FTM Forum

Full Version: Feyenoord - Ajax ( DE ENIGE KLASSIEKER! )
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Fabian Wrote:Als een wijf vallen en een hersenschudding eraan overhouden.... #-o

Maa ff serieus.... zonder elkaar mietje te noemen.... vind je het nog steeds een asociale aanslag en vond je het geel?
veel mensen vonden de scheids goed... Ik niet...
En niet omdat hij, wat imo wel zo was, tegen Ajax floot, maar ik vond m inconsequent.
Suarez geel voor schwalbe (terwijl hij geraakt werd) kan, maar dan moet Sahin 5 minuten later ook geel krijgen voor een schwalbe, toen gaf ie alleen een vrije trap tegen.
4 x geel in eerste 20 minuten sloeg nergens op. Alleen die van Feyenoord waren geel.. Wink (echt geen een kaart was geel waard)
3 minuten blessuretijd en na een krappe 2 fluit ie af.
IMO onterechte pingel.
Genoeg zaken om t geen goede scheids (in ieder geval vandaag) te vinden.
Verder vind ik een gelijkspel wel terecht.
Feyenoord was eerste helft een stuk sterker, maar onwijs veel kansen heeft dit ze niet opgeleverd.
Ajax was eerste kwartier na rust sterker.
Na 2-1 kwam Feyenoord weer wat terug en als je dan ruim 20 minuten in een kolkende Kuip met 10 man tegen 13 man speelt, wordt t lastig.
Ik vond die pingel onterecht, maar goed, dat kan gebeuren, zuur dat ie in eerste instantie nog gestopt wordt, maar er toch ingaat.
Uiteraard moet Slory 1 van die 2 kansen maken en dan wint Feyenoord, maar daar tegenover staat dat Huntelaar 2 kansen (waarvan een goede) had om de 1-3 te maken en dan is het ook over.
Alles op een rijtje zeg ik terecht gelijk spel.
Ekslem Wrote:
Fabian Wrote:Als een wijf vallen en een hersenschudding eraan overhouden.... #-o

Maa ff serieus.... zonder elkaar mietje te noemen.... vind je het nog steeds een asociale aanslag en vond je het geel?

Op tv vond ik het geen aanslag meer, maar wel een duidelijke gele kaart.
Puur omdat Bockworst al halverwege het veld Oga zag staan en alleen voor de man ging, geen intentie om de bal te raken.
Ik vind dat elk punt dat Ajax aan Feijenoord verliest per definitie niet terecht is.
vd gijp bij studio voetbal: ''Huntelaar was vandaag zielig om te zien.'' =D>

gelukkig heeft fabian 't ook gezien. maar fluxie zal 't op tv wel scherper hebben gezien.
Ad Wim Wrote:En ik kan me ook geen overtredingen van Ajax herinneren die geel verdienden. Behalve misschien Heitinga die bewust Makaay opving, dat had er een kunnen zijn. Maar die van Vertonghen sloeg dan weer nergens op.

ik zag ook dat heitinga makaay bewust opving. geel was het niet. huntelaars had wel een paar kaarten kunnen krijgen. irritante blaag is dat zeg.

ik heb nog even goed naar die pingel situatie gekeken, en ik ben er nog niet uit. :lol: net zoals de analisten die allemaal verdeeld zijn.

het is iig geen schwalbe, maar ik kan niet zien waardoor hij nou struikelt. ik kan me goed voorstellen dat hij een pingel geeft, want het was ook mijn eerste indruk dat hij hem aantikte en zo zag het er ook uit (ook bij de 5de herhaling nog).

edit: maduro zegt zelf dat hij hem raakte. ongelukkig, maar dan kun je hem dus geven en dan is het predikaat onterecht dus misplaatst.
Fabian Wrote:Lastig..
Feyenoord voetbalt zoals een VVV of de Graafschap, graaft zich in en gaat vol voor die counter.

misschien heb je nu zelf kunnen zien dat je raaskalt. Undecided

Quote:Op tv vond ik het geen aanslag meer, maar wel een duidelijke gele kaart.

in het stadion vond ik het geel, op tv was het gewoon een ongelukige botsing van 2 spelers die naar de bal keken. niets aan de hand.

Quote:Gabri MotM, zat echt overal tussen en wist, zeker in de eerste helft, als enige zo'n beetje waar het om draait!

Undecided zoekgespeeld door gio, de echte motm.
Ekslem Wrote:Was idd duidelijk dat Makaay gezocht werd door de Ajacieden (terecht overigens). Ook ik vond het in eerste instantie lomp van heitinga, maar in de herhaling vraag ik me af of het wel zo bewust was van de heit. Dan had ie wel een blok gezet namelijk en dat deed ie niet echt. Was gewoon onkunde!

het gebeurde vlak voor mijn neus en hij stapte op zeker naar achter om makaay (op volle snelheid) de loop naar stekelvarken te beletten. geen geel of zo, maar ik blijf bij een ouderwetse obstructie.
centre court Wrote:vd gijp bij studio voetbal: ''Huntelaar was vandaag zielig om te zien.'' =D>

gelukkig heeft fabian 't ook gezien. maar fluxie zal 't op tv wel scherper hebben gezien.

flixie bedoelt dat jij niet in zijn algemeenheid moet zeggen dat hij in topwedstrijden faalt, op basis van deze wedstrijd. ik vond hem trouwens best sterk spelen, door zijn geval kregen ze wel de vrije trap die een doelpunt opleverde.

ik vond die andere van gijp wel leuk: cor pot kan geen visite kaartjes maken want hij heet willem cornelis pot (ehh wc pot :lol: )
centre court Wrote:
Flixieluv Wrote:
centre court Wrote:Huntelaar was voor de zoveelste keer niet te bekennen in een topwedstrijd.

:roll: Ja, inderdaad, wat presteert die Huntelaar toch weinig in topwedstrijden... Wat een onzin! Lul toch niet altijd zo uit je nek man, omdat je zo ontzettend vaak dit soort kletsopmerkingen maakt neem ik je verhaaltjes vrijwel nooit serieus. Enorme zwetser.

cry

Vrouwtje vreemdgegaan? Huntelaar was driet vandaag. neem aan dat de andere bezoekers van deze wedstrijd dat zullen beamen.
Huntelaar was inderdaad slecht vandaag, maar het is lang geleden dat hij zo slecht speelde. Een Huntelaar die ook maar een beetje in de wedstrijd zit, maakt ook zeker die 3-1, helaas.
Maar er werd ook totaal niet gevoetbald, het middenveld werd overlopen en dan kom je als spits a la Huntelaar ook niet in de wedstrijd.

En dat Huntelaar nooit iets presteert in topwedstrijden, is natuurlijk een lachwekkende opmerking.
1. Heitinga ziet dat de bal gemakkelijk door Stekelenburg gepakt kan worden en blijft staan, het heeft geen zin om dan door te lopen. Hij zet zich in een houding van waaruit hij direct verder zou kunnen spelen. Volgens mij houdt hij er rekening mee dat Stekelenburg de bal meteen naar hem zal spelen. Hij heeft niet eens door dat Makaay er aankomt. Makaay had hem nog makkelijk kunnen ontwijken, maar loopt als een blinde dolle stier Heitinga omver. Uit de manier waarop die valt maak ik op dat nij daar niet op verdacht is, en zich bepaald niet heeft schrap gezet om Makaay op te vangen.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=uhVrH-BkGK0">http://www.youtube.com/watch?v=uhVrH-BkGK0</a><!-- m -->

2. Maduro rent normaal achter Mols aan, maakt geen beweging om hem aan te tikken. Mols haakt met zijn linkerbeen achter zijn rechterbeen en valt. Hoe dat komt wordt niet duidelijk uit de beelden. Is het gewoon eigen onhandigheid, of wordt zijn linkerbeen toch per ongeluk heel licht aangeraakt door Maduro? Aan de beelden te zien zou ik zeggen van niet, maar als Maduro zelf zegt van wel, dan zal dat wel zo zijn. De vraag is dan of dat voldoende is om Mols uit balans te brengen. Daar is op de beelden niets van te zien, dus ik houd het erop dat hij over zijn eigen benen struikelt.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=4kXDC04Fpe0">http://www.youtube.com/watch?v=4kXDC04Fpe0</a><!-- m -->
Het was absoluut geen pingel.... totdat ik het geval in slow motion zag bij VI. Maduro raakt hem gewoon aan waardoor (wie was het ook alweer?) valt. Geen schwalbe iig en hij kan hem dus geven. Erg ongelukkig van Maduro.

@Fabian: blijkbaar zijn we het oneens. Ik vond het absoluut geen geel.
Mijn bevindingen:

- Feyenoord zelden zo goed zien voetballen, laat staan tegen Ajax.
- Huntelaar had geel moeten hebben
- Als Suarez bij die eerste actie gaat liggen (met Bahia) krijgt hij misschien wel een strafschop, tweede was vette schwalbe.
- Mols haakt zichzelf, pas daarna is er misschien contact met Maduro. Strafschop derhalve onterecht.
- Makaay vs Heitinga is onschuldige botsing. Gio vs Ogararu was daat ook.
- Slory in Oranje!
- Dik tevreden met punt, had ook minder ingezeten.............
- Leuke en boeiende pot; cijfer 8.
waf Wrote:
Fabian Wrote:Lastig..
Feyenoord voetbalt zoals een VVV of de Graafschap, graaft zich in en gaat vol voor die counter.

misschien heb je nu zelf kunnen zien dat je raaskalt. Undecided

Quote:Op tv vond ik het geen aanslag meer, maar wel een duidelijke gele kaart.

in het stadion vond ik het geel, op tv was het gewoon een ongelukige botsing van 2 spelers die naar de bal keken. niets aan de hand.

Quote:Gabri MotM, zat echt overal tussen en wist, zeker in de eerste helft, als enige zo'n beetje waar het om draait!

Undecided zoekgespeeld door gio, de echte motm.

Vond Feyenoord heel goed Waf, zeker in de eerste helft. Maar het was dan ook jullie beste wedstrijd van dit seizoen volgens Bertje....

Gabri had ik over Ajax-zijde, aan jullie kant vond ik Bruins en de Guzman beresterk spelen.
Bumme Wrote:Mijn bevindingen:
- Mols haakt zichzelf, pas daarna is er misschien contact met Maduro. Strafschop derhalve onterecht.

Absoluut onwaar
Ekslem Wrote:
Bumme Wrote:Mijn bevindingen:
- Mols haakt zichzelf, pas daarna is er misschien contact met Maduro. Strafschop derhalve onterecht.

Absoluut onwaar

Dat blijkt, ik geef slechts aan hoe ik het gezien heb.
waf Wrote:
centre court Wrote:vd gijp bij studio voetbal: ''Huntelaar was vandaag zielig om te zien.'' =D>

gelukkig heeft fabian 't ook gezien. maar fluxie zal 't op tv wel scherper hebben gezien.

flixie bedoelt dat jij niet in zijn algemeenheid moet zeggen dat hij in topwedstrijden faalt, op basis van deze wedstrijd. ik vond hem trouwens best sterk spelen, door zijn geval kregen ze wel de vrije trap die een doelpunt opleverde.

ik vond die andere van gijp wel leuk: cor pot kan geen visite kaartjes maken want hij heet willem cornelis pot (ehh wc pot :lol: )

Ik bedoel vooral dat er sowieso geen basis bestaat voor een dergelijke opmerking (Hunter loopt volgens mij zo ongeveer 1 op 1 tegen fnoord, scoort regelmatig tegen psv en scoort ook tegen echte topploegen als Inter), maar goed om te zien dat er ook feienoorders zijn die wel een zinnetje kunnen lezen en begrijpen (nou wist ik dat van Wafmans al eerder). Over Hunter z'n spel gisteren heb ik niks gezegd, dat was idd niet best.

centtekort, nu word je voor de tweede keer terechtgewezen. Begrijp je nu wat ik bedoel met uit je nek lullen? :|
Quote:Hommeles bij Ajax: het schopje van Luque tegen Suárez in beeld!
12 November 2007 15:05

Adrie Koster hield zich redelijk op de vlakte, maar alles wijst er op dat er wel degelijk iets is gebeurd tussen Luis Suarez en Albert Luque. 'Er is iets voorgevallen dat niet door de beugel kon', zo hield Koster de lippen gisteren nog redelijk op elkaar over de kleedkamerruzie tussen Luque en Suárez. 'We zullen er later in de week op terugkomen.'Nou, dat zal waarschijnlijk morgen zijn, want vanavond gaat RTL Voetbal het fragment uitzenden waarin te zien is dat Luque Suarez een tikkie geeft! Om 23.40 uur op RTL7 om precies te zijn...

Allemaal opblijven!
om het topic af te sluiten nog een mooi filmpje van de tifo actie. ik vind het wel mooi dat dat enorme spandoek 'doorloopt' naar de 2de ring. ook leuk om te zien dat mijn vakkie (rechts van het spandoek goed meedeed met de witte vellen.

http://nl.youtube.com/watch?v=fDr76GgsHKk
Mukkus Wrote:
Quote:Hommeles bij Ajax: het schopje van Luque tegen Suárez in beeld!
12 November 2007 15:05

Adrie Koster hield zich redelijk op de vlakte, maar alles wijst er op dat er wel degelijk iets is gebeurd tussen Luis Suarez en Albert Luque. 'Er is iets voorgevallen dat niet door de beugel kon', zo hield Koster de lippen gisteren nog redelijk op elkaar over de kleedkamerruzie tussen Luque en Suárez. 'We zullen er later in de week op terugkomen.'Nou, dat zal waarschijnlijk morgen zijn, want vanavond gaat RTL Voetbal het fragment uitzenden waarin te zien is dat Luque Suarez een tikkie geeft! Om 23.40 uur op RTL7 om precies te zijn...

Allemaal opblijven!

Het is echt schokkend hoor ! Ze hebben ruzie, lopen te bakkeleien, vervolgens loopt Luis voorlangs en haakt Luque, Luis. Het is niet eens een schop, maar meer een ouderwets pootje haken.....
waf Wrote:mijn vakkie goed meedeed met de witte vellen.

[gay]
Fabian Wrote:
Mukkus Wrote:
Quote:Hommeles bij Ajax: het schopje van Luque tegen Suárez in beeld!
12 November 2007 15:05

Adrie Koster hield zich redelijk op de vlakte, maar alles wijst er op dat er wel degelijk iets is gebeurd tussen Luis Suarez en Albert Luque. 'Er is iets voorgevallen dat niet door de beugel kon', zo hield Koster de lippen gisteren nog redelijk op elkaar over de kleedkamerruzie tussen Luque en Suárez. 'We zullen er later in de week op terugkomen.'Nou, dat zal waarschijnlijk morgen zijn, want vanavond gaat RTL Voetbal het fragment uitzenden waarin te zien is dat Luque Suarez een tikkie geeft! Om 23.40 uur op RTL7 om precies te zijn...

Allemaal opblijven!

Het is echt schokkend hoor ! Ze hebben ruzie, lopen te bakkeleien, vervolgens loopt Luis voorlangs en haakt Luque, Luis. Het is niet eens een schop, maar meer een ouderwets pootje haken.....

heeeeeeee, ik had het topic al afgesloten.

ze hadden elkaar in de kleedkamer toch ook de tiefes geschopt? dat zal de reden wel voor koster geweest zijn.
Fabian Wrote:
Mukkus Wrote:
Quote:Hommeles bij Ajax: het schopje van Luque tegen Suárez in beeld!
12 November 2007 15:05

Adrie Koster hield zich redelijk op de vlakte, maar alles wijst er op dat er wel degelijk iets is gebeurd tussen Luis Suarez en Albert Luque. 'Er is iets voorgevallen dat niet door de beugel kon', zo hield Koster de lippen gisteren nog redelijk op elkaar over de kleedkamerruzie tussen Luque en Suárez. 'We zullen er later in de week op terugkomen.'Nou, dat zal waarschijnlijk morgen zijn, want vanavond gaat RTL Voetbal het fragment uitzenden waarin te zien is dat Luque Suarez een tikkie geeft! Om 23.40 uur op RTL7 om precies te zijn...

Allemaal opblijven!

Het is echt schokkend hoor ! Ze hebben ruzie, lopen te bakkeleien, vervolgens loopt Luis voorlangs en haakt Luque, Luis. Het is niet eens een schop, maar meer een ouderwets pootje haken.....

En toen? Luis huilend naar meester Koster? Meester, meester, die Loekie haakt mijn pootje!!
Heerlijke pot waarin Feyenoord het in principe verdiende te winnen maar zich toch stuk beten op een ajax dat (eindelijk?) eens karakter toonde.

Hoe mensen, wel of niet zelf gevoetbald, uberhaupt (zeker na de verklaring van Maduro zelf) nog kunnen twijfelen of die pingel terecht was of niet kan ik echt niet begrijpen.

Op de beelden is te zien dat Maduro hem heel licht raakt. Daarnaast is op deze manier een Schwalbe maken onmogelijk. Ze zijn beide in volle sprint dan is het kleinste tikje tegen een voet genoeg om iemand uit balans te brengen of zoals hier om er voor te zorgen dat Mols met zijn linkervoet achter zijn rechterbeen blijft hangen. Ik ben er ook 100% van overtuigd dat Maduro hem hier niet niet met opzet raakt, dat heeft echter geen enkele invloed op de beslissing.

Over Heijtinga en Makaay. Ik had het idee dat Heijtinga wel degelijk door had dat Makaay er aan kwam maar ik geloof niet dat hij obstructie wou plegen. Ik had meer het idee dat hij gewoon Makaay een beetje wou hinderen met doorlopen. Normaal gesproken loopt een spits er dan een halve meter om heen en loopt ie door, echter vond Makaay het hier volgens mij ook niet zo heel erg om tegen Heijtinga aan te lopen!

Leuke wedstrijd, veel spanning, sensatie, heerlijke sfeer en en eindelijk weer eens een TOPwedstrijd in Nederland!
harry_bierdop Wrote:Ik ben er ook 100% van overtuigd dat Maduro hem hier niet niet met opzet raakt, dat heeft echter geen enkele invloed op de beslissing.

als ik scheids was zou ik dat zeker van belang vinden. als ik zeker weet dat het niet met opzet is zou ik nooit een pingel geven. het is wel lastig, want profvoetballers zijn enorm gehaaid. in dit geval denk ik te weten dat het niet met opzet gebeurde omdat maduro daar de persoon niet naar is, maar dat weetie belg niet.

ik blijf erbij dat hij makkelijk gegeven is, maar dat hij hem kan geven en dat hij dus iig niet onterecht was.
Tsja, hij liep erachter, ziet Maduro 'kruisen' en dan Mols vallen... Denk niet dat hij contact ziet, maar dat hij hem, split second, gewoon puur op intuïtie geeft...
In eerste instantie was ik ervan overtuigd dat het geen pingel was. Na een paar keer de beelden te hebben gezien, ben ik er ook van overtuigd dat hij kan worden gegeven, al is het vergrijp heel, heel erg licht en zijn er veel scheidsrechters die er niet voor fluiten. Deze dus wel. Dat heb je te accepteren dan maar.. Jammer dat je op zo´n manier op 2-2 komt, maar dat dat verdiend was behoeft mijns inziens geen verdere uitleg...
Feyenoord was gisteren gewoon beter. Het doet me pijn dat ik dat moet zeggen, maar de eerste helft had Ajax helemaal niets in de melk te brokkelen. Het was enkel Feyenoord dat de klok sloeg.
Ik was dan ook blij dat het bij de rust maar 1-0 was. Het had ook al lang en breed veel meer kunnen zijn als Feyenoord iets meer de rust had bewaard...
Na de rust kwam ajax iets beter in het spel en kwam het (voor mij in ieder geval totaal onverwacht) op voorsprong. Tsja jammar dat je dan verder moet met 10 man omdat je al 3 keer hebt gewisseld en er een blessure komt...

KJH had de kans om 1-3 te maken , maar in de laatste paar minuten had Slory ook nog wel een paar kleine mogelijkheden ( :razz: ) om er 3-2 van te maken.

Geen verdiend gelijkspel voor Ajax, maar ik zal er geen seconde wakker van liggen. Gisteren was er helaas maar 1 ploeg die er verdiende om te winnen en die speelden thuis.

Over Heit-Makaay: Niets aan de hand. Heitinga stopt omdat Stekelenburg die bal al bijna vasthad. Op dat moment liep Makaay er nog ver genoeg achter om in te kunnen houden. Makaay mag misschien wel eens een bril aanschaffen of zo.

Gio-Ogararu: Ook niets aan de hand. Beiden gaan voor de bal en komen na het duel in een ongelukkige botsing.
@Harry: zo kun je echt wel een schwalbe maken. Dat hebben wij vroeger zo nog geoefend en het leek net echt :8:
BIERTEAM.NET Wrote:Maduro zegt dit over de pingel:

Quote: "Ik kon weinig doen, Mols zocht mij op in plaats van ik hem", verklaarde de middenvelder na de wedstrijd. "Ik wachtte op contact, maar toen viel hij. Ja, ik heb hem geraakt, maar erg zachtjes. Vanuit het oogpunt van de scheidsrechter gezien was het vast een penalty, maar op de beelden zul je zien dat ik Mols nauwelijks raak."
In de Volkskrant van vandaag zegt hij dit:

Quote:Mols tikte met zijn voet naar achteren. Toen liet hij zich vallen. Er was contact, maar van hem naar mij toe.
is dat niet 9 vd 10 keer zo met een penalty?
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9