FTM Forum

Full Version: TRAVIAN 4
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Heren, ik ben ineens even de weg kwijt naar een efficient opgezet eerste dorp. Heb nu het een en ander staan maar weet even niet meer hoe verder te gaan. Iemand die kan adviseren?

Heb momenteel staan:
Hoofdgebouw l8
Pakhuis l4
Silo l3
Marktplaats l4
Heldenhof l1
Barakken l3
Academie l8
Wapensmid l3
Stal l1
Ambassade l1

Ik zat zelf te denken aan Academie tot l10 uppen om dan een werkplaats te maken?!
Ik moet legati en imp nog ontwikkelen
goodies goodies goodies, dan residentie.
2e dorp bouwen, daarna pas aan cata's denken
Okay... Dan blijven we de velden lekker uppen (inmiddels alles al op 5 en graan zelfs al 6)
fuck mijn held is gesneuveld.... Sad Sad Sad
MOmenteel:

IJzermijnen 3 keer op 6
Alle andere veldjes op 7

Hoofdgebouw op 5
Marktplaats op 7
Residentie op 8
Korenmolen op 1
Ambassade op 1
Stal op 6
Academie op 8
Schuilplaats op 3
Barakken op 4
Graansilo op 8
Pakhuis op 8
Verzamelplaats op4

Zie trouwens dat je verzamelplaats naar lvl 20 kunt bouwen in deze versie en dit:

Een hoger niveau Verzamelplaats maakt dat de katapulten op meer verschillende type doelen gerichten kunnen worden. Op niveau 20 kunnen katapulten twee keer schieten in een aanval.
ah, dus daardoor vliegt jouw pop zo omhoog Jansoe? Wink
ik dacht al ff dat je me ging inhalen...

velden:
hout 4x8
klei 2x8 2x 7
ijzer 3x7 1x6
graan 2x8 4x7

gebouwen zijn nog niet zo heel boeiend, alleen residentie staat op 9
Ik ben overdag niet zo veel online op dit moment, dus probeer ik smorgens zo veel mogelijk goodies op te maken en als ik dan geen grondstofveldje kan uppen maar wel een gebouw, dan maar een gebouw. :wink:
Jansoe Wrote:Ik ben overdag niet zo veel online op dit moment, dus probeer ik smorgens zo veel mogelijk goodies op te maken en als ik dan geen grondstofveldje kan uppen maar wel een gebouw, dan maar een gebouw. :wink:

Ik ben nog steeds sitter :wink:

Kan wel af en toe inloggen, ookal heb ik vrijdag tentamen :roll:
O ja :lol: :oops:

Morgenvroeg gooi ik Resi naar 9. Voor de rest beetje grondstofveldjes uppen waar mogelijk :wink:
moet morgen ook nog naar school dus kan 's morgens vroeg even kijken en de rest van de middag.

Pff, wekkertje nog eerder :wink: (ineens 6 accounts checken 's morgens :Big Grin )
Mijn ervaringen op s1.com zijn nu als volgt, ik heb een steenoase geannexeerd, die zou 25% extra moeten geven, 1250 per uur dus, hij geeft echter maar 20%, 1200 per uur, vreemd. Verder heb ik in mijn tweede dorp een paleis gebouwd en daar heb je dan de optie om dat dorp je hoofddorp te maken. Als je dat niet doet blijft je eerste dorp je hoofddorp. Dat wilde ik ook zo houden. Ik was daar bezig de veldjes naar 11 te brengen, ik had er 3 van graan, 1 van steen en net 1 van hout, toen tijdens het vernieuwen van een pagina ik per ongeluk de genoemde optie aanklikte. Nu is mijn tweede dorp hooffdorp geworden, en ik kan dat niet meer veranderen voor zover ik kan nagaan. In mijn eerste dorp staat nu alles weer terug op 10. Voor hout en steen is dat niet zo'n ramp, maar het scheelt me wel 360 graan per uur, en dat is toch een aardige troepenmacht, plus dat ik niet verder meer kan ophogen. Ik zal nu een graanoase moeten annexeren, maar de heldenhof uitbreiden is gigantisch duur. Ik denk dat ik de steenoase kan afstoten, er staat een rood kruis voor, of dat ik hem door mijn buurman laat overnemen. Die waar ik sitter van ben en die denk ik nooit meer terugkomt. Ik ben nu aan een tweede dorp voor hem toe.
Bedenk als je er aan toe bent dus goed welk dorp je je hoofddorp wilt maken, het is niet zo dat automatisch het paleis je hoofddorp bepaalt, wat ik eerst dacht.
Dit is toch mooit om te weten
Steenoase heb ik ook.... Bij mij geeft ie idd 25%, ga dus nu voor een graan oase, maar daar staat een bende dieren, Artis is er niks bij....

Daarbij is het altijd van belang [had het volgens mij al is verteld.....] Bij een Gallier altijd voor aanval kiezen ipv overval.... Als er een Trapper aanwezig is, dan worden 9 van de 10 keer meteen je mannen weer bevrijdt tijdens de aanval..
Hab vannacht mijn eerste pretjes vermoord Big Grin Bij de buurman nog wel! =D>
Saartje Wrote:Steenoase heb ik ook.... Bij mij geeft ie idd 25%, ga dus nu voor een graan oase, maar daar staat een bende dieren, Artis is er niks bij....

Daarbij is het altijd van belang [had het volgens mij al is verteld.....] Bij een Gallier altijd voor aanval kiezen ipv overval.... Als er een Trapper aanwezig is, dan worden 9 van de 10 keer meteen je mannen weer bevrijdt tijdens de aanval..
Dan ben jij neem ik aan Saartje_1? Ik heb op het rode kruis bij de oase geklikt en over 6 uur heb ik de oase verlaten. Eens zien wat er gebeurt als ik hem weer opnieuw annexeer, of hij dan wel 25% geeft. De graanoases staan inderdaad vol met enge beesten, die krijg je niet in 1 keer weg. Dat gaat honderden mannetjes kosten, daarom baal ik nu ook zo dat mijn graanproductie gezakt is, nu nog maar 172 per uur. Ik ga een partij imperianen en legionnairs van mijn buurman inschakelen, die mogen het vuile werk doen, maar eerst moet hij een tweede dorp maken, om troepen te stallen.
Saartje_1... Dat ben ik idd.... en jij bent op s1??
Billy Bunter, en kthor, mijn buurman ben ik ook.
Berend Botje Wrote:Billy Bunter, en kthor, mijn buurman ben ik ook.

Voer voor psychologen...
Berend Botje Wrote:Billy Bunter, en kthor, mijn buurman ben ik ook.

en ally loos..... uitnodiging regelen voor mijn ally??

en wat zit je weer een tyfus eind weg met je 2e dorp.. ! :lol:
Marshall Wrote:
Berend Botje Wrote:Billy Bunter, en kthor, mijn buurman ben ik ook.

Voer voor psychologen...

Een maand geleden kreeg ik, zonder dat ik ooit kontakt met hem had gehad plotseling bericht dat ik zijn sitter was. Op mijn antwoord reageerde hij niet meer. Ik kon nagaan dat hij ook binnen zijn alliantie gevraagd had, maar ook daar heeft hij het antwoord niet afgewacht, hij had blijkbaar erg veel haast. Ik heb niets meer van hem vernomen en ik ben zijn enige sitter, dus ik kan onze dorpjes mooi laten samenwerken, hij is Romein, ik Germaan. Hij lag achter op mij en hij werd voortdurend aangevallen. Ik moest eerst zijn verdediging op poten zetten, hij had er een zootje van gemaakt. Nu is het al weer een tijd rustig, vanmiddag ga ik zijn tweede dorp maken.
Saartje Wrote:
Berend Botje Wrote:Billy Bunter, en kthor, mijn buurman ben ik ook.

en ally loos..... uitnodiging regelen voor mijn ally??

en wat zit je weer een tyfus eind weg met je 2e dorp.. ! :lol:

Ik ben bewust alliantieloos, ik heb al talloze uitnodigingen afgeslagen. In de buurt wordt ik met rust gelaten. Mijn tweede dorp heb ik ver weg gesticht om daar rustig dat gedoe met die oases te kunnen uitproberen. En vlakbij ligt een 15-graandorp dat ik denk ik deze week nog inpik. De Bijlmer-Amerika-taktiek van de vorige server. Ik ben er inmiddels echter wel achter dat meer dan 1 oase annexeren een kostbare aangelegenheid wordt.
Klopt, je hero mansion moet steeds ala een paleis naar lvl 10, 15, 20.....

Ik heb ook een mooie 15-cropper op het oog met direct er tegen aan 3 graan oasis.... dat samen met het oneindig uitbreiden van graanvelden (als zijnde hoofddorp).... moet wel leuk worden lijkt me... :8:
Ja, maar een hero mansion level 15 kost al 36.000 elk en level 20 meer dan 150.000 elk, dat kan een 15-cropper niet opbrengen zonder hulp. Ik ben van plan om vanuit mijn 15-cropper 1 of twee graanoases te annexeren en het vooral als troepenopslag te gebruiken voor mijn hoofddorp.
lof en ik spelen ook nog steeds op s1.com, niet echt actief maar we zijn er wel! :wink:
Ik heb mijn steenoase verlaten en weer ingenomen, productie is weer 20% extra, van 1000 naar 1200, vreemd. Nu maar eens afwachten hoeveel mijn buurman er tzt bij krijgt. Er waren in die korte tijd dat de oase onbezet was toch weer een handvol enge beesten gegroeid, het heeft me gelukkig maar 1 clubje gekost.
is dat een 'gedeelde' oase of juist niet BB?
Je bedoelt een steen/graan oase? Nee, het is enkel steen.
Hier
[Image: oase1.jpg]
zegt hij dus 25%,
en dit
[Image: oase2.jpg]
is het resultaat.

En nog wat, voor iemand het gaat vragen, die tweede hero is van mijn buurman.
MAZZ Nieuw dorp stichten (32|-80)
Eenheden 3 Siedler
Aankomst
in 0:49:24 Uur om 17:41:19 uur

3-3-3-9 Smile

let wel op je hebt hier 750 van alles nodig ipv 600 om een nieuw dorp te stichten
Waar gaan we nu precies met zijn allen zitten???
@BB: en je steenbakkerij is lvl 5?

@Mac: :nothworthy:
ik ben net begonnen met sparen voor de 1e kolo.
zal dus wel zondag worden voor ik m'n 2e dorpje heb.

@Jansoe: geen idee. ik weet nog niet eens of ik m'n 2e dorpje "verderop" ga bouwen of tegen m'n hoofddorp aan.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33