FTM Forum

Full Version: Feyenoord - Ajax ( DE ENIGE KLASSIEKER! )
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
mols>makaay
1-1 rommedahl
1-2 de jong
#-o

Dat draait Ajax lekker om dan. Ik neem aan dat ze ruk waren, gezien het feit dat Luque en Suarez na 45 min gewisseld werden?
suarez weer geel voor schwalbe..misschien dat ook meegenomen
En is Makaay geblesseerd? Beetje jammer dat ze alleen Mols achter hand hebben, die gast is zo slecht.
doet het aardig nu...
2-2 penalty..eerst gemist
ogararu eruit...geen wissels meer
slory bedankt...blijft 2-2
Ik vond het een belachelijke pingel!!
Nou daar komt ajakkes weer goed mee weg...
Zo kun je het zien inderdaad. Feyenoord was duidelijk beter, zeker 1e helft, maar het zat Ajax ook absoluut niet mee.
Ongelofelijk wedstrijd, zat alles in bijna. Na de dramatische 1e helft van Ajax had ik me al bijna neergelegd bij het verlies. Maar na de 1-2 ging ik erin geloven. Als Huntelaar daar de 3-1 had gemaakt, pak je 3 punten. Maar dan een paar minuten later een compleet onterechte penalty (jammer, want scheids was verder erg goed) die ook nog eens door koning Steek gestopt wordt maar dan door slap meelopen van Gabri toch nog gemaakt wordt. Onwijs frustrerend!
En dan ook nog 20 minuten met 10 man spelen doordat de wissels op zijn en Suarez en Luque blijkbaar een opstootje hadden en disciplinair gewisseld waren.
Feyenoord wist niet echt door te drukken daarna, maar uiteindelijk komt Ajax erg goed weg dat Slory die twee dotten van kansen niet maakt.
En het feit dat je zelf dramatisch speelt, muv 1e kwartier 2e helft, maar toch een punt pakt. Spectaculaire wedstrijd weer.
schitterende wedstrijd en voor eens en altijd weer duidelijk dat er geen publiek in nederland is dat zo'n sfeer kan produceren als in de Kuip. Koster sprak op radio1 over een intimiderende, dreigende sfeer die spelers als vd wiel erg onzeker maakte. :8:
1e helft speelden we ajax zoek, heerlijk om te zien. Laat Fabbie dus ook nooit meer zeggen dat 4-5-1 verdedigend is. ajax scoort na rust 2x uit de 3 kansen die ze gehad hebben. knap. Rommedahl viel redelijk in, Huntelaar was voor de zoveelste keer niet te bekennen in een topwedstrijd. Bahia had vorige week meer moeite met Maradonny de Groot. Na de 1-2 bleef Feyenoord stormen ondanks de wissel van Makaay. Mols viel erg sterk in, al begrijp ik dat 't geen pingel was?! was aan de overkant dus zag er weinig van. het vreemde was dat er bij ons niemand in de gaten had dat ajax met 10 man stond, al vond ik 't wel vreemd dat ze er totaal niet meer uit kwamen en wel heel opzichtig voor een puntje kwamen. slory had deze topper kunnen beslissen. 1 vd beide moet er minimaal in. al met al zeker genoten.
Suarez en Luque zijn in de rust op de vuist gegaan in de kleedkamer en prompt beide gewisseld. :eten:
uit mijn vak zag ik gewoon een overtreding op mols in de zestien. hij was makkelijk gegeven, maar volgens mij kon hij hem dus wel geven. ik zal vanavond kijken of ik het hetzelfde zag als in het stadion.

maar goed, theo miste hem, dus waar hebben we het over. :lol:

de vrije bal waar de 1-2 uit viel was net zo makkelijk gegeven. sloeg nergens op, maar hij gaf zowat alles mee aan huntelaars bij zijn duels met bahia.

feyenoord speelde erg goed de eerste helft. de goal van bronkhorst vond ik echt fantastisch. de laatste 5 minuten van de 1ste helft kwam ajakkes opeens opzetten, terwijl ze met 0-0 het allemaal wel geloofden. stekelvarken nam ruim de tijd voor zijn uittrappen. in de 2de helft vond ajakkes een 2de adem en ik vond wel dat fainoid daar onnodig onrustig van werd. dat rommeldaal zo lang mag denken voor hij inschiet is belachelijk (bedankt slechtste man theo) en die 1-2 was gewoon een ongelukkig cadeautje.

gelukkig kregen wij dus die pingel, en mochten we ook niet klagen dat bronkhorst zijn 2de geel niet kreeg voor het fantastisch uit de wedstrijd schoppen van rare ogu. aan de andere kant had die huntelaars met zijn van bommel trekjes ook 4x geel mogen hebben.

slory liep huilend van het veld. begrijpelijk, erg sneu, niet alleen voor hem maar ook voor ons, want die overwinning was gewoon verdiend geweest. ajakkes deed het na de 2-2 weer rustig aan, ze waren duidelijk tevreden met een punt.

mooie pot. motm was bronkhorst, met als goeie tweede bruins. =D>
Overdune Wrote:En is Makaay geblesseerd? Beetje jammer dat ze alleen Mols achter hand hebben, die gast is zo slecht.

goeie pot van mols. ging er echt voor, wist wat hem te doen stond. viel me alles mee.
Jullie zeggen beiden dat Ajax het rustig aan deed na de 2-2. Vind je het heel gek als je 20 minuten met 10 man speelt en ook niet eens lekker in de wedstrijd zit?!
En dan nog kreeg Huntelaar een flinke kans...
waf Wrote:uit mijn vak zag ik gewoon een overtreding op mols in de zestien. hij was makkelijk gegeven, maar volgens mij kon hij hem dus wel geven. ik zal vanavond kijken of ik het hetzelfde zag als in het stadion.
Absoluut geen penalty, Maduro raakte hem niet, hij struikelde zelf. Maar ik dacht aanvankelijk ook dat het een penalty was, dus ik kan de scheids wel enisgzins begrijpen. Maar bij twijfel geven ze hem normaliter niet snel. Gevoel dat hij zich geintimideerd voelde, net als bij de schwalbe van Suarez die volgens mij geen schwalbe was.
schitterend vond ik dat. eerste actie van suarez, hij valt meteen en meteen die gele kaart. de scheids moet de reputatie van suarez gekend hebben. scheids was overigens geweldig. kan die man elke week in nederland fluiten?
Ik vond hem ook echt heel goed. Binnen een kwartier al twee kaarten, waardoor hij de wedstrijd in toom hield. Alleen jammer van die penalty. En De Guzman had een tweede gele kaart kunnen/moeten krijgen voor opnieuw hands.
Ad Wim Wrote:Jullie zeggen beiden dat Ajax het rustig aan deed na de 2-2. Vind je het heel gek als je 20 minuten met 10 man speelt en ook niet eens lekker in de wedstrijd zit?!
En dan nog kreeg Huntelaar een flinke kans...

ik had niet eens in de gaten dat ze met z'm tienen waren. maar ik vertelde erbij dat ze ook voor de 1-0 het allemaal wel best vonden.
in 20 minuten al vier kaarten zelfs...penalty toch wel erg belangrijke beslissing natuurlijk...als die beslissing fout is heeft hij toch echt niet top gefloten.
Ad Wim Wrote:Absoluut geen penalty, Maduro raakte hem niet, hij struikelde zelf. Maar ik dacht aanvankelijk ook dat het een penalty was, dus ik kan de scheids wel enisgzins begrijpen. Maar bij twijfel geven ze hem normaliter niet snel. Gevoel dat hij zich geintimideerd voelde, net als bij de schwalbe van Suarez die volgens mij geen schwalbe was.

nee, normaliter heb je een nederlandse pro-ajakkes scheids, dat is even wennen he. ik weet bijna zeker dat maduro mols raakte en dat het een overtreding was. je vindt het hopelijk niet gek dat ik jou niet op je woord geloof, jij zit er vaker naast dan dat je gelijk hebt.

gitter vond het geen pingel, bumme twijfelde. maar ik zal het bekijken vanavond.

ik weet niet of suarez een schwalbe maakte, maar hij heeft het nadeel van de twijfel. eigen schuld, dikke bult.

daarbij zwijg je weer de overtreding waaruit de 2goal van ajakkes kwam dood.
Ik denk niet dat dat het was. Ze waren gewoon onwijs slap. Ze dekten op twee meter zodat Feyenoord lekker kon voetballen. En zelf speelden ze alleen maar de lange bal, echt dramatisch.
Ad Wim Wrote:Ik vond hem ook echt heel goed. Binnen een kwartier al twee kaarten, waardoor hij de wedstrijd in toom hield. Alleen jammer van die penalty. En De Guzman had een tweede gele kaart kunnen/moeten krijgen voor opnieuw hands.

toch opvallend dat jij het alleen maar weer hebt over de niet aan feyenoorders gegeven kaarten. Xtragaap4de kut he, als je de scheids niet mee hebt, dat hebben wij al zo'n 25 jaar achter elkaar. :razz:
Ad Wim Wrote:Ik vond hem ook echt heel goed. Binnen een kwartier al twee kaarten, waardoor hij de wedstrijd in toom hield. Alleen jammer van die penalty. En De Guzman had een tweede gele kaart kunnen/moeten krijgen voor opnieuw hands.

die kaart voor bronkhorst was gewoon ongelooflijk overdreven, maar ik kon me niet echt aan deze man ergeren en dat is knap van een scheids.
Heerlijke 1-0, mooie combinatie en je kon zien dat er op zo'm bvoetbal getraind is. Net iets eerder (met ook Bruins aan de basis) viel ie net niet.

Ajax mag blij zijn met een punt aangezien Slory gewoon de winnende had moeten maken. Slory had overigens ook geel moeten krijgen aangezien hij zijn shirtje over zijn kop trok. Dat mag niet :8:

Pingel was idd belachelijk. Gelukkig kan Ajax zich daar niet achter verschuilen aangezien deze gemist werd (proost waf).

Ben overigens benieuwd wat er psies tussen Luque en Suarez gebeurd is. Mijn eerste gedachte is dat Koster wel ballen heeft om ze er in deze wedstrijd af te halen =D>
Gio had gewoon zijn 2e moeten krijgen na een bizarre aanslag op Ogararu, dat was zo'n beetje de zwaarste overtreding van de middag.

Van te voren, in de trein, zei ik als enige een gelijkspel, gelijk gekregen.
In de rust dacht ik alleen maar dat het heel erg goed zou zijn als we nog een punt zouden halen, achteraf baal je toch weer omdat je met 10 man komt, een onterechte pingel tegen krijgt en de spelers van Ajax gewoon niet opletten na de pingel!

Overigens hadden Luque en Suarez in de eerste helft al ruzie, weinigen gezien blijkbaar. Hierbij gaf Luque zelfs al een trap aan Suarez..... #-o

Gabri MotM, zat echt overal tussen en wist, zeker in de eerste helft, als enige zo'n beetje waar het om draait!
Fabian je eerste zin is werkelijk waar belachelijk! Ajax bril afdoen, want dat was geen overtreding. Ben het met je eens dat het er lomp uitzag, maar was absolutt geen overtreding!
waf Wrote:
Ad Wim Wrote:Ik vond hem ook echt heel goed. Binnen een kwartier al twee kaarten, waardoor hij de wedstrijd in toom hield. Alleen jammer van die penalty. En De Guzman had een tweede gele kaart kunnen/moeten krijgen voor opnieuw hands.

toch opvallend dat jij het alleen maar weer hebt over de niet aan feyenoorders gegeven kaarten. Xtragaap4de kut he, als je de scheids niet mee hebt, dat hebben wij al zo'n 25 jaar achter elkaar. :razz:
Wij hebben vaak genoeg de scheids tegen, maar nogmaals, deze scheids was heel erg goed.
En ik kan me ook geen overtredingen van Ajax herinneren die geel verdienden. Behalve misschien Heitinga die bewust Makaay opving, dat had er een kunnen zijn. Maar die van Vertonghen sloeg dan weer nergens op.
T00L Wrote:Urby valt nog alles mee (gelukkig), Gabri doet meer fout dan goed..

Fabian Wrote:Gabri MotM, zat echt overal tussen en wist, zeker in de eerste helft, als enige zo'n beetje waar het om draait!

:lol:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9