FTM Forum

Full Version: online tourneys
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Okee... aller eerst het psychologische gedeelte :wink:

De tight speler in kwestie is iemand die van zichzelf vindt dattie heel goed pokeren kan, nogal een arrogante kwibus die het heerlijk vindt om brulapen zoals ik met een mooie hand weg te spelen, vooral als je hem een beetje zit op te naaien met zuigopmerkingen. :razz:

Hij weet dat ik m'n blinds verdedig met bijna alles, dus op de flop denkt hij meteen -terecht- dattie de beste hand heeft. Na mijn check wilde hij betten, maar checkte toen in de gedachte te trappen. Hij zette me niet direct op twee klavers, omdat ik dan wel -zoals altijd- gebet zou hebben op flop.

Dan die klaver turn. Ik bet 900 in een pot van 1300. Waarom? Vond ik precies een mooi bedrag. Als ie niks had, zou ie zelfs folden als ik 200 had gezet. Maar met een mooie K of Aas klaver draw callt ie het wel. Een raise durfde ie niet, omdat dan de kans groot was dat ik em all-in zou zetten. Het kan een bluf zijn of een made flush, maar 900 was net niet te duur. Op het moment dat ie alleen maar callde was het dus zonneklaar dat ie Ac K had.

Was de river een blank geweest, zou ik iets gezegd hebben als: 'Jammer, geen flush' en (iets te) flink hebben gebet. Hij zou dat zeker op z'n adwims gecalled hebben. :wink:

Enfin, uiteindelijk 1e geworden en met de gewonnen 175 euro ga ik vanavond lekker soft shell crabs eten Hakkuh
eet smakelijk alvast :lol:
Oke.. ik dacht dat je op de turn hem al op Ac Kx zette. Dan neem ik terug van dat ik all in had geoverpushed.

Alleen nog ff over dat uitebetten als je 2 klavers hebt. Waarom zou je in godsnaam daar je FD gaan donkbetten?
harry_bierdop Wrote:Oke.. ik dacht dat je op de turn hem al op Ac Kx zette. Dan neem ik terug van dat ik all in had geoverpushed.

Alleen nog ff over dat uitebetten als je 2 klavers hebt. Waarom zou je in godsnaam daar je FD gaan donkbetten?

Omdat ik de flush al had misschien?
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Oke.. ik dacht dat je op de turn hem al op Ac Kx zette. Dan neem ik terug van dat ik all in had geoverpushed.

Alleen nog ff over dat uitebetten als je 2 klavers hebt. Waarom zou je in godsnaam daar je FD gaan donkbetten?

Omdat ik de flush al had misschien?

Je hebt het over de flop. Je zegt dat hij je niet op de flush zette omdat jij dan wel de flop zou hebben uitgebet (met je FD dus)! Beetje vreemde redenering..
Quote: Hij zette me niet direct op twee klavers, omdat ik dan wel -zoals altijd- gebet zou hebben op flop.

Op de flop had je hem volgens mij nog niet... En je zegt zelf dat je dan (normaal gesproken) altijd zou betten
Treesong Wrote:Dan die klaver turn. Ik bet 900 in een pot van 1300. Waarom? Vond ik precies een mooi bedrag. Als ie niks had, zou ie zelfs folden als ik 200 had gezet. Maar met een mooie K of Aas klaver draw callt ie het wel. Een raise durfde ie niet, omdat dan de kans groot was dat ik em all-in zou zetten. Het kan een bluf zijn of een made flush, maar 900 was net niet te duur.
Hierin ga ik dus niet helemaal mee. Je zegt dat hij sowieso wel zou folden als hij niks had gehad, maar die kans was klein zo zei je zelf gezien die flopactie. Dus je ging er vanuit dat hij wel wat had gehit, en dus waarschijnlijk wel een heel end mee zou gaan, ook omdat hij je graag een hak wilde zetten. Waarom dan dus niet meer gebet, pot bet bijvoorbeeld? Stel hij zit op die klaveren aas-draw, dan is 900 voor een pot van 3100 bijna een no brainer, zeker als je ook nog eens TPTK hebt.

Maar goed, ik begrijp nu dat je pas na die call op de turn doorhad dat hij klaveren aas had en dan begrijp ik je beslissingen beter. Anders had ik het een briljante read gevonden, waar je te weinig mee had gedaan.
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Oke.. ik dacht dat je op de turn hem al op Ac Kx zette. Dan neem ik terug van dat ik all in had geoverpushed.

Alleen nog ff over dat uitebetten als je 2 klavers hebt. Waarom zou je in godsnaam daar je FD gaan donkbetten?

Omdat ik de flush al had misschien?

Je hebt het over de flop. Je zegt dat hij je niet op de flush zette omdat jij dan wel de flop zou hebben uitgebet (met je FD dus)! Beetje vreemde redenering..

Oh, bedoel je dat... omdat ik dat eerder die avond tegen em gedaan had in een klein Hellkat toernooitje. Hij raist eigenlijk alleen maar top 10 handen en soms een SC vanuit positie en ik call hem daarom al-tijd. En bet tegen hem uit als ik als eerste moet en er ligt een poepflop. Meestal fold-ie dan wel, maar in dat geval ging ie all-in en callde ik z'n QQ met een hele slechte flushdraw die hield. :8:
Oke.. je speelt daar dus puur speler. Want je FD uitebetten lijkt me toch niet echt lekker daar aangezien het dan wel eens duur kan worden.

Ik heb hier een handje, zit net aan deze tafel, 1 orbit gehad en krijg deze hand. Raise of call river.

Everest Poker — Ronde details
Hand ID: 2506668535
Tafel ID: -91974534
Spelgebruik: Echt Geld
Tafelnaam: Dili-18
Speltype: Hold'em
Blinds: $0.50/$1.00
Stakes: $1.00/$1.00
Valuta: USD
Begindatum: 2007-12-14 GMT
Begintijd: 14:29:00 GMT



Zitplaats arrangement:

Chrizis is op zitplaats 1 met $110.05.
Fyl is op zitplaats 2 met $46.00.
Torcher is op zitplaats 4 met $63.60.
mich93 is op zitplaats 5 met $93.50.
HarryBierdop is op zitplaats 6 met $104.95.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 4.
mich93 plaatst de small blind van $0.50.
HarryBierdop plaatst de big blind van $1.00.

Deel de pocketkaarten uit:

Chrizis: -- --
Fyl: -- --
Torcher: -- --
mich93: -- --
HarryBierdop: 4s Qs

Pre-flop:
Chrizis folds.
Fyl folds.
Torcher folds.
mich93 calls $0.50.
HarryBierdop checks.


Flop (3s 7d 9h):
mich93 checks.
HarryBierdop checks.


Turn (3s 7d 9h 2s):
mich93 checks.
HarryBierdop verhoogt $2.00.
mich93 calls $2.00.


River (3s 7d 9h 2s 10s):
mich93 verhoogt $6.00.
HarryBierdop ???/
Ad Wim Wrote:
Treesong Wrote:Dan die klaver turn. Ik bet 900 in een pot van 1300. Waarom? Vond ik precies een mooi bedrag. Als ie niks had, zou ie zelfs folden als ik 200 had gezet. Maar met een mooie K of Aas klaver draw callt ie het wel. Een raise durfde ie niet, omdat dan de kans groot was dat ik em all-in zou zetten. Het kan een bluf zijn of een made flush, maar 900 was net niet te duur.
Hierin ga ik dus niet helemaal mee. Je zegt dat hij sowieso wel zou folden als hij niks had gehad, maar die kans was klein zo zei je zelf gezien die flopactie. Dus je ging er vanuit dat hij wel wat had gehit, en dus waarschijnlijk wel een heel end mee zou gaan, ook omdat hij je graag een hak wilde zetten. Waarom dan dus niet meer gebet, pot bet bijvoorbeeld? Stel hij zit op die klaveren aas-draw, dan is 900 voor een pot van 3100 bijna een no brainer, zeker als je ook nog eens TPTK hebt.

Maar goed, ik begrijp nu dat je pas na die call op de turn doorhad dat hij klaveren aas had en dan begrijp ik je beslissingen beter. Anders had ik het een briljante read gevonden, waar je te weinig mee had gedaan.

je moet je eigen call niet bij de pot rekenen...900 in een pot van 2200 dus. Maar goed met TPTK en de nutflushdraw zal hij bijna alles gecalled hebben
harry_bierdop Wrote:HarryBierdop ???/

Met een call weet je het meteen. Met een raise kan-ie:

a) Folden, want het was een bluf - zelfde resultaat als call
b) Callen met een lagere flush of erger omdat het een banaan is. Kans 10%
c) Re-raisen (evt. met een betere flush of bluf).

Aangezien je net aan tafel zit, lijkt me een call slimmer...
Zo dacht ik ook dus idd... is ook een logische denkwijze. Echter speel je hier wel op EVP NL100. Een lagere flush callt je reraise naar $25 hier zowiezo, mag je 90% vanuit gaan. Zijn er zelfs genoeg die dan nog weer zouden all in reraisen.

Je zit hier natuurlijk af en toe tegen een hogere flush en dat dat kost je een buy in. Ik ben echter benieuwd naar de EV bereking hiervan. Deze is volgens mij echter wel vrij ingewikkeld. Je zult hier namelijk af en toe een buy in verliezen maar als je daar tegenover regelmatig een halve buy in terugpakt is het misschien toch +EV op dit niveau.

Daarnaast kan Axss misschien al wel afschrijven aangezien die vrij vaak wordt geraised in een blind battle.

Ik heb uiteindelijk alleen gecallt en hij had [8s][5s].
Ik speel niet op die bananensite dus dat deel van de informatie is mij onbekend :negerwaf:

Op Stars ben je hier 85% van de tijd de sjaak met je Qhigh flush :|
harry_bierdop Wrote:Je zit hier natuurlijk af en toe tegen een hogere flush en dat dat kost je een buy in. Ik ben echter benieuwd naar de EV bereking hiervan. Deze is volgens mij echter wel vrij ingewikkeld. Je zult hier namelijk af en toe een buy in verliezen maar als je daar tegenover regelmatig een halve buy in terugpakt is het misschien toch +EV op dit niveau..
Dat is toch niet zo heel lastig. Bereken de kansen dat hij een hogere of lagere flush heeft. De kans op lagere is natuurlijk veel groter. Maar zou hij dat hebben? Met een aas had hij waarsch wel al eerder iets gedaan en met een koning op de turn vermoedelijk ook wel toch?
de vraag is meer zou hij met 45s ook callen?
Treesong Wrote:Op Stars ben je hier 85% van de tijd de sjaak met je Qhigh flush :|
Je doet nu net alsof er op Stars gemiddeld gezien veel en meer betere spelers rondlopen. Maar als ik Harry moet geloven valt dat wel mee...

En het is een pot bet, lijkt me te hoog voor een value bet met K of A flush, dus ik denk dat je nergens voor 85% zeker de sjaak bent in deze situatie...
Ad Wim Wrote:Je doet nu net alsof er op Stars gemiddeld gezien veel en meer betere spelers rondlopen.

Well, they're kicking YOUR ass! :lol:

Anywho, ik durf hier wel te beweren dat het niveau op stars hoger is dan op de andere sites waar ik op speel(de)... Pacific/Party/Pokerroom/Paradise etc.
Dat ga ik binnenkort maar eens uitproberen, ik ben benieuwd.

En je laat een reactie op het tweede gedeelte van mijn post achterwege... :roll:
Van horen zeggen, is Stars idd hoogste niveau........ en daarom speel ik daar ook
stars is idd veel hoger niveau dan everest, alhoewel ik het idee heb dat t de laatste tijd ook iets lager begint te worden. Ze hebben gewoon bijna geen fransen dat scheelt een boel Wink
Mac Wrote:stars is idd veel hoger niveau dan everest, alhoewel ik het idee heb dat t de laatste tijd ook iets lager begint te worden. Ze hebben gewoon bijna geen fransen dat scheelt een boel Wink

Sinds ik er speel, bedoel je? Bedankt he!
godver.. weer die $22 op stars, weer diep erin en weer net niet.

Key pot is wanneer ik ATs heb op de button, SB is een hyperagressieve gast die 5 handen ervoor zowat out is maar na 4 x pushen weer een redelijk stackje heeft. Ik zit iets boven avg.

Ik maak een ultra obvious 2,5 x BB (4000 totaal) raise. Hij trapt er uiteraard in en restealed all in voor 16k. Ik instacall en hij wint uiteraard met K9. :letitallout:

Als ik die pot gewoon win sta ik op ruim 70k, nu kom ik op half average. Moet push-fold spelen en de 2e keer keer dat ik push loop ik uiteraard tegen AA aan.

Elke keer.. waarom valt zo'n keyhand niet een keer mijn kant op...
laatste 2 van een 45 mans sit n go nu
ben je nu aan het spelen Ad?
zo ja, welke tafel?
Nope, ga nu eten en straks komen wat vrienden live spelen.
ok
Ad Wim Wrote:Nope, ga nu eten en straks komen wat vrienden live spelen.

[gay]
Noteer deze naam :eeeek:
wat een superdonk zeg =D>
hij raiset preflop met alles en called iedere bet :lol:

Start spel 2538369372.

maximes is zitplaats 0 met $100,35.
albertojpast is zitplaats 1 met $104,10.
RebVodka is zitplaats 2 met $100.
Snopy47 is zitplaats 3 met $161,10.
Whatwhen is zitplaats 4 met $143.
Buurs is zitplaats 5 met $77,75.

De dealer is zitplaats 4.

Buurs plaatst een blind van $,50.
maximes plaatst een blind van $1.

(Buurs krijgt Kh 10h.)

Pre-flop:
albertojpast folds.
Snopy47 calls voor $1.
Whatwhen raises $3,50.
Buurs calls voor $4.
maximes folds.
Snopy47 calls voor $3,50.

De flop is
Jh 9s 10d.

Buurs checks.
Snopy47 checks.
Whatwhen zet $14,50 in.
Buurs folds.
Snopy47 calls voor $14,50.

De turn is 4h.

Snopy47 checks.
Whatwhen zet $43,50 in.
Snopy47 calls voor $43,50.

De river is 6c.

Snopy47 checks.
Whatwhen gaat all-in voor $80,50.
Snopy47 calls voor $80,50.

Onthulling:

Whatwhen toont: Jc Kc
Jh Jc Kc 10d 9s
Eén paar Boeren

Snopy47 toont: 8d 4s
4h 4s Jh 10d 9s
Eén paar Vieren

Whatwhen wint de pot van ($289,50).
Haha, chasing the idiot draw =D>
Om van deze 1e post op het nieuwe forum maar meteen een bragpost te maken... net een ticket gewonnen voor de sunday million.

Morgen ook eindelijk een keer nuchter op zondag dus denk ik maar meteen ook spelen.. zit wel te twijfelen om de warm up of de sunday million te spelen.