FTM Forum

Full Version: Feyenoord - PSV / ADO - FC Twente / AFC Ajax - Excelsior
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Dugarry Wrote:Het percentage lege stoeltjes is in de Kuip dit seizoen helaas aanzienlijk hoger dan in de Aarsrena. Ik reken dan even alleen de competitiewedstrijden, kwa beker en europees gezien was het zeer moeilijk om tot een eerlijk vergelijk te komen tot mijn grote spijt.

Ben zelf ook een fan/gloryhunter, ben dus in 2003 voor het laatst in de Kuip geweest moet ik bekennen. Hoop er voor 2023 weer eens geweest te zijn, maar ben al blij als het voor 2033 is.

jaja, wij weten allemaal waar jij fan van bent en de reden is al geruime tijd duidelijk.

[Image: homos-lopen-hand-in-hand-620x754.jpg]
DE KNJB is ook weer lekker bezig en wil Bulykin alsnog vervolgen voor een zg elleboog in een duel met Douglas.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.adofans.nl/article/07972/Schorsing_Bulykin_zou_onterecht_zijn.htm">http://www.adofans.nl/article/07972/Sch ... t_zijn.htm</a><!-- m -->

Er is werkelijk niets aan de hand en Wegereef heeft het duel gezien en niet veroordeeld. Onbegrijpelijk dat de tuchtcommissie toch een onderzoek instelt. Gaan ze die smerige tackle van Vertonghen die slechts met geel is bestraft ook nog opnieuw bekijken dan?
Staat daar nou JODENZONEN? :razz:

[Image: homos-lopen-hand-in-hand-620x754.jpg][/quote]
EJR Wrote:DE KNJB is ook weer lekker bezig en wil Bulykin alsnog vervolgen voor een zg elleboog in een duel met Douglas.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.adofans.nl/article/07972/Schorsing_Bulykin_zou_onterecht_zijn.htm">http://www.adofans.nl/article/07972/Sch ... t_zijn.htm</a><!-- m -->

Er is werkelijk niets aan de hand en Wegereef heeft het duel gezien en niet veroordeeld. Onbegrijpelijk dat de tuchtcommissie toch een onderzoek instelt. Gaan ze die smerige tackle van Vertonghen die slechts met geel is bestraft ook nog opnieuw bekijken dan?

zaak boelikien geseponeerd. niemand weet waarom, behal ve het zeer sneue: op basis van de afgelegde verklaringen...

zo, dan kunnen ze nu met gerust hart ook de zaak van het neuzenscherm seponeren.
Waar in de regels staat dat dit niet toegestaan is?

De tussenstanden bij andere wedstrijden worden al jaren in de rust voorgedragen..... Mag dit wel?

Calimero huilehuilehuile Calimero huilehuilehuile Calimero
Bij PSV komen ze ook gewoon langs, maar dan zonder beelden. Vind de ophef ook een beetje overdreven.
Ekslem Wrote:Bij PSV komen ze ook gewoon langs, maar dan zonder beelden. Vind de ophef ook een beetje overdreven.

Rode kaarten niet.En het komt ook voorbij als Ajax scoort. Beelden van de 1-1 van PSV waren zondag niet te zien.
Die goal was ook niet om aan te gluren.
Peter Wrote:
Ekslem Wrote:Bij PSV komen ze ook gewoon langs, maar dan zonder beelden. Vind de ophef ook een beetje overdreven.

Rode kaarten niet.En het komt ook voorbij als Ajax scoort. Beelden van de 1-1 van PSV waren zondag niet te zien.

Kwam die kaart ook in beeld? En kwam die 1-1 van PSV niet voorbij?
rode kaart kwam ook in beeld ja...volgens mij niet de overtreding zelf maar alleen het geven van de rode kaart en het afdruipen van engelaar. de 1-1 kwam alleen als tekst voorbij.

de 3-1 kwam trouwens ook alleen in tekst voorbij. Alleen de 1-0, de 2-1 en de rode kaart waren beelden van.
Ik zal ook eens van me laten horen, Ik zat in het uitvak bij Ajax-Excelsior en wat me vaak opvalt is het gefluit van de zogenaamde Ajax-spelers wanneer het niet draait. Wat een triest volk zeg en dan ook je eigen spits constant uitfluiten. Nee daar gaan ze beter van voetballen! Ze hadden hulp van boven (scorebord) nodig om er wat van te maken. Er kwam opeens sfeer in het stadion en het ging kolken.
Daarnaast lees ik regelmatig over Feyenoord en goede sfeer. Volgens mij is er al een jaar of 10 geen sfeer meer bij Feyenoord. Ze willen nooit liedjes/melodieen die bij andere clubs gebruikt worden. Een Ultras vak willen ze ook al niet. En als ze al een nieuw liedje hebben zingt de rest niet mee.
Stille Wrote:Ik zal ook eens van me laten horen, Ik zat in het uitvak bij Ajax-Excelsior en wat me vaak opvalt is het gefluit van de zogenaamde Ajax-spelers wanneer het niet draait. Wat een triest volk zeg en dan ook je eigen spits constant uitfluiten. Nee daar gaan ze beter van voetballen! Ze hadden hulp van boven (scorebord) nodig om er wat van te maken. Er kwam opeens sfeer in het stadion en het ging kolken.


dat was natuurlijk ook gebeurd als die beelden niet vertoond waren. ook dan weten ze heus dat ze achterstonden.

Quote:Daarnaast lees ik regelmatig over Feyenoord en goede sfeer. Volgens mij is er al een jaar of 10 geen sfeer meer bij Feyenoord. Ze willen nooit liedjes/melodieen die bij andere clubs gebruikt worden. Een Ultras vak willen ze ook al niet. En als ze al een nieuw liedje hebben zingt de rest niet mee.

afgelopen zondag was er een uitermate goeie sfeer in de kuip. dat is niet altijd zo idd, we gaan niet een beetje de mensen die sfeer willen vermaken. we zijn geen zangkoor. het feyenoordpubliek staat en stond er om bekend dat ze een wedstrijd kunnen keren. liedjes zingen daar heb je geen reet aan, en dat brengt normaal gesproken ook geen sfeer. sfeer wordt met name gemaakt door het met zijn allen (!, dus niet slechts een deel) beleven van en meeleven met de wedstrijd. als je 4-0 voor of achter staat heeft dat natuurlijk allemaal geen zin meer. de twente josties staan dan nog steeds op hun trommel te rammen en het monotone twente enschede te zingen, maar dat heeft wat mij betreft geen hol met sfeer te maken, sterker nog, ik vind het irritant.

een jaar of 9 geleden, dat binnen de door jou genoemde 10 jaar valt, wonnen we de uefa cup. ik ken neuzen die daar bij wedstrijden geweest zijn en die het kippenvel op hun arm hadden staan, en dat was niet bij de finale. ook daarna is er regelmatig een goeie sfeer geweest, maar dat is uiteraard niet altijd zo.

tegenwoordig is er weer wat leuks verzonnen, een heel vak zingt: komen wij uit rotterdam? en uit een vak aan de overkant van het stadion komt dan: ken je dat niet horen dan? simpel maar heel geestig en ook weer heel uniek.

in engeland zie je dit verschil in beleving ook. arsenal is gruwelijk saai met alleen maar klagende mensen als er een bal niet aankomt en bij spurs zitten ze bovenop het spel en foeteren bij elke beslissing van de scheids die tegen is (ook al is het terecht). het is niet voor niets dat ajakkes en arsenalpubliek vaak met elkaar vergeleken worden.

zonder te willen jij-bakken wil ik besluiten met het feit dat ik heel vaak naar excelsior ben geweest en daar is uberhaupt geen sfeer, zelfs geen slechte.
Precies Waf. Iedere supporter met een radio of telefoontje met internet had al heel snel kunnen weten wat de andere tussenstanden waren..
Bocaloca Wrote:Precies Waf. Iedere supporter met een radio of telefoontje met internet had al heel snel kunnen weten wat de andere tussenstanden waren..

exact. ik denk dan ook dat de ajakkesdirectie alleen even wilde laten zien hoe het er uit ziet als er wel sfeer is.
:razz:
Dat komen wij uit Rotterdam wordt al jaren bij Sparta gezongen check youtube en dan komen wij uit rotterdam sparta intikken). Ik heb zelf tot 6 jaar geleden een Gold Card bij Feyenoord gehad en ging naar de gekste plekken in Europa (van FC Jazz, Akranes tot Ferencvaros) dus ik weet hoe het er altijd aan toe is gegaan. Neemt niet weg dat het steeds minder wordt en dat is gewoon jammer. Het heeft natuurlijk ook met prestaties te maken maar als ik voor de tv zit en ik hoor het uitvak meer dan die 40.000 trouwe mensen ja dan snap ik dat niet. Dat is echt anders geweest maar als er wie niet spring is een jood ten gehore wordt gebracht doen de mensen wel allemaal mee. Vreemd vind ik dat. Ik heb het er vaak met Feyenoorders over en die geven mij gelijk. Er was van de week zelfs een discussie op Rijnmond of de haat tegen Ajax niet groter is dan de liefde voor de eigen club Undecided

Om de sfeer bij Excelsior te bestempelen als slecht gaat me te ver. Achter het doel is het vaak een gezellige boel, al is de groep niet groot maar ja wat wil je met 3500 man op de tribune. Regelmatig leuke sfeeracties, megadoeken etc en een flinke groep die 90 min door blijft gaan.
Maar we zullen jullie zondag wel effe helpen hoor. Wij pakken minstens een puntje tegen FCU :Big Grin
Stille Wrote:Dat komen wij uit Rotterdam wordt al jaren bij Sparta gezongen check youtube en dan komen wij uit rotterdam sparta intikken).

dat wist ik niet, zou kunnen, en dan moet we daar direct mee stoppen.

Quote:Ik heb zelf tot 6 jaar geleden een Gold Card bij Feyenoord gehad en ging naar de gekste plekken in Europa (van FC Jazz, Akranes tot Ferencvaros) dus ik weet hoe het er altijd aan toe is gegaan. Neemt niet weg dat het steeds minder wordt en dat is gewoon jammer.

oh, nu krijgen we de ervaringsargumenten. een goldcard zegt mij weinig, dat was alleen leuk voor uitwedstrijden. je kan wat mij betreft volstaan te zeggen dat je een scc had. ik zit er al vanaf 86. tot de jaren 90 zat er gemiddeld minder dan 20k. hoezo het wordt slecht. begin jaren 90 kwam er een opleving. maar het is nooit zo geweest dat er de hele tijd gezongen werd. misschien bij uitwedstrijden, maar thuis zeker niet. de sfeer verandert wel, dat is niet gek, je bent een generatie verder, het is anders, maar slechter vind ik onzin. ik kan nu met mijn kinderen naar de kuip, ik weet niet of ik dat begin jaren 90 gedurfd had. maar in de kern is er weinig gewijzigd: als het er echt om gaat staat de kuip als een blok achter het elftal.

Quote:Het heeft natuurlijk ook met prestaties te maken maar als ik voor de tv zit en ik hoor het uitvak meer dan die 40.000 trouwe mensen ja dan snap ik dat niet.

ook dat is altijd al zo geweest. om een of andere reden staat er ongeveer 1 microfoon in de kuip en dat is bij het uitvak. dat is ook regelmatig aangebracht als argument voor de grote complottheorie, dat men bij de nos wil suggereren dat het maar een saaie boel is in de kuip. en dat verzin ik echt niet dat de meeste feyenoorders zo denken....

Quote:Dat is echt anders geweest maar als er wie niet spring is een jood ten gehore wordt gebracht doen de mensen wel allemaal mee.

ik niet!

Quote:Vreemd vind ik dat. Ik heb het er vaak met Feyenoorders over en die geven mij gelijk.

dit is geen ervaringsargument, maar wel een soortgelijke: een 'iedereen zegt het dus het is waar' redenering. ik hoor ook wel eens mensen zeggen dat vroeger alles beter was. ik ben daar nooit zo van onder de indruk.

wel vind ik dat het legioen spelers kan maken en breken. als ze twijfels hebben over een speler, komt de speler daar nooit doorheen. als ze voor 100% achter een speler staan, voelt zo'n speler zich zekerder en groeit hij boven zichzelf uit. voorbeeld nu is de vrij. negatief voorbeeld is bruins.
Quote:Er was van de week zelfs een discussie op Rijnmond of de haat tegen Ajax niet groter is dan de liefde voor de eigen club Undecided

dat was ook een actueel punt, omdat men suggereerde dat wij expres zouden willen verliezen van psvee. dat is grote kolder. overigens heeft juist rijnmond heel veel redenen om feyenoord zwart te maken, maar dat geheel terzijde.

Quote:Om de sfeer bij Excelsior te bestempelen als slecht gaat me te ver. Achter het doel is het vaak een gezellige boel, al is de groep niet groot maar ja wat wil je met 3500 man op de tribune. Regelmatig leuke sfeeracties, megadoeken etc en een flinke groep die 90 min door blijft gaan.

ik zei niet slecht, ik zei dat er geen sfeer was. gechargeerd. ik ging daar regelmatig kijken, vnl vanwege de uitmuntende prestatie van bruins, maar er is echt heel weinig te beleven. die 37 josties achter het doel, dat komt zo ontzettend zielig over, dat maakt het eigenlijk alleen maar schrijnender.
Stille Wrote:Maar we zullen jullie zondag wel effe helpen hoor. Wij pakken minstens een puntje tegen FCU :Big Grin

dat zal jullie vast lukken op dat kunstgrasveld van 9 bij 2 meter.
Kan wel merken dat je al een tijd niet meer op Woudestein bent geweest. De laatste 2 jaar is staan achter het doel helemaal vol en volgend jaar wordt het staanvak zelfs vergroot omdat er te veel gedrang is. Club is op de goede weg, zowel financieel als qua supportersaantallen. Kom gerust in de play offs eens langs. Er is de afgelopen tijd veel veranderd
Quote:ik zei niet slecht, ik zei dat er geen sfeer was. gechargeerd. ik ging daar regelmatig kijken, vnl vanwege de uitmuntende prestatie van bruins, maar er is echt heel weinig te beleven. die 37 josties achter het doel, dat komt zo ontzettend zielig over, dat maakt het eigenlijk alleen maar schrijnender.

Nee, in de Kuip is sfeer lekker. Enkele maanden geleden brulde iedereen daar nog "schaam je dood" en zelfs tijdens de 6-1 tegen Willem 2 hoorde je het Legioen ook niet. Bij Feyenoord is er juist geen sfeer als je naar de Rotterdamse clubs kijkt. Je kan wel allemaal zogenaamd als trouw Legioen komen, maar als je massaal je kop niet opentrekt, heeft het elftal er ook geen ruk aan. Dat er microfoons op de tweede ring bij het uitvak staan, is natuurlijk volslagen onzin. Microfoons staan alleen aan het veld. Bovendien heeft de NOS er geen enkel belang bij. Ik weet nog wel van vroeger als het Legioen tijdens UEFA cup-wedstrijden zong je dat juist wel hoorde en de NOS dat juist prees. Dat microfonenverhaal is calimerogedrag ten top. Nu is de sfeer gewoon slecht. Bij Feyenoord-Excelsior heb ik jullie 2x gehoord: toen Castaignos scoorde en toen die burgerking inviel.

Bij excelsior hoor je ons ook niet voortdurend op tv, komt omdat we niet met 10000en zijn, dat geef ik toe. Maar er wordt wel door een vast groepje altijd gezongen en in de Kuip is dat gewoon gewoon echt niet het geval. Niet voor niets zeggen fans vanuit de hele eredivisie het liefst naar Excelsior te gaan van alle Rotterdamse club, omdat daar de sfeer qua zingen en qua gemoedelijkheid altijd het beste is. De groep bij Excelsior die sfeer maakt, maakt wel de hele wedstrijd door sfeer en de spelers geven duidelijk aan zich daardoor gesteund te voelen, omdat ze op het veld veel van die steun merken (waarbij we wel als voordeel hebben dat het stadion klein is, waardoor relatief weinig geluid wegsterft, I admit). Het gevoel vocaal continue te worden ondersteund zullen weinig Feyenoord-spelers dit jaar hebben gehad, het was tot paar weken terug alleen maar afblaffen wat er gebeurde. En als je wat in de Kuip hoort is het of een standaard Rotterdam-liedje of anti-Ajax. Nee, mij maak je niets meer wijs over het trouwe Legioen. Dat het Legioen nog altijd massaal komt, dat klopt en dat is lovenswaardig, maar een 12e man is het allang niet meer. Het woord 'zielig' past dus alleen bij het zelfbeeld van de gemiddelde kakkerlak.

En over Josties gesproken: het meest debiele gedrag vind je nog altijd in de Kuip. Tegen Excelsior stonden volwassen mannen de ergste dingen en ziektes naar kinderen van de Excelsior kidsclub te brullen. En toen jullie paar jaar geleden, net als dit jaar, terecht onderuit gingen op Woudestein, werd er een steward door een frusti Feyenoord-fan door de ruiten geduwd. Dat is debiel volk, dus de term josties komt maar van toepassing op een Rotterdamse club.

We lieten het zien op 16-5-2010 en 15-8-2010: Excelsior is de club van Rotterdam!!
Kom nu ook al zo'n 6 jaar bij Excelsior en elk jaar groeit de club. Als we erin blijven zouden we eindelijk eeens van ons slechte imago af kunnen kome en stappen maken. Dit gaat ook gebeuren... De sfeer is gezellig, nooit gezeik en je kent iedereen. Wat wil je nog meer?
jezus christus, hoeveel kansen heeft ajax nodig om die 1-3 te maken...
Ik ben lekker aan het teletekstsupporteren op het moment en het lijkt weer dramatisch wat PSV aan het doen is. Dzsudzsak geel en geschorst voor de laatste wedstrijd, heerlijk. =D> #-o Niet dat het ertoe doet nu Ajax voor staat.
PSV is uitgeschakeld voor kampioenschap.
overigens echt heerlijk al die wedstrijden op zondag zeg, ouderwets spannend...
En dan Ajax-Twente op de laatste speeldag bij deze stand, dat is toch fantastisch.
ja, dat wordt echt een spannende pot, zo'n zin in... Maar eerst volgende week naar de Kuip. Wat mij betreft alle spelers die op scherp staan niet opstellen.
Is een tijd geleden dat ik in de Kuip geweest ben trouwens. Laatste keer was de schitterende 2-3 een jaar of 5 a 6 geleden
Gele kaarten voor de beker tellen niet. Direct rood wel.

Twente maakt over 2 weken ver in blessuretijd 1-1, PSV wint bij Groningen en een volle Arena druipt af met plek 3 en niet eens CL-voetbal. Zo'n zin in. :razz: [-o<
Echt niet verwacht dat Ajax zou winnen bij Heerenveen, knappe prestatie! =D>
Daarnaast natuurlijk top dat PSV in ieder geval niet met de schaal naar huis gaat. Ik gun het ze gewoon niet, zal wel jaloezie zijn dat ze de laatste jaren te veel hebben gewonnen. Ben erg benieuwd wat Ajax en Twente onder echte druk kunnen, superspannend!!
Pages: 1 2 3 4