FTM Forum

Full Version: Davis Cup 2012
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6
het foeilelijke jasje is weer aan, klaar om naar amsterdam te gaan!
(14-09-2012, 07:59 PM)Ad Wim Wrote: [ -> ]Vamos!
Isner verliest twee belangrijke 5-setters in korte tijd, niets voor hem.

Net als op Wimbledon en RG, beetje gemiste kansen jaar zo bij 'm.
Wordt een leuke en spannende ontmoeting dit weekend Big Grin



'Almagro zwakke punt Spanje'

PRAAG -
Tomas Berdych heeft twee dagen voor de start van de finale van de Davis Cup tussen Tsjechië en Spanje de verhoudingen op scherp gezet. "Nicolas Almagro is het zwakke punt bij Spanje. Hij kan de Spanjaarden de titel kosten", zei de Tsjechische tennisser op een persconferentie.

Berdych en Almagro hebben een geschiedenis op de ATP Tour. Begin dit jaar weigerde Berdych de hand van zijn opponent te schudden na hun ontmoeting in de vierde ronde van de Australian Open. Almagro had de Tsjech op zijn arm geslagen, toen hij aan het net stond. Berdych weigerde zijn excuses te maken voor zijn weigering, omdat hij van mening was dat Almagro hem met optzet raakte. "Hij wilde me het liefst in mijn gezicht slaan."

Zwakste speler
Berdych is de kopman van Tsjechië in de Daviscupfinale. Almagro is, mede door de afzegging van Rafael Nadal, de nummer twee bij Spanje. Als Almagro wordt opgesteld, dan staat hij vrijdag tegenover Berdych. "Ik heb al vaak tegen Almagro gespeeld en meestal gewonnen", stelde Berdych aan de vooravond van de ontmoeting. "Als hij speelt, dan neemt Spanje een risico. Almagro is de zwakste speler bij Spanje en kan hen de titel kosten." Van de elf ontmoetingen met Almagro won Berdych er acht.

Dubbelspel
Bij Spanje zullen Marc Lopez en Marcel Granollers zeer waarschijnlijk het dubbelspel voor hun rekening nemen. Het duo pakte afgelopen maandag de officieuze wereldtitel tijdens de ATP World Tour Finals. Toch is Berdych, die samen met Radek Stepanek zal dubbelen, niet onder de indruk. "Natuurlijk hebben ze iets moois gepresteerd, maar nu wordt er echt iets van hen verwacht. Dan moet ik nog maar zien of ze de druk aankunnen."
Berdych is een naar mannetje, maar heeft hier wel gelijk. Almagro is duidelijk de zwakke schakel in dit Spaanse team.
Tja, maar hebben ze een alternatief?
Beetje loze opmerking. Ferrer kan hetzelfde zeggen over Stepanek.

Dit wordt gewoon 4-1 voor Spanje, optyfen met Berdych.
Nee, ze hebben geen alternatief. Net als de Tsjechen dat niet hebben. Het lijkt mij dat de dubbel redelijk 50/50 is, Berdych Almagro verslaat, en ik acht Stepanek ook niet kansloos tegen Almagro. 3-2 of 2-3 wordt dit.
Na morgen staat het 1-1. De dubbel winnen de Spanjaarden. De partijen op zondag zijn wmb allen 50-50 (fer-ber en step-alm)
(15-11-2012, 03:56 PM)buurs Wrote: [ -> ]Wordt een leuke en spannende ontmoeting dit weekend Big Grin



'Almagro zwakke punt Spanje'

PRAAG -
Tomas Berdych heeft twee dagen voor de start van de finale van de Davis Cup tussen Tsjechië en Spanje de verhoudingen op scherp gezet. "Nicolas Almagro is het zwakke punt bij Spanje. Hij kan de Spanjaarden de titel kosten", zei de Tsjechische tennisser op een persconferentie.

Berdych en Almagro hebben een geschiedenis op de ATP Tour. Begin dit jaar weigerde Berdych de hand van zijn opponent te schudden na hun ontmoeting in de vierde ronde van de Australian Open. Almagro had de Tsjech op zijn arm geslagen, toen hij aan het net stond. Berdych weigerde zijn excuses te maken voor zijn weigering, omdat hij van mening was dat Almagro hem met optzet raakte. "Hij wilde me het liefst in mijn gezicht slaan."

Zwakste speler
Berdych is de kopman van Tsjechië in de Daviscupfinale. Almagro is, mede door de afzegging van Rafael Nadal, de nummer twee bij Spanje. Als Almagro wordt opgesteld, dan staat hij vrijdag tegenover Berdych. "Ik heb al vaak tegen Almagro gespeeld en meestal gewonnen", stelde Berdych aan de vooravond van de ontmoeting. "Als hij speelt, dan neemt Spanje een risico. Almagro is de zwakste speler bij Spanje en kan hen de titel kosten." Van de elf ontmoetingen met Almagro won Berdych er acht.

Dubbelspel
Bij Spanje zullen Marc Lopez en Marcel Granollers zeer waarschijnlijk het dubbelspel voor hun rekening nemen. Het duo pakte afgelopen maandag de officieuze wereldtitel tijdens de ATP World Tour Finals. Toch is Berdych, die samen met Radek Stepanek zal dubbelen, niet onder de indruk. "Natuurlijk hebben ze iets moois gepresteerd, maar nu wordt er echt iets van hen verwacht. Dan moet ik nog maar zien of ze de druk aankunnen."

5e set op dit moment

Almagro liep berdych al een keer omver bij de kantwissel

Zou wat zijn als nico wint
Berdych had het anders behoorlijk zwaar met de zwakke schakel van Spanje. Ontzettende loser.
Zwakke schakel Almagro wint zoals verwacht niet van een hoger geklasseerde speler.
En het dubbelspel ook naar de Tsjechen, relatief eenvoudig. Ik zie Spanje niet meer winnen nu.
Toch vind ik Spanje in beide enkels favoriet. Dan sleept Almagro m binnen. Zou mooi zijn.
(15-11-2012, 04:12 PM)Ad Wim Wrote: [ -> ]Tja, maar hebben ze een alternatief?
Beetje loze opmerking. Ferrer kan hetzelfde zeggen over Stepanek.

Dit wordt gewoon 4-1 voor Spanje, optyfen met Berdych.

Kenner
Vind ik ook. Zou fantastisch zijn als Nico hem binnensleept. Denk dat ie dan nog wel even langs Berdych gaat in zijn ereronde.
Ferrer wint, kijken of Almagro nu met de druk om kan gaan.
Vooralsnog niet, eerste set naar Steppie!
Berdych gaat er wel mooi hard af, met zijn grote smoe
Berdych staat straks wel lachend de beker in zijn handen te houden, met zijn grote smoel.
Stepanek maakt een held van zichzelf in Tsjechië... En wat had Berdych achteraf gezien gelijk...
Oei Oei Almagro. Druk weer eens te groot wss.
Pages: 1 2 3 4 5 6