FTM Forum

Full Version: Bekerfinale: Ajax - PSV
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8
Daarom tussen haakjes........

Alsof deze ongeregeldheden niet bij PSV of Feyenoord vookomen/voorkwamen
Gezien de dag en het tijdstip waren het gewoon van die kansloze allochtone schooljochies :wink:

De meeste supporters waren er niet eens, kinderen, toeristen en werklozen.
Dugarry Wrote:Gezien de dag en het tijdstip waren het gewoon van die kansloze allochtone schooljochies :wink:

De meeste supporters waren er niet eens, kinderen, toeristen en werklozen.

:cheers: 't lampje begint te branden.
centre court Wrote:
Treesong Wrote:Ik wandelde toevallig over de Coolsingel toen Feijenoord voor het laatst het halen van de titel vierde... ik zag geen 200.000 man, maar dat kwam wellicht omdat ik moest hollen voor me leven :waf:

dat zal je leren :8:

Als ik waterkanonnen ontwaar en de plaatselijke hermandad zie rondlopen met getrokken dienstpistolen, ga ik liever een blokkie om... want zelfs met een bloemetje ben ik dan niet veilig!
Lamme Lennie Wrote:Als er niet te zeiken valt op Ajax zelf, dan maar op de 'supporters' :roll:

LL, wil je Calimeropijlen richten op de juiste ey?! Arnhem-Tukkerland is nog een flink eindje rijden Wink
Maar je hebt gelijk, als het Feyenoordsupporters waren dan had ik gezegd:

"Hup Feijenooit, ik zag nog een lantaarnpaal overeind staan op het nieuws"

En als het PSV-supporters waren geweest dan had ik gezegd:

"Hup PisVee, ik zag nog een lantaarnpaal overeind staan op het nieuws"

Dus inderdaad, ik kies heel specifiek Ajax uit om op te zeiken :roll:
Schijnbaar voel je je aangevallen... Leg mij maar eens uit waarom!
"PSV trots op onze supporters"

9 mei 2006 16:30

Nu het seizoen 2005-2006 er op zit, wil de leiding van PSV onderstrepen "verschrikkelijk" trots te zijn op de PSV-supporters. "Hun gedrag in eigen huis en op vreemde bodem was uitstekend", zegt voorzitter Westerhof.


© PSV Media - Westerhof: "Positief ten opzichte van de club."

Positief en respectvol
PSV speelde dit seizoen voor het eerst in het Philips Stadion zonder de hekken langs de zijlijn. Niet één keer leidde dat tot een incident, niemand waagde zich eraan om de (duidelijk gecommuniceerde regels) te overtreden. "We zijn als PSV daarom trots op onze supporters, we hadden de stap ook niet genomen als we daar niet het volste vertrouwen in hadden. Hun gedrag was volwassen, voorbeeldig en ten alle tijden positief ten opzichte van de club, onze stewards en respectvol naar de tegenstander toe. Dat mag ook best eens hardop worden gezegd", aldus de voorzitter dinsdagmiddag in het stadion.

"Zó hoort het te zijn"
Ook in uitwedstrijden toonde de PSV-aanhang zich van de goede kant. "Neem afgelopen zondag in de Kuip, rondom de bekerfinale. Niets gebeurd, een prima verloop van het vervoer, geen enkel bijzonder incident gemeld. En zó hoort het te zijn. En ook tijdens de kampioensviering, op een klein incident na verliep alles wéér vlekkeloos, zoals bij elke viering in de stad. Als twaalfde man geeft onze aanhang voor 99,9% het goede voorbeeld. De afscheidswedstrijd van onze technische staf, de Europese krakers, de toppers in de competitie, moeilijke uitduels: allemaal super", zegt Westerhof, die uitkijkt naar de UEFA Cup-finale tussen Middlesbrough en Sevilla. "Duizenden Engelsen en Spanjaarden gebroederlijk in Eindhoven, het wordt één groot voetbalfeest voor de hele stad. Natuurlijk zijn de autoriteiten, net als onze organisatie, paraat en voorbereid, maar ik denk dat het een geweldige Europese avond wordt. Sterker nog, dat weet ik zelfs zeker", stelt de voorzitter.


Ajax en Amsterdam op zoek naar alternatieven voor huldigingen?

BRON: Het Parool

Het Parool meldt dat burgemeester met Ajax en de politie gaat overleggen om te kijken of er alternatieven zijn voor eventuele huldigingen in de toekomst. "Cohen zegt niet nooit meer Leidseplein, maar zoals het gisteren ging, kan het niet meer. Iedereen heeft hier de buik van vol. Dit kun je ondernemers ook niet aandoen", zegt zijn woordvoerster. De politie wil zich niet uitlaten over de vraag of huldigingen voortaan elders moeten worden gehouden. "Dat is een zaak van het stadsbestuur. De huldiging ging prima totdat een paar honderd zich supporters noemende lieden onderling begonnen te vechten".
Peter Wrote:"PSV trots op onze supporters"

9 mei 2006 16:30

Nu het seizoen 2005-2006 er op zit, wil de leiding van PSV onderstrepen "verschrikkelijk" trots te zijn op de PSV-supporters. "Hun gedrag in eigen huis en op vreemde bodem was uitstekend", zegt voorzitter Westerhof.


© PSV Media - Westerhof: "Positief ten opzichte van de club."

Positief en respectvol
PSV speelde dit seizoen voor het eerst in het Philips Stadion zonder de hekken langs de zijlijn. Niet één keer leidde dat tot een incident, niemand waagde zich eraan om de (duidelijk gecommuniceerde regels) te overtreden. "We zijn als PSV daarom trots op onze supporters, we hadden de stap ook niet genomen als we daar niet het volste vertrouwen in hadden. Hun gedrag was volwassen, voorbeeldig en ten alle tijden positief ten opzichte van de club, onze stewards en respectvol naar de tegenstander toe. Dat mag ook best eens hardop worden gezegd", aldus de voorzitter dinsdagmiddag in het stadion.

"Zó hoort het te zijn"
Ook in uitwedstrijden toonde de PSV-aanhang zich van de goede kant. "Neem afgelopen zondag in de Kuip, rondom de bekerfinale. Niets gebeurd, een prima verloop van het vervoer, geen enkel bijzonder incident gemeld. En zó hoort het te zijn. En ook tijdens de kampioensviering, op een klein incident na verliep alles wéér vlekkeloos, zoals bij elke viering in de stad. Als twaalfde man geeft onze aanhang voor 99,9% het goede voorbeeld. De afscheidswedstrijd van onze technische staf, de Europese krakers, de toppers in de competitie, moeilijke uitduels: allemaal super", zegt Westerhof, die uitkijkt naar de UEFA Cup-finale tussen Middlesbrough en Sevilla. "Duizenden Engelsen en Spanjaarden gebroederlijk in Eindhoven, het wordt één groot voetbalfeest voor de hele stad. Natuurlijk zijn de autoriteiten, net als onze organisatie, paraat en voorbereid, maar ik denk dat het een geweldige Europese avond wordt. Sterker nog, dat weet ik zelfs zeker", stelt de voorzitter.

ze houden 90 minuten hun muil, noem het maar positief. Undecided

en die 3 supporters die meegaan naar een uitwedstrijd gedragen zich ook altijd? vinjut gek, valt al snel op anders. Undecided

ik krijg een ontzettende evangelische omroep gevoel bij dit verhaal van westerhof. so boring.......
waf Wrote:
Peter Wrote:"PSV trots op onze supporters"

9 mei 2006 16:30

Nu het seizoen 2005-2006 er op zit, wil de leiding van PSV onderstrepen "verschrikkelijk" trots te zijn op de PSV-supporters. "Hun gedrag in eigen huis en op vreemde bodem was uitstekend", zegt voorzitter Westerhof.


© PSV Media - Westerhof: "Positief ten opzichte van de club."

Positief en respectvol
PSV speelde dit seizoen voor het eerst in het Philips Stadion zonder de hekken langs de zijlijn. Niet één keer leidde dat tot een incident, niemand waagde zich eraan om de (duidelijk gecommuniceerde regels) te overtreden. "We zijn als PSV daarom trots op onze supporters, we hadden de stap ook niet genomen als we daar niet het volste vertrouwen in hadden. Hun gedrag was volwassen, voorbeeldig en ten alle tijden positief ten opzichte van de club, onze stewards en respectvol naar de tegenstander toe. Dat mag ook best eens hardop worden gezegd", aldus de voorzitter dinsdagmiddag in het stadion.

"Zó hoort het te zijn"
Ook in uitwedstrijden toonde de PSV-aanhang zich van de goede kant. "Neem afgelopen zondag in de Kuip, rondom de bekerfinale. Niets gebeurd, een prima verloop van het vervoer, geen enkel bijzonder incident gemeld. En zó hoort het te zijn. En ook tijdens de kampioensviering, op een klein incident na verliep alles wéér vlekkeloos, zoals bij elke viering in de stad. Als twaalfde man geeft onze aanhang voor 99,9% het goede voorbeeld. De afscheidswedstrijd van onze technische staf, de Europese krakers, de toppers in de competitie, moeilijke uitduels: allemaal super", zegt Westerhof, die uitkijkt naar de UEFA Cup-finale tussen Middlesbrough en Sevilla. "Duizenden Engelsen en Spanjaarden gebroederlijk in Eindhoven, het wordt één groot voetbalfeest voor de hele stad. Natuurlijk zijn de autoriteiten, net als onze organisatie, paraat en voorbereid, maar ik denk dat het een geweldige Europese avond wordt. Sterker nog, dat weet ik zelfs zeker", stelt de voorzitter.

ze houden 90 minuten hun muil, noem het maar positief. Undecided

en die 3 supporters die meegaan naar een uitwedstrijd gedragen zich ook altijd? vinjut gek, valt al snel op anders. Undecided

ik krijg een ontzettende evangelische omroep gevoel bij dit verhaal van westerhof. so boring.......

Hoe vaak ben je dit seizoen in het Philipsstadion geweest dan? :o
Marshall Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Als er niet te zeiken valt op Ajax zelf, dan maar op de 'supporters' :roll:

LL, wil je Calimeropijlen richten op de juiste ey?! Arnhem-Tukkerland is nog een flink eindje rijden Wink
Maar je hebt gelijk, als het Feyenoordsupporters waren dan had ik gezegd:

"Hup Feijenooit, ik zag nog een lantaarnpaal overeind staan op het nieuws"

En als het PSV-supporters waren geweest dan had ik gezegd:

"Hup PisVee, ik zag nog een lantaarnpaal overeind staan op het nieuws"

Dus inderdaad, ik kies heel specifiek Ajax uit om op te zeiken :roll:
Schijnbaar voel je je aangevallen... Leg mij maar eens uit waarom!

Grappig, ik doelde niet specifiek op jouw reactie, anders had ik die wel gequote. Ik doelde op de reacties in dit topic an sich. Altijd iets zoeken om over te zeiken. Is het niet het geluk waarmee ze winnen, dan is het wel het vertoonde spel of in dit geval een aantal "supporters" die de huldiging achteraf verzieken. Gelukkig zijn dit soort gasten niet aanwezig bij andere clubs :roll:
Ik voel me niet aangevallen, ik ben namelijk een teletekst-supporter, en die mogen hier op het forum eigenlijk niet eens over een dergelijk onderwerp praten (toch neem ik felicitaties die niet aan mij gericht zijn in ontvangst Bredanaar, of je het wil of niet :wink: ) Maar laten we wel objectief blijven.

Speciaal voor de PSV-ers met reacties in dit topic:


Quote:Tienduizenden bij huldiging PSV

UTRECHT - 09/04/06 - (Novum) - Tussen de vijftig- en zestigduizend mensen hebben in Eindhoven de huldiging van PSV bijgewoond. De voetbalclub werd zondag voor de negentiende keer landskampioen. De Mobiele Eenheid moest na de huldiging worden ingezet omdat op het Stadhuisplein ongeregeldheden ontstonden, meldt de politie.

Rond 21.45 had de politie 25 mensen aangehouden. Zij zouden rond de voetbalwedstrijd tegen Groningen en tijdens de huldiging zwaar vuurwerk hebben afgestoken. Ook zouden zij vernielingen hebben aangericht en zouden mensen zijn mishandeld.

Is dit zoveel anders dan wat er gister is gebeurd?
Lamme Lennie Wrote:Rond 21.45 had de politie 25 mensen aangehouden. Zij zouden rond de voetbalwedstrijd tegen Groningen en tijdens de huldiging zwaar vuurwerk hebben afgestoken. Ook zouden zij vernielingen hebben aangericht en zouden mensen zijn mishandeld.

Is dit zoveel anders dan wat er gister is gebeurd?[/quote]

Ja, LL dat is heel veel anders. Dat was een relletje van misschien 3 minuten, geen plein schoongeveegd, geen ruiten gesneuveld enz.
Lamme Lennie Wrote:Grappig, ik doelde niet specifiek op jouw reactie, anders had ik die wel gequote. Ik doelde op de reacties in dit topic an sich. Altijd iets zoeken om over te zeiken. Is het niet het geluk waarmee ze winnen, dan is het wel het vertoonde spel of in dit geval een aantal "supporters" die de huldiging achteraf verzieken. Gelukkig zijn dit soort gasten niet aanwezig bij andere clubs :roll:
Ik voel me niet aangevallen, ik ben namelijk een teletekst-supporter, en die mogen hier op het forum eigenlijk niet eens over een dergelijk onderwerp praten (toch neem ik felicitaties die niet aan mij gericht zijn in ontvangst Bredanaar, of je het wil of niet :wink: ) Maar laten we wel objectief blijven.

Tuurlijk blijven we/blijf ik objectief. Daarom zeg ik ook dat als PSV een dergelijk iets heeft ik het ook schandalig vind en als het bij 'mijn eigen' cluppie gebeurd ik het ook chandalig vind. En dan zal ik er net zo hard wat van roepen.
Zelfde met altijd het geluk. Je moet toegeven, het aantal maal dat Ajax in de laatste minuten scoort is ofwel geluk ofwel enorm duits voetbal te noemen. En ook hier, als dit op zou vallen bij andere clubs: hetzelfde laken een pak....
Omtrent het vertoonde spel zul je mij niet zo snel horen maar kan ik het me wel voorstellen. Ajax heeft immers altijd gepredikt 'mooi voetbal' te willen spelen. Dat is heel erg Nederlands (zie je ook bij Neerlands elftal terug) maar is ook iets waarop je kunt worden teruggepakt. Twente of Feijenoord staan erom bekend om 'werkvoetbal' te spelen, daar zal niemand van staan te kijken als ze een wedstrijd niet mooi spelen maar wel winnen. Bij Ajax ligt dat nou eenmaal anders en tsja, daar word je dan op gepakt.
In mijn ogen staat de traditionele top 3 nou eenmaal te boek als: 1. PSV: effectief voetbal, een kans een goal; 2. Feijenoord: werkvoetbal, sleuren, mouwen opstropen; 3. Ajax: mooit voetbal, balbezit, tikken, techniek.
Uiteraard betekent dit niet dat het ook altijd zo gebeurt (kan me erg inefficiente wedstrijden van PSV herinneren en erg mooie wedstrijden van Feijenoord) maar zo staan ze imo wel aangeschreven in Nederland.
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Rond 21.45 had de politie 25 mensen aangehouden. Zij zouden rond de voetbalwedstrijd tegen Groningen en tijdens de huldiging zwaar vuurwerk hebben afgestoken. Ook zouden zij vernielingen hebben aangericht en zouden mensen zijn mishandeld.

Is dit zoveel anders dan wat er gister is gebeurd?

Ja, LL dat is heel veel anders. Dat was een relletje van misschien 3 minuten, geen plein schoongeveegd, geen ruiten gesneuveld enz.[/quote]

Dan sloegen die vernielingen zeker op een paar bierglazen die ze stuk hadden gegooid............foei jongens, niet meer doen he :roll:
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Rond 21.45 had de politie 25 mensen aangehouden. Zij zouden rond de voetbalwedstrijd tegen Groningen en tijdens de huldiging zwaar vuurwerk hebben afgestoken. Ook zouden zij vernielingen hebben aangericht en zouden mensen zijn mishandeld.

Is dit zoveel anders dan wat er gister is gebeurd?

Ja, LL dat is heel veel anders. Dat was een relletje van misschien 3 minuten, geen plein schoongeveegd, geen ruiten gesneuveld enz.[/quote]

Toch wordt er gesproken over vernielingen en mishandelingen (ik verzin het heus niet zelf hoor :razz: ) , en ook hier moest de ME charges uitvoeren (dat gebeurt vast niet allemaal in 3 minuten). Misschien was het van een wat mindere aard, maar het geeft aan dat je niet alleen in Amsterdam last heb van dit soort randdedielen met een IQ van een baksteen.
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Rond 21.45 had de politie 25 mensen aangehouden. Zij zouden rond de voetbalwedstrijd tegen Groningen en tijdens de huldiging zwaar vuurwerk hebben afgestoken. Ook zouden zij vernielingen hebben aangericht .en zouden mensen zijn mishandeld

Is dit zoveel anders dan wat er gister is gebeurd?

Ja, LL dat is heel veel anders. Dat was een relletje van misschien 3 minuten, geen plein schoongeveegd, geen ruiten gesneuveld enz.

Dan ben ik benieuwd wat ze dan vernield hebben... Een paar dode takken? Tuinkabouters?
Lamme Lennie Wrote:maar het geeft aan dat je niet alleen in Amsterdam last heb van dit soort randdedielen met een IQ van een baksteen.
Beweert iemand anders dan?
Marshall Wrote:
Lamme Lennie Wrote:maar het geeft aan dat je niet alleen in Amsterdam last heb van dit soort randdedielen met een IQ van een baksteen.
Beweert iemand anders dan?

Nee, maar het is weinig objectief om nu te stellen dat supporters van Ajax hun eigen feestje verzieken, als dat bij je eigen club ook is gebeurd.
Lamme Lennie Wrote:
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Rond 21.45 had de politie 25 mensen aangehouden. Zij zouden rond de voetbalwedstrijd tegen Groningen en tijdens de huldiging zwaar vuurwerk hebben afgestoken. Ook zouden zij vernielingen hebben aangericht en zouden mensen zijn mishandeld.

Is dit zoveel anders dan wat er gister is gebeurd?

Ja, LL dat is heel veel anders. Dat was een relletje van misschien 3 minuten, geen plein schoongeveegd, geen ruiten gesneuveld enz.

Toch wordt er gesproken over vernielingen en mishandelingen (ik verzin het heus niet zelf hoor :razz: ) , en ook hier moest de ME charges uitvoeren (dat gebeurt vast niet allemaal in 3 minuten). Misschien was het van een wat mindere aard, maar het geeft aan dat je niet alleen in Amsterdam last heb van dit soort randdedielen met een IQ van een baksteen.[/quote]

Als een busje het plein oprijdt een paar gasten inlaad en weer wegrijdt een charge is, dan was er idd een charge. En er staat zouden vernielingen zijn verricht en zouden mensen zijn mishandelt, maar t was gewoon een vechtpartijtje. :|
Kolere, kunnen jullie ff een cursus quoten gaan volgen? Dit wordt zo onleesbaar, stelletje amotorische dwazen!
Hoef Wrote:Kolere, kunnen jullie
ff een cursus quoten gaan volgen? Dit wordt zo onleesbaar, stelletje amotorische dwazen!

Hoezo?
Forumkleuter, ga eens heel snel naar bed!
Forumkleuter,
Hoef Wrote:ga eens heel snel naar bed!

ps. wordt morgen 12 dus laat me! :letitallout:
Feli alvast!
Feli alvast!
Bedankt.. onderstaande foto bewijst overigens dat alle Amsterdammers alleen maar willen vechten! :razz:

[Image: Andr__Ooijer_krijgt_229293h.jpg]
Peter Wrote:Bedankt.. onderstaande foto bewijst overigens dat alle Amsterdammers alleen maar willen vechten! :razz:

[Image: Andr__Ooijer_krijgt_229293h.jpg]

weer een mooi bewijs van het complot. amsterdammer keelt huntelaars, de laatste haalt uit met de vlakke hand en wat doet de knjb scheids? hij doet gewoon zijn ogen dicht! :razz:
:lol: :lol:
Go Ooijert Go Ooijert =D>
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vkmag.com/media/rellenajax/">http://www.vkmag.com/media/rellenajax/</a><!-- m -->
Hadden zie hier die koreaanse ME, die hier enkele malen ter sprake is gekomen, niet even op af kunnen sturen?

Zonde van die 2 busjes zeg.
Quote:Vooronderzoek naar PSV-keeper Gomes

Uitgegeven: 10 mei 2006 14:50
Laatst gewijzigd: 10 mei 2006 14:50

ZEIST - De aanklager betaald voetbal van de KNVB is woensdag een vooronderzoek begonnen naar PSV-doelman Gomes. De keeper zou zondag in de bekerfinale tegen Ajax hebben nagetrapt in de richting van Wesley Sneijder.

Gomes heeft tot 15 mei de tijd een schriftelijk verweer in te dienen bij de voetbalbond.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8