FTM Forum

Full Version: Tennis Masters Cup Shanghai 2006
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
lastige keuzes hoor. Federer is schrikbarend duur, maar sleept waarschijnlijk 150 punten in de wacht. Probleem is dat ik er dan net niemand bij kan nemen. Mijn straf voor kwistig omgaan met budget in de laatste weken. :razz:

Of gokken met bijvoorbeeld Davydenko, Ljubicic en Nalbandian?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.atptennis.com/en/mercedesbenz/poy/default.asp?AssetID=1492">http://www.atptennis.com/en/mercedesben ... setID=1492</a><!-- m -->

Take your pick. :8:
Zeker Blake-Vliegen.
De indeling is bekend:

Red Group

Federer
Ljubicic
Roddick
Nalbandian

Gold Group

Nadal
Davydenko
Blake
Robredo
Juan Zueco Wrote:De indeling is bekend:

Red Group

Federer
Ljubicic
Roddick
Nalbandian

Gold Group

Nadal
Davydenko
Blake
Robredo

Lastige groep, die van Federer. Niet voor hem natuurlijk, maar voor de rest.
Tjonge, ik wou Federer nemen samen met Ljubicic of misschien Nalbandian. Nu wordt het dus Davydenko. Robredo én Blake wordt zo ook een stuk aantrekkelijker, maar daar heb ik toch niet zo heel veel vertrouwen in (max. 40 + 20 pnt).

Team vanaf 13-11-2006

1 Djokovic,Novak €1465 Verkoop
2 Davydenko,Nikolay €2650 Verkoop
3 Federer,Roger €8120 Verkoop

€12235
Je hebt nog € 265 te besteden.
Wat een geluk heeft Nadal met de loting zeg! Dit is echt de enig mogelijke loting waarin hij kans heeft om door te gaan.
Ad Wim Wrote:Wat een geluk heeft Nadal met de loting zeg! Dit is echt de enig mogelijke loting waarin hij kans heeft om door te gaan.

Ik vraag me toch nog steeds af of Rafa wel speelt.
Hij had toch een voetblessure of zo opgelopen in de training?
Hopelijk zegt hij nog af....... :razz: :razz: :razz:

Zijn de reserves Ancic en Gonzales?
Ik denk dat ie wel komt (startgeld inkoppen) en bij verlies eerste partij opgeeft zodat reserves erin komen en dat Rafa bij winst rustig verder tennist
2 opties zijn. 1 met Fedex en 1 zonder.

Na de loting zijn er voor beide opties weer 2 subopties.

Mét Fedex:
- Davy erbij + veel geld over.
- Robredo+Blake erbij, alle budget op.

Zónder Fedex:
Robredo, Blake, Roddick, Davydenko EN Nalbi
Robredo, Blake, Roddick, Davydenko EN Ljubo

Omdat de deadline zo klote is kan er makkelijk gekozen worden tussen de laatste 2 opties. Pakt Ljubo Roddick dan neemt iedereen 'm. Verliest ie zullen de meeste voor Nalbi gaan.
De vraag voor is dus:

Federer of:
Robredo én Blake én Roddick én Nalbi/Ljubo :eeeek:

Davydenko lijkt me een zekerheidje.
Zo moeilijk is 't dan toch niet? Federer wint als zijn wedstrijden. Er is exact bekend hoeveel punten dat zullen zijn. Kun je goed uitrekenen of Robredo, Blake, Roddick en Ljubo/Nalbi dat gaan halen.
centre court Wrote:Zo moeilijk is 't dan toch niet? Federer wint als zijn wedstrijden. Er is exact bekend hoeveel punten dat zullen zijn. Kun je goed uitrekenen of Robredo, Blake, Roddick en Ljubo/Nalbi dat gaan halen.

En anders maak je toch een hulpmiddeltje: :wink:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://home.tiscali.nl/~su014712/TMMV.JPG">http://home.tiscali.nl/~su014712/TMMV.JPG</a><!-- m -->
Juan Zueco Wrote:
centre court Wrote:Zo moeilijk is 't dan toch niet? Federer wint als zijn wedstrijden. Er is exact bekend hoeveel punten dat zullen zijn. Kun je goed uitrekenen of Robredo, Blake, Roddick en Ljubo/Nalbi dat gaan halen.

En anders maak je toch een hulpmiddeltje: :wink:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://home.tiscali.nl/~su014712/TMMV.JPG">http://home.tiscali.nl/~su014712/TMMV.JPG</a><!-- m -->

Ik kan er niks van lezen. Maar zal vast helpen. :8:
Gewoon even vergroten centre court. Programmatje heeft me me erg geholpen.
Heb je die 't hele jaar gebruikt? Ziet er idd wel handig uit. Maar denk niet dat we die nu bij de Masters nodig zullen hebben.
centre court Wrote:Heb je die 't hele jaar gebruikt? Ziet er idd wel handig uit. Maar denk niet dat we die nu bij de Masters nodig zullen hebben.

Nee, heb dit gemaakt na Wimbledon volgens mij. Wat de Masters betreft heb je wel gelijk. Daar zijn nu eenmaal de keuzes beperkt.

Wat wel duidelijk is dat Roger (wederom) niet loont, ook al wint hij de Masters.
En toch niet in de top 20 eindigen :wink:
Mooi ding Juan ... Roy heeft ook ooit zo'n ding gemaakt in Excel, (die ook rekening hield met budgetwinst) en hij won er de openingsweek van de MV Game mee, en de 2e week wassie 2e. Helaas moest hij vanwege zijn gezondheid het spel staken, maar zo'n programma is zeker kansrijk Wink

Overigens ene mooie poll op ATPTennis nu:

Masters Cup Contenders
Other than Roger Federer, who is most likely to win Tennis Masters Cup?

Rafael Nadal: 25%
Nikolay Davydenko: 23%
Ivan Ljubicic: 7%
Andy Roddick: 14%
Tommy Robredo: 1%
David Nalbandian: 24%
James Blake: 6%

Total Votes: 30284

Federer laten ze dus maar niet eens meer meetellen :lol:
Ljubicic slechts 7%? Dat lijkt me wel wat aan de lage kant.
Elikian Wrote:Mooi ding Juan ... Roy heeft ook ooit zo'n ding gemaakt in Excel, (die ook rekening hield met budgetwinst) en hij won er de openingsweek van de MV Game mee, en de 2e week wassie 2e. Helaas moest hij vanwege zijn gezondheid het spel staken, maar zo'n programma is zeker kansrijk Wink

Overigens ene mooie poll op ATPTennis nu:

Masters Cup Contenders
Other than Roger Federer, who is most likely to win Tennis Masters Cup?

Rafael Nadal: 25%
Nikolay Davydenko: 23%
Ivan Ljubicic: 7%
Andy Roddick: 14%
Tommy Robredo: 1%
David Nalbandian: 24%
James Blake: 6%

Total Votes: 30284

Federer laten ze dus maar niet eens meer meetellen :lol:
Wat een slechte inschatting! Hoe kan Nadal nou de eerstvolgende favoriet zijn?! En Roddick schat ik na Davy als grootste kanshebber in, en niet Nalbi.

Ik zou zeggen, als iedereen fit is:

Davydenko
Roddick
Ljubicic
Nalbandian
Nadal
Blake
Robredo
Tommy Tommy, olee olee oleee =D>
Ad Wim Wrote:En toch niet in de top 20 eindigen :wink:

Hehehe, pas na Wimbledon mee begonnen he. Bovendien maak je zelf nog steeds de (verkeerde Wink ) keuzes in spelers.
Juan Zueco Wrote:
Ad Wim Wrote:En toch niet in de top 20 eindigen :wink:

Hehehe, pas na Wimbledon mee begonnen he. Bovendien maak je zelf nog steeds de (verkeerde Wink ) keuzes in spelers.

Hou je ook rekening met de kans dat een bepaald aantal punten wordt gehaald? Dat zie ik namelijk niet in je programmatje.
Precies... soms zijn er wedstrijden die 50-50 zijn in de 1e ronde maar waar de winnaar wel heel ver van gaat komen. Als je hem laat verliezen in die 1e ronde klopt 't relatief gezien niet meer, mocht ie wel winnen.

Beetje omslachtig omschreven maar ik denk dat 't wel duidelijk is. :8:
Ik vul de schema's in en dan selecteer ik de spelers met het door mij verwachte aantal punten. Bij een 50-50 match handel ik meestal als volgt : stel Safin speelt de eerste ronde tegen Gasquet in Parijs. Lastig. Ik verwacht dat de winnaar de halve finale haalt. Dus 1 en 45 punten. Meestal geef ik dan beide spelers 23 punten. Je hebt natuurlijk dan wel een probleem als het programma slechts 1 speler selecteert. Dan is het pas echt kiezen.
Roy had een systeem gebaseerd op de Entry Ranking.

Stel een toernooi met 4 spelers om het makkelijk te houden:
1 ronde 1 punt,
2 ronde 5 punten
WINST 12 punten

Loting:
Federer - Sluiter
Wawrinka - Nalbandian

De Entry ranking:
Federer 7620
Nalbandian 2195
Wawrina 950
Sluiter 460

Federer heeft 7620 punten, Sluiter: 500. Dan heeft Federer 94% kans om te winnen. Sluiter 6%

Nalbandian heeft 2195 punten, Wawrinka 950 -> Nalbandian 70%, Wawrinka 30%

Finale mogelijkheden:
Federer - Nalbandian: 78% - 22%
Federer - Wawrinka: 89% - 11%
Sluiter - Nalbandian: 19% - 81%
Sluiter - Wawrinka: 34% - 66%

Federer heeft 6% kans te verliezen in de 1e ronde: 1 punt
Federer heeft 94% kans te winnen in de eerste ronde
- In de 2e ronde heeft hij dan 70% kans Nalbandian te treffen, en daarvan 22% kans te verliezen: 0,94*0,7*0,22 = 14,476%
- In de 2e ronde heeft hij dan 30% kans Wawrinka te treffen, en daarvan 11% te verliezen: 0,94*0,3*0,11 = 3,102%
Dus de kans dat Federer in de 2e ronde verliest is 17,578%

- In de 2e ronde heeft hij dan 70% kans Nalbandian te treffen, en daarvan 78% kans te winnen: 0,94*0,7*0,78 = 51,324%
- In de 2e ronde heeft hij dan 30% kans Wawrinka te treffen, en daarvan 89% te winnen: 0,94*0,3*0,89 = 25,098%
Dus kans dat Federer het toernooi wint is 76.422%

Dus Federer:
1e ronde: 6%
2e ronde: 17,578%
Winst: 76,422%

Verwachtingswaarde die Federer zal halen: 0,06*1 + 0,17578*5 + 0,76422*12 = 10,11 punten

Voor die 10,11 punten betaal je dus 7620 euro.
Zo heeft iedere speler een verwachtingswaarde en een prijs, en dat optimaliseer je.

Hij had hier dus een compleet programma voor in Excel, dat dit uitrekende voor 128 spelers op de Australian Open ... was geweldig mooi om te zien Big Grin

(overigens is dit erg gesimplificeerd). Hij nam ook nog budgetwinst mee die een speler haalde in zijn model, en hij had een correctiefactor voor Ondergrond. (hij gebruikte daarvoor de ondergrondrankings van tennisfacts) .. dus Nadal op gravel zou 'meer-entrypunten' hebben op gravel dan dat hij eigenlijk heeft. Federer was op gras onverslaanbaar Big Grin
In 1 woord: WAARDELOOS
Week 1: Gewonnen
Week 2: 2e

En ja, ik was ook verrast dat het werkt ...
Tsja, dat is wel heel erg uitgebreid.

Ik selecteer de spelers op eigen gevoel. Het programma doet niets anders dan het meest effectieve team te berekenen qua te behalen punten (gebaseerd op je eigen keuze dus).
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16