FTM Forum

Full Version: 70 laffe joden proberen 8 pingpongende ADOfans te vermoorden
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Ik denk dat het niet de intentie was om Capelle eens flink aan te gaan moedigen.
Ik denk ook niet dat je hier moet praten over feyenoord, ADO of ajax aanhangers, maar over debielen, welke je onder iedere aanhang vindt... helaas...
Ik denk dat dit bericht over Capelle-Ajax in het verkeerde topic staat. :waf:
Ik kan niet wachten tot 7 mei als ik de topic open: 1 slimme jood probeert 45 kaartende ADO-fans hun geld af te pakken Hakkuh
Treesong Wrote:Ik kan niet wachten tot 7 mei als ik de topic open: 1 slimme jood probeert 45 kaartende ADO-fans hun geld af te pakken Hakkuh

Jij gaat dus wel?? :razz:
gittermaster Wrote:Ik denk dat het niet de intentie was om Capelle eens flink aan te gaan moedigen.
Ik denk ook niet dat je hier moet praten over feyenoord, ADO of ajax aanhangers, maar over debielen, welke je onder iedere aanhang vindt... helaas...

er zou iets zijn afgesproken kennelijk, ajakkessupporters zouden met 3 bussen komen... :|

stoer man, omdat bij zo'n wedstrijd te doen. :roll: ik blijf er toch voorstander van dat dat veld in beverwijk door alle clubs wordt afgehuurd zodat de supporters daar hun wedstrijden kunnen organiseren.
waf Wrote:stoer man, omdat bij zo'n wedstrijd te doen. :roll: ik blijf er toch voorstander van dat dat veld in beverwijk door alle clubs wordt afgehuurd zodat de supporters daar hun wedstrijden kunnen organiseren.

Prima! Hoge muur er omheen, camera's en spotlights op de randen en voor 15 foepies per maand heb je een abo bij Voetbal Min.
Gerben Zonderland Wrote:
waf Wrote:stoer man, omdat bij zo'n wedstrijd te doen. :roll: ik blijf er toch voorstander van dat dat veld in beverwijk door alle clubs wordt afgehuurd zodat de supporters daar hun wedstrijden kunnen organiseren.

Prima! Hoge muur er omheen, camera's en spotlights op de randen en voor 15 foepies per maand heb je een abo bij Voetbal Min.

Misschien een nieuw concept voor de Mol op Talpa?

Stop van iedere BVO een hooligan in een villa en kijk wie er het langste in blijft! Succes gegarandeerd! =D>
EJR Wrote:Misschien een nieuw concept voor de Mol op Talpa?

Stop van iedere BVO een hooligan in een villa en kijk wie er het langste in blijft! Succes gegarandeerd! =D>

Harry Bierdop tegen het soepie!
Ik zat eerder te denken dat die Neus er wel als eerste uit zou zijn :razz: =D>
Treesong Wrote:Ik kan niet wachten tot 7 mei als ik de topic open: 1 slimme jood probeert 45 kaartende ADO-fans hun geld af te pakken Hakkuh

:lol: :lol:
harry_bierdop Wrote:Ik zat eerder te denken dat die Neus er wel als eerste uit zou zijn :razz: =D>

Ik denk dat de Hagenezen er als eerste uit zijn... die zitten liever te kaarten :wink:
Eindelijk eens een artikel in de Telegraaf van zaterdag 13 mei dat de waarheid niet verhult.

En wat doen Amsterdam en Ajax? Helemaal niets.

Ajax supporters mogen behalve in Den Haag nog steeds overal komen.
Cohen bagatelliseert de rellen in Amsterdam na de bekerwinst van Ajax.


Bron: De Telegraaf (Gerda Frankenhuis en Lieke Jongbloed, zaterdag 13 mei 2006)

Quote:ALS RATTEN IN DE VAL keken tien Den Haag-supporters vrijdagavond 10 februari in hun eigen clubhuis de dood in de ogen. Zeker honderd tot op de tanden gewapende Ajax-hooligans vielen totaal onverwacht het clubhonk van hun rivalen binnen. De nietsvermoedende Hagenaars, waaronder drie minderjarigen, beleefden vijf helse minuten van excessief en nietsontziend geweld, veroorzaakt door de losgeslagen Amsterdamse bende. Voor het eerst doen de nog immer ontstelde slachtoffers hun schokkende relaas, waaruit blijkt dat de laffe aanval tot in de puntjes was voorbereid.


Den Haag-supporters die helse aanval Ajax-hooligans meemaakten, vertellen voor het eerst hun schokkende relaas


„We maken jullie DOOD”


DEN HAAG, zaterdag „We hoorden een harde knal buiten, voor de deur van ons honk. Even dachten we dat een van ons een geintje maakte. We haalden onze schouders op en gingen verder met klaverjassen”, vertelt K.B.*, een van de nu nog zeer aangeslagen slachtoffers. Op dat moment staan vier supporters achter de bar en drie Hagenaars ervoor. Drie jonge jongens spelen pingpong elders in het zaaltje.

„Ineens werden met golfclubs alle ramen kapot geslagen en zagen we rookpotten naar binnen zeilen. Meteen daarna renden vier mannen met gasmaskers op naar binnen. Ze schreeuwden: ’Amsterdam hooligans’ en: ’We maken jullie dood, jullie gaan eraan’. Ze sloegen ook meteen flink in het rond.”

Bij het vertellen van hun verhaal beleven vijf van de aangevallen supporters hun horrorminuten weer helemaal opnieuw. Ze praten opgewonden door elkaar en steken hun woede over de aanval niet onder stoelen of banken. Uit angst voor verdere represailles blijven ze liever anoniem.

Luttele seconden na de brute inval is het hele honk gehuld in de rook. De ADO-fans zien inmiddels geen hand meer voor ogen en proberen het vege lijf te redden. „Ik voelde een paar rake klappen in mijn rug en sprintte meteen naar het keukentje toe. Mijn broertje rende naar het toilet. Daar werd hij door een paar man bruut uit getrokken. Ze sloegen hem vervolgens met een grote stok tussen zijn ogen”, zegt een nog immer woedende B.

Zelf kan hij zich net op tijd opsluiten in de voorraadkast. In de tussentijd gooiden de Amsterdammers zelfgemaakte brandbommen door het honk. In de totale chaos en grote paniek slaagden de vier jongens achter de bar erin zich te verschansen in de drankkast van nauwelijks een bij drie meter. Hun beste vriend S. sprong over de bar en probeerde ook dit ’onderduikadres’ te bereiken. S.: „Ik riep: ’Laat me er in’, maar ze hielden uit alle macht de deur dicht.” Zijn vrienden dachten namelijk dat hun belagers zich naar binnen probeerden te praten.

In de piepkleine ruimte, waar ze als sardientjes in een blik gevangen zaten, hoorden de Hagenaars niets anders dan gegil en geschreeuw. Onder de deur dringen dan een penetrante brandlucht en rook binnen. Terwijl S. vergeefse pogingen deed zich in veiligheid te brengen, scheerde een molotovcocktail rakelings langs hem heen. De keuken vatte meteen vlam. S. werd vervolgens uit de vuurzee getrokken door B. die in het voorraadhok zat verstopt.


Bloedbad

In de tussentijd richtten de vandalen een waar bloedbad aan bij de tafeltennistafel. De drie tieners worden belaagd door tientallen uitzinnige mannen. Ze worden met messen gestoken en geslagen met onder andere knuppels. In de twee voorraadkasten wordt gevreesd voor het leven van de drie ’jonkies’. Zelf denken ze op dat moment dat hun laatste uur geslagen heeft. „We waren in een hoek gedreven en konden nergens heen. Het vuur sloeg om ons heen.”

Met een telefoon waarschuwde een van de jongens het alarmnummer 112. Hij riep: ’We worden aangevallen in ons supportershome’. „Maar de telefoniste geloofde ons niet”, vertelt D. „Ze vroeg gewoon of het echt waar was. Alsof je zoiets verzint.” Tegelijkertijd werden andere leden van de Haagse club per gsm opgetrommeld.

B. zat ondertussen vooral in de rats over zijn broertje. „Het leek wel een film. Ik ben weer uit het hok gekropen om hem te zoeken. Ik zag niets meer en hoorde alleen maar gerinkel en zag een oranje gloed van vlammen. Brandende dingen vlogen door de lucht. Ik riep mijn broer, zag hem en trok hem meteen naar buiten.”

Saillant detail is dat de twee ADO’ers tegelijk met de alles verwoestende Ajax-hooligans naar buiten strompelden. De bijna honderd relschoppers zijn waarschijnlijk op de vlucht geslagen omdat het vuur wel heel snel om zich heen sloeg. Door hun eigen gegooide rookbommen raakten ze zelf verblind. „Dat is echt onze redding geweest. Anders waren we zeker allemaal dood geweest.”

Na de aftocht ondernamen de gewonde jongens meteen zelf actie. Iemand pakte een brandslang en begon te blussen. Anderen ontfermden zich over de ernstigste gewonde maten. Het jongste slachtoffertje, net zestien, liep steekwonden in zijn zij en been op. „Het scheelde maar weinig of hij was in vitale delen geraakt. Hij was lijkbleek.” De inmiddels toegesnelde ambulances verleenden eerste hulp en namen uiteindelijk drie slachtoffers mee naar het ziekenhuis.

De politie, gealarmeerd omdat ze een grote groep hooligans was tegengekomen, besloot de Amsterdammers in eerste instantie te laten lopen en snelde met gillende sirenes naar het honk in het Haagse Zuiderpark. Daar hadden zich inmiddels tientallen gewaarschuwde Den Haag-supporters gemeld.

Toen de brandweer de rook had weggezogen met speciale apparatuur en de brand geblust was, werd pas duidelijk wat voor een veldslag zich binnen had afgespeeld. De vloer lag bezaaid met kapotte golfclubs, messen, stokken, honkbalknuppels, rookpotten, kapotte bierflesjes en een niet ontplofte molotovcocktail. Overal lag glas en bloed.

Bij de ingang van het stadion worden in een geul en in de bosjes een ingepakte startmotor, die ook als wapen in de strijd gebruikt had moeten worden, hamers en nog kilo’s aan ander wapentuig gevonden. De Amsterdamse raddraaiers zijn dan al lang en breed in hun geparkeerde auto’s aan de Moerweg gestapt en de stad uitgesjeesd.

Met een aantal gejatte mobiele telefoons van hun slachtoffers belden ze de ouders van R. „Ze deden tegenover mijn moeder of ik het was en riepen: ’Help, we worden door honderd man doodgeslagen’ en meteen daarna zeiden ze: ’Vuile hoer’.” Een vriendinnetje die belde naar de gestolen gsm van haar vriend, wordt verteld dat hij is doodgeslagen.

Tevens hebben zij ook nog eens 500 euro uit de kassa weten mee te grissen. Van de inventaris van het clubhome is na de allesverwoestende aanval bijna niets meer over. En emotioneel komt de klap maanden later nog steeds hard aan. „We stonden te trillen op onze benen. We waren vooral woedend over de lafheid. Net voor de aanval was een man met zijn dochtertje en zoontje van twaalf en veertien jaar naar huis gegaan. We zagen voor het hele gebeuren wel steeds iemand naar binnen kijken. Toen stonden we daar niet bij stil, maar ze hebben ons bespied en dus geweten dat wij met zo weinig waren en dus geen schijn van kans hadden.”

Genoegdoening hopen de jongens eind juni te krijgen als zeker vijftig Amsterdamse verdachten zich in het Haagse beklaagdenbankje moeten verantwoorden voor de rechtbank. Advocaat mr. Ad Westendorp zal namens de slachtoffers een fikse schadevergoeding van zeker tienduizenden euro’s eisen. „Alle verdachten zijn persoonlijk aansprakelijk gesteld voor de schade die deze jongens hebben geleden. Even los van alle materiële schade aan kleding, auto’s die ook nog onderhanden zijn genomen, telefoons en het home zelf, zullen de belagers ook financieel moeten bloeden voor de emotionele schade”, zegt Westendorp. De raadsman legt uit: „Deze jongens hebben enorm geleden. Nog steeds hebben ze nachtmerries en ze zijn voor altijd getraumatiseerd. Als ze nu bijvoorbeeld een knal horen, komt alles weer boven.”

Volgens Westendorp is deze zaak uniek in de Nederlandse rechtsgeschiedenis. Vooral omdat de slachtoffers een forse claim indienen. Justitie probeert de opgepakte voetbalsupporters in ieder geval te veroordelen als leden van een criminele organisatie. „Dat wordt de Ajacieden aangerekend. Maar ook poging tot moord, doodslag, diefstal en brandstichting.”


Camerabeelden

Inmiddels zijn 52 verdachten aangehouden, negentien zitten er nog vast. Een deel is opgepakt dankzij camerabeelden. Ook deden de gestolen telefoons een aantal de das om. Tevens zouden de opgepakte hooligans elkaar hebben verraden aan de politie. Onder de arrestanten zouden hoogopgeleiden zitten. Al meteen na de aanval konden er tien Amsterdammers op een parkeerplaats worden aangehouden. In een van de auto’s werd een pistool gevonden.

Vijf hooligans moeten donderdag al voor de rechter verschijnen tijdens een zogeheten pro-formazitting. Hierbij gaat het om de 20-jarige Kilian B. en Sander K. uit Stede Broec, de 18-jarige Willem N. uit Katwijk, Tjerry S. (20) uit Diemen en de 31-jarige Jaider V. uit Amsterdam. Een groot aantal van de 52 gearresteerden zou inmiddels hun aandeel in de slachtpartij hebben bekend.

De slachtoffers zijn ervan overtuigd dat de aanval minutieus is voorbereid. Zo zou er meermalen door de Ajax-relschoppers zijn gepost rond het ADO-honk. „Je vindt deze plek niet zomaar, vandaar dat in Amsterdam plattegronden zijn uitgedeeld. Het is eigenlijk dus heel dom dat een deel ondanks deze uitgestippelde route die avond is verdwaald”, lacht H.

Volgens de Hagenaars is het klinkklare onzin dat de aanval een vergelding zou zijn voor het in brand steken van het Ajax-honk vorig jaar. „Zij roepen dit, maar dat hebben wij dus niet gedaan. Er zijn trouwens geen bewijzen dat iemand van Den Haag hier achterzat.” Ook distantiëren ze zich van de poging tot brandstichting bij het clubhuis in Amsterdam twee weken geleden, door twee Delftenaren gepleegd.

Dat de harde kernen van de twee supportersgroepen elkaars bloed wel kunnen drinken, bleek al eerder tijdens een massale knokpartij op de laatste editie van Dance Valley in Spaarnwoude. Of dat een aanleiding is tot de brute aanslag op de levens van de Hagenaars blijft voor de gemolesteerde ADO-aanhangers gissen.

Overigens gniffelen de slachtoffers bij de wetenschap dat hun belagers doodsangsten uitstaan in de gevangenis in de regio Den Haag. Zeer betrouwbare bronnen stellen dat de Amsterdammers om overplaatsing vragen uit angst voor represailles. Zo durven ze nauwelijks uit hun cel om te luchten. Sommigen zouden zelfs in vrijwillige isolatie zitten. „Net goed”, roepen de belaagde mannen. „Nu voelen zij eens hoe het is om als ratten in de val te zitten. Onze wraak halen we uit de rechtszaak. Verder blijven we erbij: een echte held had even gebeld.”



* Op verzoek van de slachtoffers zijn gefingeerde voorletters gebruikt.


Brrr, ik word nog steeds kwaad als ik het lees. Icon_evil
Quote:indelijk eens een artikel in de Telegraaf van zaterdag 13 mei dat de waarheid niet verhult.


:lol: :lol:

Nu is de telegraaf wel betrouwbaar...
gittermaster Wrote:
Quote:indelijk eens een artikel in de Telegraaf van zaterdag 13 mei dat de waarheid niet verhult.


:lol: :lol:

Nu is de telegraaf wel betrouwbaar...

Dus wat hierboven staat is allemaal niet waar? :roll:

Als het om sensatie gaat is de T. trouwens de betrouwbaarste krant van Nederland.
Inmiddels zijn 52 verdachten aangehouden, negentien zitten er nog vast. Een deel is opgepakt dankzij camerabeelden. Ook deden de gestolen telefoons een aantal de das om. Tevens zouden de opgepakte hooligans elkaar hebben verraden aan de politie. Onder de arrestanten zouden hoogopgeleiden zitten. Al meteen na de aanval konden er tien Amsterdammers op een parkeerplaats worden aangehouden. In een van de auto’s werd een pistool gevonden.


Ze hebben ekaar verlinkt wat een helden =D>
Een echte held had even gebeld, ze hadden zeker geen beltegoed meer of zaten nog niet in het daltarief.
Hoogopgeleiden... :-k ze kwamen dus niet allemaal uit Amsterdam?
Vroegah vocht men gewoon met 8 tegen 100 en wonnen!
Ricochan Wrote:Inmiddels zijn 52 verdachten aangehouden, negentien zitten er nog vast. Een deel is opgepakt dankzij camerabeelden. Ook deden de gestolen telefoons een aantal de das om. Tevens zouden de opgepakte hooligans elkaar hebben verraden aan de politie. Onder de arrestanten zouden hoogopgeleiden zitten. Al meteen na de aanval konden er tien Amsterdammers op een parkeerplaats worden aangehouden. In een van de auto’s werd een pistool gevonden.


Ze hebben ekaar verlinkt wat een helden =D>

Ik begrijp dat je hen vóórdat ze elkaar verlinkten, wél helden vond? Triest
EJR Wrote:
gittermaster Wrote:
Quote:indelijk eens een artikel in de Telegraaf van zaterdag 13 mei dat de waarheid niet verhult.


:lol: :lol:

Nu is de telegraaf wel betrouwbaar...

Dus wat hierboven staat is allemaal niet waar? :roll:

Als het om sensatie gaat is de T. trouwens de betrouwbaarste krant van Nederland.

Natuurlijk zit er een kern van waarheid in en natuurlijk is het een laffe daad, maar daar is iedereen het volgens mij wle over eens.... Een kleine glimlach kan mij echter niet ontgaan als ik een citaat uit de telegraaf zie...
Hoef Wrote:
Ricochan Wrote:Inmiddels zijn 52 verdachten aangehouden, negentien zitten er nog vast. Een deel is opgepakt dankzij camerabeelden. Ook deden de gestolen telefoons een aantal de das om. Tevens zouden de opgepakte hooligans elkaar hebben verraden aan de politie. Onder de arrestanten zouden hoogopgeleiden zitten. Al meteen na de aanval konden er tien Amsterdammers op een parkeerplaats worden aangehouden. In een van de auto’s werd een pistool gevonden.


Ze hebben ekaar verlinkt wat een helden =D>

Ik begrijp dat je hen vóórdat ze elkaar verlinkten, wél helden vond? Triest

Dat zeg ik helemaal niet, daarvoor vond ik het ook al sukkels/losers/klootzakken...maar nu zijn ze nog triester.
Overigens teken ik nog steeds bezwaar aan tegen de topictitel Icon_evil
Precies, hagenezen kunnen niet eens kaarten!
Bovendien waren ze aan het pingpongen!
Treesong Wrote:Overigens teken ik nog steeds bezwaar aan tegen de topictitel Icon_evil

Die is aangepast! :waf:
Hahahahaha
D'r waren d'r maar 4 aan het pingpongen. De rest zat te sloeberen :wink:
gittermaster Wrote:
EJR Wrote:
gittermaster Wrote:
Quote:indelijk eens een artikel in de Telegraaf van zaterdag 13 mei dat de waarheid niet verhult.


:lol: :lol:

Nu is de telegraaf wel betrouwbaar...

Dus wat hierboven staat is allemaal niet waar? :roll:

Als het om sensatie gaat is de T. trouwens de betrouwbaarste krant van Nederland.

Natuurlijk zit er een kern van waarheid in en natuurlijk is het een laffe daad, maar daar is iedereen het volgens mij wle over eens.... Een kleine glimlach kan mij echter niet ontgaan als ik een citaat uit de telegraaf zie...


Allereerst: :lol: :lol: is geen kleine glimlach

En met "een kern van waarheid" bagatelliseer je deze laffe daad ook nog eens.
Ricochan Wrote:
Quote:Inmiddels zijn 52 verdachten aangehouden, negentien zitten er nog vast. Een deel is opgepakt dankzij camerabeelden. Ook deden de gestolen telefoons een aantal de das om. Tevens zouden de opgepakte hooligans elkaar hebben verraden aan de politie. Onder de arrestanten zouden hoogopgeleiden zitten. Al meteen na de aanval konden er tien Amsterdammers op een parkeerplaats worden aangehouden. In een van de auto’s werd een pistool gevonden.

Ze hebben ekaar verlinkt wat een helden =D>

Ja mooi he, het voordeel wordt door hen zelf nog eens bevestigd.
Die andere waren GTST aan het kijken, dit durft men echter niet in het proces verbaal op te nemen.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10