop Koe'tje weg en van Marwijk op zijn plek, uiteraard schoonzoon van Bommel meenemend.
Peter Wrote:Daarom ist maar goed dat Farfan en Koné 40 miljoen opleveren, hun vervangers Makaay en Luque samen 5 miljoen kosten en de overige 35 gedeeltelijk besteed worden om Schaars en Zenden als opvolgers van Cocu te halen. Voor de rest van het geld wordt een goede ervaren verdediger gehaald, verder worden er nog 3 talenten gescout in Zuid-Amerika (zoals de lichting 3 jaar terug: Gomes,Alex,Farfan) en huren we Kalou van Chelsea. Jaar erop Koe'tje weg en van Marwijk op zijn plek, uiteraard schoonzoon van Bommel meenemend.
Undecided
Ad Wim Wrote:
Peter Wrote:Daarom ist maar goed dat Farfan en Koné 40 miljoen opleveren, hun vervangers Makaay en Luque samen 5 miljoen kosten en de overige 35 gedeeltelijk besteed worden om Schaars en Zenden als opvolgers van Cocu te halen. Voor de rest van het geld wordt een goede ervaren verdediger gehaald, verder worden er nog 3 talenten gescout in Zuid-Amerika (zoals de lichting 3 jaar terug: Gomes,Alex,Farfan) en huren we Kalou van Chelsea. Jaar erop Koe'tje weg en van Marwijk op zijn plek, uiteraard schoonzoon van Bommel meenemend.
Undecided

:hap: :hap: :hap:

:lol:

Zo onrealistisch is mijn voorstelling overigens niet hoor! :razz:
Dat is inderdaad het enige dat je erop kunt zeggen.
Ad Wim Wrote:Dat is inderdaad het enige dat je erop kunt zeggen.

Goooooooooo Adje! Flower
Ja en Rijkaard komt over 2 seizoenen naar Ajax en neemt Ronaldinho en Kaka mee
Peter Wrote:
Ad Wim Wrote:Dat is inderdaad het enige dat je erop kunt zeggen.

Goooooooooo Adje! Flower
:eten:
Peter Wrote:Schaars en Zenden als opvolgers van Cocu te halen.

Met 12 tegen 11 moet het volgend seizoen idd wel lukken!
:lol: :lol: :lol:
Ekslem Wrote:Ajax bedankt :cheers:

Quote:'Ajax beloofde Excelsior winstpremie'

Excelsior-speler Robert Braber stelt dat Ajax vorig weekeinde zijn winstpremie heeft uitgeloofd aan Excelsior als de Rotterdammers van AZ zouden winnen. Het zou gaan om een bedrag van circa zevenduizend euro per speler.


"Maar hoe hoog precies die premie was, kan ik niet zeggen. Het ging om een leuk bedrag en dat is altijd meegenomen", laat Braber weten in Het Parool. Volgens de aanvaller is het geld nog niet overgemaakt. "We hebben nog geen geld gezien. Het schijnt dat Ajax minder wil betalen, omdat het uiteindelijk geen kampioen is geworden."

Door de 3-2 overwinning van Excelsior liep AZ het landskampioenschap mis. Ajax passeerde de Alkmaarders op de ranglijst door met 2-0 te winnen bij Willem II. De zege was uiteindelijk niet voldoende voor de titel aangezien PSV met 5-1 zegevierde tegen Vitesse.

Ajax zegt niets te weten over een premie. Persvoorlichter Marcel Baas: "'Maar ik ga het wel uitzoeken.'' Ook Excelsior-trainer Ton Lokhoff is niet op de hoogte: "'Ik weet niets af van een premie. 'Ik heb die jongens laten weten dat dit het moment was om het land te laten zien wat we in huis hebben. Ik wil gewoon altijd winnen."

Als dat niet mag, dan moeten clubs onderling ook alle banden verbreken. Geen samenwerkingsverbanden meer, spelersverhuur en -uitleen is ook niet meer toegestaan.
Wat mij betreft overigens een heel goed idee om te zorgen dat allerlei belangenverstrengelingen verdwijnen. De jonge spelers die nu verhuurd worden, zullen dan verkocht moeten worden aan de kleinere clubs. Die hebben dan tenminste nog kansen om wat pieken en punten te maken met netniet- of nognetniettalenten itt de huidige situatie waarbij de kleinere clubs bij de gratie van de grotere wat uitleenspelers krijgen die ze vervolgens weer kwijtraken.
Hele discussie over de premies kan de prullenbak in:

Quote:'Dat van een Ajax-premie was een grap'

7/5/2007 20:38

Een storm in een glas water. Dat is het bericht dat Excelsior nog in afwachting is van de premie die Ajax zou hebben toegezegd als het tegen AZ punten zou pakken op de slotdag van de competitie.
Excelsior-aanvaller Robert Braber, aan wie BN/De Stem het nieuws zou hebben ontfutseld, is stomverbaasd over het artikel in die krant. 'Dat verhaal is helemaal uit zijn verband gerukt. Ik heb tegen die journalist van die krant alleen bij wijze van grap gezegd dat het leuk zou zijn als we een winstpremie van Ajax zouden krijgen', legt Braber uit in de nieuwe Voetbal International.

'En toen las ik in de krant tot mijn stomme verbazing een serieus bericht daarover. Ik vind het allemaal erg vervelend, want zo was het totaal niet bedoeld.' Van de zevenduizend euro Amsterdamse bonus is dan ook geen sprake. 'Ik heb het niet eens over bedragen gehad.'

Excelsior zorgde er met de 3-2 overwinning voor dat de gedoodverfde favoriet AZ naast de landstitel greep. Ajax won wel van Willem II maar bleek één doelpunt tekort te komen om PSV achter zich te houden.
Braber heeft vast een rug gekregen om dat te zeggen =D>
Treesong Wrote:Braber heeft vast een rug gekregen om dat te zeggen =D>

Die kan ie dan meteen weer inleveren als boete :lol:
Hup Braber! Weet nog goed dat hij in Eindhoven als een dolle spelers neermaaide en aan voetballen niet toekwam, maar hij heeft ook veel moois gebracht dit seizoen. :p
:nono:
Quote:Telefoniste AZ boos op aardappelproducent

Er is een rel ontstaan tussen voetbalclub AZ en CêlaVita, maker van aardappelproducten. Na het verliezen van de landstitel door AZ, belde CêlaVita met het stadion met de vraag hoe het ging. Telefoniste Stefanie nam op en riep spontaan dat ze het er niet meer over wilde hebben. CêlaVita raadde haar daarop aan om stoom af te blazen.

Wat Stefanie niet wist, was dat het gesprek gebruik zou worden in een radio-reclame voor de stoomaardappeltjes van CêlaVita. Stephanie is dan ook niet blij met de actie. Sterker nog: ze wil stappen ondernemen tegen de aardappelboer.

"Vrienden belden mij om te zeggen dat ik op de radio was te horen", zegt Stefanie. "Ze hebben het zomaar gedaan zonder toestemming. Ze hebben me alleen maar een bos bloemen gestuurd. Het is geen verkeerde reclame en ik vind het zelfs grappig. Maar ik vind wel dat ik er dan iets voor moet krijgen. Doorgaans krijg je daar veel geld voor en dat wil ik dan ook zien. Ik heb met ze gebeld, maar ze hebben nog niet gereageerd." Stefanie heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen.
Hele irritante reclame vind ik dat. Confused

Overigens mag niemand nog zeggen dat Koné niet kan scoren. :wink: Telt dit nog mee voor de Konéhead Rico? dan wil ik mn geld terug.. mss haalt ie de 15 nog wel.. er volgen nog 2 van deze potjes terwijl de rest van NL play-offs speelt. =P~

Eenvoudige zege PSV in Lichtstadderby: 1-5
11 mei 2007 16:15
PSV heeft de oefenwedstrijd tegen FC Eindhoven eenvoudig gewonnen. Het team van Ronald Koeman had in de Lichtstadderby, die werd gespeeld in een laag tempo, aan de Aalsterweg weinig te duchten van de stadsgenoot. Via Cocu en Koné (zuivere hattrick) voor rust en Van Boekel erna krikte PSV de score op.


Felicitaties voor Arouna Koné na zijn zuiverde hattrick in de eerste helft.
Loepzuivere hattrick Koné
Ondanks de vele afwezigen trad PSV aan de Aalsterweg aan met een behoorlijk elftal. Phillip Cocu, Timmy Simons, Patrick Kluivert en Arouna Koné begonnen aan de aftrap, net als John de Jong en Michael Reiziger. Voor de verdediger was het zijn eerste optreden in de hoofdmacht sinds eind januari, toen hij uit tegen Roda JC voor het laatst meedeed. Het centrale duo werd gevormd door Rens van Eijden en Eric Addo. Veel te doen kreeg de achterhoede niet, want PSV had ondanks de nodige slordigheid weinig te duchten van de gastheer. FC Eindhoven kwam tot één schot, van Stojanovic. Aanvallend prikte PSV er voorin wel de nodige doelpunten in. Cocu (1-0, assist Kluivert) en vervolgens drie keer Koné (14e, 19e en 37e minuut, een loepzuivere hattrick) zorgden voor de 0-4 tussenstand bij rust.

Oud-PSV'er Chris van der Weerden in actie voor FC Eindhoven.
Vijf wissels
In de tweede helft stond Ruud Boffin in het veld voor Oscar Moens. Hoofdcoach Ronald Koeman paste nog vier wissels toe: Giel Neervoort (debuut in PSV 1) voor Michael Reiziger, Bart van Berlo voor Dirk Marcellis, Bilal El Yacoubi voor Patrick Kluivert en Jelle Schijvenaars voor Arouna Koné. De eerste kans was voor FC Eindhoven via Stojanovic en Henny Noyen. Toch was het PSV dat weer als eerste scoorde. Uit een voorzet van De Jong maakte Rob van Boekel (ingevallen voor Väyrynen) de 0-5. Na een uur deed FC Eindhoven dan toch iets terug. Ruud Boffin kon een bal niet controleren en van dichtbij hoefde Serhat Koc alleen maar in te tikken, 1-5. De wedstrijd - voor zover daar sprake van was - was hiermee wel gedaan. PSV vond het prima, FC Eindhoven drong wel iets aan maar kon geen enkele vuist maken. De tijd verstreek en de stand veranderde verder niet meer: 1-5.


Opstelling PSV:
Moens (46, Boffin), Marcellis (46, Van Berlo), Van Eijden, Addo, Reiziger (46, Neervoort), Simons, Väyrynen (46, Van Boekel), Cocu, Kluivert (46, El-Yacoubi), Koné (46, Schijvenaars) en De Jong.
Wissels: Boffin, Van Berlo, Van Boekel, Neervoort, El-Yacoubi en Schijvenaars.

Locatie: Jan Louwers Stadion, Eindhoven.
Doelpunten: (12) Cocu 0-1; (14) Koné 0-2; (19) Koné 0-3; (37) Koné 0-4; (57) Van Boekel 0-5. (60) Koc 1-5;
:lol:
Quote:Gouden pik’ voor Ronald Koeman
25 mei 2007 12:45

Na afloop van de laatste training heeft hoofdcoach Ronald Koeman uit handen van de Eindhovense cabaretier Theo Maassen de ‘Gouden pik’ gekregen, een prijs omdat PSV op de laatste speeldag van de competitie tegen de verwachting in toch landskampioen werd. Koeman kon de geste van Maassen zeer waarderen.

[Image: 150277_661_1180089293460-KoemanGOUDENPIK4681.jpg]
Ronald Koeman ontvangt uit handen van Theo Maassen de 'Gouden pik'.
Langs de lijn

Voorheen was Maassen niet te beroerd om iets van PSV te ontvreemden uit het Philips Stadion, maar de supporter kwam nu dus iets brengen. Maassen was op De Herdgang om een cd te overhandigen van Radio 1 Langs de lijn, met daarop het integrale radioverslag van zondag 29 april. Op die bloedstollende middag verspeelde AZ de titel, kwam Ajax net te kort en trok PSV aan het langste eind. Miljoenen luisteraars zaten gekluisterd aan de radio om die onwerkelijke ontknoping te volgen. “De les is dat er altijd hoop is”, zei Maassen, die onder grote mediabelangstelling het eerste exemplaar van het schijfje (een dubbel-cd) uitreikte aan Koeman. “Het was onbeschrijflijk wat er die middag gebeurde, maar tóch is het geschreven. Ik vind het een eer om dit aan je te geven.”

[Image: 150280_661_1180089293435-KoemanGOUDENPIK4682.jpg]
Een dubbel-cd van de Langs de Lijn-uitzending voor de hoofdcoach.
‘Gouden pik’

Vervolgens pakte Maassen zijn rugzak en liet hij weten nog wat te hebben. Deze keer was het dus géén vermiste beker uit de prijzenkast van de club - iedereen hield zijn hart al vast - maar een gloednieuwe bokaal. De ‘Gouden pik’ is vernoemd naar een uitspraak van Ajax-trainer Henk ten Cate, die op de bewuste zondag in de pers zei dat Ronald Koeman er eentje heeft. Volgens Maassen is het een wisseltrofee die door Koeman met een grote glimlach in ontvangst werd genomen. “Als je het grootste deel van de competitie bovenaan staat, is het wel terecht. Maar Henk ten Cate heeft ook wel een beetje gelijk”, aldus Koeman, die zei snel naar het integrale radioverslag van Radio 1 te gaan luisteren.
Theo Maassen is mijn held! Ook leuk dat Koeman het goed opvat, had ie bij van Gaal niet hoeven proberen.
Depor Wrote:Theo Maassen is mijn held! Ook leuk dat Koeman het goed opvat, had ie bij van Gaal niet hoeven proberen.

Als van Gaal wint is ie minder prikkelbaar hoor en kan ie een geintje best waarderen...
Box Brother Wrote:
Depor Wrote:Theo Maassen is mijn held! Ook leuk dat Koeman het goed opvat, had ie bij van Gaal niet hoeven proberen.

Als van Gaal wint is ie minder prikkelbaar hoor en kan ie een geintje best waarderen...

Als hij niet wint soms ook.. zijn opmerking bij de musical awards was gewoon geniaal :!: :lol:
*HOP*

Ik haal dit topic alvast omhoog voor alle Ajacieden, Feyenoorders, Tukkers etc!

Bedankt voor de felicitaties! :cheers: :cheers:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9