The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Geldzaken
#31
waf Wrote:het salaris van lucius is verhoudingsgewijs helemaal belachelijk hoog trouwens.

Misschien hebben ze zijn bijverdiensten tussen 30 november en 30 december meegerekend? :razz:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#32
waf Wrote:
Peter Wrote:Je denkt toch niet dat Gio, Makaay en Landzaat hun prachtige salaris in het buitenland compleet gaan opgeven voor Feyenoord?

wat weet jij er nou van joh, kutprovinciaal. de mooiste club van het land!

Dus een kutprovinciaal(?) kan niet bedenken dat spelers uit een topcompetitie het of helemaal verrekken naar NL te komen, of dat alleen met behoud van een aanzienlijk salaris doen? Bovendien is Feyenoord niet de mooiste club van het land.
Reply
#33
Peter Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:Je denkt toch niet dat Gio, Makaay en Landzaat hun prachtige salaris in het buitenland compleet gaan opgeven voor Feyenoord?

wat weet jij er nou van joh, kutprovinciaal. de mooiste club van het land!

Dus een kutprovinciaal(?) kan niet bedenken dat spelers uit een topcompetitie het of helemaal verrekken naar NL te komen, of dat alleen met behoud van een aanzienlijk salaris doen? Bovendien is Feyenoord niet de mooiste club van het land.

nee, jij kan niet bedenken dat voor een speler geld niet het eerste belang is als je voor de mooiste club van het land mag spelen.
Reply
#34
waf Wrote:
Peter Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:Je denkt toch niet dat Gio, Makaay en Landzaat hun prachtige salaris in het buitenland compleet gaan opgeven voor Feyenoord?

wat weet jij er nou van joh, kutprovinciaal. de mooiste club van het land!

Dus een kutprovinciaal(?) kan niet bedenken dat spelers uit een topcompetitie het of helemaal verrekken naar NL te komen, of dat alleen met behoud van een aanzienlijk salaris doen? Bovendien is Feyenoord niet de mooiste club van het land.

nee, jij kan niet bedenken dat voor een speler geld niet het eerste belang is als je voor de mooiste club van het land mag spelen.

En jij bent naief als je dat gelooft. :razz:
Maar t hoge salaris van Hofland is met jou theorie igg wel te verklaren. Die vind PSV de mooiste topclub en plukt concurrent Feyenoord zo mooi kaal, slim van m! =D>
Reply
#35
Peter Wrote:Maar t hoge salaris van Hofland is met jouw theorie igg wel te verklaren. Die vindt PSV de mooiste topclub en plukt concurrent Feyenoord zo mooi kaal, slim van m! =D>

Hij is met zijn eigen lelijke rotkop begonnen te plukken trouwens....
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#36
waf Wrote:
Peter Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:Je denkt toch niet dat Gio, Makaay en Landzaat hun prachtige salaris in het buitenland compleet gaan opgeven voor Feyenoord?

wat weet jij er nou van joh, kutprovinciaal. de mooiste club van het land!

Dus een kutprovinciaal(?) kan niet bedenken dat spelers uit een topcompetitie het of helemaal verrekken naar NL te komen, of dat alleen met behoud van een aanzienlijk salaris doen? Bovendien is Feyenoord niet de mooiste club van het land.

nee, jij kan niet bedenken dat voor een speler geld niet het eerste belang is als je voor de mooiste club van het land mag spelen.

Idea Mmm, vandaar dus dat landzaad akkoord is gegaan met (gezien zijn fenomenale kwaliteiten die hij al jarenlang etaleert!) zo'n laag salaris bij fnooit... Undecided
Reply
#37
Flixieluv Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:Je denkt toch niet dat Gio, Makaay en Landzaat hun prachtige salaris in het buitenland compleet gaan opgeven voor Feyenoord?

wat weet jij er nou van joh, kutprovinciaal. de mooiste club van het land!

Dus een kutprovinciaal(?) kan niet bedenken dat spelers uit een topcompetitie het of helemaal verrekken naar NL te komen, of dat alleen met behoud van een aanzienlijk salaris doen? Bovendien is Feyenoord niet de mooiste club van het land.

nee, jij kan niet bedenken dat voor een speler geld niet het eerste belang is als je voor de mooiste club van het land mag spelen.

Idea Mmm, vandaar dus dat landzaad akkoord is gegaan met (gezien zijn fenomenale kwaliteiten die hij al jarenlang etaleert!) zo'n laag salaris bij fnooit... Undecided

hoe weet jij of fdat salaris klopt?

maar dan nog, landzaad telt niet, das een neus. :razz:
Reply
#38
Davydoff Wrote:Inkomens Top 100 – de top10
1. (1) Andruw Jones (honkbal) 17.000.000
2. (2) Ruud van Nistelrooy (voetbal) 8.200.000
3. (5) Edwin van der Sar (voetbal) 6.100.000
4. (4) Mark van Bommel (voetbal) 6.000.000
5. (9) Rafael van der Vaart (voetbal) 5.200.000
6. (6) Arjen Robben (voetbal) 5.100.000
7. (3) Clarence Seedorf (voetbal) 4.900.000
8. (16) Wesley Sneijder (voetbal) 4.800.000
9. (11) Robin van Persie (voetbal) 4.600.000
10. (10) Dirk Kuyt (voetbal) 4.300.000

Volgend jaar in ieder geval een nieuwe nummer 1, aangezien Andruw aardig wat minder gaat verdienen:

Quote:ARLINGTON -- Center fielder Andruw Jones, a five-time All-Star and 10-time Gold Glove winner, is joining the Rangers outfield.
Jones, who was released by the Los Angeles Dodgers earlier this winter, has agreed to a Minor League contract worth $500,000. Jones can also make up to $1 million in bonuses if he reaches 620 plate appearances.
Mijn gras is groener
Reply
#39
uuuuh, lijkt me sterk dat dit correct is. Wellicht 500.000 per week. Lijkt me heel sterk dat je een contract tekent van 500.000 als je vorige contract 17.000.000 waard was.
The great old Ludwig von...
Reply
#40
gittermaster Wrote:uuuuh, lijkt me sterk dat dit correct is. Wellicht 500.000 per week. Lijkt me heel sterk dat je een contract tekent van 500.000 als je vorige contract 17.000.000 waard was.

Of zou t ermee te maken hebben dat Obama de topinkomens wil aanpakken? :razz:
Reply
#41
gittermaster Wrote:uuuuh, lijkt me sterk dat dit correct is. Wellicht 500.000 per week. Lijkt me heel sterk dat je een contract tekent van 500.000 als je vorige contract 17.000.000 waard was.

Ik zou niet weten waarom de officiele site (<!-- w --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.mlb.com">www.mlb.com</a><!-- w -->) incorrecte gegevens zou verstrekken.

Daarnaast is het niet zo opzienbarend als het wellicht lijkt. De afgelopen jaren zijn grote bedragen uitgetrokken voor honkballers en contracten worden daar zo gestructureerd dat je salaris ieder jaar met enkele miljoenen oploopt. Jones zat aan het einde van zijn contract en streek dus in zijn laatste jaar het meeste geld op, terwijl zijn prestaties juist het minst waren. Na het einde van het seizoen (oktober) was hij contractvrij (free agent) en kon tekenen bij elke geinteresseerde club. Nu zijn er nogal wat free agents dit jaar en door de financiele crisis worden er weinig nieuwe contracten aangeboden.

Aangezien deze maand de trainingskampen beginnen en er bijzonder veel spelers zonder contract zitten, was het al te verwachten dat er nogal wat een minor league contract zouden tekenen, om maar gewoon te spelen. Zo ook Jones. Gegarandeerd 500.000 en als zijn prestaties goed zijn, nog een miljoentje erbij. Nieuwe tijden in de Amerikaanse topsport.
Mijn gras is groener
Reply
#42
Blijft overbetaald. Dead
Reply
#43
Peter Wrote:Blijft overbetaald. Dead

je kunt het ook anders oppakken; er komt een nieuwe nummer 1, welke forummer pakt die plek? Wink
Mijn gras is groener
Reply
#44
Amor Fati Wrote:
Quote:ARLINGTON -- Center fielder Andruw Jones, a five-time All-Star and 10-time Gold Glove winner, is joining the Rangers outfield.
Jones, who was released by the Los Angeles Dodgers earlier this winter, has agreed to a Minor League contract worth $500,000. Jones can also make up to $1 million in bonuses if he reaches 620 plate appearances.

Contract van Jones is door de Dodgers afgekocht. Hij ontvangt de komende zes jaar nog € 22,1 dollar van de Dodgers. En daar hoeft hij helemaal geen ene moer voor te doen.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#45
Waarom hebben ze m dan afgekocht? :-k
Reply
#46
Davydoff Wrote:Hij ontvangt de komende zes jaar nog € 22,1 dollar van de Dodgers.

Nette onderhandelingen....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#47
hehe 22,1 miljoen dollar natuurlijk.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#48
Quote:Het gaat niet goed met de Engelse club Middlesbrough. De club van trainer Gareth Southgate (foto) staat gedeeld laatste in de Premier League en heeft tevens te kampen met grote financiële problemen. Het is daarom zaak voor Boro om niet te degraderen, anders moeten spelers verkocht worden.

‘We hebben een schuld van ongeveer 85 miljoen pond (zo'n 100 miljoen euro),’ benadrukt Southgate de urgentie om niet te degraderen. ‘We zetten dus alles op alles,’ aldus de oefenmeester op The Sun. Een andere oplossing kan zijn om sterspeler Stewart Downing te verkopen. De linkeraanvaller stond al meerdere keren in de belangstelling van grote Engelse clubs. (LvS)
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#49
Hmm.. Alves zal daar dus wel weg mogen. Das wel iets voor Ajax?
Reply
#50
hee hoor, liever niet. Laat ze maar eens een spits halen die goed voetbalt en ook nog eens een prima mentaliteit heeft. Dat waardeerde ik zo erg in Huntelaar
The great old Ludwig von...
Reply
#51
Peter Wrote:Hmm.. Alves zal daar dus wel weg mogen.

Volgens mij suggeren ze al dat Downing mag vertrekken....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#52
gittermaster Wrote:hee hoor, liever niet. Laat ze maar eens een spits halen die goed voetbalt en ook nog eens een prima mentaliteit heeft. Dat waardeerde ik zo erg in Huntelaar

:eeeek:
Reply
#53
misschine zie jij dat anders Peter, mar ik niet. Hij knokte ervoor, baalde als ie verloor.
En als je doelt op t mee voetballen, ik doel meer in de algemene zin des woords.
Wat ik dus bedoel als ik zeg die goed voetbal speelt dat een spits gewoon scoort, kansen creeert en een keeper gewoon ballen tegen houdt
The great old Ludwig von...
Reply
#54
Heb dat van zn mentaliteit niet dikgedrukt he, daar ben ik t wel mee eens. Wink Maar goed voetballen kan ie echt niet, net als dat bv. Vennegoor en Koevermans dat ook niet kunnen. Doelpunten maken is dan weer wat anders.
Reply
#55
Quote:ROTTERDAM - Feyenoord heeft geld moeten lenen bij het stadion en een particuliere investeerder om de lopende kosten zoals de salarissen over dit seizoen te kunnen betalen. De woordvoerder van de club heeft dit bericht in de Voetbal International woensdag bevestigd.


Volgens de zegsman is er echter geen reden tot onrust. ,,Voor veel clubs, waaronder Feyenoord, is het de laatste drie maanden van ieder seizoen scherp aan de wind varen voor wat betreft de liquiditeiten. Onder andere door de teleurstellende resultaten - snel uit de beker en UEFA Cup en daaruit voortvloeiende lagere opbrengsten uit onder meer recettes en merchandising - is dat deze voetbaljaargang nog eens extra het geval'', aldus de woordvoerder op de website.
Feyenoord wacht ook nog steeds op geld van andere clubs. ,,Bij Racing Santander ligt bijvoorbeeld nog een bonnetje van om en nabij de 2 miljoen euro. In de zomer van 2007 hebben ze Ebi Smolarek voor ruim 4 miljoen euro overgenomen van Dortmund. Wij hadden nog 50 procent van de rechten. Borussia Dortmund bestrijdt dat ook niet, maar hoeft deze volgens de contracten pas aan ons te betalen nadat zij het geld van Santander hebben ontvangen. De Spanjaarden komen echter maar niet over de brug. Feitelijk is de situatie dus zo dat Feyenoord nu gaten moet dichten door te lenen, omdat Santander op de pof leeft.''
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#56
Quote:Feyenoord heeft uitstel van betaling moeten aanvragen omdat er momenteel geen geld is om de huur van De Kuip te betalen. Dat meldt RTV Rijnmond woensdag. Feyenoord bestaat uit drie onderdelen: de sportclub, Stadion Feyenoord en de club Feyenoord. De club betaalt een huursom om het stadion te kunnen gebruiken, maar heeft de financiële huishouding momenteel niet op orde.

De club vraagt nu uitstel van betaling aan om ernstige liquiditeitsproblemen te voorkomen. Het is de laatste jaren overigens niet ongebruikelijk dat de Rotterdammers uitstel van betaling aanvragen. Inkomsten uit bijvoorbeeld seizoenskaarten komen pas over enkele maanden weer binnen, terwijl de vaste kosten gewoon doorlopen. (MH)
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#57
Davydoff Wrote:
Quote:Feyenoord heeft uitstel van betaling moeten aanvragen omdat er momenteel geen geld is om de huur van De Kuip te betalen. Dat meldt RTV Rijnmond woensdag. Feyenoord bestaat uit drie onderdelen: de sportclub, Stadion Feyenoord en de club Feyenoord. De club betaalt een huursom om het stadion te kunnen gebruiken, maar heeft de financiële huishouding momenteel niet op orde.

De club vraagt nu uitstel van betaling aan om ernstige liquiditeitsproblemen te voorkomen. Het is de laatste jaren overigens niet ongebruikelijk dat de Rotterdammers uitstel van betaling aanvragen. Inkomsten uit bijvoorbeeld seizoenskaarten komen pas over enkele maanden weer binnen, terwijl de vaste kosten gewoon doorlopen. (MH)

wat een ongelooflijke stemmingmakerij joh. uitstel van betaling tsssss

het is allemaal niet rooskleurig, maar di gebeurt kennelijk elk jaar.

vi heeft het zelfs over een faillissement. die derksen is ook niet goed wijs. sterker nog, ik vind het asociaal om op die manier niewus te maken.
Reply
#58
waf Wrote:Inkomsten uit bijvoorbeeld seizoenskaarten komen pas over enkele maanden weer binnen, terwijl de vaste kosten gewoon doorlopen. (MH)
[/quote]

Dit vind ik wel een zorgelijke gedachte. De inkomsten uit seizoenskaarten die Feyenoord over een paar maanden ontvangt, zijn een voorschot op het seizoen 2009-2010. Dat betekent dat Feyenoord op dit moment moet teren op inkomsten uit seizoenskaarten van vorig zomer. Maar blijkbaar is dat alweer op.....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#59
Mukkus Wrote:Dit vind ik wel een zorgelijke gedachte. De inkomsten uit seizoenskaarten die Feyenoord over een paar maanden ontvangt, zijn een voorschot op het seizoen 2009-2010. Dat betekent dat Feyenoord op dit moment moet teren op inkomsten uit seizoenskaarten van vorig zomer. Maar blijkbaar is dat alweer op.....

als dat elk jaar zo gaat is er weinig nieuws onder de zon. maar vi moet weer scoren met zijn beperkte journalisten.

de reden is dat santander die 2 mio niet betaalt. dan heb je die inkomsten uit scc niet nodig. daarnaast zullen er nog wel tegenvallers geweest zijn zoals mindere sponsorinkomsten, een nieuw businessvak dat niet liep, een aantal boetes dat het legioen veroorzaakt heeft (en het bestuur maar de schuld geven) en als je al niet veel vet op de botten hebt en alle inkomsten op je schuld hebt afgeboekt (waardoor je toch van -35 naar -17 bent gegaan) dan kan een beetje al teveel zijn.

maar er is geen man overboord, dat zal die stemmingmakende vi wel jammer vinden.
Reply
#60
Code:
ROTTERDAM - Het gaat niet goed met Feyenoord. De Stadionclub moet zelfs geld lenen om de salarissen van de spelers te betalen, werd gisteren bekend.

Maar er is hoop: een groep kapitaalkrachtige zakenlieden heeft de handen ineengeslagen om de noodlijdende club te redden. De groep investeerders hoopt zestig miljoen euro bijeen te krijgen. In ruil voor hun financiële bijdrage willen de sponsors aandelen en zeggenschap.

Feyenoord is daartoe bereid: de raad van commissarissen van de club zat vorige week vrijdag voor het eerst met een delegatie van de sponsors om tafel. Een maand geleden meldden de geldschieters zich bij de rvc als ‘vrienden van Feyenoord’. De groep is inmiddels gegroeid tot meer dan twintig partijen. Onder de bezorgde sponsors is een ‘hand-in-hand-gevoel’ ontstaan, zegt één van hen. Hij zegt zich te verbazen over de snelheid waarmee het aantal investeerders rond de kerngroep nu groeit. Wat alle investeerders met elkaar delen, is hun liefde voor Feyenoord.

Die achtergrond heeft bij de achterban gezorgd voor vertrouwen in de plannen. ,,Het zijn tenminste echte Feyenoord-mensen en geen Russen of Arabieren die weg zijn voor je het weet,’’ zei oud- Sportclub-voorzitter Hans Fortuin vorige week in deze krant. Veel meer is over hun motieven vooralsnog niet bekend: nadat het nieuws over de mogelijke mega-investering naar buiten kwam, hebben de investeerders besloten tot een radiostilte. De portretten van de vijf meest prominente ‘redders van Feyenoord’.

Willem van ’t Wout: Cuba en Feyenoord
Geschat vermogen: 67 miljoen euro
Willem van ’t Wout geldt al jaren als een grote bekende in Feyenoord-kringen. De horizon van de 76-jarige metaalmagnaat ligt echter verder dan Rotterdam. Hij doet met zijn concern Fondel al bijna een half leven zaken met Cuba. Zo voert Van ’t Wout al veertig jaar de helft van het nikkel uit het land van Fidel Castro uit. Zijn dochter hees de teruggetreden leider zelfs in een zakenpak.
De havenbaron, Rotterdammer van het jaar in 1991, was in het verleden al tien jaar commissaris in de Kuip. Nu wil Van ’t Wout ook echt meedoen om Feyenoord te redden. ,,We moeten nu spijkers met koppen slaan.’’
Na afloop van iedere thuiswedstrijd is Van ’t Wout te vinden in zijn businessunit Het Oude Noorden waar veel bekende Feyenoord- volgers neerstrijken.
Vorig jaar stak hij de honderdjarige club al de helpende hand toe toen de kaartverkoop van het jubileumfeest bleek tegen te vallen. Van ’t Wout stond samen met Argos-baas Goedvolk en de broers Hans en Loek Vervat garant voor de tekorten.
Zijn vermogen is goed voor plaats 395 in de lijst van rijkste Nederlanders van Quote.


Rob Slotboom: Feyenoord-pyjama
Geschat vermogen: onbekend
De liefde voor Feyenoord gaat bij staalmagnaat Rob Slotboom ver. Heel ver. Hij wil de club steunen uit ‘pure emotie’. ,,Juist in tijden van crises. Ik slaap in een Feyenoordpyjama,’’ biechtte hij op.
Slotboom heeft ook wel eens in een Feyenoord-shirt gespeeld: in zijn jonge jaren wist hij het tot het tweede te schoppen. Nog steeds is hij uiterst sportief. Hij traint de C’tjes van de zaterdaghoofdklasser ASWH uit Hendrik-Ido-Ambacht. Hij is sponsor van die club, en van de tennisvereniging Hiaten en de Sophiatrappers; een groep zakenmannen die jaarlijks fietst voor het goede doel. Waar hij dat van doet? Zijn in Hendrik-Ido-Ambacht gevestigde bedrijf Nicomet Stainless/Steel is een grote naam in de staalwereld. Een voorloper van het bedrijf werd opgericht door Slotbooms vader. Bij ASWH, de club waar hij jeugdtrainer is, denken ze dat hij ondanks zijn zakelijke succes liever topvoetballer was geworden. ,,Bij Feyenoord, natuurlijk.’’

Michel Perridon: steun verantwoord?
Geschat vermogen: 230 miljoen euro
Als kind van 4 jaar bezocht elektronicamagnaat Michel Perridon met zijn vader al thuiswedstrijden van Feyenoord in de Kuip. De man achter het merk Trust is inmiddels zo rijk dat hij zich een skybox kan permitteren. Privé steekt hij ook geld in de club, ‘maar voor het bedrijf is dat niet verantwoord’, zei hij eens. ,,Nederland is maar goed voor ruim zes procent van de omzet van Trust. Als je gaat sponsoren, dan moet je Europees of mondiaal iets doen.’’ Perridon steekt het sponsorgeld van Trust om puur zakelijke redenen in de autosport. Toch moeten de autocoureurs met wie hij in zee gaat wel een Feyenoord-hart hebben. ,,Ik ga graag met ’m mee als Feyenoord tegen Ajax speelt. Dan juich ik voor Ajax, alleen maar om hem een beetje te pesten,’’ aldus voormalig Formule 1-coureur Jos Verstappen.
Net zoals vroeger met vaderlief, die de basis legde voor het huidige Trust, naar Feyenoord zit er niet meer in: Jan Perridon kwam in 2007 dodelijk ten val toen hij uitweek voor een openslaand autoportier.

Peter Goedvolk: vermogende olieman
Geschat vermogen: 75 miljoen euro
Aan geld heeft Peter Goedvolk geen gebrek. De 52-jarige oprichter en directeur van oliehandel Argos Oil drong vorig jaar door tot de lijst van 500 rijkste Nederlanders.
Goedvolk, geboren in Rotterdam-Zuid, begon zijn oliehandel in 1984 in de Hoeksche Waard. Nu zit hij onder meer in biobrandstof en bunkerolie en bezit 75 benzinestations.
Voor deze onbemande pompen staan vaak lange rijen, omdat Argos bekend staat als een prijsstunter. Zelf tankt de Argos-man zijn BMW uit de 7-serie vol met benzine met daarin vijf procent ethanol. Argos telt ruim 300 werknemers en is goed voor een jaaromzet van 1,1 miljard euro. Goedvolk werd in 2006 uitgeroepen tot de Havenman van het Jaar.
,,Ik ben hier super, super trots op. Reken maar dat ik die titel vaak ga gebruiken’’, zei hij toen. In de Rotterdamse haven heeft hij sinds 2002 in Pernis een tankpark voor de opslag van biobrandstof. Daar is vorig jaar een fabriek voor biodiesel bijgekomen.
Peter Goedvolk is een vaste gast van restaurant het Kasteel van Rhoon, in het dorp waar hij woont. In 2006 liep hij de marathon van Rotterdam, binnen de vier uur.

Pim Blokland ziet weer optimisme
Geschat vermogen: onbekend
Pim Blokland verdiende zijn vermogen met de verkoop van zijn bedrijf in onder meer spanbanden, waarvoor hij over de hele wereld zaken deed. De Rotterdammer, wonend in Hillegersberg, is vandaag de dag vaak op de ‘green’ van golfclub Oude Maas in Rhoon te vinden. Hij is daar zelfs voorzitter van de Vriendenclub van deze vereniging.
Blokland is een van die vele Feyenoord-supporters die met lede ogen toe hebben moeten zien dat hun favoriete club steeds maar verder afzakte.
Hij verwoordde laatst in voetbalweekblad Voetbal International (VI) de stemming, die nu onder veel aanhangers heerst. Dat alleen echte Rotterdammers als Leo Beenhakker en Mario Been Feyenoord er weer bovenop zouden kunnen helpen.
,,Ik dacht eerst: wéér Beenhakker? Beenhakker kwam zijn laatste klus in de Kuip doen en werd daarna technisch directeur bij Ajax. Maar gek genoeg neemt niemand hem dat kwalijk. Ik vierde pas een feestje, waar ook een aantal investeerders was. Iedereen gelooft er weer in, de stemming is optimistisch. Het was zo negatief allemaal. Beenhakker heeft Feyenoord een push gegeven die nodig was,’’ aldus Blokland onlangs in VI.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply


Forum Jump: