FTM Forum

Full Version: Ajax-PSV de topper!!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Cocu krijgt rust tegen Vitesse
08 november 2006

PSV zal donderdag in Arnhem, tijdens het bekerduel met Vitesse, aantreden zonder Phillip Cocu. De aanvoerder van de Eindhovense ploeg krijgt rust van trainer Ronald Koeman, omdat hij met lichte kuitklachten kampt. Met het ook op de topper tegen Ajax, komende zondag, neemt men bij PSV geen enkel risico met de middenvelder. Ook geblesseerden Diego Tardelli, Manuel da Costa en Patrick Kluivert maken geen deel uit van de selectie van Ronald Koeman.
Maar hoe zit het nou met die schorsingen omtrent gele kaarten in de beker?
Stam werd mede gespaard tegen Heracles, omdat hij op scherp staat. Staat hij dan tegen ADO ook op scherp? Dan wordt hij dus weer gespaard, neem ik aan. En Gabri ook.
Ad Wim Wrote:Maar hoe zit het nou met die schorsingen omtrent gele kaarten in de beker?
Stam werd mede gespaard tegen Heracles, omdat hij op scherp staat. Staat hij dan tegen ADO ook op scherp? Dan wordt hij dus weer gespaard, neem ik aan. En Gabri ook.

Alleen rode kaarten tellen mee volgens mij.
Krijg je rood in de competitie zoals Heitinga dan ben je ook voor de beker geschorst. Voor gele kaarten is dit niet van toepassing als het goed is
Kezmania Wrote:
Bocaloca Wrote:Statistieken naslaan is geen media, maar puur eigen vinding?

De statistieken laten alleen zien dat mijn mening en in dit geval die van de media niet alleen een mening is maar ook door feiten wordt gestaafd.

jouw mening interesseert me niet zoveel.

wel interesseert het me dat de media elkaar vaak blind napraten. de een zegt dat hij vindt dat feyenoord te weinig kwaliteit heeft, de ander is dat met hem eens en een derde neemt als feit aan dat feyenoord te weinig kwaliteit heeft. als voorbeeld.

ik had verder helemaal niet over de kwaliteiten van alex. jij bent zo snel op je gloryhunterige psvee teentjes getrapt dat je de discussie helemaal verruimt en er allerlei dingen bij haalt die er weinig toe doen. ik vind alex overgewaardeerd, jij niet. fijn.

mijn punt was dat het een belachelijke kop is. als je dat niet met me eens bent, ook goed, maar heb het daar dan over.
Kezmania Wrote:niet de media vind hem goed, ik vind hem goed, wat de media vind interesseert me niet. Toch blijf je elke keer weer zeiken wat de media ergens van vind. Je zet je daar lekker tegen af. Want wat de media vind is niet waar. Gomes is zeker ook nog steeds een clown in een goal? Bovendien zijn de media helemaal niet zo PSV minded als jij denkt. Er is maar 1 club die voorkeur geniet van de media en dat is Ajax.

Misschien is een cursus journalistiek iets voor je. Een kop moet een uitnodiging tot lezen zijn. Ze hadden ook als kop kunnen kiezen "Alex bang in Brazilie"

Kap nou eens Icon_evil het medium, meervoud: de media. Je stuk komt zo ongelooflijk dom over dat de inhoud me compleet ontgaat.
waf Wrote:mijn punt was dat het een belachelijke kop is. als je dat niet met me eens bent, ook goed, maar heb het daar dan over.

De kop in de betreffende VI is: Alex kent maar 1 angst

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vi.nl/vi/show/id=110323/contentid=85310/sc=bfff1f">http://www.vi.nl/vi/show/id=110323/cont ... /sc=bfff1f</a><!-- m -->
Kan iemand ff de VI naar mij brengen. Hij ligt twee trappen onder me. Bij voorbaat dank.
Bor de Wolf Wrote:Kan iemand ff de VI naar mij brengen. Hij ligt twee trappen onder me. Bij voorbaat dank.
Als jij je onderschrift weghaalt!
Hoef Wrote:
Kezmania Wrote:niet de media vind hem goed, ik vind hem goed, wat de media vind interesseert me niet. Toch blijf je elke keer weer zeiken wat de media ergens van vind. Je zet je daar lekker tegen af. Want wat de media vind is niet waar. Gomes is zeker ook nog steeds een clown in een goal? Bovendien zijn de media helemaal niet zo PSV minded als jij denkt. Er is maar 1 club die voorkeur geniet van de media en dat is Ajax.

Misschien is een cursus journalistiek iets voor je. Een kop moet een uitnodiging tot lezen zijn. Ze hadden ook als kop kunnen kiezen "Alex bang in Brazilie"

Kap nou eens Icon_evil het medium, meervoud: de media. Je stuk komt zo ongelooflijk dom over dat de inhoud me compleet ontgaat.

Ik zal de volgende keer meervoud toepassen als ik over de media spreek. :8:
Kezmania Wrote:
waf Wrote:mijn punt was dat het een belachelijke kop is. als je dat niet met me eens bent, ook goed, maar heb het daar dan over.

De kop in de betreffende VI is: Alex kent maar 1 angst

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vi.nl/vi/show/id=110323/contentid=85310/sc=bfff1f">http://www.vi.nl/vi/show/id=110323/cont ... /sc=bfff1f</a><!-- m -->

de kop boven het door mij gequote stuk niet. dat ze het elders anders presenteren doet niet terzake.
Kezmania Wrote:
Hoef Wrote:
Kezmania Wrote:niet de media vind hem goed, ik vind hem goed, wat de media vind interesseert me niet. Toch blijf je elke keer weer zeiken wat de media ergens van vind. Je zet je daar lekker tegen af. Want wat de media vind is niet waar. Gomes is zeker ook nog steeds een clown in een goal? Bovendien zijn de media helemaal niet zo PSV minded als jij denkt. Er is maar 1 club die voorkeur geniet van de media en dat is Ajax.

Misschien is een cursus journalistiek iets voor je. Een kop moet een uitnodiging tot lezen zijn. Ze hadden ook als kop kunnen kiezen "Alex bang in Brazilie"

Kap nou eens Icon_evil het medium, meervoud: de media. Je stuk komt zo ongelooflijk dom over dat de inhoud me compleet ontgaat.

Ik zal de volgende keer meervoud toepassen als ik over de media spreek. :8:
Mooi, dan hoeven we je ook niet meer te verbeteren wat betreft de derde persoon enkelvoud van het werkwoord 'vinden'.
Fabian Wrote:
de nieuwe Wrote:
Fabian Wrote:
de nieuwe Wrote:Je kunt je ook simpel plaatsen door in 2 wedstrijden van FC Kopenhagen te winnen.

Makkelijk scoren hoor, en dat in ongeveer elk topic! Zo zie je maar hoe origineel en ludiek die calimero's zijn.... =D> =D>
Wie is hier nou de Calimero ?

Iedereen uit Brabant die p$v een warm hart toedraagt :!:
[-X
nooit reageren op zo'n zielige jij-bak
Bredanaar Wrote:nooit reageren op zo'n zielige jij-bak

Is meer een jullie-bak ... :razz:
Peter Wrote:Cocu krijgt rust tegen Vitesse
08 november 2006

PSV zal donderdag in Arnhem, tijdens het bekerduel met Vitesse, aantreden zonder Phillip Cocu. De aanvoerder van de Eindhovense ploeg krijgt rust van trainer Ronald Koeman, omdat hij met lichte kuitklachten kampt. Met het ook op de topper tegen Ajax, komende zondag, neemt men bij PSV geen enkel risico met de middenvelder. Ook geblesseerden Diego Tardelli, Manuel da Costa en Patrick Kluivert maken geen deel uit van de selectie van Ronald Koeman.

Forumkleuter, je vergeet iets:

forumkleuter Wrote:Stam en Gabri zijn dus toevallig net de spelers die niet op kunstgras uit de voeten kunne. Precies de meest ervaren spelers bij de club. Yellow Rolleyes Angsthaas. Laten we hopen dat deze arrogantie (tis Heracles uit maar) afgestraft wordt met puntverlies. Een echte topcoach stelt altijd zn beste 11 op, en een echte topspeler zorgt er gewoon voor dat ie geen gele kaart pakt als dat nare gevolgen heeft.

Henkie die is bang voor PSV, Henkie die is bang voor PSV, Henkie die is bang, Henkie die is bang, Henkie die is bang voor PSV.

Doe nog eens leuk liedje verzinnen, broekpoeper!
Hoef Wrote:
Peter Wrote:Cocu krijgt rust tegen Vitesse
08 november 2006

PSV zal donderdag in Arnhem, tijdens het bekerduel met Vitesse, aantreden zonder Phillip Cocu. De aanvoerder van de Eindhovense ploeg krijgt rust van trainer Ronald Koeman, omdat hij met lichte kuitklachten kampt. Met het ook op de topper tegen Ajax, komende zondag, neemt men bij PSV geen enkel risico met de middenvelder. Ook geblesseerden Diego Tardelli, Manuel da Costa en Patrick Kluivert maken geen deel uit van de selectie van Ronald Koeman.

Forumkleuter, je vergeet iets:

forumkleuter Wrote:Stam en Gabri zijn dus toevallig net de spelers die niet op kunstgras uit de voeten kunne. Precies de meest ervaren spelers bij de club. Yellow Rolleyes Angsthaas. Laten we hopen dat deze arrogantie (tis Heracles uit maar) afgestraft wordt met puntverlies. Een echte topcoach stelt altijd zn beste 11 op, en een echte topspeler zorgt er gewoon voor dat ie geen gele kaart pakt als dat nare gevolgen heeft.

Henkie die is bang voor PSV, Henkie die is bang voor PSV, Henkie die is bang, Henkie die is bang, Henkie die is bang voor PSV.

Doe nog eens leuk liedje verzinnen, broekpoeper!

Cocu heeft een lichte blessure, Jaap had nergens last van (behalve dan dat ie bang is de pot tegen Heracles niet zonder geel te kunnen doorkomen).
Tuurlijk, ventje
Peter Wrote:
Hoef Wrote:
Peter Wrote:Cocu krijgt rust tegen Vitesse
08 november 2006

PSV zal donderdag in Arnhem, tijdens het bekerduel met Vitesse, aantreden zonder Phillip Cocu. De aanvoerder van de Eindhovense ploeg krijgt rust van trainer Ronald Koeman, omdat hij met lichte kuitklachten kampt. Met het ook op de topper tegen Ajax, komende zondag, neemt men bij PSV geen enkel risico met de middenvelder. Ook geblesseerden Diego Tardelli, Manuel da Costa en Patrick Kluivert maken geen deel uit van de selectie van Ronald Koeman.

Forumkleuter, je vergeet iets:

forumkleuter Wrote:Stam en Gabri zijn dus toevallig net de spelers die niet op kunstgras uit de voeten kunne. Precies de meest ervaren spelers bij de club. Yellow Rolleyes Angsthaas. Laten we hopen dat deze arrogantie (tis Heracles uit maar) afgestraft wordt met puntverlies. Een echte topcoach stelt altijd zn beste 11 op, en een echte topspeler zorgt er gewoon voor dat ie geen gele kaart pakt als dat nare gevolgen heeft.

Henkie die is bang voor PSV, Henkie die is bang voor PSV, Henkie die is bang, Henkie die is bang, Henkie die is bang voor PSV.

Doe nog eens leuk liedje verzinnen, broekpoeper!

Cocu heeft een lichte blessure, Jaap had nergens last van (behalve dan dat ie bang is de pot tegen Heracles niet zonder geel te kunnen doorkomen).

Toen jij nog 3 was, stond je volgens mij flink op je papa´s bedje te springen voor een lampenshirtje van Japie Stam. Hakkuh
Peter Wrote:
Hoef Wrote:
Peter Wrote:Cocu krijgt rust tegen Vitesse
08 november 2006

PSV zal donderdag in Arnhem, tijdens het bekerduel met Vitesse, aantreden zonder Phillip Cocu. De aanvoerder van de Eindhovense ploeg krijgt rust van trainer Ronald Koeman, omdat hij met lichte kuitklachten kampt. Met het ook op de topper tegen Ajax, komende zondag, neemt men bij PSV geen enkel risico met de middenvelder. Ook geblesseerden Diego Tardelli, Manuel da Costa en Patrick Kluivert maken geen deel uit van de selectie van Ronald Koeman.

Forumkleuter, je vergeet iets:

forumkleuter Wrote:Stam en Gabri zijn dus toevallig net de spelers die niet op kunstgras uit de voeten kunne. Precies de meest ervaren spelers bij de club. Yellow Rolleyes Angsthaas. Laten we hopen dat deze arrogantie (tis Heracles uit maar) afgestraft wordt met puntverlies. Een echte topcoach stelt altijd zn beste 11 op, en een echte topspeler zorgt er gewoon voor dat ie geen gele kaart pakt als dat nare gevolgen heeft.

Henkie die is bang voor PSV, Henkie die is bang voor PSV, Henkie die is bang, Henkie die is bang, Henkie die is bang voor PSV.

Doe nog eens leuk liedje verzinnen, broekpoeper!

Cocu heeft een lichte blessure, Jaap had nergens last van (behalve dan dat ie bang is de pot tegen Heracles niet zonder geel te kunnen doorkomen).

Typische Peter reactie dit... :lol: :lol: :lol: :lol:
het stikt hier van de kleuters :roll:
Stilte voor de storm? 3 dagen geen posts opeens.

Krachtpatsers in bloedvorm
Door Frank van den Muijsenberg


Zaterdag 11 november 2006 - EINDHOVEN – Een imposant postuur, kort haar, norse blik. Alex Rodrigo Dias Da Costa en Jaap Stam ogen als leiders van een commando-eenheid.

Alex (l) en Jaap stam: hart, rechttoe-rechtaan en zonder franje. Foto's Juriaan Balke en Vincent Jannik/GPD
De beste verdedigers van de eredivisie spelen ook op dezelfde manier: hard, rechttoe-rechtaan, zonder franje. De Braziliaan van PSV en de Kampenaar van Ajax, die morgen tegenover elkaar staan in de Arena, hebben veel overeenkomsten. Maar tegelijkertijd verschillen ze als dag en nacht.

Geen enkele aanvaller zal zich verheugen op een onderonsje met Alex (24) of Stam (34). Zeker niet nu beide krachtpatsers in topvorm steken. De cijfers zeggen genoeg: PSV incasseerde dit seizoen slechts zes tegentreffers, Ajax zeven. In een paar maanden tijd is Stam uitgegroeid tot de onbetwiste teamleider én publieksheld. Alex wordt al sinds medio 2004 gekoesterd door de PSV-fans.

In het geval van de Braziliaan is de liefde wederzijds. Alex is volledig ingeburgerd in Eindhoven en - belangrijker in de clubcultuur van PSV - op thuisbasis De Herdgang. Hij houdt van de typische voetbalsfeer en bijpassende humor. Alex en landgenoot Gomes leveren het bewijs dat een PSV’er niet per se uit de provincie hoeft te komen om uit te groeien tot clubman. Waar Oost-Europeanen als Khokhlov en Nikiforov altijd buitenlander bleven, zijn de twee Brazilianen echte Brabanders geworden.

Hoe anders lijkt de benadering van Jaap Stam. De oud-international heeft met geen enkele club een hechte band ontwikkeld. Bij PSV vertrok hij in 1998 na veel rumoer, Manchester United zette hem op een zijspoor vanwege zijn beruchte autobiografie en bij Lazio Roma beleefde Stam maar weinig plezier. Als speler van AC Milan voldeed hij goed, maar van enige verbondenheid tussen speler en werkgever leek geen sprake.

Zijn jaren in de top van Europa hebben Stam veranderd. Hij moest zich wapenen tegen hijgerige media en opdringerige fans. Bovendien kreeg hij een schorsing wegens dopinggebruik aan de broek. Als speler van PSV had hij een blozende, Hollandse kop en gooide hij er regelmatig een droge oneliner uit. Later kreeg hij een afstandelijke, onaantastbare uitstraling. Het haar werd afgeschoren, tatoeages verschenen en de blik stond op onweer.

Alex is nog onbedorven, zijn loopbaan pas begonnen. De Braziliaan is wars van uiterlijk vertoon. De goedlachse verdediger wordt buiten het veld wel eens als knuffelbeer getypeerd.

Binnen de lijnen is hij - net als Stam - een steunpilaar voor zijn ploeggenoten. Maar ook nu is er sprake van een groot verschil. Alex laat zijn collega-verdedigers excelleren. Zijn voormalige compagnons Wilfred Bouma en André Ooijer verdienden, mede dankzij de steun van Alex, een transfer naar Engeland. Typerend genoeg belandden ze bij hun nieuwe clubs in een acute vormdip. Ook de jonge Manuel da Costa kan zich optrekken aan zijn ploeggenoot.

In tegenstelling tot Alex heeft Stam zelden het niveau van een collega-verdediger opgekrikt. Hoefde ook niet, omdat hij steeds invoegde in geroutineerde elftallen en samenspeelde met voetballers die hij niets meer kon leren (Valckx, de gebroeders Neville, Couto en Nesta). Pas nu, in de nadagen van zijn loopbaan, krijgt Stam de kans zich te bekommeren om de ontwikkeling van jonge spelers. Prioriteit nummer één blijft echter het afstoppen van zijn tegenstander.

In dat opzicht verschilt Jaap uit Kampen helemaal niet van De Tank uit Eindhoven. De spitsen van Ajax en PSV zullen morgen negentig minuten lang heel boos worden aangekeken.
allebei rood !
Ik zal het morgenmiddag eens gaan bekijken allemaal.
Fabian Wrote:
Peter Wrote:
Fabian Wrote:Er zijn maar 2 clubs die de uitvakken nog geheel opvullen, Ajax en Feyenoord. De 2 grootste clubs uit Nederland.

Ooit aan gedacht dat zin 2 de verklaring is voor zin 1? Ajax heeft in Nederland 3x zoveel supporters dan PSV en kan maar 2x zoveel supporters bij uitwedstrijden op de been brengen. :roll:

Nee, als er zoveel bij thuiswedstrijden zitten, moet je uitvakken ook vol kunnen krijgen.

Waarom komt Groningen dan altijd met nog geen 100 man naar uitwedstrijden? Stadion van 26.000 plaatsen is altijd uitverkocht! :roll:
Peter Wrote:Waarom komt Groningen dan altijd met nog geen 100 man naar uitwedstrijden?
Vandaag wel hoor!!! :8:
Ik kan niet wachten op het knutselwerk en de rijmelarij van de buren in 410:

Vak 410: duizend manuren doek ArenA
11-11-2006 Zondag speelt Ajax thuis in de ArenA tegen PSV. De wedstrijd staat te boek als een absolute topper. Daarom komen de supporters uit vak 410 met een unieke actie, een reusachtig doek moet de sfeer scheppen.
De voorbereidingen begonnen al in juni jongstleden, toen gingen de eerste naaiwerkzaamheden van start. In het doek zitten zo'n achthonderd tot duizend manuren. Toch zal het doek zondag slechts enkele minuten te zien zijn.
Vak 410 werd in 2001 opgericht. Sindsdien zorgen ze voor extra sfeer in de Amsterdam ArenA.
Peter Wrote:
Fabian Wrote:
Peter Wrote:
Fabian Wrote:Er zijn maar 2 clubs die de uitvakken nog geheel opvullen, Ajax en Feyenoord. De 2 grootste clubs uit Nederland.

Ooit aan gedacht dat zin 2 de verklaring is voor zin 1? Ajax heeft in Nederland 3x zoveel supporters dan PSV en kan maar 2x zoveel supporters bij uitwedstrijden op de been brengen. :roll:

Nee, als er zoveel bij thuiswedstrijden zitten, moet je uitvakken ook vol kunnen krijgen.

Waarom komt Groningen dan altijd met nog geen 100 man naar uitwedstrijden? Stadion van 26.000 plaatsen is altijd uitverkocht! :roll:

Hebben we het hier over Groningen of over psv ? Jij bent zeker zo'n type die als ie wederom eens een slecht cijfer heeft voor rekenen, tegen mamsie zegt : 'Maar Pietje had ook een slecht cijfer hoor...'

:roll:

2-1 (hoop ik ) :wink:
Bor de Wolf Wrote:Ik kan niet wachten op het knutselwerk en de rijmelarij van de buren in 410:

Vak 410: duizend manuren doek ArenA
11-11-2006 Zondag speelt Ajax thuis in de ArenA tegen PSV. De wedstrijd staat te boek als een absolute topper. Daarom komen de supporters uit vak 410 met een unieke actie, een reusachtig doek moet de sfeer scheppen.
De voorbereidingen begonnen al in juni jongstleden, toen gingen de eerste naaiwerkzaamheden van start. In het doek zitten zo'n achthonderd tot duizend manuren. Toch zal het doek zondag slechts enkele minuten te zien zijn.
Vak 410 werd in 2001 opgericht. Sindsdien zorgen ze voor extra sfeer in de Amsterdam ArenA.

De 1e foto van het doek is al uitgelekt!

[Image: tekening.jpg]
:-k Het liefst zie ik deze wedstrijd beide teams verliezen.
0-1 =D>
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12