FTM Forum

Full Version: play-offs
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Als ik de radio mag geloven moet Boschker een standbeeld krijgen.
UEFA-cup, ook mooi. cry
Overdune Wrote:UEFA-cup, ook mooi. cry

Ach, alleen PSV speelt CL. Denk niet dat Twente CL haalt, maar ik wens ze in ieder geval succes.
UEFA Cup is gewoon kut, maar ja 2e dit seizoen is redelijk met weer een spannend slot.
Feyenoord 6e voelt ook fijn, en NAC helemaal niets (moet je Brandts maar niet ontslaan) is ook humor.

Volgend seizoen geen play off's dus of kampioen of 2e!
Denk ook niet dat Twente het haalt. Dramatisch voor het NL voetbal natuurlijk. Wel mooi voor PSV, wij kunnen weer 7 mln extra bijschrijven. :razz: Ook lekker voor Van Basten dit, mooi lesje nederheid voor hem. Huntelaar kunnen ze nu ook wel gedag zeggen.
Overdune Wrote:Denk ook niet dat Twente het haalt. Dramatisch voor het NL voetbal natuurlijk. Wel mooi voor PSV, wij kunnen weer 7 mln extra bijschrijven. :razz: Ook lekker voor Van Basten dit, mooi lesje nederheid voor hem. Huntelaar kunnen ze nu ook wel gedag zeggen.

Hoezo voor van Basten?
Hier moet je Ten Cate en Koster op afrekenen niet van Basten.
Anders kan je als we de 1e ronde op het EK niet doorkomen vertellen dat het een goede les voor van Marwijk is.
Ik bedoel dat hij met al z'n grote plannen en z'n grote mond volgend jaar lekker in de UEFA-cup mag beginnen.
Gefeliciteerd Balthazar, Kennedy en Vret. Knappe prestatie van fct!
Overdune Wrote:Ik bedoel dat hij met al z'n grote plannen en z'n grote mond volgend jaar lekker in de UEFA-cup mag beginnen.


Zelfs dan nog, heb geen grote plannen en grote mond gezien/gehoord. UEFA Cup is een prima start, we zien wel waar we uitkomen.
van Marwijk, die had plannen en een grote mond. En waar zijn ze geeindigd? 6e. PSV heeft altijd een grote mond gehad met hun "rust" in de tent, "een grote familie" etc. En nu blaast het zich allemaal op.
Al met al een raar leip seizoen, hoop dat het volgende seizoen net zo spannend word.
Feli Tukkers. Ik heb er niets van gezien dus weet niet of het verdiend was. Jammer voor het NL voetbal aangezien bij Twente de toppers waarschijnlijk zullen vertrekken en ze er waarschijnlijk geen gelijk materiaal voor terug kunnen halen. Bij Ajax zal Huntelaar nu ook vertrekken :cry:
erg zuur... erg zuur.. Huntelaar nu zeker weg...
Maar twente gewoon een goed team, jammer dat t volgend jaar leegloopt, want met dit team kunnen ze zich ook echt wel kwalificeren.
Niks van gehoord of gezien maar feli Twente. Ajax heeft, zeker zonder Huntelaar, weinig tot niets te zoeken in de CL. Wel jammer van de eventuele pieken. Volgend jaar weer een normale competitie, stelletje clowns van de knvb.
Het was nog verdiend ook! FCT zeker niet minder dan Ajax (op een deel in de eerste helft na misschien). Beste kansen waren voor de Tukkers.
Dit Ajax heeft in de CL niets te zoeken, hoop dat Twente de groepsfase weet te halen.

Bij deze dus feli aan alle forummers die FC Twente een warm hart toedragen!
Topseizoen voor de AFC. Geen Champions League maar wel weer een Johan Cruijff schaal erbij. =D>
Gefeliciteerd Tukkers.
Twente aanhang in de ArenA om 14:30 uur:
[Image: 105.jpg]

Twente aanhang in ArenA om 16:19 uur:
[Image: 100.jpg]
Legion Wrote:Topseizoen voor de AFC. Geen Champions League maar wel weer een Johan Cruijff schaal erbij. =D>
Gefeliciteerd Tukkers.

Braaf! Je cluppie eindelijk weer eens een prijs(je) gepakt? [baby]
Depor Wrote:PSV heeft altijd een grote mond gehad met hun "rust" in de tent, "een grote familie" etc. En nu blaast het zich allemaal op.

Nou poeh poeh, het blaast zich echt op inderdaad. De keeper is weg (maar wie in Nederland houdt een europese topper tegenwoordig nog langer dan 4 jaar bij de club), net als een mafiose Joegoslavische makelaar, een 74-jarige scout en een niet geweldig functionerende teammanager. Echt rampzalig joh, ik denk dat we komend seizoen degraderen! Xtragaap4de
En om dat nog maar even te jij-bakken dan: wij spelen CL dus kunnen in de zomer vast nog wel wat opsnorren als er nog belangrijke spelers vertrekken, zorgen jullie eerst maar eens voor waardige vervangers van Heitinga, Davids en Huntelaar die ook wel zal gaan. Benieuwd wie er wil komen voor de NL-competitie + UEFA Cup.
Bumme Wrote:Twente aanhang in de ArenA om 14:30 uur:
[Image: 105.jpg]

Twente aanhang in ArenA om 16:19 uur:
[Image: 100.jpg]

:razz:
Peter Wrote:
Depor Wrote:PSV heeft altijd een grote mond gehad met hun "rust" in de tent, "een grote familie" etc. En nu blaast het zich allemaal op.

Nou poeh poeh, het blaast zich echt op inderdaad. De keeper is weg (maar wie in Nederland houdt een europese topper tegenwoordig nog langer dan 4 jaar bij de club), net als een mafiose Joegoslavische makelaar, een 74-jarige scout en een niet geweldig functionerende teammanager. Echt rampzalig joh, ik denk dat we komend seizoen degraderen! Xtragaap4de
En om dat nog maar even te jij-bakken dan: wij spelen CL dus kunnen in de zomer vast nog wel wat opsnorren als er nog belangrijke spelers vertrekken, zorgen jullie eerst maar eens voor waardige vervangers van Heitinga, Davids en Huntelaar die ook wel zal gaan. Benieuwd wie er wil komen voor de NL-competitie + UEFA Cup.

Ow was geen aanval op je clubbie hoor, en je ziet me nergens schrijven dat jullie degraderen. Stevens + de rest van de scouts stellen wel weer een top 2 waardig team op zelfs al hadden jullie geen CL.
En is dit niet een vaag seizoen? Waarin PSV weer een bak punten verspeeld, en de eeuwige rust op de Herdgang (of hoe je het ook schrijft) nu weg is? Een keeper die weg gaat, en 2 spelers die spontaan vertrekken en vakantie gaan houden in Z-Amerika? Bij Feyenoord en Ajax gebeurd dit wel vaker maar PSV is dit nieuw. Dus niet meteen in de verdediging springen Petertje is helemaal nergens voor nodig.

En alleen een keeper?

Quote:Dat Gomes bezig is aan een sterk seizoen, blijkt ook uit de statistieken. Geen enkele doelman in de Eredivisie is zo moeilijk te passeren als de keeper van PSV.

Gomes incasseerde deze competitie negentien doelpunten. Dat zijn er bijvoorbeeld achttien minder dan Maarten Stekelenburg van PSV's grootste rivaal Ajax. Met 27 tegentreffers zijn FC Twente en Feyenoord de minst gepasseerde ploegen na PSV.

Het optreden van Gomes blijkt imposanter dan de negentien tegengoals aangeven. Tot nu toe namen tegenstanders van PSV het doel van Gomes 312 keer onder vuur. Slechts vijf clubs in de Eredivisie zagen hun opponenten vaker op het doel schieten. Uitgezonderd Vitesse zijn dat degradatiekandidaten: Excelsior, VVV-Venlo, De Graafschap en Heracles Almelo. Ajax kreeg bijvoorbeeld 240 doelpogingen te verwerken, dat zijn er 72 minder dan de koploper van de Eredivisie.

Gemiddeld scoren tegenstanders uit slechts zes procent van de pogingen Gomes te passeren: ongeveer een van de zestien pogingen treft doel. Dat gemiddelde is fors lager dan dat van de collega's van de Brabantse Braziliaan. Henk Timmer is tweede met iets meer dan tien procent. Maikel Aerts en Kenneth Vermeer bezetten namens Willem II zeer verrassend de derde plaats.

In vergelijking met Gomes brengt bijvoorbeeld Stekelenburg het er een heel stuk slechter vanaf met 15,4%, ongeveer een uit zeven. Ter illustratie: als Gomes tegen hetzelfde percentage als de Ajax-goalie ballen zou keren, dan had PSV geen negentien maar 48 doelpunten tegen gehad: oftewel gemiddeld ruim één goal per wedstrijd. En tegen het moyenne van nummer twee Timmer zou PSV nog altijd 32 treffers hebben moet verwerken, precies een halve goal per duel extra.
Thanks thanks thanks allen.
Kom net uit Enschede, wat een feest.

Op het podium de huldiging, elke speler pakte de microfoon en zong een FCT lied (ja Waf we hebben meerdere songs, maar de trommels waren er ook); Heubach was aan de beurt en zong uiteraard "hash, coke en pillen, zo gaan wij zondags op pad, dan speelt ons Twente lalalalalalala".

Ik lees verschillende reacties. Laten we eerlijk zijn, de play-offs zijn kut. Ajax heeft in de CL niks te zoeken, Nac helemaal niet, Heerenveen ook niet en FC Twente ook niet. Wat maakt het uit welke club van deze vier CL zal spelen (voorronde), gelukkig voor mij als Twente supporter kunnen wij nu eens genieten als bekroning op een seizoen volop prachtig aanvallend voetbal. Ook mooi dat ik nu alle reacties van Ajacieden met de vette lip kan beantwoorden. En ik zie ze nog zo lachen in Emmen na de 0-1 van Suarez en maar zingen en provoceren richting ons. Ze maakten hun naam weer waar hoor "they only sing when their winning".

Maar Ajacieden, Uefa is ook mooi. Misschien komen we elkaar wel weer tegen :-"
JODUHHHHHHHHHHH WE KOMUH!!! *hik* \Big Grin/

Twente, NEC, Volendam gefeliciteerd! Cu next season! =D>
Vret Mien Gras Wrote:Kom net uit Enschede, wat een feest.

Haha, zo zag het er ook uit op TV Oost. Paar minuten gekeken, langer kon ik het niet aanzien.
Feli Vret, ik weet wat het voor de rasechte fct'er betekend dus geniet er van.

EJR Wrote:JODUHHHHHHHHHHH WE KOMUH!!! *hik* \Big Grin/

Twente, NEC, Volendam gefeliciteerd! Cu next season! =D>

En natuurlijk jij ook gefeliciteerd EJR!
Hoewel ik ADO liever in de eredivisie zie als RKC is het voor ons niet helemaal voordelig. Verwacht dat jullie (mede door het nieuwe stadion) onze begroting weer (ruim) zullen overtreffen. Maar we zullen zien. Ik kijk uit naar ADO - Heracles, eerste keer Forepark voor mij.
Vret Mien Gras Wrote:Thanks thanks thanks allen.
Kom net uit Enschede, wat een feest.

Op het podium de huldiging, elke speler pakte de microfoon en zong een FCT lied (ja Waf we hebben meerdere songs, maar de trommels waren er ook); Heubach was aan de beurt en zong uiteraard "hash, coke en pillen, zo gaan wij zondags op pad, dan speelt ons Twente lalalalalalala".

Ik lees verschillende reacties. Laten we eerlijk zijn, de play-offs zijn kut. Ajax heeft in de CL niks te zoeken, Nac helemaal niet, Heerenveen ook niet en FC Twente ook niet. Wat maakt het uit welke club van deze vier CL zal spelen (voorronde), gelukkig voor mij als Twente supporter kunnen wij nu eens genieten als bekroning op een seizoen volop prachtig aanvallend voetbal. Ook mooi dat ik nu alle reacties van Ajacieden met de vette lip kan beantwoorden. En ik zie ze nog zo lachen in Emmen na de 0-1 van Suarez en maar zingen en provoceren richting ons. Ze maakten hun naam weer waar hoor "they only sing when their winning".

Maar Ajacieden, Uefa is ook mooi. Misschien komen we elkaar wel weer tegen :-"

feli ouwe! erg knap! =D> =D> hoewel, knap, met uilenzeik en kessler aan het roer kwam de knjb wel een beetje in een lastige spagaat. ze hebben er zeker voor gekozen om geen invloed uit te oefenen in het voordeel van de neuzen maar een en ander op zijn beloop te laten. hoewel uilenzeik zich niet daaraan heeft gehouden.

wel weer typerend dat zodra ajakkes een keer nadeel ondervindt van de play-offs het direct afgeschaft wordt. Undecided
waf Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Thanks thanks thanks allen.
Kom net uit Enschede, wat een feest.

Op het podium de huldiging, elke speler pakte de microfoon en zong een FCT lied (ja Waf we hebben meerdere songs, maar de trommels waren er ook); Heubach was aan de beurt en zong uiteraard "hash, coke en pillen, zo gaan wij zondags op pad, dan speelt ons Twente lalalalalalala".

Ik lees verschillende reacties. Laten we eerlijk zijn, de play-offs zijn kut. Ajax heeft in de CL niks te zoeken, Nac helemaal niet, Heerenveen ook niet en FC Twente ook niet. Wat maakt het uit welke club van deze vier CL zal spelen (voorronde), gelukkig voor mij als Twente supporter kunnen wij nu eens genieten als bekroning op een seizoen volop prachtig aanvallend voetbal. Ook mooi dat ik nu alle reacties van Ajacieden met de vette lip kan beantwoorden. En ik zie ze nog zo lachen in Emmen na de 0-1 van Suarez en maar zingen en provoceren richting ons. Ze maakten hun naam weer waar hoor "they only sing when their winning".

Maar Ajacieden, Uefa is ook mooi. Misschien komen we elkaar wel weer tegen :-"

feli ouwe! erg knap! =D> =D> hoewel, knap, met uilenzeik en kessler aan het roer kwam de knjb wel een beetje in een lastige spagaat. ze hebben er zeker voor gekozen om geen invloed uit te oefenen in het voordeel van de neuzen maar een en ander op zijn beloop te laten. hoewel uilenzeik zich niet daaraan heeft gehouden.

wel weer typerend dat zodra ajakkes een keer nadeel ondervindt van de play-offs het direct afgeschaft wordt. Undecided

precies
Feli Tukkers! =D> :cry:
waf Wrote:feli ouwe! erg knap! =D> =D> hoewel, knap, met uilenzeik en kessler aan het roer kwam de knjb wel een beetje in een lastige spagaat. ze hebben er zeker voor gekozen om geen invloed uit te oefenen in het voordeel van de neuzen maar een en ander op zijn beloop te laten. hoewel uilenzeik zich niet daaraan heeft gehouden.

wel weer typerend dat zodra ajakkes een keer nadeel ondervindt van de play-offs het direct afgeschaft wordt. Undecided

Kessler is een fct supporter, is ook jarenlang penningmeester geweest bij de Enschedeërs...
Depor Wrote:En alleen een keeper?

Quote:Dat Gomes bezig is aan een sterk seizoen, blijkt ook uit de statistieken. Geen enkele doelman in de Eredivisie is zo moeilijk te passeren als de keeper van PSV.

Gomes incasseerde deze competitie negentien doelpunten. Dat zijn er bijvoorbeeld achttien minder dan Maarten Stekelenburg van PSV's grootste rivaal Ajax. Met 27 tegentreffers zijn FC Twente en Feyenoord de minst gepasseerde ploegen na PSV.

Het optreden van Gomes blijkt imposanter dan de negentien tegengoals aangeven. Tot nu toe namen tegenstanders van PSV het doel van Gomes 312 keer onder vuur. Slechts vijf clubs in de Eredivisie zagen hun opponenten vaker op het doel schieten. Uitgezonderd Vitesse zijn dat degradatiekandidaten: Excelsior, VVV-Venlo, De Graafschap en Heracles Almelo. Ajax kreeg bijvoorbeeld 240 doelpogingen te verwerken, dat zijn er 72 minder dan de koploper van de Eredivisie.

Gemiddeld scoren tegenstanders uit slechts zes procent van de pogingen Gomes te passeren: ongeveer een van de zestien pogingen treft doel. Dat gemiddelde is fors lager dan dat van de collega's van de Brabantse Braziliaan. Henk Timmer is tweede met iets meer dan tien procent. Maikel Aerts en Kenneth Vermeer bezetten namens Willem II zeer verrassend de derde plaats.

In vergelijking met Gomes brengt bijvoorbeeld Stekelenburg het er een heel stuk slechter vanaf met 15,4%, ongeveer een uit zeven. Ter illustratie: als Gomes tegen hetzelfde percentage als de Ajax-goalie ballen zou keren, dan had PSV geen negentien maar 48 doelpunten tegen gehad: oftewel gemiddeld ruim één goal per wedstrijd. En tegen het moyenne van nummer twee Timmer zou PSV nog altijd 32 treffers hebben moet verwerken, precies een halve goal per duel extra.

Gewoon een belangrijke speler, in dit geval toevallig een keeper ja. Niet belangrijker dan een Huntelaar voor Ajax. Wij zonder Gomes mss geen kampioen, jullie zonder Huntelaar geen 2e. Elke club heeft nu eenmaal zn toppers die het vervolgens kwijtraakt aan de Europese top.
Vret Mien Gras Wrote:Heubach was aan de beurt en zong uiteraard "hash, coke en pillen, zo gaan wij zondags op pad, dan speelt ons Twente lalalalalalala".

Hahaha dat zongen wij ook, alleen was dat al smorgens om 12 uur toen we met het zooitje van bus 22 als laatste vertrokken. Terug was nog veel mooier, ruim een km voor de goffert zaten we al op het dak van de bus :8: ! En goed voorbeeld doet volgen he... binnen no time zaten er op vrijwel elke bus mensen op het dak! Notworthy
harry_bierdop Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Heubach was aan de beurt en zong uiteraard "hash, coke en pillen, zo gaan wij zondags op pad, dan speelt ons Twente lalalalalalala".

Hahaha dat zongen wij ook, alleen was dat al smorgens om 12 uur toen we met het zooitje van bus 22 als laatste vertrokken. Terug was nog veel mooier, ruim een km voor de goffert zaten we al op het dak van de bus :8: ! En goed voorbeeld doet volgen he... binnen no time zaten er op vrijwel elke bus mensen op het dak! Notworthy

Verstandig !
Bumme Wrote:
harry_bierdop Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Heubach was aan de beurt en zong uiteraard "hash, coke en pillen, zo gaan wij zondags op pad, dan speelt ons Twente lalalalalalala".

Hahaha dat zongen wij ook, alleen was dat al smorgens om 12 uur toen we met het zooitje van bus 22 als laatste vertrokken. Terug was nog veel mooier, ruim een km voor de goffert zaten we al op het dak van de bus :8: ! En goed voorbeeld doet volgen he... binnen no time zaten er op vrijwel elke bus mensen op het dak! Notworthy

Verstandig !

[Image: img_9838_bus_klem_1.jpg]
Twente wacht zware klus in voorronde CL
Geschreven op maandag, 19 mei om 14:41

De eerste stap richting de Champions League heeft FC Twente gezet, maar dat de ploeg nog lang niet zeker is van deelname aan het miljoenenbal moge duidelijk zijn. De Telegraaf weet dat de Tukkers waarschijnlijk een zware tegenstander krijgen. Liverpool, Barcelona of Arsenal behoren tot de kandidaten.

Doordat FC Twente 'slechts' als vierde eindigde in de Nederlandse Eredivisie en zich pas na de play-offs kwalificeerde voor de voorronde van de Champions League, ontmoet de ploeg een tegenstander die zich via de competitie heeft geplaatst. Dit betekent onder andere dat Twente Schalke '04 zou kunnen loten. Daar is de huidige Twente-trainer Fred Rutten volgend seizoen de baas.

De mogelijke tegenstanders van FC Twente:
Liverpool, Barcelona, Arsenal, Schalke'04, Juventus, Steaua Boekarest, Panathinaikos, Celtic/Glasgow Rangers, FC Basel, Olympiakos Piraeus, Fenerbahçe, Shaktar Donetsk, Anderlecht, Fiorentina en Spartak Moskou.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9