FTM Forum

Full Version: Tms shanghai 2012
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Beveiliging Federer aangescherpt na doodsbedreiging


SJANGHAI - De organisatie van de Sjanghai Masters heeft de beveiliging van Roger Federer enkele niveaus opgeschaald, omdat een Chinese blogger de Zwitserse tennisser met de dood heeft bedreigd.

''We hebben contact gezocht met de politie en we zullen de beveiliging van Federer aanscherpen'', meldde de organisatie donderdag. ''En dat doen we ook voor de andere tennissers.''

Een anonieme persoon schreef op de populaire Chinese website baidu.com dat hij op 6 oktober Federer wil vermoorden. ''We hopen dat dit bij een dreigement blijft, maar we moeten dit zeer serieus nemen'', zei een woordvoerder van het ATP-tennistoernooi.

De aankomst van Federer in de Chinese stad werd geheimgehouden en de toptennisser werd uit het zicht van iedereen via een vip-uitgang direct naar het hotel gebracht. Aanslagen op tennissers zijn zeldzaam, maar in 1993 werd Monica Seles neergestoken door een man.

Tijdens de finale van Roland Garros 2009 spurtte een man op de tennisbaan, die vervolgens probeerde om Federer een baret op het hoofd te zetten. De dader werd echter snel afgevoerd door beveiligers.
Waar eindigt het als ze uitspraken van een of andere geflipte Chinees op een verdwaald blog serieus gaan nemen? Wat een overtrokken gedoe zeg.
Kom er net achter dat ik komende maandag zo rond 3.30 uur 's nachts m'n bed uit moet om m'n team af te maken. Tijdens en in de uren voor de deadline worden er namelijk wedstrijden gespeeld. Je moet er wat voor over hebben, he. Wink
Ja, moet je maar niet in een andere tijdzone gaan zitten Wink

Vorig jaar was de Shanghai deadline volgens mij anders. Het is wel even cruciaal de maandagontwikkelingen mee te pikken inderdaad.
Rare deadline inderdaad. Vorig jaar was deze zondag 22.00 uur.
Het is toch niet de bedoeling om overdag deadlines te hebben op het moment dat er gespeeld wordt? De deadline zal wel zonder nadenken gekopieerd zijn van andere TMS-deadlines, maar deze deadline in Shanghai verenigt alle nadelen in zich die een deadline kan hebben.
vorig jaar idd zondagavond 22 uur. Echter was dit de enige TMS die een afwijkende deadline had en dus besloten om meer voor uniformiteit te gaan in de deadline dan telkens weer een afwijkende deadline.
En dus een deadline onder werktijd, terwijl er partijen gespeeld worden.

De werkende mensen worden benadeeld.
(05-10-2012, 09:20 AM)buurs Wrote: [ -> ]En dus een deadline onder werktijd, terwijl er partijen gespeeld worden.

De werkende mensen worden benadeeld.

Ben je je ervan bewust dat dit best wel vervelend overkomt?
En realiseer je je dat het allemaal met de beste bedoelingen wordt gedaan?

Ik ben het wel eens dat de deadline in dit geval ongelukkig is, maar het is geen optie dit op deze korte termijn nog aan te passen (imo).
Nu ik het zo teruglees...

Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar in dit geval kom ik voor de benadeelden op Wink
Uiteraard moet je het nu niet meer veranderen, maar ik zou er voor pleiten om het voor volgend jaar op zondag 22.00 uur (of 24.00 uur of maandag 07.00 uur) te zetten.
2 voordelen van zo'n deadline t.o.v. maandag 10.00 uur zijn dat er nog niet gespeeld is en dat er geen overdag-deadline is.
Het argument van uniformiteit vind ik minder belangrijk, omdat je bij een TMS weet dat deze een afwijkende deadline hebben en alert moet zijn (bij Indian Wells en Miami zijn ze ook afwijkend).

En uiteraard is het niet bedoeld als kritiek, maar alleen als pleidooi om het de volgende keer anders te doen.
7 uur 's ochtends? Ik ga echt niet om half 7 opstaan om een opstelling door te geven...
(05-10-2012, 01:57 PM)andre Wrote: [ -> ]Uiteraard moet je het nu niet meer veranderen, maar ik zou er voor pleiten om het voor volgend jaar op zondag 22.00 uur (of 24.00 uur of maandag 07.00 uur) te zetten.
2 voordelen van zo'n deadline t.o.v. maandag 10.00 uur zijn dat er nog niet gespeeld is en dat er geen overdag-deadline is.
Het argument van uniformiteit vind ik minder belangrijk, omdat je bij een TMS weet dat deze een afwijkende deadline hebben en alert moet zijn (bij Indian Wells en Miami zijn ze ook afwijkend).

En uiteraard is het niet bedoeld als kritiek, maar alleen als pleidooi om het de volgende keer anders te doen.

Jouw kritiek wordt in ieder geval door mij als opbouwend ervaren en ik ben het ook eens met je punten. Ook met het punt dat nu nog veranderen geen optie is en zeker met het punt dat het voor volgend jaar moet worden overdacht. Daar is nog tijd genoeg voor in ieder geval.
Het is idd wel erg vervelend in dit geval, omdat er waarschijnlijk echt nog partijen gespeeld worden tussen 8 en 10 uur, een tijdstip waarop werkenden vaak niet kunnen kijken; ik iig niet op maandagochtend. En zeker bij een TMS, waarbij we altijd streven naar geen wedstrijd gespeeld, en juist nu aan het eind van het jaar waar nog iets te forceren valt.

Maar goed, ik had het ook eerder aan moeten geven en besef dat er nu niets aan veranderd kan worden.
Wat trouwens ook grappig is: Momenteel staat Matosevic kwalificaties voor Shanghai te spelen (enkel), terwijl hij morgen in de halve finale van Beijing tegen de Bryans zal spelen!
Leuke loting...
Tsonga, Raonic, Nishikori en Berdych in 1 kwart, met Baghdatis en Querrey als outsiders in dat zelfde kwart.
Federer en Murray bij elkaar en Djoko alleen.... terwijl Djoko dus deze week een toernooi wint en dus wellicht wat vermoeid is. Ik ben zeer benieuwd wat de oplossingen gaan worden. Een van de drie zal toch wel het toernooi winnen, maar 2 van de 3 nemen is eigenlijk al geen optie.
De db is open. Er zijn 2 mails uitgegaan omdat de db sluitingstijd in eerste instantie niet goed stond, waarvan akte en waarvoor excuses. Wink
Ik vind het een eitje deze week!
Kom maar op met die tips dan vriend, mag over PM. Ik vind het namelijk verdomde lastig deze week.
Inderdaad verdomd lastig.... alle goede subtoppers zitten in het derde kwart. Maakt de week op zich wel leuk volgens mij. Al denk ik dat Djoko wel erg voor de hand ligt. Dan past Federer al niet meer dus dan is de keuze tussen Murray met wat q´s of de q´s met een aantal halve gasten waarbij je moet kiezen of je op het derde kwart gaat spelen of in de bovenste helft.
Precies Tamp, je geeft exact aan waarom ik het makkelijk vind!
Het zijn dus niet zo heel veel opties waarbij je bij de Djoko-Murray optie niet zo heel veel meer hoeft te kiezen.
Aangezien die in de top 4 wel door iedereen gekozen zal worden is het in ieder geval duidelijk waar het verschil is te maken.
Precies!
De q's zijn in het schema geplaatst.

Vandaag zijn er 3 wedstrijden, morgen starten ze om 13:00 lokale tijd op 1 baan. Dan is het hier 7:00:

Paire - Petzschner
aansluitend: Bogomolov - Robredo

Om 8:00 starten:
Querrey - Li
Andujar - Dimitrov

http://www.atpworldtour.com/posting/2012/5014/op.pdf

Erg veel nadeel is er dus ook niet, je moet alleen Petzschner echt even weten.
Querrey wint toch wel, en Dimitrov is met zijn tweede ronde tegen Djoko niet erg interessant.
Ik moet om 7.15 weg en kan dan niets meer veranderen. Dus voor mij wel nadeel, maar het is niet anders.
Hewitt is trouwens een WC-speler.
(08-10-2012, 06:20 AM)Atlanta Wrote: [ -> ]Hewitt is trouwens een WC-speler.

Dank je, aangepast.
ik vind het trouwens maar een kutweek. Weinig echt lekkere alternatieven als je niet voor djokovic-murray gaat. Djokovic-murray combi is ook weer niet ideaal met murray die vorige week verloor en djoko die wellicht vermoeid is en lang niet meer zo zeker als vorig jaar. Ik heb er geen goed gevoel over.
Ik ook Mac! Ergens zou ik best willen gokken met een team met Federer en een hoop grut, maar ik kom er op die manier totaal niet uit.
Robredo wint de tb.... gvd.

En ineens valt de puzzel in elkaar. Niet tevreden maar ik laat het wel staan.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12