FTM Forum

Full Version: Kan Nadal het nog?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
Mocht Federer RG winnen, zijn punten in Halle verdedigen, en Wimbledon winnen, staat hij weer op de ranking waar hij hoort. Bijbehorende vraag is of Nadal het nog kan. Wat denken jullie?
Adios Rafa
Uitgegeven: 2 juni 2009 8:52
Laatst gewijzigd: 2 juni 2009 8:52

'Moet je nou eens kijken wat er op tv is.' 'Wat dan?' 'Ze zenden een oude tenniswedstrijd uit. Söderling tegen Nadal, Roland Garros 2009.'


‘Goh, da’s lang geleden.’
‘Nadal, Nadal, wie was dat ook alweer?’
‘Was dat niet die gozer die een paar jaar onverslaanbaar was?’
‘Ja, klopt ja. Vier keer achter elkaar Roland Garros gewonnen.’
‘Ongelofelijk.’

‘Kijk, daar staat ‘t, onder in beeld. 31 Partijen achter elkaar gewonnen. En hier verliest-ie dus. Van een houterige Zweed.’
‘Ja man, ik herinner het me weer. Dat was het begin van het einde.’
‘Jep.’
‘Treurig verhaal.’
‘Nooit meer iets gewonnen.’

Bilnaad
‘Eerste ronde Wimbledon: eruit. Tegen zo’n roodverbrande Engelsman.’
‘O ja, zo’n jongen met piekerig oranje haar en een racket van de supermarkt om de hoek.’
‘Precies. Volgens mij verloor Nadal daarna nog een keer of twintig in de eerste ronde van alle volgende toernooien.’

‘Joh, moet je zien wat ze aanhadden, zeg. De mode van tien jaar geleden: dat ze daarin durfden te lopen…’
‘En dat gepluk aan zijn bilnaad… Waarom trekt hij niet gewoon een iets minder strakke broek aan?’

Un poco loco
‘Arme jongen. Al ziet hij er nog wel uit alsof hij ze allemaal op een rijtje heeft.’
‘Voor de laatste keer, waarschijnlijk.’
‘Helemaal doorgedraaid, later.’
‘Un poco loco geworden.’

‘Elke keer in de eerste ronde eruit: het sloopt je, hoor. Vooral als je ooit zo goed bent geweest.’
‘Het kon ook niet, wat hij deed. Rennen achter iedere bal, vechten voor elk punt. Het leek misschien van niet, maar hij was ook maar een mens. En ieder mens breekt een keer.’

‘Goh, weet je nog dat hij het jaar erop terugkwam in Roland Garros. Met zo’n zielige blik in zijn ogen. Omdat hij wist wat hem te wachten stond.’
‘O ja, die veegpartij tegen Federer. Die had nog een appeltje met hem te schillen. Die hielp hem niet op de been, die trapte hem nog dieper het gravel in.’

Adios
‘Arme, arme Rafa. Staal in zijn spieren, boter in zijn hoofd.’
‘Nooit meer een tenniswedstrijd gespeeld sindsdien.’
‘Ik heb nog wel eens een reportage over hem gezien. Ging er een cameraploeg naar hem zoeken op Mallorca. Nergens te vinden.’
‘Sommige mensen zeggen dat hij ergens onder een brug in Parijs leeft.’
‘Ik heb gehoord dat hij gesignaleerd is in de oerwouden van Brazilië. Wanhopig op zoek naar zijn topspin.’

‘Kijk, kijk, matchpoint voor Söderling. Patsboem, over en uit.’
‘Daar zwaait Rafa nog even naar het publiek. Naar de camera. Voor de laatste keer met zijn hele verstand.’
‘(…)’
‘(…)’
‘Brok in mijn keel, man.’

‘Adios Rafa. Adios.’

©NUsport/Thijs Zonneveld
Jezus, mag die foto weg? Er zijn volgens mij wel genoeg lachwekkende foto's van hem...
Die foto mag je wel even veranderen idd.. :roll: Undecided
mindlight Wrote:Mocht Federer RG winnen, zijn punten in Halle verdedigen, en Wimbledon winnen, staat hij weer op de ranking waar hij hoort. Bijbehorende vraag is of Nadal het nog kan. Wat denken jullie?

Ik denk dat dit niet correct is. Als Federer RG en Wimbledon wint, en tussendoor Halle, is het verschil 670 (dan reken ik met Nadal verdedigt Queens en haalt finale Wimbledon). Als Nadal er op Wimbledon nou opnieuw in de 4R uitligt, kan Roger hem wel voorbij.
En ik denk dat Nadal het nog wel kan, maar dat hij een beetje overschat werd na een zeer goede periode vorig jaar en dit jaar.
Je vergeet de OS die wegvalt bij Nadal Tampie, volgens mij moet het dan genoeg zijn.

En ik zal de foto aanpassen Wink
Het mooiste zou zijn als er een nek aan nek race komt tussen 3 a 4 gasten.
hoezo kan nadal het nog... :lol:

hij heeft in de afgelopen 5 maanden gewonnen:

1 GS
3 TMS
1 ander groot toernooi

Geen tennisser is succesvoller dan Rafa!!! Notworthy
buurs Wrote:hoezo kan nadal het nog... :lol:

hij heeft in de afgelopen 5 maanden gewonnen:

1 GS
3 TMS
1 ander groot toernooi

Geen tennisser is succesvoller dan Rafa!!! Notworthy

Ik weet nog een mooie kreet;

"Er is altijd minimaal 1 tennismanager beter dan Dennis Buurs!!" Notworthy
Geen tennisser succesvoller dan Rafa Undecided

Kijk eens naar de erelijst van Federer man, Rafa mag net zijn schoenen poetsen. :lol:
mindlight Wrote:Geen tennisser succesvoller dan Rafa Undecided

Kijk eens naar de erelijst van Federer man, Rafa mag net zijn schoenen poetsen. :lol:

Ik heb het over de afgelopen 5 maanden.

dan moet Roger een kniebuiging maken als hij rafa tegen komt :8:
mindlight Wrote:Je vergeet de OS die wegvalt bij Nadal Tampie, volgens mij moet het dan genoeg zijn.

En ik zal de foto aanpassen Wink

En daar verliest Federer er 200 om 800, dus je zit alsnog fout. Je hebt het niet helemaal nauwkeurig doorgerekend, dat geeft niks, maar niet doen alsof ik mis zit.

Ik dacht dat je bedoelde dat hij dan na Wimbledon al bovenaan zou staan. Maar eh.... voor de OS vallen eerst nog de twee HC TMS toernooien eraf. Daar heeft Federer ook veel minder te verdedigen dan Nadal. Dus als hij RG en Wimbledon wint gaat hij zeker weer nummer 1 worden, ongeacht wat er in Halle / Queens gebeurt.
Mijn conclusie dat als hij RG en Wimbledon wint , hij nummer 1 wordt, wilde je eerst weerleggen, maar onderschrijf je nu gewoon. Je had het in eerste instantie niet helemaal nauwkeurig doorgerekend, dat geeft niets, maar doe dan niet alsof ik mis zit.
:lol:
En voor je insinueert dat mijn berekeningen niet kloppen, komt ie!

Nadal verliest dus 1820 punten op RG . 14960 – 1820 = 13140
Als Federer Wimbledon wint verliest Nadal minimaal 800 punten. 13140 – 800 = 12340
Drop Date Canada is 27 Jul-09, maar het toernooi eindigt 16 augustus (Drop Date olympics 17 Aug-09).
Tussendoor komt ook nog Drop Date Cincinnati, -450 dus.
Nadal heeft dus maximaal 11090 punten op 17 Augustus als Federer Wimbledon wint.

Als Federer RG en Wimbledon wint krijgt hij dus 1200 punten erbij, 10470 + 1200 = 11670
Drop Date Cincinnati en Beijing doet Federer bijna niets, -350 totaal. 11670 – 350 = 11320
_Tampie Wrote:
mindlight Wrote:Je vergeet de OS die wegvalt bij Nadal Tampie, volgens mij moet het dan genoeg zijn.

En ik zal de foto aanpassen Wink

En daar verliest Federer er 200 om 800, dus je zit alsnog fout. Je hebt het niet helemaal nauwkeurig doorgerekend, dat geeft niks, maar niet doen alsof ik mis zit.

Ik dacht dat je bedoelde dat hij dan na Wimbledon al bovenaan zou staan. Maar eh.... voor de OS vallen eerst nog de twee HC TMS toernooien eraf. Daar heeft Federer ook veel minder te verdedigen dan Nadal. Dus als hij RG en Wimbledon wint gaat hij zeker weer nummer 1 worden, ongeacht wat er in Halle / Queens gebeurt.
Waar doet ie dan net of je mis zit?
buurs Wrote:
mindlight Wrote:Geen tennisser succesvoller dan Rafa Undecided

Kijk eens naar de erelijst van Federer man, Rafa mag net zijn schoenen poetsen. :lol:

Ik heb het over de afgelopen 5 maanden.

dan moet Roger een kniebuiging maken als hij rafa tegen komt :8:
Je vond dat Federer het niet meer kon omdat ie niet van de top 4 kon winnen. Nu verliest Nadal van Soderling en zelfs van de top 20-speler Federer, wat ga je nu wel niet over Nadal zeggen dan?
Dat ook nog eens, zo was mijn post niet eens bedoeld, als kritiek op Tampies eerste redenering.
Die 's' mag er weer aan vast!
:lol: Kijk, gecorrigeerd worden als je daadwerkelijk iets fout doet is niets mis mee natuurlijk
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
mindlight Wrote:Geen tennisser succesvoller dan Rafa Undecided

Kijk eens naar de erelijst van Federer man, Rafa mag net zijn schoenen poetsen. :lol:

Ik heb het over de afgelopen 5 maanden.

dan moet Roger een kniebuiging maken als hij rafa tegen komt :8:
Je vond dat Federer het niet meer kon omdat ie niet van de top 4 kon winnen. Nu verliest Nadal van Soderling en zelfs van de top 20-speler Federer, wat ga je nu wel niet over Nadal zeggen dan?

Federer heeft dit jaar 1x van een top 4 speler gewonnen en dat was tegen een uitgebluste nadal.
jij gaf zelf ook aan dat die overwinning niet serieus te noemen was.

hij kan pas op wimbledon weer tegen een top 4 speler uitkomen.
Dus ik blijf federer de minste van de 4 vinden.
Hij heeft dit jaar slechts 1x overtuigd in mijn ogen en dat was tegen del potro op de AO.
Murray wint Wimbledon dus begin maar opnieuw met rekenen
Nou Buurs? Afzeggen voor Queens terwijl ie juist nu een keer rust heeft. Daar gaat z'n nummer 1...
federer kan alleen winnen van een niet fitte nadal :lol:
Dus? Doet dat ertoe? Hij kon 4 jaar lang niet of nauwelijks winnen van Nadal, maar stond wel altijd op nummer 1...
Vanaf maandag is 't een paar weken tijd voor mijn held Dr. Ivo! Notworthy
Hij wint dan weer een pre-wimbledon toernooitje en verliest in de 1e ronde van Wimbledon in 5 sets van oscar hernandez o.i.d. :8:
Santoro gaat toveren Notworthy
Deelname Nadal aan Wimbledon onzeker
Uitgegeven: 6 juni 2009 19:47
Laatst gewijzigd: 6 juni 2009 19:47
LONDEN - Tennisser Rafael Nadal moet er serieus rekening mee houden dat hij zijn titel op Wimbledon later deze maand niet kan verdedigen. De Spanjaard, nummer een van de wereld, is geblesseerd aan zijn knie.

''We gaan naar Barcelona om te kijken wat het probleem precies is'', zei zijn oom Toni Nadal zaterdag.

''Natuurlijk, als er een mogelijkheid is dat hij mee kan doen aan een van de grootste evenementen ter wereld zal Rafael dat zeker niet laten. Maar ik ben niet zo optimistisch. Hij is erg aangedaan momenteel.''


Nadal, die zich al heeft afgemeld voor het toernooi van Queen's, versloeg Roger Federer vorig jaar op Wimbledon in een spannende finale.

Op Roland Garros werd Nadal zondag in de vierde ronde verrassend uitgeschakeld door de Zweed Robin Söderling.
Nou, laat hem maar lekker meedoen hoor, dat is toch een mooiere manier om hem de nr 1 plaats af te zien geven.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7