FTM Forum

Full Version: "Het Afonso A.-topic"
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Dit stond er ook nog onder:

De situatie is er niet naar om schouderklopjes te geven! Hoe kun je nou opdraven bij een gelegenheid waar supporters die geleid worden door nazistische overtuigingen, er niet voor terugdeinzen deze sportman te beledigen, zoals in de straten van Heerenveen gebeurt?

Nu kunnen we ze zeker aanklagen, ik voel me namelijk niet geleid door nazistische overtuigingen :x
Amor Fati Wrote:Dit stond er ook nog onder:

De situatie is er niet naar om schouderklopjes te geven! Hoe kun je nou opdraven bij een gelegenheid waar supporters die geleid worden door nazistische overtuigingen, er niet voor terugdeinzen deze sportman te beledigen, zoals in de straten van Heerenveen gebeurt?

Nu kunnen we ze zeker aanklagen, ik voel me namelijk niet geleid door nazistische overtuigingen :x

En die laatste zin is helemaal flauwekul. Op de weblog van <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.afonso9.com">http://www.afonso9.com</a><!-- w -->, heeft een niet te traceren bezoeker van die site de woorden 'monkeyboy' genoemd.

Als Alves racistisch beledigd wordt in 'de straten van Heerenveen', dan doe je dan meteen aangifte lijkt mij?

Kortom: Alves verkopen voor een miljoen of 9, daarna de filmrechten van deze hele soap verkopen aan Hollywood voor 11 miljoen. Zo pak je ook de gewenste 20 miljoen.

AZ: 14,5 miljoen bieden gespreid te betalen over 5 jaar. Hadden ze moeten accepteren, maar wel tegen een nog hogere woekerrente die Dirk S. doorberekend aan zijn leenklanten.
:eeeek: Wat een hond is die Freitas! Ik zeg smaad, wat een ongelooflijk trieste zak. Alves heeft echter wel het IQ van een broodrooster en een ruggegraat als een tuinslang als hij zich door dit soort crap laat opnaaien.

Mijn advies: Alves met kracht door Dingsdag de gouden schoen (sideways) in z'n hol laten proppen, en daarna (met schoen in z'n hol) contract laten uitdienen als fulltime vervangpop voor de vrijetrappendummy van H'veen.

IK HEB GEZEGD!
Quote:sc Heerenveen maant supporters tot kalmte

05/09 (18:25) De uitlatingen op de weblog van Afonso Alves (of eigenlijk die van zijn belangenbehartigers of eigenlijk die van de mensen die zeggen dat ze de belangen van de speler behartigen) zijn doorgedrongen tot de kantoren in het Abe Lenstra Stadion.
nieuws

De club legt de volgende verklaring voor:

Heerenveen heeft kennis genomen van de uitlatingen op de weblog van Afonso Alves. De club heeft gegronde redenen om aan te nemen dat deze uitlatingen niet van Alves persoonlijk afkomstig zijn. Heerenveen neemt afstand van de tekst op de weblog en zal daar gezien de aard er van geen verdere aandacht aan besteden.

De club roept haar supporters op hier op een Heerenveen-waardige wijze mee om te gaan en het voorbeeld van de club te volgen.


Dus, kameraden, blijf rustig en reageer vooral niet!

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=spYcp0ZB4nM">http://www.youtube.com/watch?v=spYcp0ZB4nM</a><!-- m --> :8:
(geweldig nummer overigens.....)
Quote: Alves met kracht door Dingsdag de gouden schoen (sideways) in z'n hol laten proppen
Ze moeten die schoenen proppen in al die sukkels die beweren "de belangen te behartigen" van Alves. Zij zijn i.m.o. degenen die de boel zo laten escaleren.
Op voetbalzone:
Quote:SC Heerenveen doet er alles aan om Afonso Alves binnenkort weer in de armen te kunnen sluiten, maar de Braziliaanse spits heeft duidelijk geen trek in een Friese knuffel.
Das wel heel [gay] , of komt daar ook een schaap bij kijken, Mukkus? :wink:
de nieuwe Wrote:Op voetbalzone:
Quote:SC Heerenveen doet er alles aan om Afonso Alves binnenkort weer in de armen te kunnen sluiten, maar de Braziliaanse spits heeft duidelijk geen trek in een Friese knuffel.
Das wel heel [gay] , of komt daar ook een schaap bij kijken, Mukkus? :wink:

Dat zou je aan degene vragen, die dat post op voetbalzone. Hoe moet ik dat nou weten?

overigens uit de telegraaf:
Quote:Ineens was hij niet ziek, zwak en misselijk. Op de ’on-Braziliaanse’ tijd van 08.45 uur stond Afonso Alves gisterochtend keurig in de rij voor het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Natuurlijk weer samen met een adviseur. Want alleen een visum ophalen is voor deze profvoetballer blijkbaar niet mogelijk. En dat had de 26-jarige aanvaller wel nodig om dit weekeinde met Brazilië uit te komen tegen de Verenigde Staten.
Saillant detail is dat Alves de laatste tijd niets meer met Heerenveen te maken wilde hebben, maar de Friese club wel steeds opbelde om zijn Amerikaanse visum te regelen, nadat zijn managers vergeten waren dit aan te vragen.
Daarmee is de Braziliaan het symbool geworden van de profvoetballer die boven de wet denkt te staan en de fatsoensnormen aan zijn laars lapt. Nadat op 30 april het eerste gesprek met Afonso Alves had plaatsgevonden op het Friese landgoed Lauswolt, is de organisatie van het gala Voetballer van het Jaar maandenlang bezig geweest om de uitreiking van de Gouden Schoen volgens zijn wensen in te vullen. Al in juni werd zijn familie in Brazilië bezocht, om te regelen dat zijn moeder, broer, zus en zoontje Felipe Henrique op 3 september bij de uitreiking aanwezig zouden zijn. Omdat dit een verrassing moest blijven, werd met de familie afgesproken niets hierover aan Afonso te vertellen. Daarna werd voor 11.000 euro aan tickets geregeld en werd medio augustus voor een filmimpressie opnieuw zijn familie in Belo Horizonte bezocht.
Toen in die periode weer contact met de Heerenveenaanvaller werd opgenomen, blonk de Zuid-Amerikaan uit door structureel niet op telefoontjes te reageren en doodleuk afspraken te vergeten. Toen er eindelijk wel in huize Alves in Heerenveen rond te tafel kon worden gezeten, deed hij onder meer het verzoek zijn familie uit Brazilië over te laten komen (wat dus al geregeld was), tevens deed hij de toezegging onder alle omstandigheden naar het gala te komen. Dus los van welke transfer of wat dan ook.
Nadien werd niets meer van Alves vernomen. Slechts één telefoontje van één van zijn adviseurs, dat Afonso boos was op Heerenveen en geen zin had in een feest. Waarop geantwoord werd dat als dit het geval was, hij of zijn vriendin dit zelf aan de organisatie diende te melden. Daarna bleef het weer stil.
Intussen hield de organisatie contact met de familie in Brazilië, terwijl Afonso hen niets zei over zijn twijfel om naar het gala te gaan. Toen afgelopen vrijdag weer met zijn broer werd gebeld, meldde deze enthousiast dat de koffers gepakt stonden. Alleen toen zondagmiddag de familie Alves op Schiphol werd opgewacht, bleek het viertal in Sao Paolo niet op het vliegtuig te zijn gestapt. Wat er daarna ook werd gebeld, de telefoon werd niet meer opgenomen.
Dat deed zijn vriendin Lottie later wel om te vertellen dat Afonso boos was dat zijn familie niet voor het gala was uitgenodigd. Inmiddels is duidelijk geworden dat Alves zaterdag zelf met zijn broer heeft gebeld om te zeggen dat de familie niet naar Nederland hoefde te komen. Intussen hield hij zondagavond en maandagochtend vol dat er niets met zijn familie was geregeld. Nadat maandagmiddag én de gemaakte dvd met zijn zoontje Felipe Henrique én kopieën van de complete correspondentie met zijn familie thuis bij hem waren afgeleverd, werd hij gedwongen zijn komedie te staken.Hij liet toen weten zijn komst naar het gala te heroverwegen, waarna besloten werd dat rond halfzeven een bevriende chauffeur hem op zou halen. Alleen toen de vertrouwenspersoon op het afgesproken tijdstip arriveerde, weigerde de spits de deur open te doen. Rond zeven uur was wel duidelijk, dat Alves niet naar het gala zou komen. Overigens heeft hij tot vandaag de dag niet de moeite genomen om zich persoonlijk af te melden.
Met ingehouden woede namen bestuur, technische staf en selectie vervolgens plaats in Studio 21. Daarna werd de Friese selectie bij de ceremonie rond de Gouden Schoen naar voren geroepen, als blijk van waardering voor de wijze waarop Heerenveen zich onder de chantage van Alves en zijn managers heeft opgesteld. Het applaus dat trainer Gertjan Verbeek en zijn spelers ten deel viel, zei daarna veel over hoe het vaderlandse topvoetbal over de situatie denkt.
Daarna werd ’Mr. Heerenveen’, Riemer van der Velde, in de gelegenheid gesteld om zijn club publiekelijk een hart onder de riem te steken. De duidelijk emotionele ex-voorzitter kon niet nalaten een verkapte sneer richting AZ uit te delen, omdat de Friezen de Alkmaarders duidelijk als veroorzaker van het probleem met Alves zien. „De situatie rond Alves heeft duidelijk gemaakt dat er in het voetbal nogal wat wolven in schaapskleren rondlopen, waarvan sommigen hier ook in de zaal zitten…”, was een opmerking die als een bom insloeg.
Bij Heerenveen bestaat sterk het vermoeden dat AZ twee maanden geleden al met Afonso Alves heeft onderhandeld. Verder zijn de Friezen boos dat zowel publiekelijk als richting Alves de indruk is gewekt dat er uiteindelijk 16 miljoen euro op de spits is geboden. Alleen is daar volgens Heerenveen niet bij verteld, dat de betaling van het eerste bod van 14,5 miljoen euro over vijf jaar werd uitgesmeerd: het eerste jaar 4,5 miljoen en daarna vier keer 2,5 miljoen per jaar. Het laatste bod van 16 miljoen werd vlak voor het sluiten van de transfermarkt per sms gedaan, zonder dat er secundaire voorwaarden werden genoemd.
Intussen is Afonso Alves woedend dat hij zijn ’droomtransfer’ mis is gelopen, daarbij opgefokt door zijn management dat zelf een groot financieel belang bij een lucratieve overgang heeft. Het heeft allemaal geleid tot een chantage van de club Heerenveen, die hem vorig jaar nog voor 4,1 miljoen euro uit de anonieme Zweedse competitie weghaalde, waarna hij via zijn voltreffers zelfs het Braziliaanse nationale elftal wist te halen.
Zaken die nu door het riool zijn gespoeld, omdat de speler zijn zin niet gekregen heeft.

Lekkere (onbedoelde?) actie van de zaakwaarnemer(s).....

Lang stuk, maar interessant om te lezen.
Mukkus Wrote:
de nieuwe Wrote:Op voetbalzone:
Quote:SC Heerenveen doet er alles aan om Afonso Alves binnenkort weer in de armen te kunnen sluiten, maar de Braziliaanse spits heeft duidelijk geen trek in een Friese knuffel.
Das wel heel [gay] , of komt daar ook een schaap bij kijken, Mukkus? :wink:

Dat zou je aan degene vragen, die dat post op voetbalzone. Hoe moet ik dat nou weten?
Jij bent niet zo into Friese knuffels? Ik dacht, ik vraag het een expert.
de nieuwe Wrote:
Mukkus Wrote:
de nieuwe Wrote:Op voetbalzone:
Quote:SC Heerenveen doet er alles aan om Afonso Alves binnenkort weer in de armen te kunnen sluiten, maar de Braziliaanse spits heeft duidelijk geen trek in een Friese knuffel.
Das wel heel [gay] , of komt daar ook een schaap bij kijken, Mukkus? :wink:

Dat zou je aan degene vragen, die dat post op voetbalzone. Hoe moet ik dat nou weten?
Jij bent niet zo into Friese knuffels? Ik dacht, ik vraag het een expert.

Wij zijn expert in schapenneuken, niet in schapenknuffelen.
LOL
Maar to the point: inderdaad een interessant stuk om te lezen. Dit sterkt mij inderdaad in de veronderstelling dat met name allerlei vage figuren om Alves heen verantwoordelijk zijn voor alle rotzooi in deze "affaire".
De reacties op wat voor zijn weblog door moet gaan zijn ook interessant om te lezen. Vooral de verbondenheid in Nederland van supporters van verschillende clubs.

Als je die reacties leest, zal hij (als hij weer aan spelen toekomt) in elk stadion in Nederland uitgefloten worden. Met de woorden van slavernij, vergelijking van nazi's in Nederland etc.etc. probeert zijn zaakwaarnemer een reactie van Heerenveen-kant uit te lokken. Dat lukt niet, maar getuige de vele reacties krijgt hij nu heel nederland over hem heen.

De site: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.afonso9.com">http://www.afonso9.com</a><!-- w -->
"Dirk Scheringa sprak niet de waarheid over telefoongesprek"

Riemer:
"Als hij zelf op de avond voordat de transferdeadline verstreek niet naar de kaartvereniging was gegaan, was het misshien wel rondgekomen. Scheringa heeft doen voorkomen alsof hij er met onze directeuren niet kon uitkomen, maar hij had zelf beter bereikbaar moeten zijn"

"Scheringa belde mij op met de vraag of de uitlatingen voor AZ bedoeld waren. Toen heb ik gezegd: ik heb geen behoefte gehad om namen van clubs of zaakwaarnemers te noemen. Maar wie de schoen past, trekke hem aan. En aan het feit dat hij de volgende ochtend aan de lijn hing, zou je kunnen opmaken dat hij zich misschen wat schuldig voelde."
Peter Wrote:"Dirk Scheringa sprak niet de waarheid over telefoongesprek"

Riemer:
"Als hij zelf op de avond voordat de transferdeadline verstreek niet naar de kaartvereniging was gegaan, was het misshien wel rondgekomen. Scheringa heeft doen voorkomen alsof hij er met onze directeuren niet kon uitkomen, maar hij had zelf beter bereikbaar moeten zijn"

"Scheringa belde mij op met de vraag of de uitlatingen voor AZ bedoeld waren. Toen heb ik gezegd: ik heb geen behoefte gehad om namen van clubs of zaakwaarnemers te noemen. Maar wie de schoen past, trekke hem aan. En aan het feit dat hij de volgende ochtend aan de lijn hing, zou je kunnen opmaken dat hij zich misschen wat schuldig voelde."

ah, hij doelde dus op az EN op zaakwaarnemers. is dat ook weer duidelijk.
Heerlijke cynische site, dat Abelenstra.com;

Quote:sc Heerenveen geeft persconferentie over 'bestuursstructuur'

06/09 (13:30) In het Abe Lenstra Stadion is voor vanmiddag een persconferentie georganiseerd. Het gaat over de 'nieuwe bestuursstructuur' van de club.

De bijeenkomst begint om vier uur. Het exacte onderwerp wil de club niet vooraf zeggen, maar de persconferentie is uitgeschreven door de Raad van Commissarissen. Misschien dat Wagner Augusto toetreedt tot de afdeling Communicatie? ;-)

(later meer)

Ben benieuwd of misschien de nieuwe voorzitter wordt benoemd. Of geven ze wat (meer) duidelijkheid in de 'Alves-gate'?
En nu is alles opeens weer goed.. :roll:

Alles koek en ei tussen Heerenveen en Alves
06/09/2007 18:19

Afonso Alves heeft zowaar weer een dag meegetraind bij SC Heerenveen. De Friezen ontkennen dat de verhouding met de topscorer van vorig seizoen lijdt onder zijn regelmatige afwezigheid en de oorlogstaal op de website van de Braziliaan.

Heerenveen meent dat Afonso Alves het hoofd op hol wordt gebracht door zaakwaarnemers en begeleiders zoals Wagner Augusto. Die persvoorlichter beschuldigde de club ervan Alves als een slaaf te behandelen. Bovendien zouden de fans van Heerenveen nazistisch zijn.

Het positieve gedrag van Afonso Alves op de velden van Heerenveen doet de club denken dat de situatie veel gunstiger is dan Augusto schetst. 'Hij maakte met iedereen een praatje zoals hij dat anders ook doet.' En: 'We hebben dan ook goede hoop dat Alves zijn hoofd weer helemaal op voetbal gericht is', legt directievoorzitter Yme Kuiper uit de website van Heerenveen.

'We weten vrijwel zeker dat de uitingen op de website van Afonso niet door hem aangestuurd worden. Wij hebben Afonso juist leren kennen als een prima kerel. Niemand is hier bij gebaat. Heerenveen niet, maar ook zeker Afonso niet.'

De manier om weer tot een gezonde relatie te komen, is simpelweg alle opruiende teksten te negeren, meent Kuiper. 'Wij wensen hier op een Heerenveen-waardige manier mee om te gaan door er verder geen aandacht aan te besteden. Wij hopen dat onze supporters het voorbeeld van de club volgen.'

Afonso Alves gaat vrijdag naar Amerika om zich aan te sluiten bij de Braziliaanse nationale ploeg, die oefent tegen Mexico en de Verenigde Staten. 'We hebben gezien zijn houding de verwachting dat hij op de afgesproken tijd terugkeert, maar op de achtergrond, zo weten we, zijn ook andere krachten werkzaam, dus zekerheid hebben we niet', voegt Kuiper toe.

Alves is teleurgesteld dat hij deze zomer geen nieuwe club heeft gevonden. De trefzekere spits stond bij veel clubs in de belangstelling, maar geen enkele kwam tot een akkoord met Heerenveen. AZ was de laatste die een serieuze poging waagde.
ow, er was me al iemand voor.....
Inderdaad :roll:
gaat ie in de winterstop weer lopen zeiken zeker...triest
Tsja....

Quote: Afonso Alves: ,,Of ik blijf? Ja, natuurlijk!''

06/09 (18:35) Kijk, als die Roberto Tiburcio en Wagner Augusto er niet bij zijn, is er best met Afonso Alves te praten. De vorm komt wel weer en de doelpunten ook wel, zegt hij. Doelpunten voor sc Heerenveen om precies te zijn.

Dinsdag stuurde Alves een sms naar trainer Gertjan Verbeek met de vraag of hij nog welkom was. Sindsdien staat hij weer 'gewoon' op het trainingsveld. Blijf je bij Heerenveen was de vraag. ,,Ja, natuurlijk. Daar train ik voor. Ik wil weer scoren'', zei Alves donderdag tegen Omrop Fryslân. ,,De pijn verdwijnt wel.'' En daarmee bedoelde hij de pijn over de gemiste transfer naar AZ. Yme Kuiper in de Leeuwarder Courant: ,,Wij denken dat hij over zijn teleurstelling heen is''.

Alleen een beetje jammer dat de verslaggever niet vroeg of Alves wist wat er mede uit zijn naam door Augusto de digitale snelweg wordt opgeslingerd. Het antwoord ligt voor de hand,maar toch... We horen het die jongen liever zelf zeggen...
Hij is iig fit genoeg om in de basis van Brazilië te starten tegen de V.S.
Geblesseerd uitgevallen....
Ekslem Wrote:Geblesseerd uitgevallen....

last van aanstelleritis?
En wat is het alves nieuws van de dag?
Hij heeft zijn contract bij Heerenveen ingeleverd en gaat nu iets compleet anders doen!

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.afonsoalves.com/index.php?lang=en">http://www.afonsoalves.com/index.php?lang=en</a><!-- m -->
hij heeft zelfs een andere look aangenomen. Plastische chirurgie? :razz:
Bredanaar Wrote:Plastische chirurgie? :razz:

Nee, Gert-Jan Verbeek was vroeger een redelijk goede amateurbokser.
Mukkus Wrote:
Bredanaar Wrote:Plastische chirurgie? :razz:

Nee, Gert-Jan Verbeek was vroeger een redelijk goede amateurbokser.

redelijk? hij was volgens mij zelfs nederlands kampioen !
Brazilië wint, Afonso Alves scoort
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 13 september om 07:39

Dankzij twee treffers in de laatste tien minuten heeft Brazilië woensdagavond in Boston het oefenduel tegen Mexico gewonnen (3-1). De winnaar van de Copa America slaagde er drie jaar lang niet in om de Midden-Amerikaanse opponent een nederlaag toe te brengen.

Twee minuten voor rust scoorde Juan Carlos Cacho op aangeven van Nery Castillo de openingtreffer, maar Brazilië kwam op slag van rust op gelijke hoogte. Uit een corner van Ronaldinho had doelman Guillermo Ochoa geen antwoord op de inzet van Kleber.

Na rust kwam de jonge Mexicaanse ploeg goed voor de dag, maar redde Ochoa zijn ploeg meerdere malen. Daarnaast haalde Andrés Guardado een inzet van Gilberto Silva van de lijn.

Tien minuten voor tijd profiteerde Brazilië van een fout van Rafael Márquez. De verdediger wist een voorzet van Maicon niet goed weg te werken, waardoor Kaká zijn ploeg eenvoudig op voorsprong zette. Vier minuten voor tijd nam invaller Afonso Alves de derde treffer voor zijn rekening.

De Brazilianen speelden overigens door de rode kaart voor Elano de laatste tien minuten met tien man. Daarnaast kregen vijf spelers een gele kaart en werd bondscoach Dunga in de laatste minuut naar de tribune gestuurd
Alves is dus niet meer blessee. Ben benieuwd of ie meedoet tegen Exc.
Mooi gokje om hem op te stellen. :-k
Straks heeft Alves weer last van haargroei op zijn grote teen, of een ontsteking aan zijn oorschelp, of een opgezwollen knokkel, of een ingescheurde linkerpink nagel, waardoor hij dus niet kan voetballen en zich afmeld.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17