FTM Forum

Full Version: play-offs
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Aldus VI.nl.: Speelschema's eerste ronde play-offs

16/4/2006 17:33

Play-offs voorronde Champions League


Donderdag 20 april
A: FC Groningen - AZ
B: Ajax - Feyenoord
Zondag 23 april
A: AZ - FC Groningen
B: Feyenoord - Ajax


Play-offs voor UEFA Cupticket


Zaterdag 22 april
C: FC Twente - FC Utrecht
D: Roda JC - SC Heerenveen
Woensdag 26 april
C: FC Utrecht - FC Twente
D: SC Heerenveen - Roda JC


Play-offs voor Intertoto Cup ticket


Woensdag 19 april
E: Heracles Almelo - NEC
F: RKC Waalwijk - Vitesse
Zondag 23 april
E: NEC - Heracles Almelo
F: Vitesse - RKC Waalwijk

Aldus SD :

# 16-4-2006: laatste speelronde reguliere competitie.
# 17-4-2006: database open, wisselen.
# 19-4-2006: database dicht.
# 22 & 23-4-2006: heenduels eerste ronde playoffs
# 24-4-2006: database open, wisselen
# 25-4-2006: database dicht
# 25 & 26-4-2006: return eerste ronde playoffs

Snap er nix meer van :eeeek:

De wedstrijden van 19 en 20 april tellen niet mee, maar die van 25 en 26 wel ?
Edit: Dit is duidelijker, dank SD :
- maa 17/4 12:00 uur, database open
- woe 19/4 19:00 uur, database dicht
- vrij 21/4 12:00 uur, database open
- vrij 21/4 23:59 uur, database dicht
- maa 24/4 12:00 uur, database open
- woe 26/4 19:00 uur, database dicht
Keyzer Wrote:Ware het niet dat Ajakkes als (verliezend) bekerfinalist al zeker is van een UEFA Cup ticket... Of zit ik er nu helemaal naast?

Een beetje sportjournalist moet dit toch weten:

(van de KNVB-site)
Quote:Nu de bekerfinale gaat tussen landskampioen PSV en Ajax als mogelijke nummer 4 of 5, schuiven de deelnamebewijzen voor de UEFA Cup en de Intertoto Cup op. De nummers 2 t/m 5 van de rangschikking zijn dan allemaal verzekerd van minimaal UEFA-Cup deelname, maar zij strijden natuurlijk nog wel om deelname aan de voorronde van de Champions League. Omdat zij allen minimaal al een Europese ticket hebben, vervalt in deze situatie wedstrijd 'H' en 'J' van het schema uit het programma. De verliezers van de wedstrijd 'A' en 'B', alsmede de winnaar van 'I', spelen in deze situatie volgend seizoen UEFA Cup. Wedstrijd 'L' wordt gespeeld om het doorgeschoven eerste en enige Intertoto Cup-ticket.

In alle 3 play-offs (2 t/m 5, 6 t/m 9, 10 t/m 13) spelen alleen de winnaars van de eerste ronde tegen elkaar. De verliezers spelen niet meer tegen elkaar, omdat het nergens om gaat.
Het CM-wedstrijdschema moet nu gewijzigd worden in:

Quote:za 22 / zo 23.04.06 14:30 Nr 5 - Nr 2 (A) - (Gro-AZ)
za 22 / zo 23.04.06 14:30 Nr 4 - Nr 3 (B) - (Ajax-Fey)
za 22 / zo 23.04.06 14:30 Nr 9 - Nr 6 © - (Twe-Utr)
za 22 / zo 23.04.06 14:30 Nr 8 - Nr 7 (D) - (Roda-Heer)
za 22 / zo 23.04.06 14:30 Nr 13 - Nr 10 (E) - (Hera-NEC)
za 22 / zo 23.04.06 14:30 Nr 12 - Nr 11 (F) - (RKC-Vit)
ma 24 / di 25 / wo 26.04.06 20:00 Nr 2 - Nr 5 (Return A) - (AZ-Gro)
ma 24 / di 25 / wo 26.04.06 20:00 Nr 3 - Nr 4 (Return B) - (Fey-Ajax)
ma 24 / di 25 / wo 26.04.06 20:00 Nr 6 - Nr 9 (Return C) - (Utr-Twe)
ma 24 / di 25 / wo 26.04.06 20:00 Nr 7 - Nr 8 (Return D) - (Heer-Roda)
ma 24 / di 25 / wo 26.04.06 20:00 Nr 10 - Nr 13 (Return E) - (NEC-Hera)
ma 24 / di 25 / wo 26.04.06 20:00 Nr 11 - Nr 12 (Return F) - (Vit-RKC)
zo 30.04.06 14:30 Winnaar A - Winnaar B (Ajax/Fey-AZ of Gro-Ajax/Fey)
zo 30.04.06 14:30 Verliezer A - Verliezer B wordt niet gespeeld
zo 30.04.06 14:30 Winnaar C - Winnaar D (Roda/Heer-Utr of Twe-Roda/Heer)
zo 30.04.06 14:30 Winnaar E - Winnaar F (Vit/RKC-NEC of Hera-Vit/RKC)
ma 01 / di 02 / wo 03.05.06 20:00 Return Winnaar A - Winnaar B (AZ-Ajax/Fey of Ajax/Fey-Gro)
ma 01 / di 02 / wo 03.05.06 20:00 Return Verliezer A - Verliezer B wordt niet gespeeld
ma 01 / di 02 / wo 03.05.06 20:00 Return Winnaar C - Winnaar D (Utr-Roda/Heer of Roda/Heer-Twe)
ma 01 / di 02 / wo 03.05.06 20:00 Return Winnaar E - Winnaar F (NEC-Vit/RKC of Vit/RKC-Hera)
do 11.05.06 20:00 Winnaar C/D - Verliezer A/B wordt niet gespeeld
zo 14.05.06 14:30 Return Winnaar C/D - Verliezer A/B wordt niet gespeeld

3 mei is dus de allerlaatste speeldag i.p.v. 14 mei

EDIT: van de datums van de eerste ronde klopt ook al helemaal niets :letitallout:
Keyzer Wrote:Ware het niet dat Ajakkes als (verliezend) bekerfinalist al zeker is van een UEFA Cup ticket... Of zit ik er nu helemaal naast?

Dat klopt inderdaad, maar ik wilde de ajax-fans hier even opruien. :8:
Bredanaar Wrote:
Keyzer Wrote:Ware het niet dat Ajakkes als (verliezend) bekerfinalist al zeker is van een UEFA Cup ticket... Of zit ik er nu helemaal naast?

Een beetje sportjournalist moet dit toch weten:

(van de KNVB-site)
Quote:Nu de bekerfinale gaat tussen landskampioen PSV en Ajax als mogelijke nummer 4 of 5, schuiven de deelnamebewijzen voor de UEFA Cup en de Intertoto Cup op. De nummers 2 t/m 5 van de rangschikking zijn dan allemaal verzekerd van minimaal UEFA-Cup deelname, maar zij strijden natuurlijk nog wel om deelname aan de voorronde van de Champions League. Omdat zij allen minimaal al een Europese ticket hebben, vervalt in deze situatie wedstrijd 'H' en 'J' van het schema uit het programma. De verliezers van de wedstrijd 'A' en 'B', alsmede de winnaar van 'I', spelen in deze situatie volgend seizoen UEFA Cup. Wedstrijd 'L' wordt gespeeld om het doorgeschoven eerste en enige Intertoto Cup-ticket.

In alle 3 play-offs (2 t/m 5, 6 t/m 9, 10 t/m 13) spelen alleen de winnaars van de eerste ronde tegen elkaar. De verliezers spelen niet meer tegen elkaar, omdat het nergens om gaat.

Dat zeg ik...
....Praxis
Zo de play offs zitten er nagenoeg op (alleen nog twente-vitesse)

Tijd voor de evaluatie.............






Ik mag hopen (tegen beter weten in) dat de Knvb toch kritisch gaat kijken hoe rechtvaardig deze play offs zijn. Er was maar 1 club die aanspraak mocht maken op voorronde CL. Ook in het andere gedeelte krijgt de nummer 7 van de ranglijst meer dan de nummer 6.

Mijn eigen mening is dat de play offs zo onrechtvaardig zijn als de pest. AZ heeft over een heel seizoen prima gepresteerd. Ze worden op basis van twee wedstrijden 'gedegradeerd' tot UEFA cup.
In mijn ogen onacceptabel. Dit systeem draagt totaal niet bij aan een verbetering of het spannender maken van een competitie. Erger nog, dit kan de positie van het NL voetbal binnen europa zelfs schaden (stel dat groningen (met alle respect uiteraard) CL voorronde had gehaald).

Daarom nog eenmaal: "ROT OP MET DIE PLAYOFFS"
Goh, wat een evaluatie. Dit was bij de lancering van de play-offs al bekend.

* AZ wist in augustus al dat tweede niet voldoende zou zijn om CL te halen
* Groningen CL? Prima, Nederland haalt meer punten in het UEFA-cup toernooi dan in de CL.
* Dom gezeik over die play-offs. Iedereen roept: "Tsja, we moeten maar zien hoe het loopt....." en nu een aantal clubs onrecht is aangedaan (AZ en Utrecht) roept iedereen: "Ja, maar dat is niet eerlijk....." Flauwekul, met een beetje verstand had je kunnen verwachten dat het zo zou kunnen lopen.
Mukkus Wrote:Goh, wat een evaluatie. Dit was bij de lancering van de play-offs al bekend.

* AZ wist in augustus al dat tweede niet voldoende zou zijn om CL te halen
* Groningen CL? Prima, Nederland haalt meer punten in het UEFA-cup toernooi dan in de CL.
* Dom gezeik over die play-offs. Iedereen roept: "Tsja, we moeten maar zien hoe het loopt....." en nu een aantal clubs onrecht is aangedaan (AZ en Utrecht) roept iedereen: "Ja, maar dat is niet eerlijk....." Flauwekul, met een beetje verstand had je kunnen verwachten dat het zo zou kunnen lopen.

behalve de mensen wiens club opeens wel uefa cup heeft gehaald, die vinden het opeens gek als mensen tegen zijn. :razz:

ik was van begin af aan al tegen. ik heb mijn mailtje aan het ad, dat ook nog gepubliceerd is, nog bewaard.

riekki Wrote:Mijn eigen mening is dat de play offs zo onrechtvaardig zijn als de pest. AZ heeft over een heel seizoen prima gepresteerd. Ze worden op basis van twee wedstrijden 'gedegradeerd' tot UEFA cup.
In mijn ogen onacceptabel. Dit systeem draagt totaal niet bij aan een verbetering of het spannender maken van een competitie. Erger nog, dit kan de positie van het NL voetbal binnen europa zelfs schaden (stel dat groningen (met alle respect uiteraard) CL voorronde had gehaald).

dit ben ik niet helemaal met je eens. misschien heeft fainoid het wel laten lopen aan het eind van de competitie. maar misschien az ook wel. je kunt nooit met zekerheid zeggen of dit exact de einduitslag was geweest indien er geen play-offs waren. gezien het puntenaantal durf ik wel te zeggen dat ajakkes en groningen nooit 2de waren geworden.
Is de datum van Ajax-Heerenveen nu eigenlijk al bekend? Het zou in eerste instantie op 4 mei zijn, maar dat had Cohen verboden meen ik. Ik wil er wel heen, maar moet eerst weten wanneer het wel wordt gespeeld.

Heb in ieder geval net kaartjes voor de thuiswedstrijd gekocht Smile
Mss as zondag al!
Ekslem Wrote:Mss as zondag al!
Quote:Net als vorig seizoen wordt de eredivisie ook in het seizoen 2007-2008 besloten met de play-offs. Ook deze jaargang zullen deze, voor een deel, worden opgenomen in Competitie Manager. Dit geldt alleen voor de wedstrijden die worden gespeeld om de voorronde Champions League plaats, de Uefa Cup plaatsen en plaatsing voor de Intertoto Cup. Ga voor meer informatie naar "regels". De bekerfinale tussen Feyenoord en Roda JC heeft invloed op het definitieve speelschema van de play offs. Nadat de bekerfinale is gespeeld op 27-04 zal op deze pagina het speelschema bekend worden gemaakt. De play offs beginnen 29 april aanstaande met de wedstrijd Fc Twente - NAC. De database zal maandag 28-04 om 12.00 weer open gaan en tot die tijd gesloten blijven.
LOL
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=66305">http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=66305</a><!-- m -->

cry
Hmm vrije verkoop voor een tientje.. dan zal t wel minimaal halfvol zitten!
Peter Wrote:Hmm vrije verkoop voor een tientje.. dan zal t wel minimaal halfvol zitten!


anders raak je de kaarten aan de straatstenen niet kwijt. terecht dat het geboycot wordt. een tientje is nog veel. zou gewoon bij je scc moeten horen. ik zou wel gaan trouwens, maar ik begrijp de mensen die niet gaan heel goed.

kut knjb, en die kessler die dan ook nog het unanieme plan van de clubs afwijst. want 'wij organiseren de competitie'. wat denktie wel? waarom denkt hij nou dat de clubs dit standpunt innemen?

woerts was eerst voor, maar hij moet van het legioen tegen zijn.

ajakkes is gewoon 2de. niets meer aan doen.
Bij PSV hoort het bij je seizoenkaart, maar we mogen nooit. Icon_evil
Peter Wrote:Bij PSV hoort het bij je seizoenkaart, maar we mogen nooit. Icon_evil

misschien de komende 7 jaar? :razz:
Prijs van die play offs is van tevoren al in de seizoenskaartprijs opgenomen :8:
Ekslem Wrote:Prijs van die play offs is van tevoren al in de seizoenskaartprijs opgenomen :8:

Kortom; Peter betaalt al vier jaar teveel voor zijn seizoenskaart?
Mukkus Wrote:
Ekslem Wrote:Prijs van die play offs is van tevoren al in de seizoenskaartprijs opgenomen :8:

Kortom; Peter betaalt al vier jaar teveel voor zijn seizoenskaart?

10%! Undecided
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:
Ekslem Wrote:Prijs van die play offs is van tevoren al in de seizoenskaartprijs opgenomen :8:

Kortom; Peter betaalt al vier jaar teveel voor zijn seizoenskaart?

10%! Undecided

Ja lachen he, mooie tv-kijker.
Vret Mien Gras Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:
Ekslem Wrote:Prijs van die play offs is van tevoren al in de seizoenskaartprijs opgenomen :8:

Kortom; Peter betaalt al vier jaar teveel voor zijn seizoenskaart?

10%! Undecided

Ja lachen he, mooie tv-kijker.

Ja, skitterend, ouwe vakkenvuller.
Gerben Zonderland Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:
Ekslem Wrote:Prijs van die play offs is van tevoren al in de seizoenskaartprijs opgenomen :8:

Kortom; Peter betaalt al vier jaar teveel voor zijn seizoenskaart?

10%! Undecided

Ja lachen he, mooie tv-kijker.

Ja, skitterend, ouwe vakkenvuller.

Oud ben ik nog niet en het enige vakje wat ik vul is die van mijn vriendin, mooie tv-kijkerd.
Toch benieuwd welke club geen europees voetbal gaat spelen volgend seizoen. Ajax, Heerenveen, Nac of Twente.....


SPANNEND DIE PLEE OFFS =D> :oops:
Riekki Wrote:Toch benieuwd welke club geen europees voetbal gaat spelen volgend seizoen. Ajax, Heerenveen, Nac of Twente.....


SPANNEND DIE PLEE OFFS =D> :oops:

Zu kunnen gewoon allemaal europees spelen hoor.. als ze 3e ronde plee offs winnen van de winnaar van 7 t/m 10!
Knieblessure zit Sulejmani in de weg | Play-offs
Het is nog onzeker of SC Heerenveen komende donderdag gebruik kan maken van Miralem Sulejmani. De Servische aanvaller heeft last van een knieblessure en moet zonodig de eerste play-off-ontmoeting tegen Ajax laten schieten.

(Bron: Voetbalzone, 04-29/11:26)

“Hij heeft tegen Excelsior zijn knie overstrekt”, vertelt fysiotherapeut Erik ten Voorde op de website van de Friezen. “Het gaat steeds iets beter, maar Mikky is nog geen honderd procent. De pijn zit vooral aan de buitenkant van de knie.”

Sulejmani, vorige week nog uitgeroepen tot Talent van het Jaar van de Eredivisie, zal dinsdag in het ziekenhuis verder worden onderzocht. “Afhankelijk van het onderzoek wordt bekeken of hij dinsdagmiddag mee kan trainen met de groep. Als dat niet kan lijkt Ajax een moeilijk verhaal te worden”, aldus Erik ten Voorde.

De heenwedstrijd tussen Heerenveen en Ajax vindt plaats in het Abe Lenstra Stadion
goh, en volgend jaar speelt smoelejanus zeker bij ajakkes. :roll:
Die is hartstikke fit! Vanmiddag trainde hij voluit mee! Zand in de oogjes.... :lol:
In ieder geval geen PSV fouten....
Verthongen mist Heerenveen wegens oude kaart | Play-offs
Ajax kent in de aanloop naar het duel met SC Heerenveen defensieve zorgen. Thomas Vermaelen zal ontbreken wegens een blessure, terwijl diens beoogde vervanger Jan Verthongen niet mag spelen wegens een oude schorsing. "Heel vervelend", treurde coach Adrie Koster.

(Bron: Voetbalzone, 04-29/14:33)

Verthongen speelde vorig seizoen op huurbasis voor RKC Waalwijk en liep in het slot van de competitie tegen een eenmalige uitsluiting aan. De schorsing gaat nu pas in. "Heel vervelend voor Ajax dat hij de schorsing opliep bij RKC en dat deze nu ingaat, maar het zijn nu eenmaal de regels’’, relativeerde Koster, die nog geen beslissing heeft genomen over zijn defensie.

Jurgen Colin zal de honneurs ieder geval niet waarnemen. De verdediger is uit de selectie gezet omdat hij afgelopen zaterdag openlijk kritiek uitte op Koster. Colin traint voorlopig bij Jong Ajax. Koster: "Het gaat om de strekking van het verhaal; je moet de vuile was niet buiten hangen. Bij mij krijgt iedere speler uitleg waarom hij niet speelt of niet bij de selectie zit.’’

Wie er ook zal spelen: Koster verwacht een aantrekkelijk duel met Heerenveen. "Want wedstrijden tegen Heerenveen zijn altijd spectaculair, ook omdat we allebei goed voetballende ploegen zijn. In de onderlinge ontmoetingen wordt altijd gescoord. Ik verwacht ook dit keer weer een open duel. Heerenveen is voor ons een lastige tegenstander, maar omgekeerd is Ajax ook een lastige tegenstander voor Heerenveen."
Mukkus Wrote:Die is hartstikke fit! Vanmiddag trainde hij voluit mee! Zand in de oogjes.... :lol:

ja, dat snap ik ook dat hij fit is. maar hij gaat niet voetballen omdat dat niet mag van ajakkes en de knjb.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9