FTM Forum

Full Version: Kan Nadal het nog?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
Ik dacht er net aan, maar moest het echt even checken want ik geloofde het niet: Rafa heeft sinds RG geen titel meer gewonnen cry
En toch staat hij nog voor Federer :lol:

Federer presteert alleen in de toernooien (op 2 na) die er niet toe doen...dus tja...
Kan Buurs het nog?
nee
Dat is het kromme van een jaarranking, maar het duurt niet lang meer voordat Federer hem heeft ingehaald. Kan deze week al =P~
Ook Nadal wordt hier wel weer erg snel afgeschreven zeg. Dat hij sinds RG geen toernooi heeft gewonnen heeft als belangrijkste reden: Djokovic. 3 GS finales van hem verloren sindsdien! Begin dit jaar kwam het nieuws dat hij met een zwaarder racket ging spelen, toen was iedereen nogal sceptisch. Zijn AO was ronduit goed te noemen voor zijn doen, en daarna heeft hij alleen van Fed verloren die on fire was in IW.
Tja, Federer won sinds RG wel een hoop titels. En toen was Djokovic er ook.
Rafa gaat winnen deze week!
Stille Wrote:Kan Buurs het nog?

buurs Wrote:nee

Als iedereen de hoop heeft opgegeven, betekent het dat je keihard terugkomt. Dus ik ben alvast gewaarschuwd.
Ad Wim Wrote:Tja, Federer won sinds RG wel een hoop titels. En toen was Djokovic er ook.

Voor hoeveel van die titels heeft hij Djokovic moeten verslaan? Niet vergelijkbaar derhalve.
_Tampie Wrote:
Ad Wim Wrote:Tja, Federer won sinds RG wel een hoop titels. En toen was Djokovic er ook.

Voor hoeveel van die titels heeft hij Djokovic moeten verslaan? Niet vergelijkbaar derhalve.

Kan Federer er wat aan doen als Djoko niet meedoet of als Djoko er al uit is?
Kan Nadal er wat aan doen dat hij hem steeds treft in de finale?

3 GS en 3x finale gehaald sinds RG, dus Nadal kan het nog. Maar de komende maanden heeft hij wat te laten zien, en daar is hij zelf donders goed van op de hoogte.
Er zijn vast wel meer toernooien waarin Nadal wellicht verder gekomen is dan Djoko (of waar Nadal wel en djoko niet meedeed), maar nergens wist Rafa dus te winnen. Geen zin om op te zoeken trouwens...

Om dus in deze te zeggen dat het aantal titels van Nadal tov Federer (Of andersom) volledig af te schuiven op een derde persoon, slaat dus nergens op...
_Tampie Wrote:Dat hij sinds RG geen toernooi heeft gewonnen heeft als belangrijkste reden: Djokovic

Ik zeg niet: dat hij sinds RG geen toernooi heeft gewonnen heeft als enige reden: Djokovic
_Tampie Wrote:Ook Nadal wordt hier wel weer erg snel afgeschreven zeg. Dat hij sinds RG geen toernooi heeft gewonnen heeft als belangrijkste reden: Djokovic. 3 GS finales van hem verloren sindsdien! Begin dit jaar kwam het nieuws dat hij met een zwaarder racket ging spelen, toen was iedereen nogal sceptisch. Zijn AO was ronduit goed te noemen voor zijn doen, en daarna heeft hij alleen van Fed verloren die on fire was in IW.

Net zoals jullie Federer al tig keer hebben afgeschreven.
_Tampie Wrote:Kan Nadal er wat aan doen dat hij hem steeds treft in de finale?
Dit is wel heel kort door de bocht. Wat Jansoe zegt, als Djokovic in de draw zit, en hij wint alsnog die toernooien, vind ik dat wel wat knapper dan telkens in de finale van hem verliezen.
Ik ben benieuwd hoe de knie van Nadal nog hersteld voor het gravelseizoen. Anders is het flink gedaan met zijn ranking.
Vamos Rafa!

Na Wimbledon weer op 1!
Hoe dan?
2400 verschil nu

deze week en in rome pakt nadal minimaal 800 pnt, dus totaal 1600 pnt


RG komt djoko 500 dichterbij

dus verschil na RG is 1300 pnt


Djoko gaat op wimbledon max halve finale halen en verliest dus min 1300 pnt
Het gaat heel lang goed, tot Wimbledon. Daar zie ik Nadal niet meer dan 1 ronde verder komen dan Djoko, dus dan is het nog niet genoeg.
Het zou me ook niks verbazen als djokovic deze week of in rome niet de finale haalt trouwens, hij lijkt erg wisselvallig te zijn de laatste weken. Aan de andere kant als hij de finale haalt heeft hij zeker kansen om van Nadal te winnen, hij lijkt gewoon de juiste tactiek gevonden te hebben om Nadal te bestrijden.
Nadal heeft het wel in eigen hand in ieder geval. Gewoon Madrid, Rome, RG en Wimbledon winnen en hij staat 1 Wink
(09-05-2012, 02:12 PM)_Tampie Wrote: [ -> ]Nadal heeft het wel in eigen hand in ieder geval. Gewoon Madrid, Rome, RG en Wimbledon winnen en hij staat 1 Wink

Dan heeft Djoko het ook in eigen hand. Die moet ook gewoon die 4 toernooien winnen
En nu dan?
dit is niet te verklaren.
Dit is te verklaren met het antwoord op de vraag die de titel is van dit topic....
Zet die nummer 1 maar even uit je hoofd.
Nadal kan nu zomaar eens 3e staan na deze week...Moet federer wel nog een flink aantal zware hordes nemen maar met een djokovic die niet in topvorm lijkt zou het me niks verbazen.

9615 - 510 = 9115
8520 + 640 = 9160
Federer komt bij toernooiwinst op 9430, volgens http://live-tennis.eu/
Verschil met berekening van Mac is dat de punten van Madrid er vorige week al af gingen, komende maandag valt Rome er af.

Hij heeft dus aan een finale niet voldoende (maar had dat ook bij Mac z'n berekening al niet).

Het zou wel grappig zijn als Nadal als 3e geplaatst RG in gaat.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7